[SGW] Ermelo 20/21 juli - Voorbespreking: AFGELAST! Upd. p18

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Ermelo 20/21 juli - Voorbespreking: AFGELAST! Upd. p18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 15:12

Ik heb foto's gemaakt van de L hindernissen. Het staat er mooi bij maar een aantal lastige lijntjes en die trakhener zit me nog steeds niet lekker :o evenals de 2de trakhener en het water. :+
volgens Gert moet ik niet miepen hihi.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:19

Hihi, idd, niet miepen, gewoon doen! :P (lekker makkelijk gezegd vanachter mijn PC, vrijdag piep ikzelf wel anders denk ik ;) )

*edit: Bedoel je met de tweede trakhener die op de galoppeerbaan? Want die is echt goed te doen hoor... Die met water er onder zou ik ook spannend vinden!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 15:29

:))
Ik zit wel relaxt achter de trailer inde schaduw. Paardje staat lekker te eten.
En in gedachte heb ik al 10 keer het parcours gereden :))

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:31

Zet hem op zo! :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 19:56

Ik heb echt k*t gereden. Nuut pakte sommige stukken heel fijn aan en dan opeens wilde ze niet meer (ik kreeg haar al moeilijk weg bij het losrij terrein, waar ze eigenlijk nooit last van heeft). Uiteindelijk alles gedaan met wat omwegen (even door het water stappen en daarna pas over de hindernis) en hobbels, maar ok. Fijn dat het een oefenrondje was, maar wel één om heel snel weer te vergeten :o Ik denk dat het de hitte is geweest, want ze pakt eigenlijk altijd heel fijn aan en soms stopt ze wel maar dan zijn het echt "enge" hindernissen en nu ik weet niet.. ze wilde gewoon niet echt. Ik kwam zelf ook met sterretje over de finish 8)

Hopelijk heeft de rest wel lekker gereden!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:24

Jeeeej balen splash... Wel fijn over de trakheners gekomen?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 20:31

Ja en nee. Zoals verwacht stopte ze op degene met water. Ik heb haar rustig laten kijken en uiteindelijk nog een keer aangereden en toen ging ze wel. Verderop stond er nog één en aangezien het een oefenrondje was gewoon besloten het te doen, we moeten het gewoon veel doen. Ook daar stopte ze (meerdere keren) maar uiteindelijk eroverheen gegaan. Dus wel een hobbel overwonnen, ook al was het met wat tegenslag..

Foto's van de hindernissen van de oefencross vandaag: http://www.mijnalbum.nl/Album=8J83I7R7

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:23

Fijn ff wat foto's. Kunnen we een beetje zien wat we kunnen verwachten in de B! Zie veel verwachte dingen. Heb er in ieder geval wel veel zin in :j

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:33

Vond het aardig pittig staan, maar het ging goed! Veel dingen had ik nog nooit gehad en daarom was het fijn dat het oefenen was. Want hindernis 5 met de haag was best hoog, en dat heeft hij nog nooit gedaan, dus hij wist niet dat het erdoor kon... := Dus na 2 of 3 weigeringen toch erover.
Toen op het water, met de boot ervoor. In Renswoude kon hij dat nog niet, nu 1x geweigerd, opnieuw aangereden en zonder twijfel erover +:)+
Toen als laatste het schuine lijntje (21 geloof ik) nog 2 weigeringen, hij snapte het niet hoe hij het moest springen.

klopt dat ik teveel aan weigeringen had, maar ik heb niemand in de weg gereden en loste het snel op. En eigenlijk heel aso, alleen bedacht ik me pas bij 21 dat ik er teveel had, en op dat moment sprong hij!

Al met al, fijn gereden, hoop nieuws gedaan wat erg goed ging uiteindelijk na een beetje kijken en beter aanrijden :)
Zonder zweep gereden, stuurt fijner en heb er een hekel aan. En dan kunnen ze nooit beweren dat ik mijn paard sloeg :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 21:35

Ik had ook teveel weigeringen :o

Die haag van 5 was inderdaad erg hoog. Die van mij springt er ook nog steeds niet doorheen dus daardoor leek hij nog hoger :')
Lijntje van 19 naar 20 was inderdaad pittig (alhoewel die van mij daar dan weer super makkerlijk daarheen knalde).

