[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:53

In het noorden Groningen en drenthe ligt al sneeuw. Ik hen een b.rand.t zadel te leen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:37

Oei Mette, Daimler wordt zelfs al 6 dit jaar. Leuk zo'n topic maar het topic blijft op vierjarigen staan terwijl de paarden verjaren :D
Wij hebben natuurlijk wel Shetan die nog vier moet worden ;)

Hier nog geen spoortje van sneeuw maar het is wel kouder aan het worden. Van mij mag de gladheid en de sneeuw wegblijven. Brandt zadels zijn over het algemeen goed maar wel duur. Zitten in dezelfde klasse als de Hulsebos. Maar ja, het moet wel passen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 06:29

Hier ook geen sneeuw gelukkig. Blijft t bij jullie liggen caro?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:39

Hier heeft het alleen ontzettend hard geregend maar nog niet gesneeuwd.. Ze zeiden dat het vorige week al zou gaan sneeuwen maar nog niks geweest!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:09

Helaas bij ons ook alleen regen, zag al leuke foto's voorbij komen uit het hoge Noorden. Een buitenrit in het bos met sneeuw, zou ik best leuk vinden :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:12

Ja het ligt nog. Volgens mij vallen brandtzadels wel mee toch? Ik vind Custom mooi maar die zijn nog duurder

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:08

Haha zou eigenlijk nog kijken of ik wel naar de eventing training zou gaan maar heb me toch net ingeschreven! :D

Nog 3 weekjes jeeej

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:53

Hier alleen maar regen, blijft helaas ook liggen

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:01

Mette ook naar moordrecht? Wordt een meeting daar :) :)

Hier ook alleen maar regen helaas... Vandaag maar een stuk over het fietspad gestapt, dat was nog droog ;)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:53

Waar is moordrecht? Volgens mij is het heel ver xD

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:05

Bij Gouda in de buurt (ZH)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:14

Oh dat is anderhalfuur rijden......
Wanneer is dat dan?

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:53

Hier ook regen regen regen...Gisteren mijn paard wel nog eens laten vrijspringen in binnenpiste, ging best goed eenmaal ze wat geconcentreerder was (in het begin nogal chaotisch en onstuimig). Als ik filmpje heb zal ik het hier neerzetten!
Dinsdag terug rijden, eeerrrg veel zin in en eerste keer in de piste sinds 7 weken :-). Hopelijk is ze wat braaf!

Geen ervaring met Brandt zadels...

Tof Mette, gaat snel hoor die drie weken!

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:34

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:18

Piste te laag _/-\o_ Moest daar even heel erg om lachen, sorry. Ze springt er zeker gemakkelijk overheen, dat belooft wat!

Hier is het ook alleen maar regen, niet leuk meer. Maisveld hiernaast heeft de boer zijn mest op gegooid en daarna omgeploegd dus dat is nogal zwaar geworden. [naam] had zaterdag dienst en was zondag niet lekker, Daimler heeft dit weekend dan ook niet gewerkt. Gek paard heeft vannacht al zijn dekens uitgetrokken, het is echt een dekensloper.

Met Shetan heeft ze zaterdag een buitenrit gemaakt met een groepje van school. Hij was het enige jonkie en de enige die nergens van schrok, zij moest zelfs steeds voorop :)

Ik sprak van de week toevallig iemand met een Brandzadel. Die was heel erg tevreden maar zelf heb ik er geen ervaring mee.

Etten-Leur heb ik dit weekend ingeschreven.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:58

Topper oliefanter!!

Jullie hebben het steeds over Brandt zadels? Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord... Dus geen ervaring mee hihi!
Ik spring zelf met een kent and masters, het nieuwe eventing model. Prima zadeltje wat mij betreft.
Dressuurzadel is van WoW, ik zou niet meer anders willen! Wat een super fijn zadel is dat!

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:05

Ja ik bedoel natuurlijk dat we niet meer hoger konden leggen met de lepels aan de wand ;-)

Echt balen he die nattigheid, ik houd ze ook maar binnen nu... Luxe wel Percy dat er bij jullie altijd eentje naar school mee kan, daar hebben ze er wrs geen last van!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:38

Nattigheid is idd balen... Bij ons op stal zijn ze met de bak bezig, nieuwe bodem erin, dus wij kunnen sowieso even niks doen. Is niet anders!
Neem hem van de week, als het mooier weer is, lekker mee naar her strand.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:44

Oliefanter schreef:
Ja ik bedoel natuurlijk dat we niet meer hoger konden leggen met de lepels aan de wand ;-)

Echt balen he die nattigheid, ik houd ze ook maar binnen nu... Luxe wel Percy dat er bij jullie altijd eentje naar school mee kan, daar hebben ze er wrs geen last van!

