[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:34

Wat goed Noor!
Tientjeh: Gefeliciteerd!!
Vief: Hopelijk is Woll vandaag weer goed. Het zadel staat trouwens wel mooi :D
Corien: Ik vind de L2 ook wel meevallen. Het enige bij die proefjes is een soort van contragalop, maar dat zijn wel eenvoudige lijnen

Scum

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:37

Gefeliciteerd Tientjeh! Dan zijn we nu dus collega's :)

Corien; ik vind de L2 wel meevallen. De eerste echt lastige dingen zitten voor mijn gevoel pas in het M2. En dan nog niet eens zozeer qua oefeningen, maar ook in de manier van lopen en puntjes op de i zetten.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:55

Gefeliciteerd Tientjeh! :D

Zoals het nu lijkt vertrekken wij vanavond naar Bangkok! *\o/*
We gaan rond half 3 naar Schiphol.
Dus ik duik nu nog even de stal in om gedag tegen de paarden te zeggen |( .
Over een paar dagen laat ik wel weer wat van me horen ;).
Doeeg :evaw:

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:05

tientjeh schreef:
Ik ben helemaal hyper!!!! ben geslaagd voor de jurycursus!!!!!!!!!!!!!!

Had maar 4 strafpunten ( je mag er 45 hebben) en was de beste van de groep. Dus stiekem toch best trots!

+:)+ Super!!
Gefeliciteerd!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

mo_van_dijk schreef:
Mistid, Dressuren met een pelham :+ :D Leuk dat je nieuwe kamer klaar is!

Wordt hem niet he :+ . Moet ook nog een nieuw hoofdstel, heb geen zin om hem steeds om te bouwen :+

Balen dat Woll niet goed was Vief :(:) mooi zadel!
Wel aardig dat ze wss een nieuwe kast voor je gaan maken Shanouk! Ik heb een prive zadelkamer :o teveel troep. Heb de pony's trouwens ook apart staan.
Bij ons is alles behalve de springwei bemest, gewoon echt koeienstront geinjecteerd. Kunstmest weet ik niet of dat nog gebeurd.
Fijn Noor!
Super Kim! Heel veel plezier!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:07

Supernieuws Kim! Héél véél plezier en ik ga je site volgen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:27

Gefeliciteerd Kim!
Noor ook gefeliciteerd met 'het' stuk :D
Vief: Balen van Wol. Hopelijk is het straks beter en idd een prachtig zadel.
Shanouk: Hopelijk krijg je een mooie nieuwe zadelkast.

Ik heb alweer een erg saai werkcollege achter de rug van compleet onbegrijpelijke stof. Ga nu maar lekker 4 paardjes rijden en Challenge longeren.
We hebben besloten Chal terug te trekken van het open ZH vrijspring kampioenschap. Hij is de laatste weken héél hard aan het groeien. Hij is nu een beetje overbouwd en niet helemaal in balans. Dat doet hem nu niet echt recht aan. Ik laat hem dan liever niet zien.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:51

PB, Fijn dat je saaie werkcollege is afgelopen! Jammer van Chal, maar wel logisch.
Kim, Gefeliciteerd en tot over een paar dagen :)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:01

Grr moet even stoom afblazen, ik zou vanmorgen naar stage op een andere locatie, is die man waarbij ik zou meelopen ziek. Ben toen maar gewoon naar 'mijn' locatie gegaan. Kom ik daar, mijn stagebegeleider ziek. Dat was verder niet zo'n ramp, ik kon wel wat doen, heb zelfs nog een lesuur in mijn eentje voor een klas gestaan :o . 's Middags zou ik naar een cursus op mijn gewone school, in Leeuwarden dus. Ben wat aan de vroege kant dus ben achter de pc gegaan, mail checken enzo. Heb ik nu een mail dat die cursus niet doorgaat!!!! GRRRRRRRRRRR :(

lees thuis wel even bij..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:23

