[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:36

Ik heb geen rijlaarzen. Heb wel de BR winterboots gekocht vorig jaar maar ik vind het eigenlijk zonde om er mee te rijden al heb ik dat wel een paar keer gedaan |( Heb te vaak een ontsteking in mijn voet of enkel en dan kan ik ze niet aan. Ik heb 1 paar afgetrapte petrie jophurs en 1 paar ariats voor de wedstrijden. 1 set petriechaps voor training en ook voor de wedstrijden. Ben aan het sparen voor een goede set chaps van Ariats.

Ben net even rondje gamma, leenbakker enzo geweest. ben op zoek naar iets voor aan de muur en kom thuis met 2 kussentjes :o . Ook gelijk maar even naar Kiela geweest om een nieuw slaghout te kopen voor het springen. Mijn laatste was tijdens een staakbui van merrielief in 2 stukken gegaan na 1 goede klap :+ . ik heb ook gelijk het dekje BR dat ik bij Ooteman heb besteld in het echt bewonderd <3 . Ben er blij mee :D

@ mootje gefeliciteerd met de nieuwe bolide *\o/*

xxitsmexx

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:42

@ caro wat voor een dekje van BR?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:48

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:51

oh die is leuk.. wilde dat setje ook toen het uit kwam maar heb nu een donkergrijs van ander merk..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:55

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:56

Ik ben er heel blij mee. Ik heb nu een donkerblauwe set met springen en crossen. Deze nieuwe set ga ik denk ik alleen voor het springen gebruiken. Heb wel de VZ maat besteld. Zag in de winkel wel dat dat slim was want de springuitvoering is best kort/klein.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:57

EB gooit olie op het vuur :=
Hoe hebben jullie jullie auto verzekerd? Auto is 6 jaar oud en zit te denken aan alleen WA + inzittendenverzekering. Diefstal & Ruit is erg duur en wat is het risico nou dat je dit nodig hebt?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:58

Ik heb WA all risk via Unive. Al sinds mijn 1e hele nieuwe auto.

@ eef _/-\o_

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:01

@ Mootje: volgens mij hebben wij voor zowel de Ibiza als de Peugeot ook de WA + inzittenden. Die andere 2 wat jij noemt ook niet.
Overigens zitten wij met alles (dus ook inboedel, zorg, reis etc) bij Interpolis. Puur omdat het makkelijk is.

@ Caro: mooi dekje. Jammer van die vele symbolen vind ik, want het dekje zelf is wel erg gaaf.

@ Sann: balen van je ene tentamen zeg! OP naar de volgende keer.

Lees ook over laarzen en chaps?
Ik heb ook maar 2 dingen; thuis ariat schoenen met bruine chaps van (ik weet niet eens welk merk, ze waren iig duur: 180euro) en voor concoursen heb ik zwarte Rectilyne Marylands. Ben over beide erg tevreden en vind het wel prima zo. Ik kan toch maar 1 paar tegelijk aan. 7 paar zoals Laura vind ik persoonlijk te gek voor woorden :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:03

Als ik een nieuwe auto zou hebben, hoef er ik niet eens over na te denken en neem ik direct Allrisk. Ik denk dat ik gewoon WA+inzittenden neem :j
Rowo, Lau heeft de meeste laarzen voor een habbekrats gekocht ;) Ik vind haar groene laarzen zo mooi <3

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:09

Vergelijk anders eens de verzekeringen. Misschien vindt je wel een all risk voor maar een paar euro meer. Ik zou gewoon naar beiden kijken.

rowo

Wij hebben ook 2e hands auto's. De ibiza is van 2002, de Peugeot van 2008... Een nieuwe is aan ons nog niet besteed :+

En wat betreft de laarzen doelde ik niet op het geld, maar meer op het feit dat je toch maar 1 paar tegelijk aan kan :D

Sussie85

Sussie85 schreef:
Hoi! :wave:

Ik kwam tot de conclusie dat meer dan 10 pagina's bijlezen mij te gek is. Dus vandaar even geen reactie op iedereen, maar alleen even wat nieuws van mij. Ik ga voorlopig werken op de versafdeling van de de supermarkt bij ons in het dorp. Het is niet waar ik voor geleerd heb, maar het is wel werk. Vandaag proefgedraaid en het is erg gezellig daar. Dus ik ga weer centjes verdienen :D Voorlopig dus een stuk minder aanwezig op bokt, want ik mag meteen flink aan de bak.

