Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Simmie schreef:Missmuts is nu wel over haar waterdipje heen denk ik, want die heeft de hele dag op de tribune bij de waterbak gebivakkeerd.![]()
KNHS schreef:NK Eventing in Boekelo
Henk Jan Lozeman Nederlands Kampioen Eventing
BOEKELO – Met een foutloos afsluitend springparcours veroverde Henk Jan Lozeman uit het Veluwse Putten tijdens de internationale military van Boekelo voor de eerste keer in zijn eventingcarrière de Nederlandse titel. Leider in de nationale titelstrijd na dressuur en cross-country, Jan van Beek uit Rijsbergen, moest door zestien strafpunten in het springen genoegen nemen met de tweede plaats. Lozeman volgde met zijn zege zijn zuster Alice Naber-Lozeman op als Nederlands kampioen. Zij kon door een lichte hoefkneuzing van haar paard Coral Estate Royal Kiwi in Boekelo niet aan de start komen om haar titel te verdedigen.
De 31-jarige Lozeman was zeer verrast met het kampioenschap: “Ik had er niet meer op gerekend want de achterstand op Jan was normaal gesproken te groot. Maar ik ben natuurlijk wel heel blij met de titel vooral omdat ie in de familie blijft. Ik ben natuurlijk ook heel blij voor mijn sponsors”.
Henk-Jan Lozeman zwaait de scepter op Stal Lozeman in Putten. Het opbouwen van zijn bedrijf en de sportcarrière gaan bij Henk-Jan Lozeman hand in hand. Niet in de laatste plaats door de ondersteuning die hij in de sport krijgt van de supporters-/business-club. Door toedoen van deze club is het voor Henk-Jan mogelijk om zijn sportieve doelen te realiseren.
Ondanks dat Jan van Beek na de cross-country nog goede uitzichten had op de Nederlandse titel, was de 29-jarige Brabander niet teleurgesteld: “ Met SHI La Cru rijd ik pas een jaar eventing, precies één jaar geleden startte ik hem voor het eerst in de klasse L(icht) en ik kan niet anders dan tevreden zijn met het resultaat van deze week”.
Beide ruiters richten nu hun blik op deelname aan de Wereldkampioenschappen die volgend jaar in het Duitse Aachen plaats zullen vinden.
Eindstand CCI*** Boekelo 2005:
1. Fox-Pitt,William (GBR) met Mr Dumblemore 47.90
2. Andreas Dibowsk (GER) met FRH Little Lemon B 49.20
3. Nicolas Touzaint (FRA) met Joker d'Helby 54.70
37. Henk Jan Lozeman (NED) met Humatch Mon Ami 82.90
41. Jan van Beek (NED) met SHI La Cru 84,70
57. Chantal Megchelenbrink (NED) met V&M Bennfentes102,50
59. Gert Boonzaaijer (NED) met Coral Estate Frisco 104,20
68. Wendela Schlimmer (NED) met Several 115,20
Eindstand Nederlands Kampioenschap Eventing 2005
1. Henk Jan Lozeman (NED) met Humatch Mon Ami 82.90
2. Jan van Beek (NED) met SHI La Cru 84,70