[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:07

Simmie schreef:
Jak, Ik vind een goede parfum of after shave wel lekker, maar dan moet je dat echt heel subtiel ruiken (een vluchtig vleugje langs je neus), zo van dat je denkt "hé, ruik ik nou wat of niet". Haha!

ja en dan ook een fris geurtje, niet zo'n "zware"...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:07

En mensen met een paardenluchtje?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:10

klinkt goed van je oefenparcoursen scum! Als je een paar keer zulke parcoursen rijdt maakt het op een gegeven moment ook niet meer uit of ze de hindernis een keer 10 cm breder zetten denk ik. Klinkt ook als een fijne locatie, zo lekker relaxed. Ga je daar nog een paar keer heen?

Hm, paardenluchtje als ik zelf ook in paardenoutfit loop heb ik niet in de gaten, wel als iedereen er verder gewassen bijzit en er 1 nog naar paarden ruikt Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:20

Normaal hebben ze wel een wedstrijdelement (met veel profruiters en een stuk minder relaxed). Maar dit hadden ze pas heel kort van tevoren bekend gemaakt en dus kwamen er weinig mensen. Volgende keer zal het wel anders zijn.

Voorlopig even geen springen. Mijn springles voor vanavond heb ik afgezegd. Ik ga niet 2 parcoursen springen en de dag daarna een les nemen. En Vrouwenpolder komt eraan, dus Online gaat even naar Bitwise tot aan Vrouwenpolder.

Daarna verder met springles (die heb ik toch wel nodig Haha!). En dan zien we wel verder.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:30

Kei goed Scum! OK dan! Zie je wel dat t allemaal reuze meevalt Haha! Jij gaat binnenkort gewoon lekker dat wp'tje halen en dan kun je lekker gezellig gaan crossen Ja

Floor, Madelene & Ibonn: gisteren belde Ibonn me op om te vertellen dat haar beide leerlingen zich hebben afgemeld voor vrijdag. Nu wil ze toch wel graag naar Genk (and me too) Haha! dus heb ik Maddie nog maar effe wakker gebeld (nogmaals sorry Maddie! Nagelbijten / Gniffelen ) en die wil ook nog steeds mee Tong uitsteken
Ze moet wel om half 5 weer thuis zijn en moet dan rond 15.00 vertrekken. We willen dus rond 12.30 op t terrein in Genk zijn. Gaat U mee? Ik neem wel nog die vriendin mee met haar jonge paard dus jullie kunnen fijn samen rijden, dan nemen Maddie, Ibonn en me wel de iets hogere hindernissen Clown

Heeft iemand trouwens t adres van t crossterrein in Genk voor me? Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:34

Ik ben nog nooit in Genk geweest. Ik zou ook wel meewillen, maar dat wordt me wat teveel voor Online.
Maken jullie foto's zodat wij ook een indruk van het terrein kunnen krijgen?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:42

Goed zo Scum OK dan!!
nu wij nog Clown

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:12

EG & BT: Hoop dat het goed komt met de veulentjes!

Scum: Wat goed van je!!!!! OK dan! En maak je niet druk dat niet alles op de maximale afmetingen stond, dat is op concours ook niet (mag zelfs niet).

Dan werd er nog wat geboomd over luchtjes. Ik kan ook helemaal misselijk worden van die mensen die je een kwartier nadat ze voorbij gelopen zijn nog ruikt (lekker luchtje of niet maakt dan niet uit..).
Zweetlucht is ook zo iets. Vriend van ons heeft een enorm probleem met z'n lichaamsgeur. Die kan wassen, smeren en opspuiten wat hij wil maar na een half uurtje ruik je hem toch weer. Echt vervelend voor zo iemand!
Persoonlijk stoor ik me niet aan mensen met een paardenluchtje maar ik doe wel mijn uiterste best om zelf niet op de verkeerde plaatsen en momenten naar paard te ruiken. Ik probeer zelfs mijn (schone) paardenkleren gescheiden te houden van mijn "gewone" kleren. Moet er niet aan denken dat ze me op mijn werk naar paard vinden ruiken!

Weet iemand hoe te toestemming kunt vragen om iets toe te voegen/ wijzigen in de wiki?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:29

In Limburg wel hoor. Daar staat alles op 1.05 en de oxers staan 1.10 breed Bloos Oxers liggen ook voor en achter altijd gelijk (nooit de eerste balk lager). Als je geluk hebt dan zetten ze hindernis 1 op 95 Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:32

wollie, doe maar een voorstel en dan stel ik je voor om wiki schrijver te maken, mijn stem heb je.

