[SGW] Broekelo 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fUrytjj_04

Re: Broekelo 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:06

ik ga morgen verkennen:)

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:17

Zaterdag
115 . meagen ( meagen - cela vie )
177. Thaampjee ( Thamar - Herenbrink's Unique)
184. Merel__ (Merel - Andor)
203. Askazita (Denise - Asmiro)
210. Pitt25 (Rosa - Yelly)
213. Riverdance1 (Britt - Riverdance)
215. Xstephanie5 (Stephanie - Moving Star)
217.christy__94 (Christy - Santos)
240. Sha_r0n (Sharon - Zanita)
243. fUrytjj_04 (Svenja - Ambassador Falkor)
244. paschester ( pascalle - chester)
248. _E_ (Emmeleen - Catchyou)
249. maaike1991 ( maaike & Borus )
251. Valyra (Lotte - Valyra)
252. AnkeVivaldi (Anke - Aezano)
257. Amber_ (Amber - Ilan)

Zondag
15. LadyF (Marjolein - Streep (Chanoux))
16. Chantycom (Chantal - Bon Voyage)
32. Wendy89 (Wendy - Bobby)
34. Anja_Joost (Anja - Zörap)
35. Inge_Zorro (Inge - Zorro)
59. Birte (Marjolein - Birte)
95. Homiafortuna (Anita - Homiafortuna)
98. Percyleen (Jeanine - Apache)
100. shirleyp (Shirley - Conarde E)
163. Tammy_ (Tamara - AR Noah Nadir)
190. xxitsmexx (Mendy - Baylando)
201. Suusie22 (Suzanne - Nicky)
218. wwr (Marije - Akuna Matata)
221. Yvie_juudje (Yvonne - Urlie)
228. Never_Mind (Astrid - Advac's Macho)
239. elise01 (Elise - Amaretta)
243. Toushie ( Lindsey-Whiskey)
246. Astridhorse (Astrid - Joram )

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:42

Ik hoop ook eigenlijk dat mn vriend zaterdag mee wilt om te verkennen en vast te kijken, maar ik vind bij broekelo het nog net kunnen zonder verkennen als je voor lage sprongen en laag tempo gaat.. Ik heb de eerste keer dat ik toen meedeed ook niet verkend en dat leverde geen problemen op hoor! Op de dag zelf verkennen vind ik niet zo heel fijn trouwens, dan wil ik echt uren van te voren komen omdat ik me anders druk maak en ik vind het vervelend als mijn paard zolang stil moet staan.. En degene(n) die mee zijn vinden dat ook veel gedoe.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:57

de cross rijden zonder verkennen vind ik niet echt slim van jullie.
Je wilt toch niet voor verassingen komen te staan. En de keus of je hoog of laag pakt, je aanrijd lijn etc..

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:07

Oke dus moet toch ff kijken of ik ergens springschoenen kan vinden. Begrijp dat meederen hem al een keer gereden hebben. Mag ik ook gewoon bijv 1 de hoge pakken en bij bv 3 de lage? Of moet ik kiezen hoog of laag?

Wij gaan trouwens morgen eind van de middag verkennen

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:12

Als je een D/E pony hebt of paard, mag je bij elke hindernis zelf kiezen of je hoog of laag wilt (of zelfs erbij langs) :j
Met een kleine pony mag je de hoge niet, geloof ik.

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:15

Haha wij gaan tussendoor veel stappen/draven, miss de mooie rechte lange stukken wel galloperen.. En verder springen we alle lage..

Kreeg alleen net te horen dat het vanaf ons maar een uur rijden is, waarschijnlijk heeft de eigenaar zich vergist met boekelo..

Dus ik overleg daar morgen even of we eerst nog kunnen verkennen :) Wij doen dus ook de korte route ivm met ABC-groep.. en alle lage..
Heeft een van jullie dan enig idee hoelang je ongeveer over het verkennen doet? Als je zegmaar gewoon alles loopt en even kort bij de hindernis stilstaat...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:16

xxitsmexx schreef:
Je wilt toch niet voor verassingen komen te staan. En de keus of je hoog of laag pakt, je aanrijd lijn etc..

Ik deel je mening.... Ik vind het niet kunnen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:18

ja het is gewoon niet verstandig..
cross komt in het nieuws door dat het gevaarlijk is maar dat komt meer door mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn.

nu wil ik niet zeggen dat het bij mij altijd goed gaat..maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.
Laatst bijgewerkt door xxitsmexx op 11-10-12 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:19

nee ik wil zeker
weten waar ik over heen ga dus ik loop altijd

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:39

Alle lage sprongen zijn makkelijk vanuit een drafje te springen met mijn paard.
Dus als het weer (regen enzo) het toch niet toelaat er meer uit te halen dan is het voor mij logischer niet te gaan verkennen zodat mijn paard minder lang stil staat.. dan doe ik maar wat langer over de cross omdat ik 1 keer de verkeerde afslag neem (vaker zal toch echt niet gebeuren, het staat duidelijk aangegeven). Maar ik zie nog wel. Vind sommige reacties wel overdreven.. Het is Boekelo, niet Broekelo (eeh.. andersom natuurlijk!). Hoewel ik snap dat verkennen verstandig is, bepaald iedereen dat natuurlijk voor zichzelf.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:46

Astridhorse schreef:
Dus als het weer (regen enzo) het toch niet toelaat er meer uit te halen dan is het voor mij logischer niet te gaan verkennen zodat mijn paard minder lang stil staat.. dan doe ik maar wat langer over de cross omdat ik 1 keer de verkeerde afslag neem (vaker zal toch echt niet gebeuren, het staat duidelijk aangegeven). Maar ik zie nog wel. Vind sommige reacties wel overdreven.. Het is Boekelo, niet Broekelo (eeh.. andersom natuurlijk!). Hoewel ik snap dat verkennen verstandig is, bepaald iedereen dat natuurlijk voor zichzelf.

