[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:32

Jammer dat dan net weer de mindere momenten in beeld komen. Hopelijk ook wel positieve beelden?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:38

waar komthet op tv welke zender en welke tijd enzo..hoe heet het programma

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 00:11

Inmiddels is het al langsgeweest op TV Oost. Ik heb het beginstukje gemist, heb net nog ongeveer tien minuten gezien. Zo kwamen Wendela Schlimmer en Jan van Beek voorbij en ik zag een Franstalige (?) dame onderuit gaan in de waterbak. Gelukkig kwamen niet alleen de uitglijders in beeld.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 00:27

Simmie schreef:
Missmuts is nu wel over haar waterdipje heen denk ik, want die heeft de hele dag op de tribune bij de waterbak gebivakkeerd.

Yup. Ik heb er van 9.30 uur tot de laatste ruiter gezeten...een hele zit, maar erg de moeite waard! Het water zie ik volgend jaar weer vol vertrouwen tegemoet

De Nederlanders hebben het goed gedaan! Het zag er vloeiend uit (in tegenstelling tot enkele andere ruiters)

De NOS heeft enkele hele korte beelden uitgezonden, waaronder natuurlijk de val van de laatste ruiter in het water (Nikolas....)

Lielle, mooie auto! (maar jij was toch ziek en al een paar dagen je bed niet uitgekomen? )

Karin en Scum&Bitwise: veel plezier morgen!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:25

Ik lees net dat er vanaf 13.00u. veel aandacht voor Boekelo zal zijn op Ned. 2! Ben benieuwd of ze het een beetje positief kunnen houden.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:26

oh leuk dan ga ik zeker kijken!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:58

Vond nog wat foto's op de site van Chaam....wist niet of je deze al eens gezien had Sim?

Afbeelding

Van Pico geen springfoto's, maar de tweede vind ik wel heel sfeervol

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:39

Tweede van jou is leuk, Marieke!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:23

ja super leuk!
nou ik heb net even 1e pc gezien van Gomir en ga zo weer even op de fiets(3 min) heen om haar 2e pc te filmen!
ben er namelijk nog niet achter hoe ik in vredesnaam die foto's scherp krijg...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:03

gave auto Lielle!!!

Ik ben gister de hele dag in boekelo geweest, van 9 uur tot het eind! Vond het helemaal geweldig!
Nederlanders hebben het super gedaan, echt gaaf.
Heb net nog even gekeken naar de reportage van Eddy Stibbe en een samenvatting van Boekelo op NOS. Erg leuk om het weer terug te zien.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:35

Nou daar ben ik ook weer
Ben net terug uit Bussloo!! Samen met Emmy (op Q) weer even wezen crossen, was erg leuk, Sam was in het begin weer héél erg druk, wilde niet stappen draven of iets alleen maar maffe geluiden maken en een soort van krabimitatie doen!
Maar ik wilde eerst even aan een lange teugel hem wat op z'n gemak stellen enzo, dat ie weer even rustig werd, maar van Ben (vader van Emmy) moest ik hem juist meteen echt aan het werk zetten, veel gedraafd, hele lichte verbinding en elke keer als ie iets op m'n zit terug laten komen en dan weer aanvullen met been.. Hij liep echt te swingen op het laatst joh!
Was ook wel heel spannend, allemaal blaffende honden die het water insprongen en gezellige shetjes die terug kwamen van les

Daarna begonnen met een laag sprongetje, ging braaf, toen nog nog een paar en daarna even door het water ik ging naar een wat leek heel ondiep stukje, maar dat was dus niet zo
Even was het nog ondiep maar toen hadden ze een soort van geul gegraven en dat was opeens echt super diep!
Zelf een beetje geschrokken, maar ging gelukkig in stap en Sam vond het wel grappig geloof ik
Toen op een veldje nog een paar rondjes gemaakt er was één hindernis met plankjes leek verdacht veel op de hindernis waar ik in Neede een weigering op had en daar pakte ie het bit, zelf maar heel snel een rondje gedraaid, want als ie eenmaal het bit vast heeft gaat ie met mij een rondje maken
Maar daarna sprong ie braaf
Wel kwam ie vaak nog erg kort onder de hindernis, hadden ook nog niet echt een lekker tempo, maar het tweede rondje ging al veel beter, ging echt lekker
Toen weer naar het begin gestapt en een soort van parcours bedacht, ik zou eerst gaan, ging goed over de eerste hindernis toen moest ik een stuk galopperen en dan over een smal stukje grass langs de greppel (zou ik pas op de terugweg nemen) maar Sam vond het zo eng om langs een greppel te gaan dat ie zo met zijn ijzers met proppen over het asfalt van het fietspad ging
Gelukkig op de been gebleven..
Daarna weer naar het water waar ik in het begin al een paar keer doorheen was gegaan, mijn moeder en m'n nichtje stonden daar te kijken, Sam vond het opeens wel een beetje eng daar alleen en wilde niet naar rechts.. Opeens had ie zoiets van nou dan ga ik wel naar mama toe, dus sloeg zomaar af weer dat rare stuk van het water in, en dit keer in draf, lagen we bijna, het water kwam wel m'n laars in... Weer snel eruit en verder gereden, goeie water genomen en nog een hindernis en toen weer terug gecrossd om nog een paar andere hindnissen te nemen, gingen wel braaf!