Heb even mezelf gequote voor Rowo en Mootje.
Over laarzen: ik heb 1 paar lipica laarzen en 1 paar petrie laarzen. De petries zijn wat te laag en gebruik ik alleen in de winter bij training buiten want daar kan ik lekker dikke sokken in aan sinds ik er een rits in heb laten zetten. Omdat de petries voor het mooi wat te laag zijn ben ik op zoek gegaan naar betaalbare nieuwe dressuurlaarzen. En de enige die betaalbaar zijn en in mijn maten zijn lipica laarzen. Helaas zijn standaardlaarzen nooit te vinden in hoogtemaat 54, kuitmaat 36 en voetmaat 39,5. Ik heb ook nog twee jodphurschoentjes (zomer en winteruitvoering) van Hobo met chaps van Lipica.

Mootje: gefeliciteerd met je nieuwe auto!
Vief: fijn dat je statistiek erop hebt zitten!
Noor: is fanatiek en gaat voor nog een extra functie.
Shanouk: balen van je tentamen!
Laura: je hebt een flinke verzameling laarzen zeg! Ik vrees dat dat hier niet gewaardeerd wordt.
Evie: fijn dat het met Bam mee lijkt te vallen.
Mirthe: fijn dat het met Beau al zo lekker gaat.
Marijke: top dat het goed is met Zeus!
Sann: balen dat je 1 tentamen niet gehaald heb. Gelukkig de andere wel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:11

Ik heb alle verzekeringen bij Centraal Beheer, en wil er eigenlijk niet weg. Ik heb nu bij elkaar zo'n 70% korting, dus ik denk niet dat het ergens anders goedkoper kan met dezelfde service :o
Rowo, Je kan eigenlijk twee halve paren aan := :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:11

OH Sussie, dat heb ik helemaal gemist :o Sorry!!! Maar zo kun je iig mooi geld verdienen tot de tijd dat je wat anders gevonden heb. Ik zou ook gewoon voor zoiets gaan hoor, ipv werkloos thuis te zitten!

En het eerste nieuwe wat er komt voor de paarden zijn nieuwe caps :+ (en dat valt ff tegen om die te vinden :( ) En ik moet er nog een 2e witte rijbroek bij hebben....

@ Mootje: das ook nog een idee. Bij een bruin met blauw dekje gewoon EN een blauwe laars aan EN een bruine *D

En wij hebben idd ook veel korting lopen bij Interpolis doordat we alles daar hebben (en ook nog onze rekening bij de Rabobank hebben) en daarnaast met mijn werk dagelijks met Rabo te maken heb.
Laatst bijgewerkt door rowo op 27-01-11 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:12

Sussie, Ik had het ook helemaal gemist :oo Fijn dat je lekker aan de slag kan en lekker geld gaat verdienen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:15

Dan zou ik zeker bij centraal beheer blijven. Ik heb alles bij Unive.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:15

Haha, zo te horen hebben de meeste ook al stiekem twee paar laarzen! Gelijk hebben jullie en voor dat geld zou ik de laarzen ook niet laten staan Laura!
Ik heb een paar Petrie Glasgows en een oud paar Petrie Perfects. Van de laatste begint nu enigszins de coating laag los te laten, maar omdat de kuitmaat daarvan net iets breder is heb ik die af en toe ook nog aan. Daarnaast heb ik ook nog een paar schoenen met chaps. Eigenlijk allemaal net teveel voor die ene keer per week dat ik nog rij ;).