Goeiemiddag!
Zadelsteunen en hoofdstelhangers gehaald :) En Vorstin gelongeerd en de voorwand van de box staan schrobben. Vanmiddag nog ff terug naar stal om te laten zien hoe ik mijn kast graag wil hebben.
Alleen iets minder nieuws, de staleigenaresse liet vandaag terloops vallen dat als ik Vorstin overdag of overdag+'s nachts in het land wilde hebben, ik dan een beetje moest kijken naar iets nieuws. Ze heeft zowat geen plek. Vorstin kan dan eerst op een heel klein stukje, maar alleen als de merries eromheen met de veulens dat niet vervelend vinden. En dan nadat er gekuild is (naar verwachting eind juni) kan ze op een ander stukje. Maar daar staat dan (zeker in het begin) ook zowat niets. Lijkt een beetje op de omstandigheden vorig jaar. Ben heel blij als ze uberhaupt buiten komt, maar om 2 uur naar binnen vind ik ook niet zo fijn. En als ze gaat rennen moet ze er zowiezo af. En er staat daar zowat niets, dus de kans dat ze gaat rennen is dan natuurlijk groter.

Wat lekker dat je stuk is goedgekeurd Noor!
Lekker dat je vanavond vliegt Kim! Heeeeeel veel plezier alvast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mirthe, het is inderdaad aardig, maar ik moet gewoon betalen hoor :P En ik moest weg voor dat andere meisje, dus ik hoopte zowiezo op een compromis.
Veel plezier met alles rijden PB! Jammer dat je niet meedoet zaterdag, maar wel begrijpelijk.
:(:) Rosalie. Lekker baaldagje heb je!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:26

kimdepim schreef:
Gefeliciteerd Tientjeh! :D

Zoals het nu lijkt vertrekken wij vanavond naar Bangkok! *\o/*
We gaan rond half 3 naar Schiphol.
Dus ik duik nu nog even de stal in om gedag tegen de paarden te zeggen |( .
Over een paar dagen laat ik wel weer wat van me horen ;).
Doeeg :evaw:

Geniet van Thailand Kim, zal een superervaring worden :D ... Wat een 'Wauw'-land!! :D
Heel veel plezier!! :wave:

Noodles en tosti op :9 , ik ga werken!! Fijne dag allemaal!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:45

@ snoekiej: wat vervelend zeg :\ Is er dan totaal geen andere oplossing te bedenken samen met de stal eigenaar? Bijvoeren bijv. als er te weinig staat? Of misschien dan toch maar wat anders zoeken, ook al is dat erg moeilijk in jullie buurt?

@ kim: je bent al weg, maar mega mega veel plezier in Thailand :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:54

Ik heb de andere opties al doorgesproken. Andere stukjes land voorgedragen, maar die konden ook niet. Enige optie is tot eind juni op ongeveer een stalboxgrootte stukje land, wat ik steeds kan verplaatsen en iets groter maken. En dan na het hooien/kuilen op een ander stuk land. Eigenlijk ging het vorig jaar ook ongeveer zo. Maar ik vind eigenlijk dat Vorstin een groter stuk moet hebben en langer moet kunnen blijven staan, en dat gaat dus niet. Bijvoeren zal denk ik niet mogen. Dat doen we bij geen enkel paard.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:00

Balen van je saaie werkcollege met onbegrijpelijke stof PB! Jammer van Challenge, maar ik geef je wel gelijk!
Klinkt wel als een baaldagje Rosalie! Ging het uur je gemakkelijk af? Knap hoor, dat je dat zo doet!
Wat onwijs balen van je stal! Ik dacht dat hij dat gewoon deed uit aardigheid Shanouk :+ bijna geen gras na het inkuilen? Dat is altijd juist mooi gras vind ik :o worden ze ook maarzo niet te dik van.
Maar de situatie op stal klinkt nu, op dit moment, niet heel fijn daarzo als ik eerlijk moet zijn :o . Maar jij loopt daar dan straks met een rotgevoel rond, omdat je weet dat het ze eigenlijk niet 'past' dat Vorstin er staat, dat is ook niet echt fijn. Of begrijp ik het nu verkeerd :o

edit; ik heb nu mijn laatste uur, duurt tot 20 over 3. Daarna snel naar huis, omkleden en op wedstrijd met Meno :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:17