Ik zag het al helemaal voor me dat het paard zijn hoofd zou stoten tegen het dak :D

Op school hebben ze een hele grote binnenpiste en nog een, wat ze daar noemen, binnen/buiten piste. Die heeft wel een dak maar halve zijwanden. De buitenpiste is helemaal groot en blijft zelfs met deze enorme regenbuien goed te rijden. Daar is er dus geen probleem maar hier thuis staan ze nu in de blub.
Binnen laten staan vind ik ook geen optie.

Handige timing Madelein om de bak op te knappen. Het strand is inderdaad altijd goed te rijden maar voor ons een beetje ver.

Kreeg gisteren zowaar een telefoontje van de handelaar waar we Shetan van hebben gekocht. Die vroeg of alles goed ging, wel netjes.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:33

Ben ik weer :) Vorige week rondje bb gesprongen. 2 balkjes maar ging verder braaf!
Hier ook alles nat, maar wel mooi zonnig de laatste twee dagen. Gelukkig nog geen sneeuw hier in twente!

Percy: Wat een lieve foto!
Wat fijn dat Shetan zo braaf was. Ben ook heel blij dat mijn puppy zo braaf is buiten.

Oliefanter: Haha ik moest ook even lachen om de piste die te laag was :D Ziet er idd simpel uit, leuk!

Ik heb ook nog nooit van die zadels gehoord. Zelf een Kent en masters dressuurzadel en prestige springzadel.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:22

Percy schreef:
Handige timing Madelein om de bak op te knappen. Het strand is inderdaad altijd goed te rijden maar voor ons een beetje ver.

Kon niet anders... De binnenbak bleek ineens dusdanig te slijten dat het gevaarlijk werd. De buizen en platen waren gaan roesten waardoor er scherpe halen aan zaten. Het is een overdekte longeer cirkel van ruim 20m doorsnee, dus die wordt nu heel veel gebruikt. Liever alles veilig en het gelijk doen, dan het laten zitten en mogelijke ongelukken. De buitenbaan kan wel gebruikt worden hoor. Morgen wordt het weer droog zag ik, dan kunnen we die weer gebruiken :)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:57

Goedemiddag!

Mag ik vragen wat jullie je (inmiddels) 5-jarige paarden zoal aan krachtvoer geven, en welke merken jullie gebruiken?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:17

UK_eef schreef:
Goedemiddag!

Mag ik vragen wat jullie je (inmiddels) 5-jarige paarden zoal aan krachtvoer geven, en welke merken jullie gebruiken?

Mijn paard krijgt als kracht voer 1x per dag een schep granen mix met vitamine brok erdoor, met een halve schep spelt, een schepje maïs korrels en een schep luzerne.
Hij krijgt zo goed als onbeperkt voordroog, rond de 15 kg per dag.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:24

Thuis krijgen ze in elk geval heel veel hooi en twee keer per dag 1,5 kilo bietenpulp, 1 kilo muesli en 1 kilo basisbrok in de winter. In de zomer stap ik meestal over op sportbrok.
Soms voor een wedstrijd krijgen ze nog haver.

Op school voeren ze geen brok, alleen muesli en kan je kiezen tussen de basis en sportvariant.
Shetan krijgt daar de basisvariant want die heeft energie genoeg. Kreeg net een telefoontje van mijn dochter, meneer is vanuit een blubberwei in een rustig drafje over een omheining van 1.50m heen gesprongen, oeps. Gelukkig is onze wei en tuin omheind met een hekwerk van 1.80.

Bietenpulp voeren ze op school ook.
Ik voer ze allemaal bietenpulp, ben daar erg tevreden over.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:34

Wat is het wat bietenpulp precies doet? Ik ben niet bekend met het product.

Ik moet zeggen ik vind dat die van jullie wel héél veel voer krijgen in vergelijk met de mijne. De mijne krijgt 2 x per dag 0,5 kg basis sportbrok (biks) en 3 x per dag een flinke stapel hooi.