[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:36

het sneeuwt hier

viefdepief

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:41

Goeiemorgen
Alles bijgelezen *trots

@ BT; Wat erg he inrijden in zo'n klein bakje..
Wij hebben in de buurt ook een concours waar je altijd in zo'n klein bakje moet. De andere bak is ook erg klein waardoor je altijd aan 2 manches vastzat en ook niet normaal kan inrijden. Ik ga der ook niet meer heen

Maar wel super dat ze toch nog zo braaf rondsprong
Jullie gaan echt goed!!
En dat met die aanhanger klinkt wel heel eng

@ GvdT, klinkt erg pijnlijk allemaal, beterschap
@ Andrea, het Schnitzelparadijs had ik in de bios gezien, was inderdaad een leuke film

kimdepim schreef:
hihi.. ik heb nog wel met vriendin 'stiekum foto's van hem gemaakt''
(alsof hij dat niet doorhad maargoed )

Ohwjah dat was waar ook, 't was wel leuk

@ Reeskees, goed gereden hoor
@ MissM, jammer dat je wedstrijd niet doorging, maarja kun je nu iig wel weer lekker bokken thuis
@ BT, lieve foto's van Muis
@ Simmie, leuk zo'n indoorcross! Wel schrikken zeg Gelukkig dat het goed afgelopen is
@ Jitske, ziet er leuk uit zeg
Hoe hoog heb je uiteindelijk nog gesprongen?

Hier is trouwens bijna geen sneeuw meer gevallen, misschien een centimeter ofzo
Maar het schijnt van de week heel erg te gaan regenen
Krijg je helemaal een zooitje!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:42

MJ; mooie foto's. Een goed voorbeeld van Creatief met hindernissen zijn.
Je moet in de nieuwe proeven inderdaad de overgang in de wending rijden en niet meer erna. Dat zal ff wennen zijn.

Sim; Scum en Bitwise waren pas om half 11 thuis (en doodmoe ).
Mijn verslagje.
Zoals tegenwoordig elke morgen het geval is had Ienie weer eens helemaal niks gegeten. Ik moet nog zien uit te vissen waar dat door komt.
Het zonnetje scheen wel lekker, dus wij op pad naar Soest. Komt er rond half 10 opeens een fikse sneeuwbui terwijl we op de autobaan reden. Je kon niet eens meer zien waar je voorganger reed. Dat vond ik wel eng, maar gelukkig was het na 10 minuten weg en bleef de rest van de weg goed begaanbaar.

In Soest heel lief ontvangen door Sim en Online even op stal gezet zodat hij de trailer niet zou afbreken.
De training met Ienie ging fijn. Volgens mij was zij wel het dapperste paardje van de groep want ze ging als enige over het smalletje en zonder problemen over de dubbele hagen. Ze mag wel beter over de rug gaan springen, maar dat zal nog een lange tijd duren denk ik.

Daarna Online. Hij stelde zich eerst een beetje aan want er lag een surfplank naast de waterbak, en dat vond hij niet leuk. Clinic ging fijn alleen wilde hij niet over de waterbak heen. Later wel, maar alleen achter een ander paard aan.

En toen nog een oefencrosje gereden. Eerst Online. Bitwise reed een beetje slordig en raakte daardoor zijn beugels 2x kwijt. De waterbak ging de eerste keer wel goed, maar toen hij er van de andere kant overheen moest wilde meneer het opeens niet meer doen. Na wat flinke aanmoedigingen (en klappen) deed hij het toch maar. De rest ging weer heel fijn.

Van het ritje van Ienie stond ik echt te kijken. Bitwise heeft overal de zwaarste route gepakt, behalve op het smalletje. Ze deed het in de les wel goed, maar een heel parcours is toch wat anders.
Ze pakte iig geweldig aan en deed alles heel braaf. Het zag er ook heel soepel uit, dus een mooi foutloos rondje. Was heel trots op HM!

Resultaat was een 2e plaats met Ienie en een 3e plaats met Online. Ik vond het heel erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:50

Goh dat klinkt allemaal goed Scum!! Lekker vol vertrouwen. Dat gaat straks helemaal goed komen in de echte buitencrossen!
Gaan jullie ook naar de oefencross in Putten?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:57

Nee, die valt volgens mij samen met een andere cross meen ik me te herinneren?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:08

lekker hoor scum!!! netjes van HM!!

RK je gaat zeker helemaal alleen sorry had echt graag meegewild

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:09

Klinkt goed, Scum! Heeft Sim HM nog even mogen uitstappen?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:11

Putten is op zaterdag 25 maart, er is dan geen andere cross (volgens de kalender van sgw-eventing site). Maar misschien hebben jullie dan wel ergens crosstraining...

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:29

Ja, heb het ff opgezocht en er is dan een training. Bovendien valt het precies tussen Chaam en Etten-Leur in, dus dan zou ik zowiezo niet naar een oefencross gaan.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:31

25 maart heeft Rob iig al gezegd dat er dan training is in Ysselsteyn,
en hij raadde ook niet aan om naar Putten te gaan..

@vief; ik had bij 1,20m een blok, kwam er veel te dicht onder, was wel jammer, maar ik was tevreden, spring laatste tijd echt bijna niet.. en ze sprong lekker, dus

Scum/Bitwise; fijn dat het goed ging! en gefeliciteerd met de prijzen!
Knap van HM zeg! die was zeker wel vereerd met dr prijs?