Het is Boekelo, niet Broekelo (eeh.. andersom natuurlijk!). Geniale opmerking! :)

Ik ben het wel met voorgangers eens, verkennen is voor mij een must, dat doe je toch in een springparcour ook? En daar ligt het tempo heel wat lager....

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:51

Zensation schreef:
Astridhorse schreef:

Het is Boekelo, niet Broekelo (eeh.. andersom natuurlijk!). Geniale opmerking! :)

Ik ben het wel met voorgangers eens, verkennen is voor mij een must, dat doe je toch in een springparcour ook? En daar ligt het tempo heel wat lager....

Vind ik in een BB of B parcours (mijn niveau) ook niet altijd persé nodig. Wel fijner, maar als ik bijv. een oefenparcours op een meter sprong ging ik dat niet lopen (kan ook niet).
En.. Als ik in een drafje naar de lage hindernissen ga vanwege een slechte bodem, ligt het tempo een stuk lager dan in een springparcours :P

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:58

Amber_ schreef:
xxitsmexx schreef:

Ik deel je mening.... Ik vind het niet kunnen.

Ik deel deze mening ook! Maargoed je houd altijd mensen die 'eigenwijs' zijn en het niet doen...

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:04

precies.. en daardoor krijg je ongelukken in een cross..
maargoed eigenwijs is en blijft eigenwijs

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:17

euhm.. Ik heb nog nooit een cross gelopen van te voren.. Bussloo was ook aardig en die heb ik ook niet gelopen.. ik galloppeer in principe alleen voor de hindernis, maar is die wat lager en is de bodem rot dan kijk ik even en anders ga ik er heel simpel langs!

Ik heb het natuurlijk ook neit helemaal voor het zeggen, ik ga met de eigenaar van de pony mee, die moeten ook eerder willen om het parcour te lopen.

en zoals ik al eerder had gevraagd: Hoe lang doe je ongeveer of het lopen van het verkorte parcour voor de ABC-ponys?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:22

Bussloo is ook een tripalon en niet te vergelijken met Broekelo of andere BB crossen :n. Ik zou eem uur tot 5 kwartier aanhouden, zit je altijd goed.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:25

Suusie22 schreef:
Christy__94 schreef:
Nog mensen die zaterdag rond 2/3 uur gaan verkennen? Zie dat er meer bokkers rond mijn tijd starten haha, gezellig :D

haha Christy, ik ga zaterdag rond die tijd even verkennen, weet ik wat me te wachten staat voor zondag, en dan kan ik ook meteen kijken hoe en wat *\o/*

Ik ben er ook rond een uur of 2, samen met mijn teamgenoten gaan we ook van te voren verkennen en de bodem inspecteren. Wij rijden er zonder trailer bijna anderhalf uur over, met trailer zal het zo'n 2 uur worden...

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:42

Ieder zn eigen mening natuurlijk, maar ik blijf erbij dat het onverstandig is om een cross niet te verkennen van tevoren. Als je een cross, of in dit geval oefencross wil rijden, dan hoort dit er ook bij! :-)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:55

enefde schreef:
euhm.. Ik heb nog nooit een cross gelopen van te voren.. Bussloo was ook aardig en die heb ik ook niet gelopen.. ik galloppeer in principe alleen voor de hindernis, maar is die wat lager en is de bodem rot dan kijk ik even en anders ga ik er heel simpel langs!

Ik heb het natuurlijk ook neit helemaal voor het zeggen, ik ga met de eigenaar van de pony mee, die moeten ook eerder willen om het parcour te lopen.

en zoals ik al eerder had gevraagd: Hoe lang doe je ongeveer of het lopen van het verkorte parcour voor de ABC-ponys?

ik heb zelf dit jaar bussloo ook gereden zonder te verkennen, dit omdat de hindernissen ruim van te voren te zijn zijn en 90% van de hindernissen was gebouwd met losse elementen.

broekelo is veel minder overzichtelijk waardoor je de hindernis soms pas laat kunt zien, alle hindernissen zijn vast

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:04

Tammy_ schreef:
Suusie22 schreef:
haha Christy, ik ga zaterdag rond die tijd even verkennen, weet ik wat me te wachten staat voor zondag, en dan kan ik ook meteen kijken hoe en wat *\o/*

Ik ben er ook rond een uur of 2, samen met mijn teamgenoten gaan we ook van te voren verkennen en de bodem inspecteren. Wij rijden er zonder trailer bijna anderhalf uur over, met trailer zal het zo'n 2 uur worden...

Dan zal het voor mij ongeveer even lang zijn :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:25

jij woont hier niet ver vandaan nee! :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:37

Hoe is het weer daar?? Hier heel bar :=

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:08

Vandaag blijft het tot een uur of 10 vanochtend regenen.
Morgen overdag vrijwel droog en morgen avond nog even 1 bui en verder komt er niet veel.
Zondag hele dag droog, volgens buienradar.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:20

Klinkt goed yvonne