Maar het was erg leuk en Sam liep ook goed, heeft gelukkig helemaal geen last meer van z'n beentje gekregen en het was thuis ook niet alsnog warm of dik geworden..

Zondag nog naar de studiebeurs geweest in Utrecht en daarna lekker wezen stadten, Utrecht is echt een leuke stad en misschien dat ik er wel wil gaan studeren..
Na met verschillende studenten te hebben gebabbelt, wel zo'n 10 kilo aan folders te hebben gekregen (of opgedrongen!) en een hele zooi pennen, lollies en stressballen denk ik dat er toch serieus over om Rechten te gaan studeren.

Om 5 uur de trein naar Deventer weer genomen.. Dit keer wel gezellig een coupe voor ons zessen
Was echt dood toen ik thuis kwam
Druk maar leuk weekend dus!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:39

@ Lielle wat een leuke auto heb je gekocht, mooie kleur ook en al die luxe dingen zijn ook wel heel verslafend
@ Chantal, wat leuk dat het springen met Muriel zo goed ging!
@ GvdT, jeetje wat schrikken zeg! Wel slim om niet alleen naar binnen te gaan voor hetzelfde geld zijn die griezels nog binnen!
@ Kimdepim, was je party nog leuk??
Fijn dat het crossen met Amaretto lekker ging

Boekelo helaas helemaal gemist op tv en computer, wel nog wat van Ben gehoort, was ook hindernisjury daar..
Verder na vandaag hele erge zin in Diepenheim

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:42

Klinkt allemaal leuk vief!!

Nou ik werd vanochtend door Wendy gebeld dat de schimmel weer weg gaat..
Ze had er gisteren zelf op gereden en hij was bij haar precies zo gaan klieren als bij mij en zelfs nog iets erger..Ook bleef hij maar met zn hoofd schudden..
Pandour had ze juist weggedaan omdat hij zo druk en klierig was en dit paard was dus eigenlijk precies zo..
Morgen word hij opgehaald en komt er misschien alweer een nieuwe ze wist het nog niet en zou mij morgen bellen..
Ik ben vandaag nog even naar stal geweest en heb eventjes haar stal gedaan en even over het erf gelopen..Ik vind haar echt een super paardje en vind het wel jammer dat ze weer weggaat..Maar ik wist dat die kans bestond omdat z enog op proef stond ..
En dat met haar achterbenen was ook niet echt te vertrouwen..
Nu maar afwachten wat er voor terug komt..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:01

Ben benieuwd wat je ervoor in de plaats krijgt!!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:57

vief ik had eigenlijk wel een vraagje over die merrie die jullie te koop hebben staan..
Zou ze ook geschikt zijn om rustig een buitenritje mee te rijden of word ze dan heel erg heet?
En hoe is ze om een beetje dressuur mee te rijden?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:36

@ vief : Haha ja de party was echt vet lachen joh.. we hadden wat filmpiejs gekeken.. en gezopen enne foto's gemaakt.. en om half 2 ginge we naar de matrassen toe en alles.. en toen gingen we henri bellen .. ( das een vriend van mn broer en mn broer en hij en pieter en nog een andere joost die waren naar pruim.. -->disco) enne naja dikke lol.. en om 4 uur hoorden we mn broer thuis komen.. en omhalf 6 ofzo sliepen we.. en om 6 uur werd k wakker gemaakt en toen ging er iemand een foto maken ;/ haha en om half 9 riep manon heel vrolijk.. Het is half 9 opstaam (zij moest om half 10 dansen) dus wij bleve lichen zij aanklede en alles om half 10 ging ze weg.. en sommigen hebben toen nog een uurtje geslapen.. en andere waren film gaan kijken..
maar het was een zuper nacht.. al ben ik nu best heel erg moe

Ik heb vanmiddag met emiel cross getraint op het veldje.. het ging hartstikke goed..

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:40

Ik heb net gehoord dat Chantal Megchelenbrink 3e is geworden in Boekelo!!!! Carrie (Breunis hier op bokt) groomt er, er was vrij slecht gesprongen geloof ik... Chantal had een weigering in de cross maar goed gesprongen, en dus 3e geworden!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:47

Ik denk dat je iets verkeerd begrepen hebt Love_sodera....

De best geplaatste nederlander is Henk-Jan en hij is 37e geworden.
Chantal staat op een 57e plek.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:49

Ja idd in NK klassement Kwam ik net even achter !!! Maar heb t maar half begrepen !

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:50

Wat jammer van die balken van Jan van Beek! En wat heeft Wendela in het springen gedaan met 36 strafpunten???

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:52

Ja dat is zeker zonde, ik ben ook benieuwd wat er gebeurd is met de Nederlanders in het springen??

