[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:42

Hey op het terrein in Renswoude mag je toch ook op eigen gelegenheid gaan rijden? Las op de site dat dat 10 euro kost...
Wil er namelijk graag met mn zusjes heen en wat van de hindernissen oefenen die in de eerste lessen genomen zijn, wat van de simpele en niet zo hoge hindernissen dus...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 12:45

Dat mag idd Nickel. Moet je gewoon even bellen met Gert of Ria.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:46

Mooi, en het wordt dus niet raar gevonden als we daar een beetje zelf rustig aan wat gaan springen enzo? Ik bedoel, ze verwachten dus niet dat je perse een trainer meeneemt?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 12:50

Nee hoor. Toen ik Sims net had ben ik zelf (met een stalgenootje samen) ook wat simpele dingetjes gaan springen. Alleen wat boomstammetjes en houtstapel enzo. Puur om te kijken hoe ze daar op zou reageren.
Het is dus niet verplicht/raar om zonder trainer te gaan (of het verstandig is, is weer een ander verhaal; dat is niet l.ullig bedoeld hoor!).

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:57

Met Renske willen we de hindernissen een beetje springen die ze zelf met Rob zaterdag ook al gedaan heeft. Niks nieuws en uitdagends dus.
Hester wil graag wat meer met Nick doen maar tot nu toe kan ze steeds niet bij de trainingen aanwezig zijn. Ze springt wel vaker met Nick en kent haar dus op zich wel.
Ook met Nickje ga ik haar geen bijzondere of uitdagende dingen laten springen. Gewoon een beetje gevoel krijgen met Nick. Meer niet.
Ik heb zelf het idee dat een bosrit of een buitenrit met verkeer in de omgeving net zo veel risico's heeft. Zolang we maar doordaccht bezig zijn en alles op het gemakje...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:31

Hm... zucht... moet eigenlijk gaan leren, maar zit met een nogal pijnlijke kaak en kan me niet echt focussen op de leerstof...
Nog maar een paracetamol met koffie er overheen en straks een nieuwe poging...

Het is wel stil hier zeg!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:41

Succes ermee Nickeltje!
Ik ging eigenlijk altijd zonder trainer heen, heb ook wel een paar keer bij Gert getraind. Vinden ze echt niet gek hoor IK had zelf geen trainer om mee te nemen en iedere keer privéles werd me te kostbaar, bovendien kan ik me altijd prima redden Ja

Ik heb dienst met hemelvaart Clown En vrijdag ook, lekker druk dus Bloos

Vandaag en morgen de paarden dus maar even doen, want dat komt er dan niet van. Zou er net al een voor het eten doen, maar de hoefsmid kwam net voor Nowie dus toen heb ik die maar vast gehouden Ja
Hij was trouwens erg te spreken over haar voetenwerk!

Ik ga even eten, misschien tot later Ja

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:20

Hoor net op het journaal dat het drinkwater besmet is bij ons Nors opkijken

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:22

Huh? Vertel??

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:23

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:40

Ja dat bedoel ik, heb vandaag al 4 glazen kraanwater naar binnen gewerkt en ben met mijn 2de potje thee bezig (maar dat heeft eerst gekookt) dus als ik morgen niet online ben weten jullie de oorzaak Clown

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:56

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:58

Pfoe... Dit zie ik mezelf met Nickje dus echt niet doen...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:26

Ik sla nog even over Marieke Clown

Goed voor de weerstand GvdT Knipoog
Je bent zeker wel meteen gestopt met kraanwater drinken *LOL*

Nowie was zo braaf vandaag Lovers Ben echt gek met dat dier.
Buurman was weer heerlijk aan het crossen met de bulldozer en hoop herrie aan het maken. Ben er toch maar opgeklommen, want met longeren maakte ze er eigenlijk niet zo veel van. Ze liep langs die kant van de bak wel wat vlugger, maar verder was het allemaal prima Ja Ze verschoot een paar keer iets, maar dat mag wel in zo'n situatie Knipoog Buurman was op een meter of tien van de bak bomen aan het uitgraven en omgooien en pallets en andere rommel in een container aan het kiepen. En daarnaast liepen de geiten en schapen vrolijk rond te rennen *LOL*
Ze ging een keer stuurloos aan de hol, maar dat kwam door het buurmeisje die aan het longeren was. Ze schrok nogal van die pony die ineens stuiterend tegemoet kwam Clown
Maar verder was ze echt superbraaf Lovers Heb niet meer gegallopeerd, want toen ze mooi begon te ontspannen stortte ze ook meteen in van alle indrukken Knipoog Puppy Lovers

Otje was ook heel braaf, toen ik daar op ging zitten was iedereen ineens klaar met gek doen Clown Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:58

wat leuk Gomir... Haha!

ik sla dat van Alice ook maar ff over Tong uitsteken mij iets te DOL Haha!

leef je nog GvdT? Knipoog

vanavond naar een dansvoorstelling geweest , was erg leuk! Lachen
daarna met raptempo naar stal, want veulentje krijgt geen melk binnen Verdrietig merrie geeft weinig tot niets... Bloos maar die kleine blijft maar zuigen...terwijl ze geen fles wil...
dus morgen wederom weer naar de kliniek met de kleine Lachen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 07:58

GvdT schreef:
Ja dat bedoel ik, heb vandaag al 4 glazen kraanwater naar binnen gewerkt en ben met mijn 2de potje thee bezig (maar dat heeft eerst gekookt) dus als ik morgen niet online ben weten jullie de oorzaak Clown

oh had ik moeten weten toen ik mn daaglijsk glaasje water uit de kraan dronk! Bloos

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:41

Pfoeh, die hindernis 13 dat is een joekel!

