[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:24

Morgen :wave:

Jeetje Sussie.... Dat is wel heel erg naar zeg :\
Rowo: Succes met leren! Ik ga ook gauw heel hard aan de slag..

Snoekiej

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:25

Wat een naar ongeluk zeg. Hoe makkelijk het eigenlijk al fout kan gaan..
Heel veel sterkte Sussie. Echt vreselijk om dat te zien :(:)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:30

Vreselijk om dat te zien Sussie. Heel veel sterkte.. :(:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:05

SUSSIE @ :(:)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:02

Bedankt voor de steun! Ik heb Vivre zojuist even gereden. Ze was een beetje hyperdepieper. Ben dus vooral met ontspanning bezig geweest. Wel lekker gereden, want ze deed ontzettend hard haar best!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:04

Sussie wat rot voor je, lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken. Sterkte ermee!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:19

Gooi er maar even een positief bericht in, TG lijkt nog steeds echt super fit. Ook geen koorts dus hopelijk ook geen longonsteking. Wel moeilijk om een paard wat zo fit is, zo rustig te laten zijn.

Vanavond mag Bari weer aan het werk :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 12:23

Fijn dat het met T zo goed gaat!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:23

Dat is idd een fijn bericht TG na het zeer verveldende bericht van Sussie. Probeer je toch maar in tehouden en TG zijn rust te geven, dan kan het allemaal het beste genezen en is de kans dat hij het weer krijgt waarschijnlijk minder groot! Fijn dat je nog lekker met Bari aan de slag kan!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:30

TG dat is fijn nieuws. Hopelijk lukt het T ook een beetje om zichzelf rustig te houden. Fijn dat je Bari nog hebt om te rijden, dan lig je er tenminste niet helemaal uit.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:35

Fijn dat het zo voorspoedig gaat met TG, en dat je weer mooi met Bari aan de slag kan!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:38

@ suussie: ff lekker je gedachten verzet dus. Heel goed! Fijn dat ze goed haar best deed!

@ karen: wat super dat T nu zo goed gaat. Nog ff lekker rustig aan doen en je mag weer beginnen. Veel plezier met Bari vnvd.

Ik ga zo eens richting werk (ja ben vrij :+ ) voor het maken van een foto en daarna naar kantoor Haaksbergen om uitleg over een programma te krijgen. :wave:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:45

Rowo: Veel succes met je werk (op je vrije dag nog wel ;) ).

Ik was bijna over mijn verkoudheid heen, maar nu is het weer terug, ik merkte gisteren al dat ik behoorlijk begon te snotteren, en nu is ook mijn keel weer opgezet.*Zucht, steun, kreun*.

Ik ga zo naar Bam om hem even los te werken, ik rij dan iets van 20 minuutjes simpel stap draf galop lekker lang en laag en morgen heeft hij dan een dagje vrij. Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat andere bokkers met hun paard doen, zo de dag na een cross?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:47

Vivre heeft dus net een lichte training gehad, terwijl ze gisteren cross gelopen heeft. Na een zware training of een dag sgw proberen we haar altijd even licht te trainen. Dan loopt ze de eventuele spierpijn er wat uit. Die leek ze overigens niet te hebben vandaag. Ze voelde zich kiplekker.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 12:49

Ik rijd de dag na een SGW wedstrijd of training ook. Trouwens net als Sussie een lichte dressuurtraining. Vandaag rijd ik een minuut of 30 en morgen heeft hij dan een vrije dag. Met mijn vorige paard deed ik alleen een staprondje op het harde

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:51

Sussie85 schreef:
Vivre heeft dus net een lichte training gehad, terwijl ze gisteren cross gelopen heeft. Na een zware training of een dag sgw proberen we haar altijd even licht te trainen. Dan loopt ze de eventuele spierpijn er wat uit. Die leek ze overigens niet te hebben vandaag. Ze voelde zich kiplekker.

Dat is ook de reden dat ik Bandido altijd even kort rij de dag na een cross en de dag daarna pas vrij geef, eerst even de spieren de kans geven om hun afvalstoffen af te voeren!