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:54

Heel benieuwd ja....want 9 balken lijkt me bijna onmogelijk....en ze had er volgens mij nog 2 voor tijd, dus weigeringen zullen het ook niet geweest zijn...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:11

Het laatste nieuws:

KNHS schreef:
NK Eventing in Boekelo

Henk Jan Lozeman Nederlands Kampioen Eventing

BOEKELO – Met een foutloos afsluitend springparcours veroverde Henk Jan Lozeman uit het Veluwse Putten tijdens de internationale military van Boekelo voor de eerste keer in zijn eventingcarrière de Nederlandse titel. Leider in de nationale titelstrijd na dressuur en cross-country, Jan van Beek uit Rijsbergen, moest door zestien strafpunten in het springen genoegen nemen met de tweede plaats. Lozeman volgde met zijn zege zijn zuster Alice Naber-Lozeman op als Nederlands kampioen. Zij kon door een lichte hoefkneuzing van haar paard Coral Estate Royal Kiwi in Boekelo niet aan de start komen om haar titel te verdedigen.

De 31-jarige Lozeman was zeer verrast met het kampioenschap: “Ik had er niet meer op gerekend want de achterstand op Jan was normaal gesproken te groot. Maar ik ben natuurlijk wel heel blij met de titel vooral omdat ie in de familie blijft. Ik ben natuurlijk ook heel blij voor mijn sponsors”.
Henk-Jan Lozeman zwaait de scepter op Stal Lozeman in Putten. Het opbouwen van zijn bedrijf en de sportcarrière gaan bij Henk-Jan Lozeman hand in hand. Niet in de laatste plaats door de ondersteuning die hij in de sport krijgt van de supporters-/business-club. Door toedoen van deze club is het voor Henk-Jan mogelijk om zijn sportieve doelen te realiseren.

Ondanks dat Jan van Beek na de cross-country nog goede uitzichten had op de Nederlandse titel, was de 29-jarige Brabander niet teleurgesteld: “ Met SHI La Cru rijd ik pas een jaar eventing, precies één jaar geleden startte ik hem voor het eerst in de klasse L(icht) en ik kan niet anders dan tevreden zijn met het resultaat van deze week”.

Beide ruiters richten nu hun blik op deelname aan de Wereldkampioenschappen die volgend jaar in het Duitse Aachen plaats zullen vinden.

Eindstand CCI*** Boekelo 2005:
1. Fox-Pitt,William (GBR) met Mr Dumblemore 47.90
2. Andreas Dibowsk (GER) met FRH Little Lemon B 49.20
3. Nicolas Touzaint (FRA) met Joker d'Helby 54.70
37. Henk Jan Lozeman (NED) met Humatch Mon Ami 82.90
41. Jan van Beek (NED) met SHI La Cru 84,70
57. Chantal Megchelenbrink (NED) met V&M Bennfentes102,50
59. Gert Boonzaaijer (NED) met Coral Estate Frisco 104,20
68. Wendela Schlimmer (NED) met Several 115,20

Eindstand Nederlands Kampioenschap Eventing 2005
1. Henk Jan Lozeman (NED) met Humatch Mon Ami 82.90
2. Jan van Beek (NED) met SHI La Cru 84,70

Meer informatie vindt u op: www.military-boekelo.nl
De compete uitslagen vindt uop: www.rechenstelle.de

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:17

Ik heb trouwens vandaag kennisgemaakt met Bitwise en Queen Ienie!

Volgens mij had Ienie vandaag haar kroontje wel goed staan, of niet Bitwise?

Mijn zusje heeft ook een leuke dag gehad, haar bijrijdpaard vond het allemaal geweldig! Ook de waterbak was absoluut geen probleem voor hem. Voor herhaling vatbaar! Helaas een communicatiestoornisje (links/rechts) na hindernis 5 in het springparcours, toen werd het plotseling zandhappen. Er mag veel in de Tripalon, maar een val in het springparcours is gewoon einde verhaal dus ring verlaten. Ze kon er gelukkig om lachen en alles is nog heel.

Weinig (gelukte) foto's vanwege het miezerweer (de mooie camera is in de tas gebleven, alleen de dressuur van een stalgenootje staat er op) maar mijn vader heeft gefilmd dus we gaan zo ff wat stills maken.

Het was wel weer een erg leuke wedstrijd! Ik vond het trouwens wel erg gaaf om te zien hoe men elkaar hielp. Een groepje van zes paarden had niet zo'n trek om door het water te gaan. Ze bleven een minuut of wat miepen voor de waterbak, geen enkel paard wilde erdoor.

Toen kwam er een schimmeltje aan (nr. 72) dat niet op of om keek en zo het water in sprong. In eerste instantie gingen er drie paarden van dat groepje achteraan. Het meisje met het schimmeltje is toen nog twee keer heen en weer gereden door het water om de rest 'op te halen'. Achter een ander paard aan is tenslotte een stuk minder eng!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:37

Ik had die foto nog nooit gezien Marieke! Leuk hoor.
Die van jou zijn idd wel sfeervol.
Vandaag met Killea naar ander terrein geweest met mijn instructeur om daar parcours te springen. Kom later nog wel met een verslagje daarvan.