[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:07

Ik denk dat ik m in me eentje ga springen als ik heel hard aan kom rijden :))
Op de foto lijkt die anders gebouwd, heb m niet grondig geinspecteerd. Hij lijkr ook erg breed. Maar ga het vanzelf zien zaterdag _O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:17

Cioccolato schreef:
Ik denk dat ik m in me eentje ga springen als ik heel hard aan kom rijden :))
Op de foto lijkt die anders gebouwd, heb m niet grondig geinspecteerd. Hij lijkr ook erg breed. Maar ga het vanzelf zien zaterdag _O-

Breed issie wel ja.

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:30

Hij is idd breed.. Vorig jaar stond de B hindernis links, met een moeilijkere aanrijdlijn (een beetje geslinger ernaartoe). Gelukkig hebben ze de hindernissen nu omgewisseld. Ben wel benieuwd naar het soort alternatiefje ernaast!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:34

_E_ schreef:
Hij is idd breed.. Vorig jaar stond de B hindernis links, met een moeilijkere aanrijdlijn (een beetje geslinger ernaartoe). Gelukkig hebben ze de hindernissen nu omgewisseld. Ben wel benieuwd naar het soort alternatiefje ernaast!

Klopt inderdaad. Begreep toen niet goed waarom de B de moeilijkere aanrijdlijn had. Denk ivm de ervaringen van vorig jaar dat er nu een alternatief is en de sprong voor de B een mooiere aanrijdlijn heeft gekregen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:47

Vind het nogal een ding voor de B :=

Chaplin is vanmorgen goedgekeurd door de DA, we mogen weer opbouwen. Als hij 10 minuten kan galopperen mag hij ook weer een sprongetje doen. We beginnen met 2 minuten en mogen per week 2 min erbij doen. Ben zo blij!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:28

Wat fijn susan!! Maar 10 minuten galopperen, dan is je paard bijna in olympische spelen conditie! :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:15

Voor de bb ook.

Wat fijn! Super!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:49

Ja ik vond 10 min ook lang :') paard had trouwens met 2 minuten ook al moeite genoeg. Hij heeft echt wat ingeleverd op conditie zei mijn man, die heeft hem vanmorgen gereden. In het voorjaar kon hij nog een rondje baan in 2 minuten (=1km) doen (crosstempo) dat gaat hem nu echt niet lukken.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:16

Susan wat fijn! (Heb teruggelezen dat het om een peesblessure gaat/ging)

Die picknicktafel is echt enorm Steph.

De eendenkooi vind ik best heftig. Zou daar echt wel van onder de indruk zijn. Maar de opmerking van Sim relativeert het voor mij wel.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:49

Susan, wat fijn dat jullie weer mogen opbouwen!

Die eendenkooi viel uiteindelijk mee, althans wat mij betreft.
Er zat tijdens de wedstrijd nog een groene rand voor, waardoor je niet zo in het water keek als je er op aan kwam rijden.
Die van mij heeft er geen moment op gekeken (terwijl dit zijn eerste wedstrijdje was, dus super fijn *D )

Maar er waren dit jaar wel weer veel weigeringen op. En uitsluitingen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:38

Zouden jullie het realisitisch vinden om binnen 1 maand op te bouwen naar een B SGW wedstrijd na een blessure aan het voorbeen. Specifieke blessure is onbekend. Been is nooit op de foto gezet. Kan momenteel al een half uurtje rijden met nog veel stappen binnendoor, heb nog amper gegallopeerd. Ik vind het zelf heel moeilijk inschatten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:34

Moonlight17 schreef:
Zouden jullie het realisitisch vinden om binnen 1 maand op te bouwen naar een B SGW wedstrijd na een blessure aan het voorbeen. Specifieke blessure is onbekend. Been is nooit op de foto gezet. Kan momenteel al een half uurtje rijden met nog veel stappen binnendoor, heb nog amper gegallopeerd. Ik vind het zelf heel moeilijk inschatten.

Best lastig omdat je niet weet wat de blessure is/was. Theoretisch zou het moeten kunnen, maar zelf zou ik er toch wat meer tijd voor uittrekken. Als het been geen verandering heeft op normale belasting zou je rustig aan weer een sprongetje kunnen maken. Gaat dat goed denk ik dat het veilig genoeg is om naar een cross toe te werken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:00

Als je nog amper gegaloppeerd heb zeg ik, niet doen. Wij zijn nu na een blessure aan het opbouwen, mogen deze week 2 minuten galopperen en moeten dit met 2 minuten per week opbouwen. Pas bij 10 min galop vindt onze DA een sprongetje weer verantwoord. Ik zou een maand dus echt veel te kort vinden, en echt de tijd nemen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:19

Hoe lang heeft hij stilgestaan en hoe was de conditie ervoor? Ik heb na een maand stapwerk ivm (plaatselijk verdoofde) operatie in een weekje opgebouwd naar SGW Maarsbergen (met nette hartslagen), maar zijn conditie was daarvoor top en dat konden we makkelijk weer oppakken.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:50

FCSA schreef:
Hoe lang heeft hij stilgestaan en hoe was de conditie ervoor? Ik heb na een maand stapwerk ivm (plaatselijk verdoofde) operatie in een weekje opgebouwd naar SGW Maarsbergen (met nette hartslagen), maar zijn conditie was daarvoor top en dat konden we makkelijk weer oppakken.

