[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Watapatja

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:20

haha ik wil ook niet te lang meer in het b blijven :P
volgend seizoen nog een paar crosjes, en dan hop over na het L :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:36

Ik ben ook met 2 crossen naar het L gegaan.. Sterker nog ik heb What in Maart gekocht en in Mei (Castenray) reden wij onze 1e SGW. Eind mei onze 2e en in Vlietland (19 juni) was ons L debuut. Dat is allemaal heel snel gegaan, maar ik heb er geen moment spijt van gehad.
Ik had het gevoel dat we (ik) in de B weinig meer konden leren. Heeft voor mij dan geen nut om te blijven hangen. Daarnaast ben ik het L ingegaan met het motto om dingen te leren, niet om te winnen. Dat was ook te merken, in het begin ging ik bv. als een slak de cross door. :+ Elke keer heel veel tijdfouten, dat werd aan het einde van het seizoen beter. Met zo nog meer dingen die steeds beter werden.
Als je met verstand rijd kan je in het L veel meer leren dan in het B. Dat is dan ook mijn reden waarom ik snel over ben gegaan. Ben dan ook blij dat ik de stap gemaakt heb, heb dit seizoen ontzettend veel geleerd. :j
Daarnaast had mijn paard al meer ervaring, maar dat maakt het enerzijds ook lastiger. Is maar net hoe je het bekijkt. :P

edit: stomme typo's
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 06-12-11 23:45, in het totaal 2 keer bewerkt

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:43

Denk dat het inderdaad ook heel veel verschil maakt of jij en/of je paard al ervaring hebben en tegen wélke problemen je nog aanloopt. (Ene probleem heeft andere consequenties dan andere probleem)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:14

Het hangt er inderdaad ook vanaf wat voor een paard je hebt, hoeveel ervaring paard of ruiter heeft en nog wat van die dingen.
Giga heeft na de eerste paar crossen een tijd stil gestaan en we hebben toen pas een jaar later de volgende cross weer gereden. Dat scheelt natuurlijk ook. Verder is ze eigenlijk een pony, dus reden we bij wijze van spreken al in de L. En ik vond Barchem en Bathmen aan het eind van het jaar nou niet echt de ideale crossen om over te stappen naar de L, dus.......... gaan we dat lekker komend jaar doen :D .

Maar over het algemeen denk ik: geef de paarden ook de kans om aan dit soort wedstrijden/hindernissen te wennen en stoot niet te snel door naar hogere klasses.

PS ik wil de kalender zien :# :# :)) .

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:10

Ik ga naar 4 crossen over na de L.
Paard loopt L2 dressuur en L springen. Verder hebben we al heel veel trainingen gereden en mijn instructeur ziet ook geen problemen dus ik ook niet ;-)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:17

Ik heb een jong paard die nog wat ervaring moet opdoen in de cross maar vooral in het springparcours.
Heb met springen in 5 officiele wedstrijden nu wel 7 winstpunten, maar vaak lig ik er de eerste ronde uit na 3 weigeringen om daarna foutloos rond te lopen. :+
Dus wij wachten nog even met overstappen naar L SGW.
Nou heeft Edge pas 3 officiele crossen gelopen, dus we hebben geen haast.
Zodra het springen beter gaat, met meer vertrouwen, dan gaan we over.
Ik snap best dat veel mensen blijven hangen, maar snap ook dat sommige na een paar wedstrijden al klaar zijn om door te gaan.
Zolang het veilig is voor jezelf en je paard, moet je doen waar je je goed bij voelt, 't tenslotte een hobby, geen verplichting.
Wel erg leuk om de verschillende beweegredenen te lezen waarom wel of juist niet overstappen.

Mijn concertagenda raakt alweer een beetje gevuld, hoop dat het allemaal goed uitkomt met de SGW's.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:23

Onwijs blonT, sorry vast....

Heb je geen verplicht aantal winstpunten nodig om te promoveren naar de L in de SGW?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:25

Jawel, maar slechts 4 ipv 10 zoals in de andere klassen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:30

Dank voor het antwoord! Ben weer een stuk wijzer op de woensdagochtend. :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:33

Het is inderdaad leuk om te lezen wat jullie beweegredenen zijn. Ben blij dat jullie ook allemaal zo open zijn om te reageren en mijn vraag niet als verwijt hebben opgevat (wat helaas zo vaak gebeurd met dit soort vragen...) Ik snap jullie redenaties in ieder geval. Als het goed gaat en de ervaring is er, waarom niet? Ik ben gewoon een schijterd en ben allang blij dat we B durven te starten :D Dus Lelieaardje: Ik ga je advies zeker opvolgen hoor! :)

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:03

Loetie84 schreef:
Niets persoonlijks 16easer24, maar ik vraag het me al een hele tijd af... Waarom gaat iedereen zo snel over naar de L?! Is de B zooooo makkelijk?! Het is nou ook niet dat iedereen die ik zo snel over zie gaan al Z springen is ofzo.
Nogmaals, het is geen persoonlijke aanval op wie dan ook hoor, ik ben gewoon heel erg benieuwd!