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:21

Mijn Petrie's gaan ook al heel wat jaartjes mee. Een jaar of 10-12. En ik heb er nu ook al 4 jaar Lipica's bij. Die zien er ook nog super uit. IK ben er gewoon heel zuinig op. Trek ze meteen uit na het rijden en maak ze altijd met een vochtige doek schoon (huidvet eraf).

Mootje en Rowo: geeft niet dat jullie het gemist hadden hoor! Er wordt hier op het moment zoveel gepost.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:26

En aangezien we niet meer verplicht bij hoeven te lezen, mis ik nog wel eens een berichtje :o

En wat je zegt klopt wel: t ligt ook heel erg aan hoe je met je laarzen om gaat. Als ik sommige mensen op concours zie met laarzen. Die hebben dan overduidelijk in jaren tijd, maar 1x een onderhoudsbeurt gehad :+

Overigens ga k maar eens bij vriendlief op de bank. Nu is Ajax weer op tv. :Z

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:30

Sterkte op de bank ;)
Met mijn nieuwe auto heb ik geen E achter B meer nodi ;( Wat een kromme regel is het toch!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:34

Wees blij dat je je E toch hebt Mo. Het komt er echt wel van dat je zonder E geen trailer meer mag rijden.
Gefeliciteerd met je nieuwe auto overigens! Wanneer krijg je 'm?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:36

rowo schreef:
En aangezien we niet meer verplicht bij hoeven te lezen, mis ik nog wel eens een berichtje :o

En wat je zegt klopt wel: t ligt ook heel erg aan hoe je met je laarzen om gaat. Als ik sommige mensen op concours zie met laarzen. Die hebben dan overduidelijk in jaren tijd, maar 1x een onderhoudsbeurt gehad :+

Overigens ga k maar eens bij vriendlief op de bank. Nu is Ajax weer op tv. :Z

je hebt het dus over mij ;) ghehehe :P

twente dus in elk geval door!!! YEAH!
net thuis van de ponyclubles, beetje doelloos kletsen in de (Warme) kantine :P en dienke lesgeven in de kou... aahhhhhhh :P

al die laarzen, ik haat laarzen, schoenen + chaps en lekker simpel... zolang 't paard maar goed genoeg is valt de rest toch niet op :P

mootje: proficiat met de nieuwe auto!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:41

Volgende week zaterdag. Dat geld kan ik niet zo snel regelen en er moet nog wat aan de auto gebeuren: Ik krijg er 4 nieuwe banden onder, omdat ik ook net nieuwe banden onder mijn auto heb gezet. Krijg precies dezelfde, alleen een paar maten groter :)) Verder moet hij nog grondig gepoetst worden, want de vorige eigenaar heeft hem door de wasstraat gehaald >;)
Het kan wel eerder, maar ik moet ook nog naar Oslo volgende week....
Dit is trouwens de binnenkant <3 Hier nog vies trouwens: http://images.wheeler.nl/s1296148647/3012515-10-2-2.jpg

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:58

En weer terug vh 4 tal. Gaat steeds ietsie pietsie beter lopen. Vind het erg moeilijk en rij ook nog eens achteraan omdat Zeus het makkelijkste kan schakelen.
@ Mootje... Wil je dat echt weten??? Die lambal zei dat ZE (lautje dus) niet goed wijs was en dat ik niet mocht zeuren want ik had zo veel dekjes!!! Echt waar... mannenlogica! Een dekje is nog steeds geen laars!
En gefeliciteerd met je nieuwe auto! Is het die vw passat geworden vd foto paar pagina's terug? Erg mooie auto!
@ Sannn wat balen dat je er 1 gehaald hebt! Maar wel een fijne reactie v je leraar.
@ Caro gaaf dekje! Oornetjes zijn zoo leuk. En ''helaas'' heeft mijn paard pollenallergie dus mag ik er altijd mee rijden! (Geert wil er eigenlijk niet mee gezien worden maar ja ik heb medische reden *\o/*
@ Mootje, ik vind het ook een fijner idee dat je je E achter B hebt. Ook al mag je auto hem zo trekken. Ik zelf rij dan toch iets zelfverzekerde.