[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:20

Wat lastig Evelien! Ik ga altijd gewoon naar The Phone House, heb ik er zelf geen werk van :o . De vriend van Ilse die ook crosste werkt daar, dus ik heb nu een ideaal abbonement en zit er nooit meer overheen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:22

Ik bel altijd.... Dat gaat snel! De telefonistes zijn alleen niet allemaal even snugger. Heb vorige keer 3 smartphones opgestuurd gekregen, werd mijn abbo aangepast en had ik een rekening van 900 euro (wel rechtgezet) en heb ik een spotgoedkope abbo bij deze telefoon :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:23

Ik heb vanmiddag telefonisch mn abbo verlengt bij Hi, werd echt super te woord gestaan. En het is een Iphone geworden :D

Noor, vieze plaatjes??
Marijke voor je het weet is het eind mei!

Mn schoonmams past af en toe op de kleine van de beste vriend van Rem. Ze vind het echt leuk maar ze wil er geen gewoonte van maken. Maar ze wil wel graag een eigen kleinkind hoor :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:25

Dan moeten jullie die maar in elkaar knutselen als je lekker op 't nieuwe stekkie zit :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:26

Ik moet ook abonnement verlengen, al een poosje. Zei mijn zusje net dat als je dat niet binnen bepaalde termijn doet het automatisch gaat? Maar ik heb niets geen bericht gehad, wist dus niet dat ik hem al kon verlengen. Ga morgen maar eens bellen.
Mei is al zo Marijke!!
Ze is verplicht opgenomen Mootje. Inderdaad een slimme actie! Maar zo met skibroek en muts en alles is het wel even goed kijken. Je gaat al snel op wintersport of niet? Ben zo jaloers!
Worden dus hints gegeven Karen. ;)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:27

Wat onwijs erg TG van de vos, ik duim voor hem.
MM, lekker hoor, wanneer je niet teveel hoeft te leunen op ouders/schoonouders. Als je dan eens een avondje weg wilt oid dan durf je ze tenminste nog te vragen. Anders voel je je vaak alleen maar bezwaard.
Beli, dus toch nog een stal hier in de regio met rhino? Echt niet grappig. Wij temperaturen hier sinds het paard 2 km hiervandaan is overleden en we geven bloedverdunners op aanraden van 2 da-en. Gelukkig alles nog goed hier. Kort om ons heen is iedereen er gelukkig heel serieus mee bezig. Iets verderop wel gewoon mensen die buitenrijden, dat ze niet gewoon ff geduld kunnen hebben he?

Verder zit het vrijdagmiddaggehalte nog steeds hoog. :D

Vandaag Edge aan de lijn gehad, want ik ben nog steeds kreupel. Wel minder dan gisteren, dus hoop er morgen weer ff op te klimmen. Verder thuis gewerkt dankzij mijn superfijn meewerkende directeur. Hopelijk ben ik snel weer fit. Al ben ik hier in dit tpoic niet bepaald de enige in de lappenmand, dus voor iedereen in de lappemand :(:)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:29

Jezus wat wordt er een hoop onzin uitgekraamd in dat Rhino topic. :))

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:29

Fijn dat het goed gaat met de paarden bij jullie FE. Waarom geef je bloedverdunners dan? Ik ga morgen ook gewoon het bos in hoor, zie niet in waarom dat een probleem is. :)
Erg he dat topic. Snap niet waarom ze hem niet gewoon dichtgooien.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:30

Mirthe :')
Ka, dan kunnen we niet meer bb-en... Gelukkig hebben we nog what's app :D
Shanouk had mij al helemaal niet gezien :')

Weltrusten!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:31

Als je niet officieel verlengt (dus een nieuwe telefoon of andere abbo) dan loopt ie gewoon door San. Je mag 2 maanden voor de "einddatum" verlengen. Welke provider heb je?

Uhh ja voorlopig blijft het bij oefenen hoor :P

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:32

Buitenrijden is geen enkel probleem, ik heb vanochtend ook nog gewoon galoptraining gedaan in het bos. Vind sowieso dat er wel heul paniekerig over wordt gedaan.

Ah! Dan ga ik denk ik maar bellen, ik wil ook een Iphone.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:33

Ja dat rhino topic is echt verschrikkelijk, ik heb snel mn stipje weer weggehaald.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:34

Ik lees dat topic niet. Mam houdt alles bij. Makkelijk :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:36

Ah, okee. Heb Hi Karen. Dus dan kan ik morgen gewoon bellen, wil hem wat verlagen. Thnx!
Ik heb het stipje ook weer weggehaald, werd er gewoon chagrijnig van die reacties daar. Kreeg ook van alles over me heen toen ik zei dat ik naar Rob geweest was en dat ik het bos in ging.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 06-03-12 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:36

Mootje schreef:
Noor, _O-
Sannn, dat is heftig :(:) wil ze geholpen worden of is ze verplicht opgenomen?
Lau, wat een mooi cijfer!
Eef, waar zitten die kilo's dan ;)

Shanouk en ik zijn beiden :o? Hebben meerdere keren naast elkaar gestaan op de piste.... Heb nog wel haar broek bewonderd, maar durfde niets te zeggen want ik wist het niet zeker!
Zo, en 7km lopen en 2 uur skiën op een avond is ook wel een beetje té.
Ik ga nu heerlijk slapen, ben doodop!