Wat ik tegenwoordig ook doe is na thuiskomst het paard even in de stapmolen zetten terwijl wij de trailer uitladen en de box doen, de ochtend daarna word hij dan door stal eerst in de molen gezet en vervolgens in de paddock, ik heb gemerkt dat dit erg goed werkt bij Bam,hij is echt totaal niet stijf als ik er dan s'middag op ga zitten.

edit:
Mootje, een pagina terug had jij het over een nare nasmaak van PH en je bedoelde niet alleen dat ongeluk in het Z, wat bedoelde je nog meer dan?
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 18-10-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:53

Nog even stappen of los bij thuiskomst probeer ik ook altijd te doen. En altijd even licht loswerken de volgende dag.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:01

Ik doe ze thuis gelijk altijd nog even los buiten. En meestal rijd ik juist de dag erna niet en gaan ze alleen lekker los. De dag daarna rijd ik dan juist weer lekker rond en laag.
Overigens verschilt dit wel per paard. Hetje gaat de dag na een cross gewoon al weer lekker hard aan het werk, dag daarna ook en dag daarna lekker vrij.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:03

Fijn dat het met TG zo goed gaat! Hopelijk houdt hij zichzelf ook beetje rustig.

Ik doe Vero meestal in de wei als we thuis komen, als dat nog kan. Dan de volgende dag rustig en lekker laag 20 minuutjes ongeveer dressuur rijden. De dag daarna meestal wel rust. Pas ook andersom gedaan, gelijk rust en de dag erna er weer op. Merkte weinig verschil, maar ze loopt ook hele dag buiten dus beweging krijgt ze wel.

Ga zo maar eens Vero uit de wei vissen en richting Jarko! Benieuwd wat er uit komt, vindt het ook wel leuk om te zien omdat ik zelf ook fysiotherapie studeer!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:11

Hier gaat Vivre ook altijd nog een paar uurtjes op de wei als we thuiskomen na de SGW (als we tenminste niet in het donker terugkomen). Bij ons staan de paarden sowieso altijd de hele dag buiten in de wei, dus nu staat ze ook weer heerlijk buiten te grazen.

Succes bij de fysio Sann!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:17

Hello ladies!
Hier vanaf zonnig Kho Phi Phi weer een berichtje. Vanmiddag heerlijk op het strand gelegen om even mijn Barcelona-kleurtje weer een beetje op te pimpen! :D Goed gelukt moet ik zeggen!!!

Akelig ongeluk gebeurd in Princenhage las ik....
_Sim_ schreef:
rowo schreef:
Het kan idd op elke hindernis gebeuren, dat blijkt nu wel weer. Twee jaar geleden brak in Boekelo een paard zijn been TUSSEN de hindernissen, gewoon onder het galopperen....

Oja, dat weet ik nog! Was het paard van William F. Pitt!

Mmmm, ja ik ook. Stond ik bij. Niet prettig om te zien.....
Sussie, sterkte dat moet heel heftig geweest zijn!

Overigens levert mijn naam nogal wat hilariteit op.. Noortje = Naughtie en Noor schijnt waterbuffel te betekenen :Y) (die schijnen overigens wel weer geluk te brengen hahaha)

Ik word gek van de muggen en er zitten een Gekko boven mijn hoofd op het plafond dus ik ben WEG!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:42

Ik heb nog geen echte sgw gereden, alleen trainingen maar ik doe het zo:
Als ik terug kom gaat Midnight nog even lekker in de molen.
De dag erna doe ik een lichte training of een buitenritje. De dag daarna heeft hij vrij en gaat hij alleen op de wei en in de molen.

Merk wel vaak dat hij wat stijf is na een crosstraining. Iemand tips daarvoor? Heb al vaker mensen over selenium gehoord?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:54

Mag ik trouwens nog even spammen met een hele stoere galopfoto van gisteren :D ?
Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:02

Stoere foto hoor Evie!
Noor, fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt! Nederlandse namen blijken inderdaad een ramp te zijn in het buitenland. Levert lachwekkende situaties op!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:07

Noor: KLinkt echt geweldig!

Evie: Waar heb je die vandaan? Hij is wel echt gaaf. (alleen volgens mij mogen je beugels wat korter)