[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 13:47

Ik drink geen alcohol dus hou het bij een cola. Maar ik kan voor de nootjes zorgen, want ik ben dinsdag jarig :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:56

Cola kan ook hoor, daar zitten ook bubbels in :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 13:59

+:)+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:00

Degene die uitgesloten is A.nne De B.els. Was toevallig begeleiding op eventingkamp bij mij, 'k vond het een toffe nog! :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 14:03

Jaa dat is een hele toffe. Vind het wel jammer voor haar.. Is dat die nieuwe (die heeft ze nu een goed jaar)bruine van haar?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:48

Gelukkige verjaardag Varekaj! En proficiat met je extra weide, reden genoeg voor een feestje *\o/*
Ik wil wel een mini glaasje drinken tussendoor, niet te veel want ik zal wellicht nog moeten rijden als we gaan drinken :) En na mijn jumping zal ik niet te lang meer blijven, wil thuis zijn om mijn dochter in haar bed te steken.
Nog iets gehoord van je sollicitatie trouwens?

Op welke site volgen jullie Fontainebleau?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:55

Ik zag Giel voorbijkomen op FB.

Bedankt :D Sollicitatie in UZ is niks geworden trouwens. Had gesolliciteerd voor medische beeldvorming (radiologie) en kreeg een heel gesprek en een casus over radiotherapie... RX is beeldvorming, RT is een vorm van behandeling, in mijn ogen dus iets anders. Van RT weet ik ook amper iets tot niks eerlijk gezegd. En dan krijg je aan het einde te horen "we vinden u niet gepassioneerd genoeg en blijkt niet zoveel te weten over RX". Ehm... er is me ook geen enkele vraag gesteld over RX, CT, MRI, noem maar op. En er was van die dienst ook niemand aanwezig bij het gesprek.
Bijzondere ervaring dus :)) Ik ga niet klagen, bij de andere sollicitatie ben ik bij de laatste 3 en dat eindgesprek is normaal op 12 april. En intussen kijk ik gewoon vrolijk verder.

Zal een fles meebrengen, wie wil kan klein glaasje nemen en voor de rest een fles cola :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 15:17

Ik volg op http://www.worldsporttiming.com/results/timing-859.html

Ohh bijzonder zeg! Misschien hebben ze zich ergens vergist! Wel fijn dat je bij die ander ebij de laatste 3 bent! Hopelijk word je uitgekozen!

Blijft er iemand overnachten in Waregem?
Wij vertrekken morgen middag al!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:33

Wij wonen op 20 min rijden dus geen overnachting voor ons.

Proficiat met je verjaardag varekaj. Idd wel een raar solicitatie gesprek. Blij dat je bij de laatste drie bent. We zullen duimen :-)

Ik heb voorlopig mijn dagelijkse wandeling van 20 min aan de hand :-p mss toch overwegen om ze nu te laten dekken. Ze zal dan wel langer stilstaan maar mss is dit dan wel goed voor de pees. Iemand een idee voor een leuke hengst. Hij moet vooral niey kijkerig en zeker springen :-) kleur maakt me niet veel uit. Mss ook wat groter en zwaarder gebouwd :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:47

Wat voor hengst zoek je juist? En wat is de afstamming van je merrie, wat wil je verbeteren?

Hier is er vandaag gewerkt met balkjes aan de longe. Eerst 4 drafbalkjes op gewone afstand, daarna 3 balkjes wat breder gelegd. Boven de verwachting in deed hij dat redelijk vlot! Een normale drafbalk is bij mij 5 voet tussen. Vroeger had hij al last als ik er 6 voet van maakte, vandaag ging 7 voet zonder probleem. Zelfs met erg mooi voorwaarts neerwaarts en over de rug, dus we zijn blij met knollemans. Twijfel om morgen buitenrit te maken of toch weer longeerwerk.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:59

Antonius schreef:
Katharina: jammer dat paard niet fit is. Dat was toch die van jou die zo sterk werd in de cross? Waaraan merk je dat hij niet in zijn haak is?