Snoekiej schreef:
Ik heb de andere opties al doorgesproken. Andere stukjes land voorgedragen, maar die konden ook niet. Enige optie is tot eind juni op ongeveer een stalboxgrootte stukje land, wat ik steeds kan verplaatsen en iets groter maken. En dan na het hooien/kuilen op een ander stuk land. Eigenlijk ging het vorig jaar ook ongeveer zo. Maar ik vind eigenlijk dat Vorstin een groter stuk moet hebben en langer moet kunnen blijven staan, en dat gaat dus niet. Bijvoeren zal denk ik niet mogen. Dat doen we bij geen enkel paard.

Een stukje zo groot als de box :? Das toch ook 10x niks....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:21

Shanouk, Je staat behoorlijk met je rug tegen de muur! Het lijkt mij een makkelijke beslissing, maar fijne (betaalbare) stalling in onze omgeving is moeilijk te vinden!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:58

mo_van_dijk schreef:
Bianca, Mooi dat het goed gaat! Ik zal vanmiddag even informeren hoe lang ze bij ons op stal wachten met werken!

Top... :D , ik ga ook nog maar de DA een keer bellen volgende week dan. Was vandaag nu op het einde van de koker wel dik, beetje biljartbal, maar vond het verder goed gaan. Hij heeft geen koorts.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:19

Snoekiej schreef:

Jeetje, Shanouk! :\ Dat is toch ook wat!! En nu? Al geïnformeerd bij andere stallen? Ik zou dat dus ook echt helemaal drie keer niks vinden :o .....

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:23

Okey, dat stukje zo groot als een box is een beetje overdreven. Zo begint ze wel maar ik zet er iedere paar dagen metertje (of twee) bij. Qua breedte is het wel even breed. Als ik er zo over nadenk is tot eind juni ook wel te doen, maar het gaat me ook om het feit tot hoe laat ze mag lopen. Vorig jaar was dat steeds van 10 tot 2, en dat vond ik best wel kort. Ik ben echt ongelofelijk blij met alle uurtjes dat ze op het gras staat, maar het kan beter. Tot dit jaar heeft de staleigenaresse ook nooit gezegd dat ze niet genoeg plek had. Ik weet wel een fijne plek redelijk dichtbij, maar daar is geen plek. En ik denk niet dat die een box bij willen maken als ik er alleen voor de zomermaanden kom. In principe zou ik (als het bevalt) ook wel willen blijven, maar dan wil ik wel eerst weten of ik nog gebruik mag blijven maken van de binnenbak als het echt rotweer is. Want die hebben ze daar niet, en ik denk dat ik die wel ga missen..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:44

Vervelend zeg Shanouk :(:)
Hoop dat je er een beetje uit komt straks.

Woll liep gelukkig weer goed vandaag :)
Verder eerste college van ontwikkelingspsychologie gehad.
Gaat een pittig vak worden denk ik!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:58

Goede avond!

Kim is onderweg naar Thailand veel plezieeer!!
Snoek jeetje dat is schrikken en wel flink balen, volgens mij wil je eigenlijk niet weg daar?
Vief fijn dat ze goed liep :) vind het zowiezo knap wat julie allemaal studeren :)
Pb wel begrijpelijk dat je aan je paard denkt! :j

Zo heb gereden, ging niet echt heel lekker, maar was wel tevreden op het laatst.
Ben ook bij de manueel-therapeut geweest, heeft me even gekraakt, en gemassert, dus nu is me rug een beetje beurs.