Hier staat ook alles maximaal.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 10:36

Hier ligt het er aan welke parcoursbouwer je hebt en naar welk terrein je gaat. Is op zich wel lekker. Als je weer effe "in" wilt komen kies je de makkelijkere terreinen en als je naar een hogere klasse wilt kies je een van de moeilijkere terreinen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:00

GvdT/Gomir/MJ, waar staat hier niet alles maximaal??? Bloos

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:02

Scum schreef:
In Limburg wel hoor. Daar staat alles op 1.05 en de oxers staan 1.10 breed Bloos Oxers liggen ook voor en achter altijd gelijk (nooit de eerste balk lager). Als je geluk hebt dan zetten ze hindernis 1 op 95 Bloos

Hm, dan zou ik toch eens naar je TA gaan als dat zo is.... Dan wordt bij jullie in de regio consequent het diciplineregelement overschreden. (qua hoogte, niet qua breedte). Ik vind trouwens 1.00m op wedstrijd er heel anders uitzien dan thuis (lees: veel hoger Bloos ).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:11

Citaat:
5. De voorwaarden betreffende de hoogte en breedte van de hindernissen, zoals in dit reglement en in het vraagprogramma bepaald, moeten zorgvuldig in acht worden
genomen. Wanneer echter blijkt, dat als gevolg van het gebruikte materiaal en/of de plaats van een hindernis op het terrein in geringe mate van een maximum afmeting wordt afgeweken, dan zullen de voorgeschreven maximum afmetingen niet worden beschouwd als te zijn overschreden. In deze gevallen is de toegestane tolerantie voor wat de hoogte betreft maximum 5 cm en voor wat de breedte betreft maximum 10 cm.

ben bang van niet dus Wollie.

Bedankt voor je PB!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:13

Talida schreef:
GvdT/Gomir/MJ, waar staat hier niet alles maximaal??? Bloos

ik spring niet zoveel dus ken ook niet zoveel wedstrijden. Wassenaar is een fijne wedstrijd, staat het voor mijn gevoel gewoon netjes B.
Is ook een kleine wedstrijd.

Als je bijvoorbeeld naar Maassluis en Maasdijk kijkt, die hebben tegenwoordig best grote concoursen met veel deelname dan denk ik dat het daar eerder hoger staat. Maar een kleine wedstrijd scheelt meestal wel iets.

Gomir zal het vast wel weten, ik denk dat zij wel veel wedstrijden kent.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:22

1.05 is hier ook heel normaal. En in de barrage komt er 10 cm bij (oxers ook 10 cm breder). Ik heb hier vaker meegeholpen om een B parcours op te zetten als onze vereniging een wedstrijd organiseerde. De meetstok (van 1m.) moet echt er tussendoor vallen. Komt misschien omdat hier heel veel profruiters zitten en ook zowiezo heel veel springruiters?
Volgens mij is het voor Brabant niet veel anders.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:24

Lielle schreef:
Citaat:
5. De voorwaarden betreffende de hoogte en breedte van de hindernissen, zoals in dit reglement en in het vraagprogramma bepaald, moeten zorgvuldig in acht worden
genomen. Wanneer echter blijkt, dat als gevolg van het gebruikte materiaal en/of de plaats van een hindernis op het terrein in geringe mate van een maximum afmeting wordt afgeweken, dan zullen de voorgeschreven maximum afmetingen niet worden beschouwd als te zijn overschreden. In deze gevallen is de toegestane tolerantie voor wat de hoogte betreft maximum 5 cm en voor wat de breedte betreft maximum 10 cm.

ben bang van niet dus Wollie.

Bedankt voor je PB!

's goe..... Knipoog

Dus dat zou betekenen dat ze in die regio door het materiaal nooit een parcours kunnen bouwen dat gewoon op 1m staat? Volgens mij is deze regel er om uitzonderingen te ondervangen, dat wil niet zeggen dat het daarom toegestaan is om consequent te hoog te bouwen.... Maar zo'n regel maakt het wel moeilijke om hard te maken dat het regelement word overschreden...

M_J: Hier uit de regio gaan ook veel ruiters (ik ook toen ik nog sprong) naar Maasdijk omdat ze daar twee parcoursen kunnen springen en omdat het daar fijn gebouwd staat. Over het algemeen staat het daar wel wat lager dan hier.

Scum: Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit een meetstok bij me heb met parcourslopen dus het kan best zo zijn dat het hier hetzelfde is. Ik weet wel dat ze hier niet flauw zijn ivm met het grote aantal springruiters..

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:25

Goedzo Scum!

Ik vind het niet erg als iemand naar paarden 'stinkt'. Naar after shave vind ikn iet lekker en naar zweet ook niet!

