[SGW] SGW Dijkgatbos 20-21 augustus 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: SGW Dijkgatbos 20-21 augustus 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:47

Het bos is vrij toegankelijk, ieder jaar wordt deze wedstrijd gehouden, dat weten veel mensen inmiddels en trekt ook mensen aan die een rondje willen springen. Maargoed ik spring niet dus heb er niks te zoeken.

Succes voor de mensen die dit weekend gaan rijden.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:54

Roos, klopt! ik heb net de cross nog een keer gelopen. Ik denk dat er veel fouten worden gemaakt op 17/18 (of was het 18/19 haha) over het asfalt is geen optie en rechts aanhouden word lastig want dan komt het lijntje heel snel. Leuk lijntje in ieder geval!
Verder vind ik de hoogte van sommige hindernissen discutabel, zelfs voor het Z. Wel een leuke cross! Heb erg veel zin in morgen :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:57

Het terrein betreden is ook zozeer niet erg, maar een beetje begrip voor de wedstrijd is wel erg fijn.
Corrigeer mij als ik het fout heb maar volgens mij doet yvonne alleen crosstrainingen.
Nouja goed...

Ik zie mij al gaan zonder begeleiding over m / z hindenissen.. Die morgen in gebruik zijn vor de wedstrijd.
Ongeval met je paard is je eigen risico, maar het risico dat je spullen stuk maakt van een wedstrijd die de volgende dag van start gaat, die denkwijzes zijn onbegrijpelijk voor mij....

Doe lekker mee aan de oefencross zou ik zeggen en blijf verder van andermans spullen af.. Zit niet voor niks startgeld aan vast!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:08

Vorig jaar is het wel fout gegaan. Was ook iemand het bos ingegaan om een rondje te crossen. Is toen door struikelpartij (waar beiden dus weinig aan konden doen) tegen een boomstam geklapt. De ruiter heeft het nog na kunnen vertellen na een paar weken ziekenhuis maar kon wel afgevoerd worden met ambu.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:17

Moderatoropmerking:
Even van mijn kant het verzoek om zich toch wat in te houden met stoom afblazen... Uiteraard mag je bepaalde dingen ter discussie stellen, daar heb ik geen problemen mee maar probeer het dan wel op een acceptabele manier te brengen.

Owja, ik wil bij deze ook iedereen veel succes wensen dit weekend :).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:24

Ik zie niks onacceptabels aan de posts hier. Gewoon een directe mening zonder dat iemand verrot gescholden wordt. Moet kunnen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:03

@_Sim_: Een directe mening moet inderdaad kunnen en de grote meerderheid van de berichten zijn inderdaad binnen de grens. Al staan er wel een paar berichten tussen die er over zijn. Vandaar mijn verzoek om stoom te minderen. Wanneer je het niet met mij eens bent, mag je mij uiteraard verder PB'en hierover maar laten wij dit topic gebruiken om over de cross te praten.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:05

Ik vind het ook nogal bizar, maar goed, zijn al zoveel woorden aan vuil gemaakt nu, zal ik me niet in mengen verder :) Ik wil in ieder geval iedereen heel veel plezier wensen, ik heb veel zin in zondag. *\o/* Hindernissen zien er leuk uit, ben benieuwd hoe pony reageert, laatste cross was toch alweer een tijdje geleden :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:48

Ik heb echt heel veel zin in zondag! Vandaag een sponsordekje van mijn baas gekregen dus ben er helemaal.klaar voor.
Blijven jullie tot de prijs uitreiking? Ik moet om 11 uur crossen en om dan zo lang te wachten vind ik niet zo lekker voor.mijn paard. Heen en weer rijden kost me 3.5 uur en dan moet ik weet terug dus dat lijkt me ook niet zo lekker.

Staan de uitslagen snel op de site?

Heel veel suc6 voor de gene die morgen moeten ehh nee MOGEN ;-)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:40

@lindake, ik zie geen berichten die te ver gaan. Ik snap de hint mijn kant op, anders wordt ik niet woordelijk geciteerd. Bokt verandert steeds meer in een forum op kleuterniveau. In de echte wereld wordt de waarheid ook gezegd en soms met woorden die erger zijn dan hypocriet, walgelijk of verachtelijk. Kom op zeg laten we een beetje realistisch blijven en niet denken dat bij iedere discussie een kleuterjuf nodig is. Het zijn hier wel SGWers en een deel ook nog eens noord- hollander, die zijn nu eenmaal direct.

Evelien,cross is helemaal na gemeten en klopt echt wel met de hoogte. Op sommige plekken is je afzet lager dan je landing,dat maakt natuurlijk ook dat het hoger lijkt. Belangrijker is dat de afstanden tussen de hindernissen kloppen en dat is zeker het geval.
Vandaag nog een internationale ruiter gesproken die vooral het tweede deel van de cross heel mooi vond, de bemerking op het eerste deel betrof vooral de bodem,want het stond wel mooi aan de maat.
Jou opmerking deed me meteen terugdenken aan dingen die door een internationale ruiter en door een zeer kundig en bevlogen man met een enorm aanzien in de eventingsport zijn gezegd.
Ivm wegvallen Helvoirt is W'werf nog snel door de KNHS van status veranderd en kan men hier nog punten halen die meetellen voor overstap naar 2*. Daarnaast is er door ziekte het eea misgegaan bij de KNHS en heeft de parcoursbouwer nog oplossingen voorgesteld die deels zijn afgewezen.

