[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:21

Ik kom ook die kant op verhuizen Susan, zie er enorm naar uit om vaak bij de Schalm te kunnen trainen. Ben ook lid geworden van de vereniging :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:41

Ja ik vind het vooral fijn als een instructeur mij kent. En mijn valkuilen waar ik dan mikn paarden mee in neem als het ware. Dus de locatie maakt mij vrij weinig uit. Ik kan onwijs fijn trainen in Biddinghuizen en Heetten. Dan wissel ik nog wel eens met het jonge spul qua terrein en instructeur omdat dat qua beginselen vaak niet zo veel uit maakt.
En dan neem ik vaak het jonge spul mee dr BB in. Leren ze net zo snel wat van. Maar heb vaak mrt 4 jarigen de instructie week gedaan. Nou die kwamen concour klaar weer thuis. Dat was wel leuk toen ik zelf ook iets jonger was! :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:21

Leuk FCSA!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:50

Cioccolato schreef:
Ik heb nog een leuke te koop! _O-

Binnen nu en 3 weken gaan we er een paar bekijken bij mensen die we goed kennen, dus hoop dan weer vooruit te kunnen. Alleen de vraag hoe snel zo'n jonge klaar is met 40 uur werken en 2 kinderen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:39

Mijne is wel al met B ervaring. Dat is dan handiger als je al weinig tijd hebt. BB of B ervaring :)

Hoop dat je snel wat vind!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:02

Ik heb het helaas niet voor het zeggen. Ik rijd voor iemand anders, al 14 jaar, dus weet wel dat het goed gaat komen, maar moet geduld hebben.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:31

Sim schreef:
FCSA schreef:
Weet iemand toevallig hoe de inschrijving voor de sgw-training in Ermelo loopt? Voor de wedstrijd kun je inschrijven, maar info over de training op 28/1 kan ik nergens iets vinden...

Ik was ook al aan het zoeken. Vorig jaar kon je inschrijven via evenementen en opleidingen. Nu staat er nog niets vermeld.

inmiddels (of moeten we eindelijk zeggen *D ) kan er ingeschreven worden: https://www.knhs.nl/nieuws/2018/indoor- ... in-ermelo/

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:33

+:)+ ik sta ingeschreven

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:01

Nou ik wacht nog steeds op antwoord van de KNHS over wie de training gaat geven. Dat wil ik eerst weten, maar ze reageren nergens. Ook niet op fb. Dan rijd ik maar niet.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:59

Eventers, we zijn al te lang te stil. Het reactieveld was al verwijderd inclusief melding dat dit al een oud topic is omdat er al zo lang niet is gereageerd! (Of heb ik een nieuw topic gemist?)

Maar er zal wel weer verandering in komen! De eerste inschrijving is weer geopend! Dus de eventingkriebels zijn er weer!!! :)
Krijgen jullie ook al weer zin!?!?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:51

Ik heb me ingeschreven _O-

Laatst indoor ermelo ook gereden. Nu afwachtend op de eerste trainingen en hopelijk is Vos er dan klaar voor.. dat is nog even de vraag.
Ook de vraag of de jonge tegen die tijd al is verkocht. Maar die gaat als hij er dan nog is alleen mee 'in de buurt'.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:57

Jaaaa, veel zin in het nieuwe seizoen!

Eerste trainingen alweer gereden en derby's ingeschreven. Amsterdamse bos wordt voor ons de eerste wedstrijd. Fingers crossed voor de waterinsprong! Als iemand daar nog tips voor heeft...?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:59

Ik ken die cross niet. Wanneer is die? Ik roep altijd; Amsterdam is te ver weg.
Maar voor ons is de eerste Alphen Chaam _O-
Zit te denken om de wedstrijden van de bavaria trofee mee te rijden, naar mijn idee stukje pittiger wat me wel leuk lijkt. Alleen werkelijk alles is ver weg :oo

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:00

FCSA schreef:
Jaaaa, veel zin in het nieuwe seizoen!

Eerste trainingen alweer gereden en derby's ingeschreven. Amsterdamse bos wordt voor ons de eerste wedstrijd. Fingers crossed voor de waterinsprong! Als iemand daar nog tips voor heeft...?

Leuk dames!!!

Voor een waterinsprong, oefenen op vertrouwen en er rustig op af rijden Omdat ze tijd hebben om de boel in te schatten. Verder kan je de dag voor de wedstrijd even ergens een watertje in rijden, schijnt bij veel paarden te werken. Maar de basis is toch echt vertrouwen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:03

Jonkie van mij snapte het water eerst niet. Een balkje het water in al niet. Wij hebben in de training geoefend en hebben thuis een heuse waterbak door al die regen nou. Daar doe ik veel mee met kleine sprongetjes tijdens het longeren, rijden etc.
Op concour dus uit bouwen naar rustig erin, desnoods stap of draf. Alleen in praktijk ging dat in galop en vooral niet terug willen komen dus ineens vol vertrouwen denderend door de waterbak....

