@Pp: was zoals daaphh zegt een stage van X.avier. Bedankt voor het compliment! Aruba neemt alles echt heel goed op en ze leert echt ongelofelijk snel! De trainer vroeg zelfs of ik haar niet verkocht maar ze blijft mooi bij mij!!
@Hanne: Ik probeer inderdaad te mikken op een internationale kwalificatie. Als ze blijft zoals ze nu is moet dit normaal wel lukken maar we zien hoe het loopt en we gaan niets overhaasten
Xavier das wel een toffe man! Welke M's wil je lopen? En welke zou de eerste 1* zijn?
Antonius
Geplaatst: 21-03-16 09:47
Varekaj: proficiat met de goede dressuurscore! Nog last van je knie trouwens?
Winnie: heb je filmpje op FB gezien, ik vind het echt TOP gereden! Heel mooi gecontroleerd, fijne afstanden, alles vanuit rust genomen... Chic! Mik je dan richting EK junioren?
Daaphh: gaat idd wel vlot je rondje springen Goe dat je hem dan toch nog over die blauwe gekregen hebt.
PP: toch besloten om nog eens een crossje te wagen met uw vosse trees Bekend terrein een voordeel of net niet?
Florence: ik heb ook nagenoeg niets gedaan qua crosstraining, enkel daar in Merendree waar we onderuit gegaan zijn... Ze zullen het wel nog kennen zeker Ben je in de Ga*verranch op dressuur gegaan? Zitten daar altijd 2 jury's?
Ik heb gisteren voor de 2e keer mijn jonge gelongeerd met zadel op, denk dat die zadelmak geboren is Zelfs de eerste keer geen kik gegeven. Ze heeft gisteren aan de longe met zadel op ook meteen een boomstammetje gesprongen, vind ze allemaal ok. Ze krijgt gewoon graag aandacht denk ik En met Fi alle dagen gereden, mondje met bit blijft super dus de dressuur in waregem zal in ieder geval al goed komen (nu nog de rest )
Anoniem
Geplaatst: 21-03-16 10:27
Euhm... laat ons zeggen dat ik na de proeven aardig kramp/pijn heb gehad rond de knie, gisteren stijf en vandaag mwah. Vanavond les, zal zien wat het geeft. En dan testen of de knie het uithoudt om met de camionette te rijden.
Ik heb komend weekend niks op de planning, camera moet lukken dus wie graag film/foto's wil van dressuur/springen/cross, met wat planning moet het lukken.
@Antonius: nee ik ben naar de singelhoeve geweest in Beveren ik rij de lrv dressuurcup mee. dat zijn 6 dressuurwedstrijden, elke maand 1. De laatste is 2 april. Van de M1 reeks mogen de eerste 4 dan de zondag nog eens overkampen voor dubbele punten en zo wordt het eindklassement bepaald. Op zich wel een goed concept, is ook steeds op verschillende locaties doorheen oost-vlaanderen. Maar vroeger zag je dat de zaterdag de wedstrijd om 8uur s'ochtends begon en de laatste reeks om 12.30uur s'nachts klaar was. Nu is het aantal deelnemers sterk verminderd en ik gok zo dat dit komt door het grote meningsverschil tussen jury's en het feit dat er altijd wel een jury iemand kent van zijn eigen club.