Fijn dat je veel geleerd hebt!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:47

Ik heb ook niet zo lekker gereden.. Ik vond het echt heel erg pittig staan en dan niet eens zo zeer erg technisch, maar dit stond toch echt vooral flink aan de maat. De laatste haag kwam tot mijn kin! en zo klein ben ik niet :+ Ging dus best met wat zenuwen van start en helaas kon ik gewoon niet in een fijn ritme komen, eerste paar hindernissen gingen prut, op 2 een weigering en daarna gewoon niet echt mooie afstanden. 8 heb ik overgeslagen, mijn paard wil nog niet echt vegen en ik wist gewoon dat ze veeelste groot over A zou komen om dan nog levend over B te komen was gewoon onmogelijk. Daarna begon het wel een beetje te komen dat het beter ging. Achter op het veld ging goed, helaas verwacht een weigering op de hindernis bij het water, maar allang blij dat ik daar toch bij de 2e x aanrijden overheen ben gekomen (vorig jaar heb ik daar de grond gekust :) ). Daarna in een beter ritme kunnen vinden om de rest aangereden, alleen bij 19-20 snapte ze niet echt wat de bedoeling was, ik wilde de eerste gewoon aanrijden daarna een volte maar dat snapte ze niet dus rende ze weg en toen hadden we even een miscommunicatie (lees, madam wilden niet terugkomen dus de volte werd wel erg groot) toch goed over 20 en de laatste paar gingen ondanks hun hoogte supergoed. Een beetje een dubbel gevoel dus, gelukkig staat onze volgende L-cross pas in september gepland, dus we hebben nog even om heel erg goed te gaan trainen!

Verder heb ik suikermeisje nog gesproken en volgens mij stonden wij naast _sim_ met de trailer, maar dat besefte ik me pas achteraf :+
Laatst bijgewerkt door hetismij op 25-07-12 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:52

Haha volgens mij hadden wel meer dat :o

Maar zo'n lijntje heb ik nog nooit gereden, moest zelf dus ook ff uitvogelen hoe of wat. Kan best zijn dat hij de volgende het in 1x doet, omdat hij weet hoe het grapje gaat dan...

Trakhener was ik erg blij mee, veel mensen maken zich daar druk om maar die van mij sprong er zo makkelijk overheen, gaf wel een goed gevoel.

Klopt hetismij! Jammer van het dubbele gevoel, maar gelukkig er wel op blijven zitten!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:04

Die trahkeners vond ik beide trouwens super te doen. Die eerste was het aanrijden en voor je het wist was je eroverheen, wel goed kop omhoog en been eraan. En die tweede daar zag je het gat bijna niet eens, gewoon goed concentreren op de bovenste breekboom en dat gat viel alles mee. Alleen 8 ab vond ik niet echt te doen, maar ligt denk ik meer aan mij dan aan mijn paard..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:04

Joh, zijn die heggen zooooo hoog dan?? Op de foto lijken ze nog wel mee te vallen, maar das dus duidelijk niet het geval als ik de verhalen zo lees... Die van mij snapt het principe met heggen ook nog niet, dus dat wordt wat vrijdag >;) Wij moeten ook over 8 (alleen A) maar ik denk niet dat ze die heg nog gaan snoeien voor vrijdag :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:09

8 viel nog enigszins mee maar 5 en 17 waren best flink.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:11

Die van 8 denk ik wel dat die hetzelfde blijft, maar de rest moeten ze echt wel gaan snoeien want zo hoog mag nooit voor de B :P Mn moeder heeft gefilmd en bij 17 zie je alleen de oren van mn paard als ik erop aanrij haha. 5 was gelukkig aan de linkerkant al een beetje een gaatje gemaakt door iemand/een paard.

