[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:50

Zaterdag, zondag was al volzet. Ik vertrek wel de zaterdag pas, ik rij op en af. Liefhebbers om mee te gaan zeker welkom :P.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:03

Oh tof. Zal zeker mee supporteren e helpen als het Kan! Wij vertrekken wel de vrijdag. Is toch een hele afstand om op en af te rijden vind ik :-)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:22

Tgaat nog net, ik heb het al gedaan naar arville en ciney met canch. Tenzij ik weer dressuur moet rijden om 8u05. Dan ga ik niet zo blij zijn :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:27

Dan wordt dat heel vroeg opstaan PP :Y)
Hoe komt het dat je opgegeven hebt?

Ik wacht vol ongeduld op een verslag van Antonius, zag op FB al dat haar weekend héél fijn is verlopen!

Laurie, ik ga die Busato van jou eens in het oog houden. Qua prijs vallen ze goed mee blijkbaar.

Ik zag zonet dat mijn winstpuntje op Equibel er al bij staat. Misschien iets heel onnozel maar dit voelt zooooo goed! Nooit gedacht eigenlijk dat ik dit zou behalen. Idem met het startgerechtigd zijn in L1 binnen de lrv trouwens. Dat leek mijlenver weg en hoogst haalbare ooit en kijk nu...

Ze geven dit weekend prachtig weer ook, de lente lijkt eindelijk aangekomen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:35

Varekaj schreef:
Dan wordt dat heel vroeg opstaan PP :Y)
Hoe komt het dat je opgegeven hebt?

Ik wacht vol ongeduld op een verslag van Antonius, zag op FB al dat haar weekend héél fijn is verlopen!

Laurie, ik ga die Busato van jou eens in het oog houden. Qua prijs vallen ze goed mee blijkbaar.

Ik zag zonet dat mijn winstpuntje op Equibel er al bij staat. Misschien iets heel onnozel maar dit voelt zooooo goed! Nooit gedacht eigenlijk dat ik dit zou behalen. Idem met het startgerechtigd zijn in L1 binnen de lrv trouwens. Dat leek mijlenver weg en hoogst haalbare ooit en kijk nu...

Ze geven dit weekend prachtig weer ook, de lente lijkt eindelijk aangekomen.

Tzal wel zijn dat je content mag zijn!!! 63+% is trouwens wel mooi hoor :J! Dikke proficiat ook! Wnr is de volgende? Kom je nr wareg.em de WV.UR?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:40

Ik had als een langsloper op H2. Daarna leek hij wel goed weg maar dan wat verder ging hij op de rem om een stomme haag. Ik ben dan maar gestopt want de moed was m in de schoenen gezonken. Ik had het niet verwacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:38

Nu zaterdag is een LRV-wedstrijd, mijn debuut in de L1. Was eigenlijk niet voorzien maar ze is ook vlakbij huis, gekende locatie, zou zonde zijn om de kans te laten liggen.
Dan is het 15/4, 22/4 (misschien) en 1/5 nog even HROV niv. 1. Wat daarna volgt ga ik nog bekijken, want zowel lrv als hrov hebben best mooie kalender.
Ik start ten laatste nog op 3/6 en dan krijgt Icaro algemeen weideverlof tot en met 23/6 en de eerstvolgende wedstrijd staat dan pas op 8/7.

Winston pakte het toch goed aan op de crosstrainingen? Was hij misschien onder de indruk van alles wat er nu omheen gebeurde en daarmee even het vertrouwen kwijt? In ieder geval veel succes voor Arville!
't is dat ik geen springzadel meer heb, anders mocht je eens bekijken met de mijne tijdens een oefencross of daar wat van te bakken valt :))

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 22:44

Leuk om deze positieve dingen te lezen! :)

Mijn planning is 1 mei jumping in W*aregem en 10 mei dressuur in W*aregem. Als hij daar nu nog teveel durft te kijken... :+ Vorig jaar was tijdens de dressuur al genoeg te zien en hij bolde daar met niet al te veel angst rond. :P Geen excuses en met mes tussen de tanden rijden. ~~}>

PP: Top dat je je hebt ingeschreven voor Arville! Idd blijven gaan! :) En 'k ga normaal sowieso mee kunnen. ;) Dr staat niets in mijn agenda voorlopig. En als het vroeg is zaterdag, kan ik zondag nog uitslapen hehe. :P

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:49

Hanne: ik kom ook naar de WVUR in Waregem op dinsdag 1 mei. Op die manier ben ik het weekend ervoor nog eens thuis :P Handig die feestdagen!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 10:25

Ah leuk Florence! :D Idd handig die 1 mei, dan is iedereen vrij en heb ik nu ook vervoer. :P Mss zie ik je daar wel! Maar vrees ervoor, jij gaat 1m/1m10 starten zeker? Ik enkel 80cm.
Laatst bijgewerkt door Hanne_SP op 04-04-18 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 10:26

Tip: Inschrijvingen op equibel op voorhand in de gaten houden. Want 't is al gebeurd dat het volzet was in Waregem. :) Dus ik ga in de gaten houden en op tijd inschrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:41

Ik heb me vanochtend al ingeschreven voor mijn dressuurproeven deze maand via hrov. Ik ga in april 4x starten en 4x een andere proef. De enige die het hele jaar door dezelfde blijft is die van de lrv. Vind het op deze manier echt wel fijn, alles komt aan bod en Icaro krijgt niet de kans om de boel snel vanbuiten te kennen :))
Enige nadeel voor mij is dat ik absoluut een voorlezer ga moeten zien te strikken op elke wedstrijd. Gaat me nooit lukken om ze allemaal uit het hoofd te rijden.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 12:54