Nu snel eten, en dan richting bed..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:41

Avond!
@ Shanoek: vervelend zeg. Ik kan me voorstellen dat je het belangrijk vindt dat Vorstin maar beperkt en op zo'n klein stukje naar buiten kan. Als dat bij die andere stal wel kan.. zo'n binnenbak is handig maar ach... je kunt vaak genoeg buiten rijden in de winter hoor (oké deze winter was wel heel erg kl*te ;)). Succes ermee!
PB: Jammer, maar wellicht maakt hij dan volgend jaar een extra goede indruk!
@ Bianca: fijn dat Bull er niet veel last van lijkt te hebben.

Jer is vandaag even lekker onder handen genomen (bedankt Heleen ;)). Hij stond er lekker van te genieten. Vanavond heb ik voor het eerst in een maand of 10 weer op Nudine gezeten. Superbraaf, ze vond het wel weer gezellig. Omdat we meteen langs de weg gingen (in de bak mag ze nog niet), wel even met S&T gereden. Op de terugweg was ik er blij mee :Y) . Terug op stal was ze helemaal blij en hyper <3 . Klein stukje gedraafd, ging ook goed. Nu twee dagen alleen aan de hand stappen en dan zaterdag weer erop.
Kreeg ook te horen dat de paarden morgen voor het eerst het land op mogen!! :D Niet te lang natuurlijk want er staat heel veel gras op, maar ik denk dat ze dat wel leuk vinden!
Net S&T nog even flink gepoetst, ik denk dat dat morgen nog wel een keertje mag :o . Bijna 3 jaar in de kast gehangen..
Morgen weer vroeg beginnen want moeten 's middags naar de makelaar dus weer eerder weg... :o

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:18

Noor heb je geacepteerd :)
Fijn dat het vandaag met rijden lekker ging :)
Jer ook weer lekker los ;)

Truste!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:28

Goedenavond!

Bianca, Bij ons op stal beginnen ze weer met trainen als de zwelling grotendeels is afgezwakt en het paard weer normaal kan lopen. Als alles volgens plan gaat, zitten ze er hier binnen een week weer op met paarden die al in training stonden voor de castratie.

Ik had vanavond springles. Wat een etterbak heb ik af en toe. Meneer bedacht dat hij rechtsom niet meer richting de hindernis wilde. Steigeren en bokken, niet normaal! Na hem drie keer verteld te hebben dat dit niet de bedoeling was, ging hij weer als een zonnetje, gek paard :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:48

mo_van_dijk schreef:
Bianca, Bij ons op stal beginnen ze weer met trainen als de zwelling grotendeels is afgezwakt en het paard weer normaal kan lopen. Als alles volgens plan gaat, zitten ze er hier binnen een week weer op met paarden die al in training stonden voor de castratie.

Kijk daar heb ik wat aan. Ik merk nu idd aan Bull al helemaal niks met lopen alleen het afspuiten vind hij het te koud en gaat hij weer lopen miepen, maar dat staat daarbuiten. Juist omdat ik er niks aan merk dacht ik al...ja ..en nu...wat doen anderen daar mee. Thanks voor je info.....als hij na het weekend nog steeds niet verder dikker is geworden dan nu ga ik ook maar wat longeren (zonder galop dan even). Juist omdat omdat hij niet naar buiten kan wil ik hem wel wat laten bewegen, ik ben er nu zelf 6 a 7 keer per dag een half uur mee wandelen, maar geloof dat ie dat nu ook wel strontvervelend begint te vinden.... :D
morgen moet ik helaas werken 24 uur, maar dan doen 2 vrienden hem even een paar keer afspuiten, maar dus niet lopen, dus hoop dat hij vrijdag niet heel dik word.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 07:47

Als het idd niet dik is Bianca kan je er zo met een week weer opzitten. VOordeel is nu ook dat het buiten nog niet zo heel warm is. Dan wordt het ook minder snel dik.