[SGW] Voorbespreking SGW Vlietlanden 18/19 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle_Edge

Re: Voorbespreking SGW Vlietlanden 18/19 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:59

Mijn paard kwam vandaag met een dik achterbeen van de wei af, hopen dat het mee valt.
Hij loopt er op zich wel redelijk goed mee, maar ik ga niet starten als ik het niet vertrouw natuurlijk.
Dus allemaal graag voor ons duimen dat de groene leem vannacht zijn werk doet!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 07:41

Dat is balen, Mel! Is het nu minder dik?
Morgenavond de instructie-avond. Ik ben zeer benieuwd waar Snoek en ik terecht komen :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:42

Dat horen we toch nog wel van jullie he? Hopelijk kan ik mee zaterdag en dan kom ik met verkennen even "kennis maken".

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 07:46

Dat zou gezellig zijn, Texelse :D
Tuurlijk laten we weten waar we zitten!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:53

Voor mij is inmiddels ook bekend bij welke hindernis ik zit. Hopelijk wordt het niet zo'n nat weekend als dat de voorspellingen zijn en anders hoop ik dat ik in elk geval met de auto bij de hindernis kan komen om de hele dag een beetje droog te zitten en blijft verder hopelijk het parcours een beetje te doen...

Nu moet iedereen verder gewoon zijn paarden heel houden of weer uit die lappenmand trekken en maken we er een mooi weekend van toch?

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:54

Oh ik hoop zooo dat het mooi weer wordt! mijn paard is zo bang voor paraplu's .. -O-

Of ik moet deze week nog even flink oefenen.. hele bak vol leggen met paraplu's :=

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:55

Nickeltje schreef:
Voor mij is inmiddels ook bekend bij welke hindernis ik zit. Hopelijk wordt het niet zo'n nat weekend als dat de voorspellingen zijn en anders hoop ik dat ik in elk geval met de auto bij de hindernis kan komen om de hele dag een beetje droog te zitten en blijft verder hopelijk het parcours een beetje te doen...

Nu moet iedereen verder gewoon zijn paarden heel houden of weer uit die lappenmand trekken en maken we er een mooi weekend van toch?

Oh, dat vind ik een goed idee!! maar moet natuurlijk wel elke hindernis met een auto te bereiken zijn..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:59

Naja, bij de aanleg van de cross worden meestal ook auto's en trekkers gebruikt. Bij de meeste SGW's die ik ken is het overgrote deel van hindernissen met een auto te bereiken.
Alleen het volgende punt is dat die auto ergens kan staan waar je netjes uit het pad van ruiters zit maar wel de hindernis goed kan zien...
Ik zit bij de jump-on (hindernis Y), als ik het goed heb staat die in een redelijk open stuk, dus ik neem in elk geval mijn auto mee in plaats van dat ik met de fiets kom en gok op een beetje geluk...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:02

Nickel, die hindernis ligt aan het hoofdterrein. Ik ben bang dat je daar geen auto kwijt kunt.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:08

Als ht me lukt om bij hindernis Y te komen zal hij inmiddels wel heet genoeg zijn om niet meer op de plus te letten :D Maar die van mij is ook doodbang voor plus. Voorals als ze ook nog een beetje willen bewegen...

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:10

en als het niet lukt met de auto's gaan we gewoon maar heel hard hopen dat het niet gaat regenen !! :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:17

Ah, Sim, bedankt voor die toelichting...
Dat wordt dan toch klungelen met een tarp als er een boom in de buurt is of paraplu's...
Wat ik ook doe als het regent, natuurlijk probeer ik zo veel mogelijk rekening te houden met paarden die kijken op een plu enzo.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:21

Ik denk dat de paarden genoeg te zien hebben en ze van die plu niet extreem gaan schrikken, denk niet dat die plu's extreem opvallen namelijk. Alle vlaggen, tenten, mensen en alle andere toestanden op en om het terrein maken meer indruk dan die eventuele paraplu's.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 08:32

Ja, zolang de hj maar niet zijn paraplu uit wappert met een paard in de buurt is er volgens mij niets aan de hand :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:34

Hopen dan maar dat het niet waait..... :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 08:51

Ik bedoel dat heen en weer wapperen om de regendruppels eraf te krijgen na een bui. Bij de meeste hindernissen kun je volgens mij in de luwte zitten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:53

Ojee kennende ziet die dus wel al die paraplu's van de hindernisrechters. Hij stond al voor een hindernisrechter achterstevoren in het begin.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:54

Lielle schreef:
Ojee kennende ziet die dus wel al die paraplu's van de hindernisrechters. Hij stond al voor een hindernisrechter achterstevoren in het begin.

Ha ha ha ha! Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen, maar Ojee is inmiddels wel gewend aan de hindernisrechters en hun gekleurde hesjes toch? :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:55

in C'ray liep ze er toch aardig op te loeren.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:57

Als ze maar doorloopt. Kijken mag, maar wel doorgaan.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:01

Volgens mij mogen posters niet in een auto zitten, ik dacht dat het in de regelementenstond. Bij calamiteiten zijn ze dan niet snel genoeg bij de ruiter.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:04

Gewoon deze week allemaal met paraplu de wei/stal in lopen! :)

Die van mij stonden in het begin met zn allen op 2 achterbenen achter in de stal. Inmiddels likken ze ze af, zelfs de grootste stresskip. :) Heb zo'n gekleurde, dat elk vlakje anders is, en draai daar vrolijk mee rond nu. Heb met paard waar ik mee crosste ook dat soort dingen gesprongen.
Gewoon midden in de bak leggen en heel normaal gaan rijden. Dat is in het begin een ware ramp, en na 30 minuten kijken ze er niet meer naar. Mijn ervaring is dat als je nu al denkt dat ze t eng gaan vinden, dat ook doen, omdat jij het zegt :P Natuurlijk blijf je altijd uitzonderingen hebben maar 99 van de 100 kunnen er wel aan wennen hoor.

Kost even wat inspanning, maar je hebt er zoveel profijt van! (Ik reed heel veel buiten, dus kwam dat altijd tegen, en dan is het nogal lastig als ze het eng vinden :+)

Ik zit zaterdag ook bij een hindernis, woensdag ook naar de voorlichting, ben benieuwd!

Ik heb bij Oudkarspel nog in de auto gezeten.. Toch wel erg prettig hoor. Had goed zicht, en heb er 1tje gehad die er af kletterde, had nou niet het gevoel dat ik er niet snel genoeg bij was. Nu was er ook niets aan de hand maargoed. Ligt er natuurlijk ook aan hoe de auto staat.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:41

Lielle schreef:

haha, die van mij ook.. en toen ik bij hindernis 2 kwam schrok ze weer van het fluitje.. ach we zijn nog maar beginners ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:47

gr_roos schreef:
Volgens mij mogen posters niet in een auto zitten, ik dacht dat het in de regelementenstond. Bij calamiteiten zijn ze dan niet snel genoeg bij de ruiter.

Dat was in Oudkarspel ook zo in de auto zitten. Lijkt me verschrikkelijk, ben je vrijwilliger en zit je de hele dag in de regen, volgens mij word je dan ook steenkoud. Ik vind het niet erg als ze in de auto zouden zitten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:59

Ik vind het ook niet erg als ze in een auto zitten, maar ik was vorig jaar stijljury in de B in Princenhage en daar werden de posters iedere keer de auto uitgestuurd. Het scheen volgens de regelementen niet te mogen, maar er bestaat ook nog zoiets als menselijkheid en het behouden van je vrijwilligers :D