[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:16

Mooie auto hoor lielle..
Ik hoef voorlopig nog geen auto
haha

Ik heb vanmiddag lekker met amaretto op het clubterreintje gecrosst
ging heel goed..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:53

luxe auto Lielle!!
jammer van chantal der weigering!! had het haar wle gegund!
ik heb vanmiddag even paar rondjes op Oeterma kunnen draven..

ik kwam daar vanmiddag en de eigenaresse was nog langs de weg ana het rijden met Oeterma, dus in de tussentijd zou ik die vos wel even stappen(aan de hand) want die stond te zweten op stal, zo gestresst was die(omdat ie weer alleen stond) dus ik naar de weg gelopen met paard...nou eerder paard met mij zo man dat paard heeft echt een steekje los...en maar blijven schreeuwen naar de paarden die helemaal achter in het land stonden(2 stipjes )op een gegeven moment spurtte die weg, dus werd ik meegesleurt, maar gelukkig kon ik hem houden en toen begon die met zijn voorbenen te slaan...jeetje zeg, zou heb ik hem nog nooit gezien

naja snel touw op zijn neus gebonden en weer terug naar stal gebracht! ben spontaan de stal gaan uitmesten...

daarna kwam de eigenaresse met Oet, ze ging in de bak nog even een rondje rijden en vroeg of ik even wilde zodat ze kon zien hoe die liep! naja goed dus! ik vond het wel wat eng hoor...andermans paard...net weer een beetje goed. maar oke, inmiddels sprong die vos zowat over de deur heen(bovendeur was open) wat ene maf beest

chantal: jij komt toch wel eens op paardenfokken.nl?! zet iedereen daar zijn eigen paard neer, want ik vertelde de eigenaresse over dat Oet eropstond, maar zij had nog nooit van die site gehoord
dus we vroegen ons af hoe dat kon...misschien de fokker?!?!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:01

Nou ik ben ook weer terug van boekelo..
Was een heftig dagje..er is veel gebeurd en het was beslist zwaarder dan vorig jaar..
Heel veel weigeringen gehad..2 vallen van het paard..3 of 4 (weet niet precies) van de ruiter..En ook een paar die werden uitgesloten of die vrijwillig stopte..
Echt heel veel dit jaar!
Maar verder was het een super dagje! eddy is bij mijn hindernis uitgevallen met zn eerste paard..Het paard wou echt niet meer en kroop over de hindernis..Hij heeft het nog wel gebporbeerd maar het wou gewoon niet..Kreeg nog wel een mooi applaus..
Alice deed niet mee wat ik erg jammer vond!
William reed onze hindernis niet zo mooi..Pippa daarentegen reed m super en had een geweldige schimmel mee..de 2e keer een ander paardje wat ook leuk was..
Nederlanders hebben het verder heel goed gedaan! beter dan andere jaren dacht ik..
Naja ik ben helemaal kapot en breid mn verhaal een andere keer wel uit..

@ GvdT : echt k*t voor je! heel erg veel sterkte!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:22

Goed zeg, Jan van Beek ook foutloos, alleen wat tijdfouten! Volgens mij mag hij morgen nog 2 balken hebben om Nederlands kampioen te worden, Wendela ligt ruim 8 punten achter. (Ook niet slecht trouwens!)

Whoopylover, nog geen nieuws! Als er nieuws is dan hoor je het!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:25

Trouwens, ziet er goed uit Lielle! Heerlijk al die luxe!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:39

Canter schreef:
Goed zeg, Jan van Beek ook foutloos, alleen wat tijdfouten! Volgens mij mag hij morgen nog 2 balken hebben om Nederlands kampioen te worden, Wendela ligt ruim 8 punten achter. (Ook niet slecht trouwens!)

Whoopylover, nog geen nieuws! Als er nieuws is dan hoor je het!

