[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:10

Goedemiddag!

Evie: Stoere foto hoor!
Sussie: Gatsie, wat naar dat je dat hebt gezien :(:)
TG: Wat fijn dat het zo goed gaat met TG
Noor: Klinkt heel gaaf allemaal daar! Veel plezier nog.
Rowo: Succes met studeren

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:10

peanutbutter schreef:
Noor: KLinkt echt geweldig!

Evie: Waar heb je die vandaan? Hij is wel echt gaaf. (alleen volgens mij mogen je beugels wat korter)

Helamaal mee eens!
Evie wanneer je de beugels wat korter doet zal je beter in balans blijven en minder op de voorhand van je paard 'hangen' Dan is het ook makkelijker om het contact met de mond constanter te houden (nu zie je dat er een boog in je teugels zit)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:39

Noor; Gaaf zeg, leuk al die betekenissen bij je naam := .

Die foto's zijn gemaakt door de moeder van Jetske_ op bokt, ze zijn erg mooi geworden en precies op de goede momenten genomen, ik ben er heel erg blij mee :D !

Dat van de beugels kan wel kloppen, op mijn oude zadel (vzh) had ik mijn beugels 2 gaten korter dan met springen, nu op mijn nieuwe zadel heb ik ze maar een gat korter, ik moet nog een beetje wennen aan dit zadel, maar zal ze volgende keer zeker nog een gat korter maken. Ik hoop dat dat ook helpt voor mijn teugelvoering, ik zat nu ook een beetje te klooien met de lengte van mijn teugels en had de hele cross niet zo'n fijn ritme hierdoor.

Moet er wel bij zeggen dat de galopfoto van 5 meter voor de finish was, dus ik was ook even flink aan het het gasgeven!

_lautje_

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:00

Ik denk dat je haast wel meer mag dan 1 gat Evie. Denk minimaal 2. Dan krijg je zoals Dorien al zei veel meer balans (en spierpijn :P ).

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:07

peanutbutter schreef:
Ik denk dat je haast wel meer mag dan 1 gat Evie. Denk minimaal 2. Dan krijg je zoals Dorien al zei veel meer balans (en spierpijn :P ).

Ik zal er vast wel spierpijn van krijgen inderdaad :+ , ik begin daarom denk ik gewoon met nog 1 gat korter en dan wat later kan ik ze nog een gat korter doen. In één keer twee korter ga ik denk ik niet doen, dan krijg ik waarschijnlijk flink verzuurde benen :7 .

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:12

Gave foto Evie!

ik heb net mn dressuurles afgezegd voor morgen en volgende week. Kan ik van dat geld wel naar de kapper vrijdag }:0

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 15:33

Ik ben al de hele dag bezig met het schrijven van een logboek over het afgelopen jaar. Ik ben nog niet klaar en vooralsnog heb ik 5 kantjes volledig volgetypt! Lang leven het email-archief en het geheugen van een olifant (figuurlijk dan). Het gesprek van leidinggevende heeft welgeteld 3.5 uur geduurd en vooralsnog geen woord gesproken…. Ook heb ik nog geen uitnodiging voor mijn evaluatiegesprek, maar ik ben er klaar voor :=

EB, Mooie foto’s van Jetske’s moeder! Ik ben op de film gezet vanaf de waterbak door de groom van mijn vriendin, echt leuk. Filmpje heb ik nog niet gezien. Ook ben ik benieuwd naar de foto’s van de ‘echte’ fotograven.
TG, Ik zou ook eigenlijk weer naar de kapper moeten. Vandaag weer een ernstige klit eruit geknipt :+ Ga je voor een andere coupe of kleur, of alleen bijpunten?
Noor, Veel plezier verder!
Rowo, Spannend hoor, zo’n nieuwe opleiding, Je hebt je eerste toets al best snel!

Pff, nog een uurtje werken en dan naar huis… Gelukkig is mijn leidinggevende er morgen, woensdag en vrijdag niet, dus de komende paar dagen kan ik aardig bijtanken *\o/*

Wat betreft PH, baal ik enorm van het springen. Het ziet ernaar uit dat ik weer terug bij af ben... ofwel, meneer is doodsbang voor de hindernissen!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:46

Zo zag het er helaas ook uit Mootje. Maar gelukkig liet Corion je wel zitten. Het zag er een paar keer naar uit dat hij zou gaan bokken na de hindernis, maar dat liet hij toch maar achterwege. Het zag er in ieder geval niet onoplosbaar uit. Meer als onervaren.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:53

Mootje, kan je deze week niet een springlesje doen?
Oh, wil mn highlights even bijwerken, beetje uitgroei en weer even in model laten knippen. Geen grote veranderingen :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:12

Gave foto Evie! Bam heeft zijn oortjes er ook goed op. :)
Noor klinkt echt super, geniet er nog van!
Dat is goed balen Mootje van het springen.. Snel weer lesje doen? Gesprek heeft ook wel aardig tijdje geduurd dan.