Dus ik denk idd vooral veel vertrouwen opbouwen door her veel te doen. Maar ik weet niet hoe de waterbak er daar dus uit ziet

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:06

Thanks voor de tips!

Waterinloop gaat met lichte twijfel eigenlijk altijd goed, en insprong is geen enkel probleem als hij hem al eens heeft gedaan of al in het water erachter is geweest. Maar zo 'koud' aanrijden en springen levert eigenlijk altijd een weigering op. Vind het lastig trainen omdat hij de insprongen op de oefenterreinen eigenlijk allemaal wel kent inmiddels, dus die gaan gewoon goed.

Dag van tevoren even het water in ga ik doen! :j

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:09

Cioccolato schreef:
Jonkie van mij snapte het water eerst niet. Een balkje het water in al niet. Wij hebben in de training geoefend en hebben thuis een heuse waterbak door al die regen nou. Daar doe ik veel mee met kleine sprongetjes tijdens het longeren, rijden etc.
Op concour dus uit bouwen naar rustig erin, desnoods stap of draf. Alleen in praktijk ging dat in galop en vooral niet terug willen komen dus ineens vol vertrouwen denderend door de waterbak....

Dus ik denk idd vooral veel vertrouwen opbouwen door her veel te doen. Maar ik weet niet hoe de waterbak er daar dus uit ziet

In Amsterdam ligt 'ie in het bos onder de bomen, is dus best een donker gat... Vorig jaar daar ook veel weigeringen gezien.

Ik weet inmiddels dat het is toegestaan om eerst via de zijkant of achterkant (afhankelijk van waar de vlaggen staan) het water in te gaan, en daarna pas aan te rijden en te springen. Dat kost veel tijd maar telt niet als een weigering. Al is het uiteindelijk natuurlijk wel gewoon de bedoeling om in 1x te springen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:29

Inderdaad je mag natte voeten halen als dat lukt qua vlaggen. Je mag niet tussen andere vlaggen van andere klasses heen en je moet dus goed vooraf bekijken hoe.

Gaaf dat jullie allemaal weer fanatiek zijn met inschrijven. Hier nu op 38w zwanger dus nog even geduld. Paard staat er vrolijk bij maar heb wel wat te fixen ben ik bang van de bijrijder als ik er zelf weer op ga.. Maar de zomer is mijn doel weer mee te doen!! :D

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:31

FCSA schreef:
Cioccolato schreef:

In Amsterdam ligt 'ie in het bos onder de bomen, is dus best een donker gat... Vorig jaar daar ook veel weigeringen gezien.

Ik weet inmiddels dat het is toegestaan om eerst via de zijkant of achterkant (afhankelijk van waar de vlaggen staan) het water in te gaan, en daarna pas aan te rijden en te springen. Dat kost veel tijd maar telt niet als een weigering. Al is het uiteindelijk natuurlijk wel gewoon de bedoeling om in 1x te springen.

Klopt, maar dan moet je wel zo rijden dat je je eigen lijn niet doorkruist.
En dat die het wel doet als die er al in heeft gestaan heeft aan dat die het nog niet in kan schatten voordat die erin heeft gestaan. Dat zie ik als een teken dat je nog meer tijd ervoor moet nemen. Hoe donkerder=moeilijker in te schatten de waterbak is, hoe langzamer je hem er naartoe moet begeleiden. Overvallen heeft het omgekeerde effect, dan springt die 1x en de volgende 10x niet meer. Steeds vertrouwder maken zodat die het steeds sneller en beter kan inschatten (dat kost echt veel tijd). Maar de investering is het zeker waard! ( Ervaringsdeskundige, ik had er 1 die 10 meter vooraf al stil stond maar nu is die 100% safe als ik hem genoeg tijd geef om zelf te kijken en denken).

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:33

Dat geeft hoop! We gaan er de tijd voor nemen :j

@Elke: sterkte met de laatste loodjes!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:00

Lekker veel verschillende oefen terreinen rijden ook :j
En het ene paard os het andere paard niet.
Mijn L paard heeft er altijd simpel ingelopen.. En de jonge dus nu hij het spelletje snapt. Maar heeft nog niet veel meegelopen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:56

Water in A'dam stelt als insprong niet veel voor er lag vorig jaar een boompje volgens mij. Maar donker is het wel idd. Voordeel is wel mooie rechte paden dus goed zicht en mooi aan te rijden. Mijn man gaat ook L starten daar om er lekker in te komen. Het is een vriendelijk gebouwde cross. Ons paard is weer helemaal op niveau. Nu hele seizoen heel houden. Nog een paar meer dressur prikken en mijn man gaat ook nog springen. En dan is het alweer maart *\o/*

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:05

Wat fijn dat Chaplin weer helemaal de oude is, Susan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:09

Nou zeker :D hij doet alles weer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:14

Wat fijn!