Jan zag er echt geweldig uit in de cross! bij mijn hindernis was hij een van de weinige die met een flink tempo in durfde te komen maar sprong m echt super..
Wendela deed hetzelfde maar tikte er 2 eventjes aan maar zag er verder heel goed uit..

voor de mensen uit overijssel!!
Vanavond om half 10 military special op tv oost!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:45

Dank je voor de tip! Helaas wil mijn vriendje dan CSI zien, roept-ie net...

Mijn zusje is ook in Boekelo gaan kijken. Mijn halve stal trouwens. Ik ben niet mee geweest, had even een echt vrije dag nodig en zag het niet zitten om zo vroeg op te moeten.

Morgen Tripalon oftewel Boekelo in het klein.

Wie ga ik daar waarschijnlijk nog meer tegenkomen uit dit topic behalve Scum en Bitwise? Ik heb het Tripalon-topic wel doorgenomen en de startlijst ook, maar ik ben niet zo goed in echte namen bij Boktnamen onthouden...

De fysio van Retje staat ook op de startlijst, heeft ze toch mijn 'advies' opgevolgd!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:52

Karin schreef:
Dank je voor de tip! Helaas wil mijn vriendje dan CSI zien, roept-ie net...

Mijn zusje is ook in Boekelo gaan kijken. Mijn halve stal trouwens. Ik ben niet mee geweest, had even een echt vrije dag nodig en zag het niet zitten om zo vroeg op te moeten.

Morgen Tripalon oftewel Boekelo in het klein.

Wie ga ik daar waarschijnlijk nog meer tegenkomen uit dit topic behalve Scum en Bitwise? Ik heb het Tripalon-topic wel doorgenomen en de startlijst ook, maar ik ben niet zo goed in echte namen bij Boktnamen onthouden...

De fysio van Retje staat ook op de startlijst, heeft ze toch mijn 'advies' opgevolgd!

Jaah mensen van die stal waar ik nu rijd gaan er morgen heen..Ik zou eerst meegaan maar ik moet leren en ze wisten niet hoelaat ik dan thuis zou zijn..Duss heel veel plezier! haha

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:25

ben net terug van 1e dag wedstrijd van onze ponyclub, was gezellige dag!
omdat ik niet kon meehelpen ben ik de hele dag maar gaan helpen en groomen (lees: was vanochtend om kwart voor 9 bij de rijhal en ben nu net thuis en morgen waarschijnlijk weer ongeveer hetzelfde )
GvdT: jeetje zeg, wat vervelend voor je!!!
Chantal: goed van Muriel zeg!
anja: klinkt als een leuk paardje!
lielle: mooie auto hoor!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:44

Boekelo was weer gaaf, net als voorgaande jaren. Ben Jiska, Chantal, Muriël en Missmuts nog tegengekomen.

Missmuts is nu wel over haar waterdipje heen denk ik, want die heeft de hele dag op de tribune bij de waterbak gebivakkeerd.

Mooie auto Lielle!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:53

GvdT; wat rot zeg! Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent en een nachtje bij je ouders hebt geslapen. Vreselijk als andere mensen in je huis hebben lopen rommelen.
Rot van die armband van je oma, dat zijn altijd nog de ergste dingen die ze mee kunnen nemen

Chantal: goed van Muriël zeg.

Lielle: mooie auto en beterschap. Het is volgens mij een soort DOA(van Karin gestolen ), ik begin ook al de snotteren

Morgen springen in Sneek. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Otje sprong donderdag super, maar gister leek hij niet helemaal lekker. vandaag was hij weer helemaal normaal dus ik zie het morgen wel. Merrie heb ik sinds de wedstrijd van twee weken geleden niet meer gesprongen, zal mij benieuwen morgen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:22

hoelaat begin het ZZ? ik kom uiteraard even kijken Gomir...vanmiddag mijn camera in Middenmeer uitgeprobeerd, maar dat was nog niet zon succes...

en die aardige meneer Sas die noemde mij een buitenlander....