Ben weer terug van de fysio. Wat interessant zeg! Vond het echt leuk om te zien.
Vero is haar hele leven met teveel kracht/ druk gereden en toen ze van ruiter/instructeur wisselde raakte ze uit balans. Vooral toen ik met haar ging springen en SGW ging rijden, ze moet dan heel erg strekken en dat kan ze niet. Al haar spieren zijn hypertoon, ze heeft dus pijn gehad steeds.
Het verklaart waarschijnlijk ook een hoop, middendraf/ stap etc. lukte altijd slecht. Als ze bij een hogere oxer niet uit kwam en ze te vroeg af moest weigerde ze vaak, dan moest ze nog meer strekken.... Iedereen noemde haar gemeen, maar daar geloofde ik al nooit echt in.
Ik moet nu 4 dagen stappen op het harde en dan vooral haar heel ruim laten stappen. Dan gaan longeren rustig en laag, zonder singel en zonder elastiek het liefste want ze mag nu even niets op haar rug hebben. Dan volgende week vrijdag weer terug en dan kan hij meer zeggen over hoe of wat. Maar ik moest er op rekenen dat het wel aantal maanden zou duren.
Mag ook nog beetje mijn fysio skills in praktijk brengen! Haha, hij heeft mij geleerd hoe ik haar moet effleureren en kneden op d'r rug. Dat ze los blijft, maar niet te veel maar gewoon om de dag een beetje. Maar wel oppassen dat ze geen lel geeft want dat probeerde ze vandaag ook al aantal keer.

Denk dan ook dat ik mijn ORUN cursus af ga melden. Ik heb maar 1 paard en Vero zou mee moeten. Maar de cursus begint al in november...
Daarbij komt dat het denk ik ook niet verstandig is om er nu anderen op te laten rijden. Ik moet onder zijn begeleiding straks weer 'leren' rijden.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 18-10-10 17:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:43

Zo goedemiddag!
Caro super debuut!
Evie drukke dag gehad dus.
Tientjeh leuke foto. Mooi setje ook.
Bianca dat gevoel heb ik dus ook! In mijn topic van diepenheim staat ook een springfilmpje en daar heb ik gewoon lekker gereden, weer 4 tijdfouten. :\ In Heino had ik het idee dat ik erover racede en geen tijdfouten.... Dus ik kan iig niet van mijn gevoel op aan.
Anthea fijn dat het springen goed ging!
Jemig erg naar van dat ongeluk in PH
Sussie :(:) Wat heftig zeg! Kan me voorstellen dat je helemaal van de kaart bent!
BVW gefeliciteerd!!!
Ik wil ook nog nieuwe leren laarzen. Snap nu weer waarom ik die petris nooit meer aan had. Nu bij crossen dus weer wel, alleen het gevoel is nergens te vinden dan!
Spannend Rowo! Lijkt me trouwens wel erg leuk!
TG fijn dat hij zo fit is!
Evie mooie foto.
Noor klinkt verder wel goed! Op die muggen en gekko na dan.
Interesant zeg Sann! Fijn dat je nu veel dingen ook kunt verklaren, vallen een hoop puzzelstukjes op zijn plek zo.

Ik had ook een topic gemaakt van diepenheim! :)
[SGW-ITP] Wonderland @ SGW Diepenheim

Als wij terugkomen van sgw doe ik W direct in het land. Volgende dag heeft hij vrij en komt hij de hele dag weer in het land, en de dag erna rij ik dressuur. Denk dat ik hem toch maar moet scheren! Bol wol. :+ Zit alleen te twijfelen wanneer. Denk de dinsdag na Barchem maar.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:10