Moet trouwens wel zeggen dat ik het wel goed vond geregeld, met die omroep en het springen was ook goed geregeld allemaal, dus dat was wel top!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:13

5 hoeven we niet zo te zien en op 17 zit er nog iets naast wat ietsjes lager lijkt... Maar niet onwijs veel lager dan die jullie moesten... Nouja, we zullen het wel zien! Achter een bosje kunnen we iig niet echt blijven haken zoals achter het huisje laatst.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:13

Organisatie was inderdaad prima :j terrein lag er ook goed bij.

Dat gat is geknipt als het goed is (Gert zei namelijk 1,5 uur van te voren dat ze dat nog gingen doen)
Gelukkig sprong ik m rechts dus had ik niks aan dat gat :')

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:17

Dat 'hindernisje' naast 17 was wel heel smal, maar verder kwa hoogte en breedte in het niets vergeleken met de rechter hindernis. Ik denk haast dat die voor de pony's is/was en dat de B ook de rechter moet alleen dan de haag eraf/korter.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:19

Aan de bordjes te zien moet de B inderdaad de rechterkant springen (en er zal vast nog gesnoeid worden)
Afbeelding

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:28

Wat leuk jullie verslagen te lezen, al is niet iedereen super tevreden. Het was ook wel super warm vandaag!! Hoe was springen, qua hoogte? Zit de water trahkener ook in het B? :D

Bedankt voor de foto's!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:29

Ziet er erg leuk uit. Bedankt voor de foto's! Ik heb er zin in!
Helaas wel een grote kans dat mijn man moet afzeggen, zijn paard staat met een dik ontstoken oog. Morgen even afwachten.

Suikermeisje, even off-topic, maar ik zie dat je ook een Utopia nakomeling hebt? Wij hebben Uitblinker-Utopia en Daimler-Utopia. Daimler is nu sinds een paar weken zadelmak, hij is 4. Jouwe is toch ook 4? Heb je daar vandaag serieus L mee gecrosst? Of had je een ander mee?

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:32

Ik was vandaag met Anouk mee en ga mee in jullie mening haha. Ook wij vonden sommige hindernissen erg dik staan. Volgens mij zijn er ook maar weinig mensen helemaal foutloos rond gekomen. Als je het mij vraagt was dit wel een test ook of je eventueel de M aan kunt. Zag wel ook veel fouten op de water trakehner, het water maar ook op hindernis 8.

Edit: terrein lag er trouwens prachtig bij! Je mocht sommige stukken echt crossen op een gazon haha. Amber het springen was nu op een achterberg bodem en stond z'n 95cm schat ik ;) Waren erg mooie net geschilderde hindernissen!
Laatst bijgewerkt door Valyra op 25-07-12 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:34

Valyra, zo heb ik het niet bekeken (als overstap naar het M), maar.. ja wie weet.
Ik heb jullie nog gezien (ik mocht na Anouk de springring in)
Amber_ schreef:
Wat leuk jullie verslagen te lezen, al is niet iedereen super tevreden. Het was ook wel super warm vandaag!! Hoe was springen, qua hoogte? Zit de water trahkener ook in het B? :D

Bedankt voor de foto's!

Voor een cross vond ik het springen redelijk aan de maat, maar er stond een net parcours, niet te hoog en gewoon fijn lopende lijnen.

Watertrakhener zit ook in de B (iets smaller) met een alternatief.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:38

Splash ik rijd zelf B maar heb wel eens met een vriendin M crossen gelopen. Als ik sommige sprongen zag dan kwamen die redelijk overeen met wat er soms in een M cross staat. Niet allemaal natuurlijk maar qua hoogte breedte soms wel (mijn persoonlijke mening haha) Vond het veel pittiger staan als andere L crossen die ik heb gelopen.

Zag pas later je berichtje op bokt ja. Jammer anders had ik een filmpje van je gemaakt! Volgende x even roepen of we van bokt zijn haha. Had je een blauw dekje onder? :)