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:23

ach gomir, proberen kun je het altijd toch
had laatst bijna een maandag niet gesprongen..
en toen clubwedstrijd, dacht dat het niet bepaald geweldig zou gaan.. ging het super!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:31

Had met Otje al in geen tijden les gehad en dat ging donderdag ook super dus waarom zou het in Sneek niet willen En toch vind ik het altijd wel weer spannend als ik een paar weken de ring niet ingereden ben

ZZ begint kwart voor tien, ik ben de 26ste(ze bouwen af). Dan een hele sloot L-starts en dan nog met de merrie in het B. Is vrije start, doen er 50 mee in het B
Ik moest haar naam spellen met opgeven, mag je raden wat er op de startlijst staat Chieca ipv Cheeka. Laat me dan niet spellen (ik heet ook al Karina ipv Carina, vraag dan niet of het met een C of een K is )

Sommige mensen zijn altijd zo lollig Ik was al aardig bijdehand geworden bij Hans, maar moet je eens een dagje met Franklin, Kevin, Marco en Robbert op stal zijn

Heb jij uitslagen van vandaag? (heb je sir blue nog zien springen in het L?)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:41

ja had het gezien op de startlijst...dacht al Karina?? gheghe
nee heb geen uitslagen! ik was uiteraard te laat
het was schandalig rustig... de meeste die 2e pc hadden opgegeven haakten af om nog ff naar Beukers te kunnen
Sonja had het M gewonnen...jeetje wat springt dat beest toch maf...als je deze ziet springen weet je meteen over wie je het hebt
Turry was 2e in het 2e pc
stond leuk gebouwd voor Molenaar nieuwe muur...scary! en een hele mooie zwarte oxer...van?!?!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:46

Ik ben ook terug en vond het geweldig in Boekelo! Geen rare dingen gezien, een val bij het water, paard struikelt bij insprong en amazone schiet eraf. Verder wat weigeringen.

Vond het een zeer mooi parcours, en leuk dat het zo anders was!

Heb gert boonzaaier gezien tussen 4 en 5, hij had een bloedneus, paard had hoofd omhoog geslagen!

Verder wendela heel mooi op het tweede water, chantal heel mooi op 11 en 12 en jan ging netjes op 8, d'r op en d'r af! Weer met bewondering naar andrew nicholsen en natuurlijk de andere toppers gekeken! Een paard wat op de een na laatste hindernis niet meer fit toonde, en pippa d'r tweede (jonge) paard die op 22 ook moe werd.

We waren niet heel vroeg dit jaar, maar nergens stilgestaan. Na de laatste weggegaan en weer nergens stil gestaan!!!

Geen bokkers gezien?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:49

Klinkt super Miss_jumpy!

Ik weet welke je bedoelt RT
Hint over de oxer begrepen, is hij mooi geworden?
Goed van Turry! Was erg rustig deze wedstrijd, had trouwens ook niet verwacht dat Sneek zo druk zou worden
Heb je het ZZ nog gezien?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:26

ja vond hem mooi! niet super speciaal hoor!
nee het 2e ZZ was maar 1 meisje...sprak buitenlands/engels?!?! geen idee wie dat was! maar ze kwam net van haar M of Z paard af, dus voordat zij weer moest. had geen zin om te wachten!
Sneek heeft in november weer concours!! best leuk hoor! ook elke maand oefenparcours!! en ook redelijk veel dressuurwedstrijden!
ik ga morgenvroeg gewoon heen, dan zie ik je vanzelf wel! probeer ik even mijn fotos scherp te krijgen want dat was vandaag niet zo...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:30

Hier ben ik nog even. Druk druk druk..

Anja, je nieuwe paardje klinkt erg gaaf. Daar kun je veel van leren!

Kellorie: die foto van jou is in Huissen he?

Gomir: Bitwise moet meewerken aan computerprogramma's voor het nieuwe zorgstelsel, maar het is allemaal nog niet helemaal bekend wat het gaat worden, dus wat maf dat ze daar vragen over stellen in een tentamen.

GvdT, wat vreselijk! Waarom kunnen ze nou niet gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven?! Hopelijk gaan ze nou niet je trailer en auto nog jatten als ze die papieren hebben.