Sann: balen dat je de ORUN af moet zeggen. Maar de gezondheid van je paard is toch belangrijker. Ik kan alleen wel meegeven dat je niet de gehele cursus hetzelfde paard mee hoeft te nemen. Tot en met december heb ik ook onze E-pony meegenomen naar de lessen omdat Pancho nog niet de oude was na zijn operatie. Werd geen enkel probleem van gemaakt. Als je tegen het examen maar je examenpaard meeneemt was het goed.
Margriet: heb even gereageerd in je topic.
Teegee: gaat haar kapsel laten renoveren bij de kapper ;)
Evie: een nieuw zadel is altijd even wennen. Ik zou ook niet in één keer een aantal gaten korter doen, maar even opbouwen. Dan zit het niet meteen zo gek kort voor je gevoel.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:21

Ik heb weer even bijgelezen... :)

Ik heb zaterdag voor de eerste keer een galoptraining gedaan met Mantos, deed hij wel goed, maar hij gaat dan graag aan de kletter... Hij mist soms nog wat controle..
Verder nog een paar sprongetjes gemaakt en dat deed hij goed, hij mag nog wat zuiniger worden want hij springt alles alsof het minimaal 1.20m hoog staat.

Gister onze eerste oefenjacht gereden, Mantos deed het super, ik had nogal wat bekijks dat hij in een paar weken tijd al zoveel veranderd is, hij pakt netjes aan en reageert steeds beter op me, zo zijn ze hem niet gewend.
De jacht was echt genieten, 2 echt enorme sloten gesprongen maar Mantos keek er niet eens naar...
Vandaag en morgen heeft hij lekker rust, kan hij wat bijkomen.

Daarna weer aan het werk met de controle, heb hem nu nog op een pessoa bitje, wil uiteindelijk toch wel terug naar een trensje...
Ga zo eens bekijken of ik over paar weken een keer mee kan dan doen aan een oefenspringwedstrijdje (eigenlijk alleen om te zien hoe hij op vreemd terrein reageert).

De overige paarden moeten nu iedere week een jacht rijden, dat is behoorlijk zwaar voor ze dus die zal ik pas echt in training nemen na het jacht seizoen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:27

Dan heb je het behoorlijk druk met het rijden van jachten! Leuk dat Mantos het goed oppakt allemaal.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:06

@ evie: leuke foto zeg! Die oortjes van Bam zijn lief, hij heeft er zin in. Verder sluit ik me wel bij de anderen aan.

@ mootje: wat gaat er precies niet goed met springen dan? En lees dat je lekker veel getypt hebt :P

Overigens rijd ik de dag na de sgw JUIST wel en de dag daarna niet. Sowieso gaan ze na een cross altijd dezelfde dag nog naar buiten (donker of niet) en uiteraard de dag erna ook. Heb nog nooit last gehad van dikke of warme benen en doe niks met klei of cooling gel. Wel krijgt ze extra vit E en selenium (helaas heeft Zetje snel last van spierverzuring :\ )

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:18

Heb net heerlijk even met Sofietje gereden. Niet zo heel lang want ik ben echt gesloopt. Vanmorgen 5 uur ging de wekker weer. Mijn praktijk week is weer begonnen. Nog 3 dagen en dan heb ik vakantie. Ik kan niet wachten! O:)

Zag net nog even de uitslagen van Princehagen. Inderdaad weinig voldoendes. De nummer 1 had ook geen voldoende. Ben blij dat ik wel goed had :). Volgende week gewoon mijn springzadel erop zodat ik mijn beugels nog korter kan. Ik weet niet eens of de jury ze nu te lang vond. Kon niet punten wachten.
Ben wel blij dat Sofie het crossen zo leuk vind. Ze is met springen nog zo voorzichtig vaak en in de cross zo stoer :+ Heul apart. Misschien rijd ik ook wel wat 'stoerder' tijdens de cross.

Ik rij ook juist wel de dag na de cross. Heb gister even een ontspannen buitenritje van 20 minuutjes gemaakt met Sofie. Ze vond het heerlijk :).
Rowo: Sofie heeft hetzelfde. Ook met kou is ze daar erg gevoelig op. Dus goed in de dekens en liever elke dag rijden 20 minuten, dan 2 dagen stil staan en de andere dagen een uur rijden.
Naja, ik rij niet elke dag 20 minuutjes. Maar de dag dat ik niet rijd word ze gelongeerd.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:20

Goede avond!

Hoop geklets!

Evie viel mij ook al op met je spring parcour! idd je beugels per gat omhoog, heb ze gister ook 2 korter gedaan :=
Wel mooie foto's (heb ze in de auto terug gezien ;) )
Mootje waar maak je een verslag van? je werk of met je paard..