Vanmorgen sneeuwde het hier heel hard, en er lag ook al behoorlijk wat, helemaal zeiknatte broek enzo toen we op school aankwamen, op de fiets zagen we bijna niks
en dat voor 2 proefwerken, heb proefwerkweek..
(ook nog eens in de proefwerkweek jarig zijn , donderdag)

ik ga nu even omkleden en dan even met brittje stappen buiten

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:35

Waarom heeft Rob dat afgeraden Jits? Ik vind het wel een fijn terrein daar.

Is die training ook in Ysselsteyn? Ik had stiekum op een ander terrein gehoopt.

HM was niet zo geinteresseerd in de prijs. Die wilde alleen maar zo snel mogelijk naar huis toe en met rust gelaten worden Online vind zijn prijzen wel altijd heel interessant. Vooral als er ook brokken bij zitten.

Ik vond proefwerkweek vroeger altijd best wel leuk. Je hoeft maar 1 of 2 uurtjes naar school. Ik stond dan altijd 's morgens om 5 uur op en leerde dan een of 2 uurtjes. Daarna proefwerkjes en dan de rest van de dag vrij (om te gaan ponyrijden).

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:39

25e is ook in IJsselsteijn, ik ga dan iig niet mee. Ben dan skien.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:43

Uhm, weet het niet precies Scum, maar Julia was van plan daar heen te gaan, maar volgens Rob kon ze dat beter niet doen, dan kon ze beter gewoon gaan trainen..
(hij zei iets van; In Putten is het; rechts staat ergens een vlag, links staat ergens een vlag, en zoek het maar uit, maar weer het niet precies..)

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:46

Dat zal toch wel meevallen. Volgens mij is het best goed te doen.

Jammer dat het niet Lunteren of Renswoude is. Die had ik liever gedaan dan weer naar Ysselsteyn.
Maar maakt verder ook niet uit. Als je maar lekker kunt crossen

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:50

CD weet vast wel waarom Rob het nou precies afraadde voor Julia

Idd Scum, trouwens wel fijn als je crossterrein zo dichtbij hebt.. ik moet toch al gauw minstens driekwartier rijden ofzo

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:57

_Jitske_ schreef:
Uhm, weet het niet precies Scum, maar Julia was van plan daar heen te gaan, maar volgens Rob kon ze dat beter niet doen, dan kon ze beter gewoon gaan trainen..
(hij zei iets van; In Putten is het; rechts staat ergens een vlag, links staat ergens een vlag, en zoek het maar uit, maar weer het niet precies..)

Daar heeft ie idd wel wat gelijk in (er staan wel nummers bij ). En je bent ook gewoon helemaal op jezelf aangewezen tijdens de cross. Er is dus niet echt begeleiding (wel een starter) Maar het is gewoon wel weer even lekker om weer wat gevoel te krijgen. Ik ben er vorig jaar ook geweest en vond het best leuk. Bovendien heb je daar ook lekker de ruimte voor zowel het losrijden als in de lengte van de cross.

... en niet onbelangrijk... ze hebben daar heerlijke tomatensoep

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:03

Niels is volgens mij wel 16. Hij zit nl in het 1e jaar van Deurne.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:13

ja alleen een starter ja!! ik kon het mooi zelf uitzoeken toen ik er bij 4 naast lag
was blij dat ik die vos nog vast had...

maar ik vond het wel een leuke cross!! jammer had graag weer meegedaan, maar misschien ook wel wat te veel gevraagd voor een jong paard wat nooit een crosshindernis heeft gezien

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:25

Weinig begeleiding en moeilijke hindernissen heb ik vorig jaar begrepen.

Ik ga ook niet naar Ijsselsteijn de 25e....weekendje snowboarden

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:26

geen begeleiding, iig niet de keer dat ik meedeed.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:30

Persoonlijk vind ik als je aan de oefencross van Putten meedoet, dat je idd wel enige crosservaring moet hebben. En dan is het best te doen. Hindernissen staan op verschillende keuzehoogtes/ moeilijkheidsgraden.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:33

Waar ga je heen Marieke?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:14

reeskees schreef:
Persoonlijk vind ik als je aan de oefencross van Putten meedoet, dat je idd wel enige crosservaring moet hebben. En dan is het best te doen. Hindernissen staan op verschillende keuzehoogtes/ moeilijkheidsgraden.

Hmm, misschien kan ik daar nog wel heen gaan voor Westerbork. Anders gaan we nog even trainen in Heino of Exloo.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:17

andrea16 schreef:
[
Hmm, misschien kan ik daar nog wel heen gaan voor Westerbork. Anders gaan we nog even trainen in Heino of Exloo.
[/quote]

Kun je bij Heino dan ook trainen, wat voor soort hindernissen staan daar dan nog? Waar is dat bij Heino?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:19

reeskees schreef:

Kun je bij Heino dan ook trainen, wat voor soort hindernissen staan daar dan nog? Waar is dat bij Heino?

Nou, het is meer illegaal trainen Het is een privéterrein maar je kan er wel in komen via 1 weg. Ik ben er vorig jaar voor Roden geweest. Heb je de cross daar wel es gereden? Het is echt een boscross, wel leuke sprongen! Veel op- en afsprongen en een leuke waterinsprong. Vorig jaar waren alle hindernissen gewoon blijven staan dus in feite kan je de hele cross wel doen.