Lielle; mooie auto. Wij hebben ooit een Mazda 626 gehad, en die had wel wat weg van de Mondeo. Daar heb je veel ruimte in!

Karin, ik denk niet dat ik je zonder cap ga herkennen morgen. Als jij mij wel herkent moet je maar even zwaaien .

Zo, nu ga ik slapen. We moeten om 4 uur Ienie voeren

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:12

Ik zie net dat Nederland met het team zowaar 8e staat van de 11, geeneens laatste! En dan te bedenken dat de beste Nederlander tot nu toe, Jan van Beek, niet eens in het team zit... Het gaat de goeie kant op met eventing in Nederland!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:14

ja en Alice niet eens kon starten!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:17

Volgens mij wordt Boekelo zo meteen herhaald op TV Oost. Kan ik het toch nog zien. Ik heb net weer een nieuw persbericht in mijn mailbox gekregen, zal het hier zo even neerplanten.

Scum, ik gok dat ik Queen Ienie wel herken. Ze is net met de dressuur bezig als wij aankomen, gok ik (mijn zusje heeft het zo gepland dat we er rond half 10 zijn). Misschien zie ik haar de cross nog wel in gaan, denk dat mijn zusje dan net gaat losrijden voor de dressuur. Veel succes en plezier alvast!

Wij hebben trouwens ook een Mazda 626, ideale trekauto voor een 1.5-paards en er kan enorm veel in, handig voor het groomen tijdens endurancewedstrijden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:18

KNHS schreef:

NK Eventing in Boekelo

Jan van Beek aan leiding NK Eventing

BOEKELO – Jan van Beek uit Rijsbergen blijft met SHI La Cru aan de leiding in de strijd om het Nederlands Kampioenschap Eventing. Van Beek reed een foutloze cross – weliswaar met 15.2 strafpunten voor tijdfouten maar kon zijn eerste plaats consolideren. Op de tweede plaats staat Wendela Schlimmer (Ede) met Several en in voorlopig bronzen positie Gert Boonzaaijer (Renswoude) met Coral Estate Frisco.

“Het was een hele mooi cross, waarvan de meeste bij het lopen van de cross dachten dat ie niet zo moeilijk was. Maar in de praktijk bleek dat nogal tegen te vallen. Hij was toch zwaarder dan ik dacht.
Met name doordat dit jaar de waterhindernis bijna aan het eind was, moest je je rit goed doseren om te zorgen dat je paard aan het eind nog voldoende over had. En werden toch veel fouten gemaakt”, aldus Jan van Beek
Met de relatief onervaren KWPN-gefokte SHI La Cru (v. Grand Cru) staat Jan van Beek als beste Nederland op de 32e plaats in het totale klassement. De klasseringen van de overige Nederlanders: 43. Wendela Schlimmer (Ede) met Several, 48. Gert Boonzaaijer (Renswoude) met Coral Estate Frisco, 51. Henk-Jan Lozeman (Putten) met Humatch Mon Ami en 65. Chantal Megchelenbrink (Ursem) met V&M Bennfentes.
Aan de leiding in het voorlopige tussenklassement na de dressuur en cross-country William Fox-Pitt (Groot Brittannië) met Mr Dumbledore. In totaal finishten 86 van de 116 van de gestarte combi-naties vandaag in de cross-country.

Morgen (zondag) staat het afsluitende springparcours op het programma.

Meer informatie vindt u op: www.military-boekelo.nl
Uitslagen op: www.rechenstelle.de

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:25

ben ook vandaag in boekelo geweest. weer een hoop bekende gezien! was erg gaaf om te kijken zeg!! De nederlanders hebben het goed gedaan. en dan te bedenken dat La Cru van Jan vorig jaar nog maar in het L reed!!
heb ook op tv oost naar de special gekeken. lieten alleen erg weinig nederlanders zien, dat was wel jammer...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:31

ik zat net naar ned 2 te kijken! ze lieten de weigering van Chantal zien, en nog paar vallen!!