Moeilijk te zeggen, hij is gewoon minder vrolijk denk ik. En tijdens het rijden denk ik dat ik hem meer moet aansporen. Tis maar een miniem verschil hoor. En minder bespierd (altijd wel al een wat schralere geweest hoor). Maar ik had toch ook niet verwacht dat het bloed zo slecht ging zijn.

Varekaj gelukkige verjaardag!

En aan iedereen alvast veel plezier van t weekend!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 20:32

Tongeren heeft het EK voor de lrv gekregen! Dat is wel super leuk! ben benieuwd om het zo te volgen van dichtbij

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:46

Mijn merrie heeft geen papieren. Is echt puur voor mezelf.
Mijn merrie heeft mss net te veel bloed dus kzou zeker een cool ere hengst willen ook groter dan zij (1m63) en 1 die niet twijfels tijdens het springen :-p ze is zelf een grote twijfelaar en erg kijkerig en dat wil ik dus totaal niet. Ze is ook er kort in de hals en hoog ingepland dus een hengst die mss ook iets vlakker is. Maar ik ken er zo weinig van :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:47

Denk dat Antonius u daar misschien wel mee kan helpen :) Die is er meer in thuis.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:35

ze heeft inderdaad al geholpen :) waarvoor dank :)

gisteren een vriendin gezien. amai was dat ff schrikken. Ik vroeg hoe het met haar paard was en die vertelde dat haar paard botkanker heeft :'( paard is nog geen 10 jaar oud :( was ffkes toch in shock.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:51

Hallo Belgische eventers,
IS er al iets bekend over Overpelt? Of waar kan ik dat vinden? Heb mij ingeschreven maar de KNHS is altijd traag

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:25

Wegens overlijden van mijn meme ga ik morgen niet komen naar Waregem, al wens ik iedereen wel heel veel succes, en via hier updates geven mag altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:05

:(:) heel veel sterkte Hanne

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:29

Sterkte Hanne!

Ik blijf niet slapen, is maar 40km ongeveer, en gelukkig maar 2 dagen op en af.

Katharina: wat zegt de DA op te doen bij je paard? Heeft het enkel met de lever te maken of ook met de spieren?

Mila: ik denk nog even na over mogelijke hengsten. Voorkeur voor jong of bewezen? Idee welk dekgeld je er wil aan geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:34

Ik ga even terugbladeren en kijken wie er als eerste start, en dan een schema opmaken. Dan weet ik ongeveer om hoe laat ik er moet zijn :)

Edit: Als het goed is heb ik voor morgen volgend schema volgens starttijden:

9u55 Florence dressuur

11u15 Florence springen
11u45 Daaph dressuur

12u35 PP dressuur
13u21 winnie dressuur
13u34 Daaph springen

14u40 PP springen

15u35 Antonius dressuur
17u52 Antonius springen

Aardig gevuld dagje :=

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:36

Wat vindt je van filmstar van angelique hostyn antonius?

Veel sterkte hanne :-(

veel succes iedereen morgen ik zal ook wel ergens rondlopen :-)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:16

Veel sterkte Hanne!

Antonius, ik stuur je een Pb.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 19:21

Mijn uren kloppen alvast! :J
Ik heb net blits gereden, hij was super chill! Had ik niet verwacht. Ookal moeten wassen want hij was smerig!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:33

Oh ik krijg er echt zin in!!!

Woensdag wel echt een slechte training gehad waardoor ik echt veel stress ben beginnen krijgen :( M'n dressuur is gewoon echt slecht vind ik :p en dan neem ik dat mee in m'n jumping.
Vandaag wel op mijn gemak kunnen rijden waardoor ik toch al wat minder stress heb. Kga toch blij zijn als de jumping en dressuur gedaan is en ik in de startbox van de cross sta!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:24

Normaal ben ik er rond half 10 morgenvroeg. De batterij van de camera is aan het opladen, ga extra geheugenkaartje meenemen en dan zijn we er klaar voor! Ik ben waarschijnlijk te herkennen aan bruine jas, jeans, bruine stoffen rugzak en natuurlijk camera *-:)