Sinds 17 juni. Toen heb ik nog een rondje BB gesprongen. Daarna liep ze kreupel alleen in draf. Dus iets meer als 2 maanden. Wel 24/7 in de wei gehad. Conditie ervoor was ruim SGW wedstrijd waardig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:52

Ik vind dat een vrij lange tijd, vergelijkbaar met die van ons. Die heeft vanaf 5 juni stil gestaan, wel met dagelijks een halfuur stappen aan de hand in het begin. Maar geen weidegang.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:46

Dat is inderdaad wel een flinke tijd.. Als je echt weer volop mag opbouwen nu, denk ik dat je het in een maand net aan redt.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:05

Mijn dierenarts hanteert altijd de vuistregel: neem ongeveer net zo veel tijd als de blrssure hrrft gefuurd voor de opbouw naar het niveau van voor de blessure. Dus zelf zou ik 1 maand wat kort vinden, als die echt weer volledig fit is zou zeggen minimaal 1.5 maand.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:07

Ik neig zelf ook naar afzeggen, maar vind het zo moeilijk inschatten. Denk dat ik de dierenarts is een belletje ga geven morgen wat die denkt dat verstandig is.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:00

Zeker als je niet precies weet wat de blessure was zou ik er wat meer tijd voor uittrekken. Vind een maand echt wel krap. Anders risico op nieuwe overbelasting/meer schade.
Hier eind jan blessure ontstaan aan spronggewricht (ws band of pees, alleen röntgen gedaan). Eerste periode 2-3x per dag 10-15 min stappen (mocht max half uur per dag) aan de hand. Vanaf april de wei op gegooid en nu 24/7 buiten. Eind juni nog steeds minimale afwijking bij buigproef en klein ei op de sprong.
Ei gaat ws niet meer weg maar mochten weer opbouwen met rijden. Eerst 2 weken 20min stappen, toen 2 weken 40 min, en inmiddels zitten we op 60 min waarvan 2x 3min draven.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:28

Ook maar even melden als het wat minder gaat.. (gekopieerd uit het Norg topic)

Helaas niet onze dag, ik vond de eendenkooi zelf wat spannend en reed hem niet netjes aan daardoor een stop, opnieuw aangereden en simpel erover. Vervolgens een langsloper bij de puntjes, waar ik hem daarna er niet goed tussen kreeg, heb afgegroet. In Gorssel hopelijk beter...

Uiteraard allemaal ruiterfouten, stond een fantastisch mooie cross (en terrein!!) en top organisatie!

Edit: Helaas ook geen foto's van deze dag nog kunnen vinden van ons, als er nog foto's zijn van nummer 230 zou ik deze graag willen zien/bestellen voor ons Eventingfile (ondanks het resultaat ;-))

Supergoede resultaten van jullie in de B/BB zaterdag, ook brave paarden op de eendenkooi zeg! Nog meer resultaten uit ons gezelschap in Norg? :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:35

Ik weet niet meer in welke topics ii iets post. Iets met vergeet achtig ofzo.

Balen Stephanie..

Ik ben heel trots op de 5 jarige :j
Afbeelding

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:43

Hier ook niet onze dag helaas. Hade was heel jolig en enthousiast. Met dressuur al van die piepjes en gekke geluiden. Springen weinig controle voor mijn gevoel, ze maakte zich alleen maar heel sterk en wou snel. Met cross zelfde. Inspringen heel hard aantrekken en na de sprong ook heel hard weg spurten, heel moeilijk terug komen met een ophouding. Wel heel enthousiast. Tussen 2-3 wou ik haar terugnemen, waarop ze begon te stuiteren en ik uit balans raakte. Weet ni hoe ik precies ben gevallen, er leek niks aan de hand, maar bij de trailer echt super beroerd, hoofdpijn en overgeven. Mijn schoonvader is naar Norg gekomen want ik kon niet terug rijden met de trailer. En nu lig ik in bed met een gekneusde nek en lichte hersenschudding. Echt een domper had me er zo op verheugd en Hade was zo blij dat ze weer mocht. Hopelijk op tijd weer fit voor Gorssel.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:57

Beterschap nummie!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:38

Wat naar, nummie, beterschap!
En Carola: toffe foto. Leuk om met 2 paarden te kunnen starten!