@ Antonius: ik ben ook begonnen met longeren. Nu zo'n 5 keer gelongeerd met longeersingel, vorige keer met bijzetteugels, dat vond hij niet fijn in het begin. Hoelang zou jij longeren met zadel alvorens er op te gaan hangen? Of ga je dat aan iemand vragen? @Winnie: ik wil ook graag jouw filmpje zien maar ik heb je niet op fb
winnie10
Geplaatst: 21-03-16 11:16
@daaphh: Ik start nu mijn eerste M in Wa.regem en dan normaal Ga.vere ook M. En misschien nog één in Nederland. De rest zie ik wel hoe het verloopt. Ik zou graag me kunnen kwalificeren voor Rens.woude cci*
@antonius: Dankjewel voor het compliment! Ik probeer inderdaad te kijken richting selectie voor EK junioren
Antonius
Geplaatst: 21-03-16 11:28
Florence: bijzetteugels gebruik ik niet voor ik ze een paar keer gereden heb, heb liever dat ze met de neus vooruit en omhoog lopen als ik er voor het eerst op ga, heb liever niet dat het kopke beneden gaat . Nu met zadel is ze braaf, wil nu nog een keer of 2 longeren met stijgbeugels los eraan, als dat ook braaf gaat, zit ik daar eigenlijk wel snel op. Als ik de 1e keer op stap, maak ik ze wel eerst moe aan de longe, flinke 20 min longeren in een goeie draf en als tong op de grond hangt, ikke erop Hout vasthouden maar heb ze zo al allemaal gedaan, en nog geen stoute gehad. Ik ben geen voorstander om eerst weken te longeren, ze krijgen alleen maar conditie wat ik in het begin eigenlijk net niet wil.
@Antonius: jaa dat dacht ik ook! wel natuurlijk de basis leggen aan de longe, beetje de commando's aanleren. (dat ging gisteren al zeer goed eigenlijk!) Wantja je wil inderdaad niet dat ze daar al massas conditie hebben in het begin. Longeren met bijzet doe ik omdat hij dan kan wennen aan contact aan het bit, en daar had hij het wel wat lastig mee. Ik zet ze natuurlijk niet kort om hem in de krul te laten lopen ga vandaag longeren met het zadel op, zonder stijgbeugels, ben echt eens benieuwd!
Zo doen wij het ook Anthonius. Eerst 2x ofso longeren , hangt van paard tot paard af natuurlijk. Dan er op. Gaat hier altijd super goed!
Ik wil wel foto's hoor van Waregem! Mijn ouders komen niet kijken. Ze hebben een paasbrunche op zondag en voor enkel dressuur is het ook biet de moeite.. Als il op maandag moest zouden ze blijven overnachten..
Ik hoop dat je je kan selecteren voor het EK junioren! Lijkt me zo een toffe ervaring, zoals de video eruit zag komt dat wel goed!
Ik heb zin in Waregem!
Anoniem
Geplaatst: 21-03-16 12:47
Zo heb ik er ook 2 zadelmak gemaakt tot nu toe (waaronder Icaro): aantal keer longeren, singel met dekje, dan zadel en als het ging diezelfde dag nog de beugels lang. En dan met iemand erbij aantal keer hangen. Bij Icaro was het 2e of 3e keer dat ik 'm met zadel longeerde, beugels lang en diezelfde dag gelijk ook opgestapt en zelfs los gestapt op het einde. Die bewoog nog geen oor de foute kant op. Mijn merrietje indertijd was iets pittiger en heeft alleen de eerste keer dat ze alleen moest lopen gebokt, maar toen zat ik er niet op. De rest deed die eigenlijk ook heel vlot zonder al te veel problemen. Juist verschieten van het minste in de omgeving eh.
Ze moeten inderdaad geen ijzeren conditie kweken aan de longe. Rechttoe rechtaan werkt meestal het beste. Als jij er geen drama om maakt pakken de meeste het vlot op. Tibor is een uitzondering op de regel, maar goed. Wat ik altijd bestempelde als "bangerik" blijkt op zich heul flink mee te vallen als ik 'm constant op zijn plek zet en aangeef wat wel en wat niet. Uiteraard vindt hij het dan nodig om daar tegenin te gaan, dus ik gok dat ik met die nog wel een tijdje bezig zal zijn voor ik er weer op stap. Tijd genoeg in gestopt op de rustgevende manier, ga 'm een keer flink doorpakken nu.