Ik, grote schijterd, blijf waarschijnlijk de komende 20 jaar in de B hangen hoor! Eng zat!!

vat het ook helemaal niet verkeerd op hoor :-) de reden dat ik de overstap maak is omdat ik afgelopen seizoen al in de B ben uitgekomen en eigenlijk alle wedstrijden foutloos en binnen de tijd. de cross is niet onze moeite graad. daarnaast heb ik een paard wat wat meer zijn best doet als het wat hoger staat. nu in de B hebben we vaak strafpunten in het springen door dat het te "laag" is. ik hoop eigenlijk in het L fijner rond te kunnen komen in het springparcour. je merkt gewoon dat hij zij best meer gaat doen als het hoger wordt dan gaan de oren erop en gaan met die banaan. en ik zie wel hoe het seizoen loopt als de eerste 2 B niet lekker lopen dan blijf ik hangen maar dat verwacht ik niet. Ook hebben wij het hele jaar crosstrainingen gehad waardoor je er toch anders tegen aan kijkt.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:30

Bij ons is het binnen de tijd de finish halen wel een probleem, maar ja, Giga heeft nou eenmaal een iets minder enorme galop dan de meeste paarden :+ . Maar de hindernissen waren echt geen probleem meer de laatste paar keer.

Het in de prijzen rijden zal dus wel een probleem gaan worden in de L, maar ja: dan moeten we het maar voor de leut gaan doen {:) ;) .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:57

Ik ben ook na 2 B wedstrijden overgegaan naar de L. Ik was ook L springen en L2 dressuur, en had mij zelfs naar L+7 kunnen zetten ivm de inschalingstabel op dat moment.

Als je beiden al springervaring hebt, je paard safe genoeg is op de verschillende hindernissen en je het zelf durft, is er toch geen enkele reden om in de B te blijven hangen?
B en L springen heb ik trouwens wel helemaal uitgereden tot toen 30 winstpunten.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:58

Interessant om te lezen wat iedereen zijn beweegredenen om wel/niet over te stappen zijn.
Ik heb 7 crossen gereden in de B, zowel ik als paard waren nog onervaren in de cross, na 7 crossen en twee series trainingen hadden wij ook weinig meer te leren in de B, die gingen wij zo simpel rond.
Ook het springen staat inderdaad belachelijk laag, zeker als je al L springen bent is dat niet fijn rijden.
Ik denk dat het niet voor niets is dat je met 4 wp al over mag naar de L, in wezen verschilt de L niet zo vreselijk veel met de B (dat is mijn mening, iemand anders kan daar best anders over denken), de B is in mijn ogen meer een instapklasse, heel handig en fijn voor onervaren ruiters en paarden maar voor meer ervaren ruiters/paarden niet heel relevant.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:53

Ik ben toen ik begon met crossen bij de pony's (13jaar geleden ongeveer) gelijk L gestart (en na9 crossen Z). Daarna heb ik nog een enkele een B cross gereden met een jong paard. De B vind ik een ideale klasse voor echt groene paarden die alles eng vinden, maar als ze door hebben wat ze moeten doen is het verschil tussen B en L voor mij persoonlijk nu niet zo groot. Meestal start ik 1 of 2x B en ga dan over naar het L.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:54

hoef jij geen B meer te starten Lau?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:57

Als vos er nog iets met Chaam ga ik ook gelijk L starten :D maar eerst eens kijken of hij het uberhaupt leuk vindt }:0

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:57

Evony schreef:

Dat hoeft toch 'al' niet meer als je L geklasseerd bent met springen?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:59

Loetie84 schreef:
Evony schreef:

met het zelfde paard dacht ik?

Maar heb het opgezocht je mag vanaf M natuurlijk meteen L :Y)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:01

Het hangt wat mij betreft helemaal van het paard af. Met Pablo heb ik lang B gestart, ik moest zelf ook kilometers maken in het crossen. Raimaer is relatief snel L gestart, Ojee al helemaal. Ukkie heeft nu een cross of 6 in het B gelopen (met veel tussenpozen), die start ik het voorseizoen nog een of twee keer B en ga dan maar eens naar het L.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:05

mistid schreef:
Als ze in het B fijn rondlopen en de ruiter durft het aan kunnen ze ook best naar het L.
Vind het wel humor, de ene keer blijven mensen te lang in de B hangen wat 'niet eerlijk' is voor de andere deelnemers (prijzenrijder), maar als ze vlug naar de L gaan roept het ook weer vragen op :+ (niets persoonlijks en ik zeg niet dat jullie dat doen, maar als ik over het algemeen even kijk)

Haha hoe meer wedstrijden in de B ik reed, hoe minder prijzen. :')

Ik ben zelf ook van plan om nog een paar keer B te starten en dan L (op aanraden van crossinstructrice). :) Paard is op zich hartstikke safe, ook in de trainingen. Heb zelf een beetje ervaring en vind een L cross zelf ook nog wel te doen ( M totaal niet, de L ga ik sowieso eerst helemaal uitrijden en dan durf ik de M heel misschien aan :+) .

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:06

Evony schreef:
Loetie84 schreef:

met het zelfde paard dacht ik?

Er staat inderdaad "een combinatie" Dus ik gok dat je gelijk hebt...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:25

Klopt, maar ik mag ieder paard gelijk L starten en als jet goed is ook gelijk M.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:32

die laatste regel is er toch (nog?) niet? Ik heb althans met Ojee dispensatie moeten aanvragen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:35

dat klopt lielle die regel is er nog niet dat als je 2 paarden in de zelfde klasse heb met winst dat je elk volgende paard daar ook in mag starten.