Hij is nog steeds dik. vandaag examen gehad, schrijven deed wel wat zeer, maar maandag is de laatste dus effe doorbijten. Daarna fijn vakantie en naar Arville
Amai! Lees dat er veel mensen het gezien hebben! Pff verwacht je toch niet direct als je naar de cross kijkt
PrietPraat
Geplaatst: 14-06-14 20:31
Hier kosten we in de manage kijken, heb ik gedaan met badminton, maar nu was ik zelf aan het rijden toen het de vierster was, best dat ik dat gemist heb :s. Lees op bokt dat er blijkbaar in England vandaag een Canadees is Verongelukt in de eventing :s.
Ja, maar zoals je zegt, eventjes denken we er over na '.'
Ik heb een raar paard , vandaag op jumping gegaan en nu twee goeie rondjes, elk een balk. Had goed gevoel, ze spring goed :J. Een keer da ze slecht op rechtje sprong maar andere allemaal goed. Vreemd paard .
Oei, ken er thans wel aantal die daarmee rijden die er toch hoed mee varen voor paarden met gevoelige mond. Is het zo een witje da licht buigzaam is? S voor wie ik groom reed een van zijn paarden met een blauw rubberen bit dat heel erg buigzaam is. Twas wel erg duur omdat zo speciaal materiaal was.
Evelien, ik heb je nog op fb op enkele foto's getagt die ik tegen kwam van Tongeren. Weet niet of de melding is doorgekomen
Antonius
Geplaatst: 16-06-14 20:03
Prietpraat, heb je foto's op fb zien passeren, echt mooi! Vind het een hele stoere merrie en van deze foto's totaal niet te zien dat ze soms eens een draakje is wat start je in Diepenbeek?
Daaphh: zo vroeg gedaan met de examens! In mijnen tijd... geniet van de vakantie! Die lange vakantie is dan ook het enige dat ik mis aan mijn schooltijd! Kan je helaas niet verder helpen met een bit. Heb wel al goede dingen gehoord over een speciale neusriem, maar kan niet op de naam komen. Als het me te binnen schiet, schrijf ik het nog
Heb geen foto's meer van Tongeren gezien... Al lang geleden dat je me getagd hebt? Weet je anders nog van welke fotograaf ze komen?
Hier nog steeds twijfel wat ik in Diepenbeek ga doen. Ik wil maar 2 paarden meenemen. Genk wil ik sowieso die 4 jaar meepakken, omdat het mooie reclame voor de verkoop is als hij daar correct crosst. Dus twijfel of ik hem nu ook naar Diepenbeek mee breng om eens 80 rond te lopen. Maar heb geen crosshindernissen meer gedaan met hem sinds Heusden begin maart, komende zondag ingeschreven voor jumping, dus heb enkel nog de week erna om eens te gaan trainen. En als ik hem neem, moet ik nog 1 van de merries kiezen, weet ook niet de welke
Hèhè merci, ben al lang gestopt om me af te vragen waarom ze zo draakachtig kan zijn soms . Genieten van de momenten dat ze het niet is .
Ik ga wss 80 starten... Vorig jaar reed ik er de 90 en was ik foutloos (al blokkeerde ze wel tussen een en twee van de cross (de eerste cross hindernis was zo boompje direkt na het jumping parcours en dan naar de afsprong. Veeeeel voor die afsprong kreeg ze het weer in haar bol, maar keer ik haar vooruit kreeg ging ze als een trein). Maar ja dus met die reglements verandering dat je nu in de 90 eigenlijk dezelfde regels hebt als B ga ik wss 80 starten... Dan mag ik wel door rijden moest ze weer stom doen daar of in jumping. En vorige jaar wss de 80 bijna gelijkaardig met de 80. Juist hindernis 1 is was hoger gemaakt en één extra hindernis, voor derest hetzelfde. Dus Khoop dit jaar ook weer zo .
Kdenk dat Diepenbeek wel leuke cross zou zijn voor je vos. Maar ik zou wel ook nie goed kunnen kiezen.
Antonius
Geplaatst: 16-06-14 20:36
Is al enkele jaren geleden dat ik er nog gestart ben. Is hindernis 2 nog steeds die trakhener? Want dat is dan wel vroeg in parcours. Ben ook wel geneigd om hem mee te nemen, 80 dan ook. Nu zondag jumping en als hij daar loopt zoals ik verwacht, zal ik hem wel inschrijven. Heb er zaterdag voor het eerst sinds maart mee gesprongen en de rust heeft deugd gedaan. Hij weet precies veel beter waar hij naartoe moet met zijn lange benen
Nu, de hindernissen zijn normaal gezien geen probleem, hij springt alles, is alleen nog wat zoekend tussendoor als hij geen hindernis heeft om op te focussen... Zou dus niet slecht zijn om hem eens rond te rijden. Vind het eigenlijk nog moeilijk te beslissen wanneer ik hem effectief te koop zet... Ging dit eerst eind juni doen, maar als ik hem mee pak naar Diepenbeek en Genk, kan hij misschien al een mooi resultaat neerzetten. Maar later te koop, is misschien ook later verkocht en tegen einde zomer zou hij toch weg moeten, dan heb ik niemand meer om te helpen...
Nee heb de foto's ook pas net ontdekt. Fotograaf was T.heo H.ouben.
Ik zou als ik u was hem meepakken naar diepenbeek. Diepenbeek is opzich een makkelijke cross. Toen ik laatst met de organisator sprak zei hij ook dat hij het geen moeilijke cross wilt maken omdat hij weet dat veel mensen het een makkelijke cross vinden om jonge paarden mee naar toe te pakken. Genk vind ik opzich niet zooo erg gemakkelijk voor een paard dat nog niet zoveel gelopen heeft. En ook voor de verkoop is het natuurlijk beter moest hij al eens een cross mooi foutloos gelopen hebben.
Antonius
Geplaatst: 16-06-14 23:44
Merci, heb de foto's gevonden!
Ja, heb besloten om toch Diepenbeek te doen. Hij heeft Heusden al 2x foutloos gedaan, 60 en 80 en toen hij 2 maand zadelmak was, heb ik een oefencross bij Tim lips gereden, ook al foutloos, dus op zich moet het wel lukken. Alleen weinig getraind, maar goed, hij is nog maar 4, ook al is hij voor de verkoop, wil hem niet over vragen. Vind jij Genk moeilijk? Ik vind dat net 1 van de makkelijkere qua hindernissen omdat het allemaal nogal natuurlijk is, weinig kijkerige gemaakte hindernissen. Wel lang qua afstand, maar denk dat dit voor hem net goed is, om hem echt eens wat langer in het ritme te laten galopperen.
Ja weet niet, vind dat niet zo een makkelijke B. Maar heb hem al 2 jaar niet gereden en vorig jaar was ik er niet. Maar 2 jaar terug stond er voor de B toch wel een dikke haag op, en na de haaientand stond ook zo een dikke haag, en er was een een tafel die toch zeer goed aan de maat stond, reed toen wel met de pony mee. Maar mijne 4jarige ga ik er denk ik niet starten. heeft opzich ook nog niet zoveel gedaan en ook lang stilgestaan. Weet het nog niet