De merrie waarmee ik me bezig mag houden als m'n voet weer in orde is, is al zadelmak maar niet doorgereden. En ze is beetje (te) happy omdat ze lang niet gewerkt heeft. Maar ze is eigenlijk wel braaf heb 'k gehoord, gewoon eentje met energie. Ik zou dan ook idd niet te veel longeren voordat 'k ik of iemand anders erop zou laten kruipen. Dat m'n voet maar snel in orde is, dat 'k kan beginnen hehe.
wij hebben heel veel chauffeurs die rond en in brussel zitten maar voorlopig nog geen slecht nieuws gehoord.
ja denk jammer genoeg dat het nog niet het einde zal zijn ze denken als ze 1 oppakken er geen andere zullen komen maar dat zijn precies een beetje ratten, doe je 1 weg een uur later 3 andere in de plaats ik ben niet racistisch maar je zou het wel worden op den duur
Anoniem
Geplaatst: 22-03-16 12:51
Ik ken mensen in Brussel die nu vast zitten. Hoop dat ze thuis raken.
Een meisje waar ik op horecabeurs mee gewerkt heb is ground stewardess in zaventem, altijd ochtend. Ik hoop dat zij veilig is. en voor 1x ben ik ontzettend blij dat mijn vriend ver weg zit...
Ziet er goed uit! Ik ga de zondag wss sowieso niet kunnen kijken jammer genoeg... Paasontbijt en 's middags gaan eten met familie (op een favoriet adresje, dus sla ik niet af! ). Maar ik hoor wel de (live?? ) resultaten van jullie en hopelijk filmmateriaal dan! En hopelijk kan ik maandag wel naar de cross kijken.
Anoniem
Geplaatst: 22-03-16 20:07
Dus jij hebt zaterdag dressuur en springen als ik het goed zie? En zondag cross?
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-16 20:23
Jip, Zaterdag dressuur en springen Zondag cross.
Misschien is het zo duidelijker
Katharinaa
Geplaatst: 22-03-16 20:42
Florence, lastig seg zo een jury die je altijd slechte punten geeft. Hopelijk is zij het volgende keer niet weer!
Winnie, ziet er goed uit seg! Leuk paard! Veel succes alvast met je eerste keer M!
Antonius, leuk dat het zo goed gaat, het zadelmak maken. Altijd spannend toch! Ben benieuw als je er voor de eerste keer op gaat. Goed dat Fi het bit zo goed aanvaardt. Klinkt veelbelovend!
Varekaj proficiat met je mooie dressuuruitslag! Jezelf niet onderschatten he!
Ik heb dit cross-seizoen afgeblazen. Hij was de laatste tijd wat spieren verloren en ik voelde tijdens het rijden dat hij zich niet top voelde. Heb vorige week bloed genomen en 2 van zijn leverwaarden zijn gestegen en zijn vitamine E is te laag. Voorlopig is het nog raden naar een oorzaak van zijn leverproblemen. Ik ga enkele kleine aanpassingen maken qua voeding en water en hij krijgt sedochol en vitamine E bij. Als het binnen een week of 6 niet beter is, dan laat ik maar een echo en biopt nemen. Ik ga wel blijven rijden, maar stilletjesaan, wat wandelen of rustig dressuren.
Anoniem
Geplaatst: 22-03-16 20:56
Het seizoen is nog niet begonnen of we liggen er alweer half uit
Misschien supportersclubje oprichten voor diegene die wel rijden?
Antonius
Geplaatst: 22-03-16 21:42
Ik moet zaterdag 15u35 dressuur en 17u52 springen. Maandag cross om 12u10. Blij met mijn uren!
Katharina: jammer dat paard niet fit is. Dat was toch die van jou die zo sterk werd in de cross? Waaraan merk je dat hij niet in zijn haak is?
Anoniem
Geplaatst: 22-03-16 21:50
Zaterdag lijkt dan wel een goeie dag om langs te komen met de camera