Gomir; best fijn zo'n buurman die kabaal maakt. Goeie training voor de paarden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:43

Ik heb gisteren voor de eerste keer een B parcours gesprongen. 2x zelfs.
Allebei de keren foutloos.

Was wel oefenspringen, dus niet officieel.

Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:45

zie je nou wel, ik zei het toch *LOL*

Super gedaan!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:46

gaaf scum, gefeliciteerd!

Ik vind die hindernissen in marbach toch iets te heftig voor mezelf Knipoog

Ik zit hier weer lekker aan mijn bakkie thee met aftershave Rolleyes
Ik heb een collega, die doet onwijs veel after shave op, volgens mij doet ie dat eerst op zijn handen en dan op zijn gezicht. Dus hij stinkt zelf al een uur in de wind. En dan gaat hij thee halen, maar hij pakt je beker niet gewoon vast bij het oortje, nee, lekker met 4 vingers op je drinkrand.... dus daar zit nu ook after shave Misselijk

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 08:56

Goedzo Scum! Nou heb je lekker geen excuus meer. Effe een keer officieel en dan kun je in het najaar gaan crossen!

Ik vind de hindernissen in Marbach wel erg mooi! 13 is hughe!!
Het huisje lijkt me heel leuk.

MJ: Gátver! Zelf maar thee halen?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:58

Goed zo Scum!! Was het eng?

Klinkt ook lekker MJ! Heb zowiezo een hekel aan mensen die zichzelf overmatig besprenkelen met parfum....of die overmatig naar zweet stinken....of gewoon naar zweet stinken!

Nowie doet het goed Gomir!! heerlijk die nuchtere paarden!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:59

Simmie schreef:
MJ: Gátver! Zelf maar thee halen?

ja, ik zal deze eerst ff leeggooien in de plantenbak Bloos

Ik ook SGWuppie! Gelukkig zit hij wel op een andere kamer, maar als hij hier binnen is geweest zit je een kwartier in die walm...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 09:02

Jak, Ik vind een goede parfum of after shave wel lekker, maar dan moet je dat echt heel subtiel ruiken (een vluchtig vleugje langs je neus), zo van dat je denkt "hé, ruik ik nou wat of niet". Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:07

Heel de dag ziek geweest van de zenuwen (buikkrampen, en wat daar nog meer bij hoort Bloos)
Parcours verkend toen het nog op 80 cm stond en daarna niet meer gekeken tot ik met mijn paard naar binnen kon.

Toen ik eenmaal op Online zat was ik wel heel rustig. Hij was al heel erg lief met losspringen. Toen heb ik zelfs een oxer van 1.10 gesprongen Bloos

In het parcours was hij ook zo lief. Helemaal niet drammerig zoals hij dat normaal wel is. Ik had wel een rot-afstand op 5. Van tevoren had ik bij andere ruiters geteld dat die 6 galopsprongen hadden van 4 naar 5. Dus ik tellen 1,2,3,4....huh? dat gaat nooit passen!
Online maakte nog een 5e en een heeel klein krabbeltje en we vlogen er zo overheen. Ik heb hem ter plekke even bedankt dat hij zoiets zomaar voor zo'n klungelige ruiter deed.

Tweede parcours ging net zo fijn (alleen weer die k*tafstand op 5) en ook foutloos. Op de hoogte heb ik eigenlijk niet zo gelet in het parcours. En ik heb ook geen idee waar ik precies naar gekeken heb (voorste balk? grondbalk?)

Eigenlijk ben ik er nog niet van overtuigd dat ik klaar ben voor een echt B-parcours. Dit was toch oefenspringen. Bitwise is met de meetlat erlangs gelopen toen ze gingen ophogen naar 1 meter, om er zeker van te zijn dat het ook echt naar 1 meter zou gaan. Een paar hindernissen stonden niet 1m breed (wel de goede hoogte).

Maar ik moet wel zeggen dat ik ongelooflijk trots ben op Online dat hij dit zomaar voor mij doet. Ik heb daarna beide parcoursen op video even nagekeken, en het zag er redelijk relaxed uit allemaal. De sfeer was ook heel relaxed daar. Er was geen omroeper, er werd geen tijd opgenomen, geen muziek op de achtergrond. Gewoon 2x een parcoursje rijden en weer naar huis.