[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:32

De batterijen zijn aan het opladen. Normaal kan je die instellen voor heel snel beelden achter elkaar te schieten, zou moeten lukken om wat moois tevoorschijn te toveren :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 22:33

Vind ik Prima!
Boterhammetjes kunnen bij ons aan de caravan worden opgegeten!

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:46

Ik wil ook wel meegaan zaterdag! Als ik kan carpoolen met iemand. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:51

Moet wel lukken, plek zat in de auto :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:03

Leuk!! Al ga ik vrijdagavond eerst mijn schoolwerk moeten evalueren, aka gaat het af zijn tegen zondagavond? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:05

Ik ga nog bekijken om hoe laat ik ga vertrekken zaterdag, dus nog tijd zat.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:13

Ik rij om 12u35 en 14u40 (nr 93) :D fijn uren alleen zondag erg lang wachten, zal dan pas rond 5u.

Ik zat vandaag in Nederland vr m'n werk. Ik kreeg daar het drama gehoren. Was heel vreemde dag vandaag :(.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:19

Ik dressuur om 13u21 en de zondag jumping om 12uur. Ik ging normaal al van vrijdagavond gaan maar doordat ik zaterdag niet vroeg dressuur moet rijden ga ik pas zaterdagochtend vertrekken. Een nachtje langer in mijn warme bedje en niet in een koud tentje kan geen kwaad haha.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:21

Niemand moet heel vroeg dressuur rijden, komt ideaal uit! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:24

@PP: Ja heel bizarre dag. Die bom in Maalbeek is het traject dat ik jaren heb gedaan. Wanneer ik om 10u moest starten, dan was ik rond 9u altijd daar ergens in de buurt. Mijn vriend zei het ook, dat hij ontzettend blij is dat ik daar ontslag heb genomen vorig jaar. Op zo'n moment besef je pas hoeveel mensen je kent die in Brussel werken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:27

De vader van een vriendin was daar aanwezig toen de bommen ontploften. Schaafwonde en doofheid door de knal maar is gelukkig ongedeerd gebleven omdat hij nog achter betaalautomaat kon schuilen tegen de naaldbom. Echt hallicunant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:33

Collega van mijn vriend zat in de luchthaven, net voorbij de paspoortcontrole na de check-in. Die moest van hun werk op eigen houtje maar zorgen dat hij alsnog in Dubai raakte, dus die mens is noodgedwongen via Parijs gegaan. Uiteindelijk moet hij daar nu 3 dagen op hotel zitten omdat zijn bootje er nog niet is waarop hij moet werken. Vind ik onmenselijk van die werkgever...

Collega van mama stond te wachten op de metro in kunst-wet toen de bom is ontploft, die heeft de mensen uit de tunnel zien komen en de militairen erin zien lopen. Die was aardig in shock. 1 van mijn oud-collega's was pas heel laat vanavond als veilig aangeduid, haar man zette het status " ze is veilig vertellen alles later". Ik vermoed dat die er middenin heeft gezeten.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:35

Hier een collega die net op de parking stond. En een meisje die ik ken via cross is stewardess dacht ik bij jetair. Die vertoefde daar mss ook rond :/.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 07:40

Wij moeten ook rond de middag dressuren. Zal dus ook ergens aanwezig zijn. Zal mijn toestel meenemen zo kan ik wat foto's maken :-)

Bij ons stond een chauffeur in de wetstraat toen de metro ontploft. Hij is vrij snel kunnen vertrekken gezien het net gebeurd was en nog geen politie was. Maat hij was echt zwaar aangedaan Door alles wat hij zag. Je zag een zwarte pluim en plots al die mensen die vol zwarte roet en wonden zien buiten strompelen. :-(

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:46

ik moet dressuur om 9.55 uur (al vrij vroeg, wel jammer in zo'n grote ring)
springen om 11.15uur

en dan zondag crossen zal rond 17.35uur zijn

Echt vreselijk he van in Brussel! :( ik wist het dat ze een aanslag in de metro gingen doen.
Het is daar ook zo gevaarlijk, donker, veel volk, en je kan er niet direct weg.

Familie van mij werkt op Zaventem, ze heeft alles zien gebeuren maar heeft zelf gelukkig niets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:23

Moet je een keer in de tunnels rijden. De Leopold II is een paar km lang met slechts 2 uitritten tussendoor. Er moet maar eentje op het idee komen om een paar auto's met explosieven die tunnel in te sturen, verdeeld over de gehele afstand en dan tegelijk laten ontploffen en je zit ook als een rat in de val. Idem in een station zoals de Zuid: stap uit met een bomgordel in de ochtendspits en de poppen zijn ook aan het dansen. Of in een stadium of concertzaal zoals in Parijs.
Beste is om er niet bij stil te staan. Er zijn zo ontiegelijk veel mogelijkheden om aanslagen te plegen dat je haast zou gaan wegkruipen in een schuilkelder of hutje op de hei.

Is er zaterdag iemand vroeger dan 9u55? Anders probeer ik rond 9u30 ter plekke te zijn met de camera.

Om een vrolijke noot toe te voegen: ik mag vrijdag de compromis gaan tekenen voor een stukje weiland *\o/* Mijn bod werd aanvaard door de verkoper, ik ben weer 43 are zomerweiland rijker :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 16:27

Ohh gefeliciteerd met je stukje grond! Altijd fijn voor de paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:33

Yup :D Had al 62 are in eigendom, daar komt nu ongeveer 43are bij dus iets meer dan 1ha. Het nieuwe stuk is wel redelijk nat, dus uitsluitend voor de zomer. En vanaf 1 april huur ik nog 50 are bij voor de 2 shetjes vlakbij huis. Onderhoud en al zit inbegrepen in de huurprijs, dus ik moet het gewoon netjes houden voor de eigenaar.
Voordeel is dat het nieuwe stuk vlakbij een manège ligt. Ga een keer polsen of ik daar op vaste basis de piste kan afhuren. Mijn lesgeefster geeft daar ook les, in principe zou ik dan 1x/week groepsles kunnen meerijden en 1x/week privéles als afhuren mogelijk is. Is misschien 10min. stappen dan voor een binnenpiste en buitenpiste, en even ver voor het pad (2,5km) wat ik nu al gebruik voor galoptraining 8-)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:44

Klinkt goed Varekaj! dan gaat het rijden veel makkelijker gaan he :)
en proficiat met je verjaardag! Maak er een fijne dag van

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 11:55

Gefeliciteerd met je verjaardag Varekaj!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 12:38

Weet iemand wat EL-Hl 1 betekend? Staat bij een van de belgen in Fontainebleau.
Maar ik weet niet wat het betekend

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:58

Eliminated Horse Inspection 1?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 13:01

Aha, dat zou wel kunnen!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:34

Ja idd wil dat zeggen

proficiat met je verjaardag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:46

Thx dames! Iemand interesse in bubbels zaterdag om het tussendoor te vieren met een glaasje?

Wie is er uitgesloten in Fontainebleu? Zag op FB een foto van Giel voorbijkomen, fingers crossed dat die het goed doet!