[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kelloriejj

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:50

Ik kom ff melden dat t paard waar ik gister naar ben wezen kijken in belgie helemaal niks was... (hauptlord x lys de darmen).... Hij had een scheef achtervoetje (denk iets van franse stand ofzo) en was erg lui. het springen was goed, maar niet goed genoeg... Nu maar weer een ander paardje zien te vinden. Volgende week naar Rotterdam (weer 2.5 uur rijden), hopen daar wat te vinden!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:04

he jammer dat het niks was Kelloriejj..
Komt nog wel duurt soms alleen even voor je 1 vind..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:11

jammer kelloriejj maar ik weet wat het is...zucht!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:11

Ik ga maar eens douchen en vroeg naar bed
(ook wel eens leuk voor de verandering )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:18

Jammer Kelloriej. Ik weet niet wat je zoekt? Weet hier nog een leuke 7-jarige zwartbruine ruin. Niet heel veel mee gesprongen nog, maar heeft er wel een slag in. Loopt ook heel goed

Otje en de merrie gingen fijn vandaag? Kan mijn videobeelden nog steeds niet op de computer kijken. Wacht nog steeds op iemand die een AD-ingang(?) zou komen installeren. Is pas sinds eind juli, waarom zou je haast maken

Otje ging fijn, eerste parcours twee balkjes(een mijn fout. Ik kwam dicht en gaf in de afzet beetje veel been, toen sprong hij tegen de paal op ). Tweede rondje foutloos, balkje op de laatste hindernis in de barrage.
Merrie was erg lastig vandaag. Heel hard lopen, kop omhoog. Gelukkig ging het in de ring iets beter. Eerste parcours een keer een volte gereden, omdat ik de bocht niet omkwam. Tweede rondje een fout op de insprong van de dubbel.
Heb iig geen calimero-gevoel. We zijn dan wel de kleinste, maar we gaan lekker ook het hardste

Super dat je zus een leuke dag heeft gehad Karin
Ik heb de kabouter vandaag nog gezien Op een vlekkenpaard

Ik ben benieuwd naar het verslag van Scum/bitwise en van Simmie over haar training op vreemd terrein

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:40

gomir schreef:
We zijn dan wel de kleinste, maar we gaan lekker ook het hardste

Hihi, klinkt bekend!

K-bouter met vlekkenpaard? Dat vermoeden had ik al toen ik hoorde dat hij vandaag ging springen.

En ben idd ook benieuwd naar het verslag van Bitwise en Scum!

Zag nog leuke foto's voorbij komen (Marieke in de perfecte wedstrijdkleuren ) maar ik heb nog geen tijd gehad om echt bij te lezen. Er wachten ook nog allemaal Endurance Katwijk-verslagen en die wil ik ook bijlezen. Morgen maar, 't is toch een rustige dag op mijn werk.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:57

ik vond zijn 2e kabouter rondje wel goed gaan!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:01

Vond hij zelf ook wel Alleen stopje op twee toch?

Was leuk om hem weer eens te zien en te spreken, was een tijd terug En ik rij Nijeberkoop dit jaar natuurlijk ook al niet dus daar kom ik ze ook niet tegen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:05

jeps daarna kwam hij mooi in het ritme!!

ik doe een poging tot het hier plaatsen van die filmpjes...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:09

onderaan op Free klikken en dan op de nieuwe pagina die verschijnt loopt er een klokje...telt wat sec af..daarop wachten!
dan krijg je de download(openen)

http://rapidshare.de/files/6082445/100_8043.MOV.html

ik merk dat ik hem zelf niet kan afspelen(alleen met mijn kodak programma)

dus ik hoor het wel iemand nog een andere site waar ik kan uploaden? volgens mij had ik laatst een ander?!?!

heb nog meer filmpjes...dit is dus Gomir in het M klein stukje

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:14

Nou, het springlesje op ander terrein begon best aardig, in het midden ging het niet lekker, maar we eindigden goed.

Het is nu vooral weer een kwestie van mijn vertrouwen in Killea opbouwen. Ik houd er teveel rekening mee dat ze kan stoppen en zodra ik, tijdens het aanrijden van de hindernis, voel dat we niet helemaal lekker uit gaan komen ga ik mezelf teveel "terug" zetten in mijn bovenlichaam waardoor Killea zoiets heeft van "als jij twijfelt, doe ik het niet" en dan gaat ze alsnog in de ankers.

Wel moeilijk hoor om dat vertrouwen in haar terug te krijgen, want de laatste tijd stopte ze ook steeds als ik "perfect" zat. Maar goed, we gaan er aan werken en ook wat vaker op ander terrein rijden.
Ik heb in ieder geval besloten in Diepenheim nog te rijden, maar Barchem laat ik schieten. Alleen dus nog D'heim met Killea en Bathmen met Djinny.
Daarna op zoek naar oefenparcoursen!

En nu ga ik de video van vanmiddag terug kijken. Mijn mannetje was zo lief om de hele les te filmen, kan ik mooi zien wat ik allemaal aan het prutsen ben.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:18

Simmie, dat gaat vast goedkomen met jou en Killea!
Ben net thuis..
hele weekend wedstrijd bij de ponyclub
was weer heel gezellig zoals altijd
btw RedFlame, nog pijn? (RedFlame ging nogal hard met pony en al onderuit.. )

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:43

Karin schreef:
Zag nog leuke foto's voorbij komen (Marieke in de perfecte wedstrijdkleuren ) maar ik heb nog geen tijd gehad om echt bij te lezen. Er wachten ook nog allemaal Endurance Katwijk-verslagen en die wil ik ook bijlezen. Morgen maar, 't is toch een rustige dag op mijn werk.