Ik heb jack vandaag buiten gehad van 12 tot 4 dus die was fris zat :)
Ik kon niet rijden haalde gister zijn zadel af na het crossen en hij had een piepklein wondje op zijn ruggengraat.. dus kon er niet op hij was wat gevoelig, morgen even longeren :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:27

@ kim: ik rijd wel eens 2 dagen niet (komt overigens zelden voor) maar train sowieso nooit een uur. Train liever een half uur goed, dan een uur lang. Maar goed in en uitstappen is denk wel net zo belangrijk en niet de kou op de spieren laten komen.
Voer jij haar nog iets speciaals bij?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:33

Ik train ook liever elke dag een half uur. Af en toe wel wat langer natuurlijk. Of als ik les heb :). Maar inderdaad uitstappen is belangrijk en de kou is ze erg gevoelig voor. Dus ze staat tijdens het afzadelen weer lekker onder het solarium. Ze vind het echt heerlijk.
Ze krijgt wel extra vitamine door haar voer heen inderdaad. Wat precies weet ik niet :o. Vaders voert altijd.
Sofie staat echt zelden een dag echt stil. Dan word ze even gelongeerd. Dat hoeft niet eens aan de longe. Gewoon in de paddock doen, ik zelf in het midden gaan staan en ze gaat zelf rondjes lopen (paddock is wel zo groot als een grote volte). Als ze elke dag maar even beweging krijgt.
Verder komt ze gewoon elke dag buiten. Maar dat is niet genoeg.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:33

Ik voer jack electrolyten bij :) 3 dagen 1 dag voor de wedstrijd op de wedstrijd en de dag er na :)
Normaal rij ik wel de dag er na, morgen longeren, want kan er nog niet op.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:36

Paarden staan bij mij sowieso 1 dag per week stil, soms zelfs 2. Als ik niet kan wordt er ook niet gelongeerd, want niemand kan dat. Denk dat het JUIST goed is als ze eens een dag niets doen, lijkt me echt geestdodend als ze echt ELKE dag wat moeten doen. Overigens hebben wij het niet zo luxe: geen solarium, zelfs geen warm water bij de paarden -O-
Helaas heb ik niet elke dag tijd om ze beide te doen, wil ook wel eens wat anders doen dan alleen werken en rijden :\

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:45

Wij hebben ook geen solarium en geen warm water, lang leve de water koker ;)

Ik wil idd ook dat me paard 2 dagen "niks" doet, of longeren of wandelen/buitenstaan :)

Bij mij zijn er een paar mensen die rijden echt 7 dagen in de week :+ zou er niet aan moeten denken, denk dat jack dat ook niet echt accepteerd :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:47

Oh dus gelukkig ben ik niet de enige zonder die luxe :P Enige wat ik nog heeeel graag wel wil is warm water in de schuur en een vastere wasplaats. Maar ja, zo lang wij niet weten of wij wegmoeten voor de nieuwe autoweg, gebeurd er bij ons denk niks.

Ach iedereen doet toch anders met zijn paard. En als het paard niet beter weet vind ie het vast prima.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:48

Bij ons worden ze geen van allen iedere dag gereden. Vivre heeft minimaal 2 dagen in de week rust, maar op het moment vaker 3 keer in de week. Weltsieger wordt om de dag gereden en in het weekend beide dagen. Pancho wordt twee dagen gereden en dan een dag rust. Beetje uitvinden wat voor het paard het beste is. Vivre heeft op het moment wat meer rust omdat ik of mijn vader haar moet rijden door de week en mijn vader het gewoon heel druk heeft op het moment.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 19:49

Goedenavond!
Sannn, Verstandige keus om de Orun af te zeggen!
SP, Fijn dat Mentos de oefenjacht zo goed oppakte.
Corien, Balen van het wondje. Weet het waar het van komt? Verslagje is van het werk ;)
Margriet, Ik ga zo je topic bekijken!
Rowo, Hij springt zo enorm omhoog dat hij helemaal niet meer naar voren springt. Hij vind springen eng en ik vind het ook spannend. Crossen daarentegen vind ik zelf minder spannend, en dat gaat ook veel beter!

Paard stond wederom met een olifantenpoot ;( Hij had vorige week weer een wondje van zijn achterbeschermers en door de waterbak van gisteren is het weer naar binnen geslagen. Er komen geen achterbeschermers meer om Corion, behalve met het crossen!