Nu nog een mooi verloop van de wedstrijd en een uitgebreider verslag dan 3 regels, dat heeft de organisatie wel verdiend.. Vanmiddag kwamen er om 14.00 nog bijschrijvingen bij voor het Z en dat wordt dan nog geregeld ook.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:55

zie nu pas je pb lindake,nadeel van op een telefoon bijlezen, maar blijf voor 100% achter mijn berichten staan. Zelfs als dit een ow of ban oplevert. Jij bent vanmiddag niet in het bos geweest en hebt niet gezien hoe de ruiter daar heeft rondgereden, zich er van bewust dat ze fout zat. Op hetgeen wat ik gezien heb, heb ik mijn woordkeus gebaseerd en je had me hier best met toenaam mogen noemen, ik ben nogal van de openheid en eerlijkheid en ik hou niet zo van hints geven waaruit blijkt dat het om mij gaat.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 05:39

Goedemorgen!

Hier aan het ontbijt. En dan op naar stal!
Iedereen succes het weekend!!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 06:28

Hier ook aan het ontbijt! Ik zoek trouwens ook nog een voorlezer! Dus als iemand zin heeft?? Ik moet om 10.30 dressuren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 06:46

Hier ook aan 't ontbijt: verse croissantjes :9
Succes iedereen en tot straks!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 06:58

Hier niet aan het ontbijt,dat doe ik nooit :D

Ik moet even mijn excuus aan Margreet en Margriet aanbieden. Ik behoor overduidelijk ook tot de oude garde. Ben na 2 dagen al helemaal lek gestoken,zelfs door mijn kleding heen. Voel me net een krentenbolletje :(

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 07:11

Roos, dat zal best. :) Dan zal het op veel andere crossen wel ver onder de maat staan.

Zo ook maar eens mijn bed uit en richting de stal om te voeren en even te longeren.... gaaap

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 07:28

Evelien, volgens mij zijn er nog niet veel Z crossen geweest en anders waren ze aan het begin van het seizoen. Dan wordt er vaak minder dik gebouwd. Denk ook dat je met optisch bedrog te maken hebt. Zo'n zelfde hindernis ziet er op een open veld vaak veel kleiner uit dan op een "smal" bospad.
Met 17/18 bedoelde je zeker de zandloper. Die gaat voor het M zeker omlaag. Malle Jan is de enige die in mijn beleving misschien aan de hoge kant is, maar daar is nog nooit op geweigerd en die staat al jaren op deze hoogte.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 07:50

klopt! De zandloper! Die vond ik trouwens niet te hoog hoor en de malle jan ook niet. De zandloper is alleen lastig aanrijden, lijkt mij. Had het over het begin van de cross, om in te komen lijkt het vrij hoog, komt denk ik ook omdat het vrij iele sprongen zijn. Van mijn kant geen commentaar, afstanden kun je niets van zeggen en cross ziet er hardstikke goed uit.

Chaam en EL staan trouwens altijd erg dik gebouwd maar dat zijn inderdaad heel andere terreinen.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:14

Beli schreef:
Ik heb echt heel veel zin in zondag! Vandaag een sponsordekje van mijn baas gekregen dus ben er helemaal.klaar voor.
Blijven jullie tot de prijs uitreiking? Ik moet om 11 uur crossen en om dan zo lang te wachten vind ik niet zo lekker voor.mijn paard. Heen en weer rijden kost me 3.5 uur en dan moet ik weet terug dus dat lijkt me ook niet zo lekker.

Staan de uitslagen snel op de site?

Heel veel suc6 voor de gene die morgen moeten ehh nee MOGEN ;-)

Sorry, ben erg benieuwd hoe andere dat doen? En staat er een patat tent of iets dergelijks of moet ik broodjes smeren?

Succces allenmaal

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:56

Als je je paard knap na verzorgt ben je al een uur verder. Wel water meenemen, dat is daar niet en dan kan je als je extra meeneemt ook nog je spullen schoonmaken. Er is een catering, maar ik dacht geen patat. Als je laag staat na de dressuur en je hebt weigeringen in de cross of fouten in het springen dan kan je wel naar huis gaan. Dressuurpunten hangen er meestal een uur na de laatste proef.

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:57

Goedemorgen! Iedereen heel veel succes vandaag!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:13

Succes en veel plezier allemaal!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:53

Veel succes iedereen!!!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:19

Succes iedereen!
Ik mag als groom en fotograaf morgen om 5 uur me bed uit.. :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:23

Ik zit op hindernis 1 te posten.
Tim Lips is helaas niet gestart en hoorde bij een andere bekende ook wat gemopper....
Terreinen liggen er goed bij met hier en daar een modderpoeltje in de cross.

Er is een tent met broodjes en drinken en heerlijke broodjes hamburgers. Er staat ook een normale toiletwagen *\o/* maar dat is hier standaard!