Carmen Römer stond dit weekend bij ons op stal. Ze reed met haar schimmeltje de 90 km. Daarna ging het paard bij ons even lekker de wei in en stond erbij alsof ze nog aan het werk moest ipv al klaar was met 90 kilometer. Echt onvoorstelbaar knap.
Ook van haar trouwens want ik doe het haar niet na
Ik kon na mijn 30 km ritje van vorige week al 2 dagen genieten van allesoverheersende spierpijn in mijn rug.

GvdT: ben je al een beetje bij van de schrik
Het is echt heel naar dat je je nu niet meer veilig voelt in je eigen huis Ga je over 2 weken nog springen in Lisse?

Ik heb zaterdag ook Boekelo zitten kijken op internet. Toen ik op stal kwam zei de eigenaar dat het op de Duitse TV gewoon live uitgezonden werd

Simmie: volhouden met Killea hoor! Komt goed!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:54

kelloriej, jammer dat het paard niks was,
maarja, nog maar even flink doorzoeken dan!
je vindt vast snel een leuk paardje!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:57

Klinkt goed, Simmie. Gaat zeker goedkomen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:00

Bento1988 schreef:
Carmen Römer stond dit weekend bij ons op stal. Ze reed met haar schimmeltje de 90 km. Daarna ging het paard bij ons even lekker de wei in en stond erbij alsof ze nog aan het werk moest ipv al klaar was met 90 kilometer. Echt onvoorstelbaar knap.
Ook van haar trouwens want ik doe het haar niet na
Ik kon na mijn 30 km ritje van vorige week al 2 dagen genieten van allesoverheersende spierpijn in mijn rug.

Hihi, Carmen zelf is inmiddels wel het een en ander gewend, die heeft tot nu toe 3x een 160 uitgereden, een paar 120'ers en op het WK in Dubai begin dit jaar is ze tot de 140 gekomen. Het paard (ze rijdt 'm voor de eigenaar, naast haar twee eigen paarden) is ook minstens net zoveel gewend als Carmen. Werd deze zomer op het EK in Frankrijk over 160 km uitgebracht door de Luxemburgse Sarah Sun en eindigde daar als 20e in het open klassement (en 16e van Europa).

Kilometervreters, zeg maar.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:39

Je hebt van die gekken Ik vind een korte klasse twee, zo tot een kilometer of 60 wel mooi. Dan is het ook allemaal nog goed te combineren

Filmpje doet het niet RT Er staat dat je hem gedelete hebt, volgens mij zusje heb je ergens iets verkeerd aangeklikt ofzo. (ik snap er nooit wat van )

Lastig Simmie, maar het komt vast wel weer goed! gewoon volhouden

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:48

Met die gedachte begon ik ook ooit met endurance: 'klasse 2 tot 60 km, dat lijkt me wel leuk'. In mijn tweede seizoen reed ik idd tot 60 km en toen wilde ik ineens meer. Derde seizoen 80+, vierde seizoen 100+.

Maar idd, wil je verder, dan moet je kiezen. Combineren met actief springen of SGW'en lukt dan niet echt meer. Misschien hooguit met dressuur: in het zomerseizoen endurance, in het winterseizoen dressuur. Ik ken iemand (ook Bokker) die dit een aantal jaren zo heeft gedaan en daar twee prestatiepredikaten bij het AVS (Z-dressuur & klasse 4 endurance) aan heeft overgehouden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 00:02

Ik weet wie je bedoelt

Ik vind het springen en crossen ook wel erg leuk, zeker nu Ot goed aanpakt. Endurance vind ik ook leuk, maar als ik op dit moment moet kiezen wil ik het springen zeker niet laten vallen. Bovendien is tot 60 km allemaal nog fijn te doen met de spullen die ik heb, langere afstanden raak ik echt aan een paar andere beugels etc. En als ik volgend jaar co-schappen ga lopen is het wsl ook niet haalbaar om voldoende te trainen voor langere ritten.

En bij endurance hoef je toch niet te promoveren

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 00:03

Gaat trouwens wel weer goed zo Zit in het endurancetopic over samengesteld te praten en hier over endurance...

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 06:15

gomir schreef:
Gaat trouwens wel weer goed zo Zit in het endurancetopic over samengesteld te praten en hier over endurance...

Dat schiet nie op nee
Ik ben me aant oriënteren op men-durance voor mn welshje

Zo, ik ga zo maar eens lekker bij de bakker werken...06.45 beginne!
Hoe ziet jullie dagindeling eruit?

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:24

@ gomir: Ik ben op zoek naar een paardje dat minimaal L springen is en rond de 1.68. Als iemand iets weet ???

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 08:44

ik ken een 9 jarige merrie die M springen is geweest. Westfaalse, van Profi (kleinzoon van pilot).

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:53

Ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar 3 binnenboxen. Heb al een advertentie gezet bij eenmaal-andermaal. Maar als jullie eens iets horen van boxen die te koop staan, dan hoor ik het graag!

Onze paarden gaan verhuizen naar de buren, als mijn ouders vertrekken. Daar komen ze lekker weer op een boerderij met veel weidegang. Alleen er zijn nog geen boxen, die moeten we dus zo snel mogelijk zien te regelen. Een paar nette tweedehandse verdient wel onze voorkeur!

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:55

Lielle schreef:
ik ken een 9 jarige merrie die M springen is geweest. Westfaalse, van Profi (kleinzoon van pilot).

Weet jij verder nog wat over dit paard? Stokmaat, vraagprijs (niet onbelangrijk ) enz?