Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sim schreef:FCSA schreef:Weet iemand toevallig hoe de inschrijving voor de sgw-training in Ermelo loopt? Voor de wedstrijd kun je inschrijven, maar info over de training op 28/1 kan ik nergens iets vinden...
Ik was ook al aan het zoeken. Vorig jaar kon je inschrijven via evenementen en opleidingen. Nu staat er nog niets vermeld.
FCSA schreef:Jaaaa, veel zin in het nieuwe seizoen!
Eerste trainingen alweer gereden en derby's ingeschreven. Amsterdamse bos wordt voor ons de eerste wedstrijd. Fingers crossed voor de waterinsprong! Als iemand daar nog tips voor heeft...?
Cioccolato schreef:Jonkie van mij snapte het water eerst niet. Een balkje het water in al niet. Wij hebben in de training geoefend en hebben thuis een heuse waterbak door al die regen nou. Daar doe ik veel mee met kleine sprongetjes tijdens het longeren, rijden etc.
Op concour dus uit bouwen naar rustig erin, desnoods stap of draf. Alleen in praktijk ging dat in galop en vooral niet terug willen komen dus ineens vol vertrouwen denderend door de waterbak....
Dus ik denk idd vooral veel vertrouwen opbouwen door her veel te doen. Maar ik weet niet hoe de waterbak er daar dus uit ziet
FCSA schreef:Cioccolato schreef:Jonkie van mij snapte het water eerst niet. Een balkje het water in al niet. Wij hebben in de training geoefend en hebben thuis een heuse waterbak door al die regen nou. Daar doe ik veel mee met kleine sprongetjes tijdens het longeren, rijden etc.
Op concour dus uit bouwen naar rustig erin, desnoods stap of draf. Alleen in praktijk ging dat in galop en vooral niet terug willen komen dus ineens vol vertrouwen denderend door de waterbak....
Dus ik denk idd vooral veel vertrouwen opbouwen door her veel te doen. Maar ik weet niet hoe de waterbak er daar dus uit ziet
In Amsterdam ligt 'ie in het bos onder de bomen, is dus best een donker gat... Vorig jaar daar ook veel weigeringen gezien.
Ik weet inmiddels dat het is toegestaan om eerst via de zijkant of achterkant (afhankelijk van waar de vlaggen staan) het water in te gaan, en daarna pas aan te rijden en te springen. Dat kost veel tijd maar telt niet als een weigering. Al is het uiteindelijk natuurlijk wel gewoon de bedoeling om in 1x te springen.