Welke proeven ga je wel starten mss? Want 4 verschillende proeven stijg je precies snel van niveau? :P Ik ga 10 mei beide proeven van niveau 0 rijden. 'k Weet nog niet welke, voorprogramma is er nog niet. 2 vd 3 initiatieproeven alleszins. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:49

Alles binnen niveau 1 :D
Zondag had ik de 1.2, dit weekend is het proef 17 van L1 (lrv), op 15/4 is het proef 1.3 die verreden wordt en op 22/4 is het proef 1.1 die op de planning staat. Dus 4 verschillende proeven :))

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 17:16

Ahzoo! 3 proeven hrov dus, dat snap ik al beter. :P

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:26

Voor zij die naar Ar*ville gaan, hebben jullie ergens een verblijfplaats/box geboekt? Ik had dit geprobeerd bij Greg Wat (zoals op de info staat) maar die zat blijkbaar al vol. Nu een alternatief gekregen maar kreeg daar nog niemand te pakken :+ eventueel ga ik zoals PP op en af maar liever niet eigenlijk :o, zowel voor de pony als voor mezelf iets meer rust. Mila_furrie, jullie gaan vrijdag door en dan zaterdagavond terug?

Ik heb terwijl iedereen in W.aregem zat toch ook mijn eerste crosshindernisjes gesprongen van dit jaar. Was megazalig *\o/* :D :D :D Een rondje in M.erendree gedaan omdat dat het enige terrein was dat ik weet dat open was op paasmaandag, en wou toch maar gewoon "iets" springen voor A.rville. Uiteindelijk bijna alles gedaan en er was er eentje een zéér blij ei :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3
Afbeelding

Afbeelding

de waterbak was iets dieper dan voorzien, gelukkig hadden we onze snorkel mee ;) _/-\o_ :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 18:27

Hahah die laatste foto! :')

Wel leuk dat je er zo van genoten hebt! :D Ik zal normaal ook naar Arville meegaan. ;) (zonder paard welteverstaan :P )

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:22

Wij (Antonius en ik) gaan waarschijnlijk in de ruiterschool in gesves een box huren. Is 30 euro daar. Da's 15 min van de cross. Wij slapen wel in onze camion.
Er is blijkbaar cyclus in courriere en daarom heeft hij geen vrije stallen meer. Mijn vriendin die gebeld had had ook een andere nr gekregen van hem. Zij heeft gebeld maar het was redelijk duur 50 euro voor een weekend wel maar wij hebben maar 1 nacht nodig en mijn vriendin vond hem een beetje louche klinken. Beetje profiteren van de situatie.

Zalige foto s trouwens. Fijn dat hij zo goed aanpakte op naar arville !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:56

Ook wel weer goeie timing dan :+ eigenlijk is het toch allemaal maar kostelijk. Ik zou in mijn auto slapen. Matras in de laadbak, ramen verduisteren en tukje doen. Als paard maar een nette plek heeft ist goed.

Die laatste foto :')

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:11

Amai 50€ voor een weekend is idd profiteren! Eerlijk? als je de kosten uitrekent om een paard te laten slapen in een box die er toch al staat is de werkelijke kost misschien 5€, enkel wat stro in de box doen en water voorzien. Eventueel wat voordroog klaarleggen. Het krachtvoer neemt de eigenaar toch mee.

Lene: jullie genieten er duidelijk allebei van! Komt helemaal goed in Arville

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:11

Leuk Lene, die laatste foto is idd grappig :'). 50 euro is er idd wat over, maar voor 5 euro doe je het ook weer niet, Een box vol stro is toch wel meer dan 5 euro + werk voor instrooien en uithalen, want alles moet er na die dag weer uit.

Er wordt ook veel geklaagd over de dure prijzen van boxen op wedstrijd, maar ik weet nu wat dat kost allemaal kost, en dat kost dus veel :/.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:11

Geniet allemaal van het zomer weertje {:} {:} {:} {:} {:}

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:32

Op zich vind ik 50 euro voor een weekend ( 2 nachten ) niet duur in vergelijking met wat we op cross moeten betalen. Maar voor 1 nacht vind ik het wel te duur :)
Ja had dat ook eens gehoord dat het zeer duur is om die wedstrijdboxen te huren.

ik ga zondag naar zee :)
Laatst bijgewerkt door mila_furrie op 06-04-18 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:33

Ik snap prijzen a la 15/20 euro per dag wel, heb vroeger genoeg gezien wat het kost bij ons op stal :+ zoals PP zegt: vooral het werk van opstrooien en uitmesten. En ze mogen er ook wel iets aan verdienen natuurlijk, tis geen liefdadigheid :D en dan zijn mobiele boxen nog een stukje duurder, wordt 50 euro voor een weekend al niet meer onrealistisch. Maar dan moeten ze wel plaats hebben... :Y) Vindt het wel grappig dat ze doorverwijzen naar iemand die eigenlijk gene plaats heeft. Wel makkelijk zo }> niet het "risico" van mobiele boxen te huren....

Mila: Als je hem maar één nacht gaat gebruiken is dat idd wel stom. Ga ook eens informeren bij Gesves!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:14

Hier nog eens een goede dag op de cross!

Wel de A gestart maar hij pakte eindelijk nog eens aan in de jumping! ( ik moet wel zeggen, Sarah en een springruiter hebben er deze week mee gesprongen. Maar de springruiter zal hem komende tijd nog wel rijden in de jumping)

Maar maakt het niet minder leuk natuurlijk!

Cross als jumping nul, dressuur was ik ook tevreden mee!

3de plaats voor Blitsie
Afbeelding