Ik vind de ondelinge wedstrijden altijd wel fijn. Clown daar beginnen ze teminste met een steiltje, bij sommige officiele wedstrijden die ik rij staat er gewoon een dikke oxer op 80/85! (d- Pony's) Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:26

Ik ben het op zich wel met je eens wollie, maar in feite maak je met deze regel geen schijn van kans.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:31

SGWOllie schreef:
M_J: Hier uit de regio gaan ook veel ruiters (ik ook toen ik nog sprong) naar Maasdijk omdat ze daar twee parcoursen kunnen springen en omdat het daar fijn gebouwd staat. Over het algemeen staat het daar wel wat lager dan hier.

oke, ik dacht dat het misschien wat verzwaard was sinds ze de accomodaties uitgebreid hebben en de wedstrijden bekender zijn geworden maar ik heb er zelf nog niet gereden op een buitenwedstrijd. Maar dat kan ik dus best een keer gaan doen Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:35

miss_jumpy schreef:
SGWOllie schreef:

oke, ik dacht dat het misschien wat verzwaard was sinds ze de accomodaties uitgebreid hebben en de wedstrijden bekender zijn geworden maar ik heb er zelf nog niet gereden op een buitenwedstrijd. Maar dat kan ik dus best een keer gaan doen Haha!

Ehm, oepsje, buiten weet ik het niet! Ik ben daar alleen binnen geweest! Bloos

Lielle schreef:
Ik ben het op zich wel met je eens wollie, maar in feite maak je met deze regel geen schijn van kans.

So true.... Ja

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:37

Go Scum!!! Go jij! Go jij! Nou gewoon een kwestie van bijhouden en gewoon gaan starten!!

Het klopt inderdaad wel wat Scum zegt, hier wordt echt alles max gebouwd. Dat vind ik wel jammer voor de beginnende combinaties. De overstap van A naar B is dan nog steeds enorm!

EG: jippie!! Ik spring mijn eigen hindernisjes wel hoor Bloos , ik zal proberen jullie daarbij niet te storen Haha! . Wel gezellig zeg! Ik had al van madelene gehoord dat we om 11 zouden vertrekken. Adres heb ik niet voor je, maar het is heel makkelijk te vinden. Hoe precies durf ik je niet te zeggen, in case dat ik je naar timboektoe stuur! Daar moet je Madelene even over bellen! Vork

Scum: ik weet niet of het mogelijk is om een camera mee te nemen, aangezien we allemaal ook hindernissen gaan springen Knipoog.

Over luchtjes gesproken: vieze zweetlucht is nog 20x erger als parfum! Van de paardenlucht heb ik zelf nooit zoveel last, behalve in de winter. Dan staan de paarden de hele winter onder de deken op stal te stinken en dat kun je wel ruiken! Sigaar

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:48

ik heb geen idee over de hoogte van de hindernissen hier! Heb het nog nooit nagementen, maar volgens mij klopt het wel aardig met de hoogte van de oefenparcoursen in Uden. Gelderskampioenschap stond indoor dit jaar wel laag, iets van driekwart was dan ook foutloos.

Ben benieuwd naar Genk EG! Misschien kunnen we daar dan ook eens met Rob heen. We kunnen ook wel een keer bijk Alice gaan trainen met Rob!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:49

Goed gedaan, Scum Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! , maar onthoud wel dat als je een tijdje niet meer springt je weer over die drempel heen moet. Als Oro goed in z'n vel zit, moet hij toch wel vaker een sprongetje met je kunnen maken?

Heb ook een hekel aan mensen die zich overvloedig met parfum of aftershave besprenkelen. Zweetlucht kan ik in bepaalde omstandigheden wel snappen, na het sporten of na een flinke crosstraining ruik ik zelf ook niet meer fris maar op kantoor of 's avonds probeer ik toch uiterst fris te zijn Haha!
Paardenluchtje is wel mijn lievelingsparfum maar Rudd is er niet zo gek op Haha! Hij zegt dan " lijkt wel of ik het paard kus" Rolleyes

@ scum, EG, Madeleine en Floor: Ruud gaat mee en er worden dus foto's gemaakt !! Ligt het terrein echt in Genk bij Kattevenia of is in het Zutendaal?

Ik hik hier ook nog steeds tegen die B-hindernissen op, in de les spring ik over een hindernis van 1m en ben dan zeker van mezelf en als ik dan op wedstrijd kom, staat het echt veel hoger en ga ik zitten mutsen in het parcours. Ben wel blij dat we nu in de B tot 40 ptn mogen gaan, kan ik nog wat oefenen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:00

Ibonn schreef:
Rudd is er niet zo gek op Haha! Hij zegt dan " lijkt wel of ik het paard kus" Rolleyes

haha, hoe herkenbaar!
Toch hou ik er ook niet van om zelf (of als iemand anders dat heeft) op bijvoorbeeld een verjaardag naar paard te ruiken.

Nog even over die hindernissen, ik vind de hoogte in het parcours juist vaak minder eng dan thuis of op het losspringterrein. Als ik eenmaal in het parcoursritme zit dan kijk ik niet meer zo naar de hoogte, terwijl als ik 1 losse hindernis moet springen....

Ik let met parcourslopen ook niet meer zo op de hoogte, maar dat zal wel het effect van 3 jaar B springen zijn Lips are sealed Nu maakt die 5 cm me niet meer uit.

Maar dat komt ook omdat Os in het parcours vaak opeens de turbo aanzet en op het hout begint te trekken, iets wat hij op het voorterrein helaas niet doet....