Echt heel suf :+ Stom dat je niks zei! Ik heb echt niks doorgehad namelijk! Als ik je had gezien had ik je natuurlijk aangesproken :D
En thanks, ik ben ook blij met mijn broek! Alleen jammer dat er toch aardig wat mensen zijn met een broek in die kleur nu, maar ach. Jij ook lekker geskied?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:37

Sannn, hier de uileg van de DA: De reden van het geven van de bloedverdunner is dat het virus zich nestelt in een cel in het lichaam en laat vervoeren naar de kleine bloedvaten in het ruggemerg of de baarmoeder. Hier gaan ze een ontsteking veroorzaken en daardoor kan er niet voldoende zuurstof meer die kant op en krijg je verlammingsverschijnselen of een abortus. Door het geven van de bloedverdunner / ontstekingsremmer probeer je te voor komen dat deze bloedvaatjes gaan ontsteken met alle gevolgen van dien. Ik vind het wel een veilig idee dat ze dat krijgen.

Bij ons is dus heeeel dichtbij een paard overleden op een stal waar mijn stalgenoten vaak rijden. Sterker nog, 1 stalgenoot was er woensdag en donderdag nog geweest terwijl het dier daar toen al ziek was, alleen wisten we toen nog niet dat het om rhino ging. Verder was er nog een meid van die stalgenoot op donderdag bij ons op het erf met haar paard en is samen met 1 van onze stal buiten wezen rijden. Volop contact dus met paarden van de "besmette stal". Vandaar de extreme voorzorgsmaatregelen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:40

San, ik heb wel ruim 20 minuten aan de telefoon gezeten, die jongen die me hielp heeft er diverse abbo's en looptijden voor me vergeleken en toen heb ik het gelijk geregeld. Telefoon komt donderdag en krijg als het goed is een smsje hoelaat ie ongeveer komt.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:41

Dan is extra inderdaad beter. Hopelijk komen al jullie paardjes de komende dagen goed door!
Lees net op FB dat MB ook 2* gaat doen dit jaar!
Neem er de tijd voor dus morgen, moet het niet even snel gauw gauw willen doen. :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:44

Dat zijn dan goede maatregelen FE. Wanneer kunnen jullie redelijk opgelucht ademhalen?

Wat gaaf van MB!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:44

TeeGee. Vorige week heb ik m'n nieuwe telefoon gekregen (en kan nu dus ook wordfeud spelen :D ). Binnen 24 uur gearriveerd, zonder sms om de levering aan te kondigen, dat kwam gisteren, dat vandaag de telefoon zou komen, maar die had ik dus al bijna een week......

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:45

Texelse, dat is supersnel!
Ik moest helaas wel even wachten op mijn mobiel omdat Rodermarkt er tussendoor kwam, en mijn telefoon toen niet op voorraad was.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:46

Ow haha! Nou ik ben benieuwd!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:01

Even kort over de bijscholing: het komt er op neer dat je dressuurmatig je parcours moet rijden met je hakken keurig naar beneden en met de juiste stelling, lengtebuiging en nagevelijkheid. Paarden mogen geen langere manen hebben dan handbreedte en mogen niet naar beide kanten hangen. Zorg dus dat je veel haarlak in de manen spuit want als je de manen naar 2 kanten heb hangen dan krijg je punten aftrek. Dit is niet overdreven...positief punt: er is ruimte om commentaar op te schrijven. Verder was het weer duidelijk dat je nooit de neuzen dezelfde kant op krijgt en veel is gewoon een kwestie van smaak en wat jij als jury graag wilt zien. Ik rol mijn bedje in en lees morgen weer bij

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:02

Het wordt dus gewoon een dressuurwedstrijd met hindernissen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:03

FE, dat is ook wel heel eng! Vorig jaar zijn er in het dorp waar mijn paarden staan 3 paarden overleden aan de neuro. Rhino. Dat was alleen niet op een pensionstal maar bij een particulier thuis. De drachtige merrie had het meegenomen van het dekstation.... Heel zuur.

Edit: Ik ben heel benieuwd hoe die nieuwe jurering in de praktijk gaat werken.