[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:27

:wave: Goeiemorgen

@ Mandy: Gefeliciteerd! :)

@ Vief: Balen van de auto, ik hoop dat hij het gauw weer doet. Fijn dat Woll weer op ijzertjes staat :).

@ BVN: Hier is het ook droog, en het zonnetje probeerd er wat door te komen :). Heb de paarden vanmorgen maar op tijd naar buiten gedaan.

@ Rosalie: Jeetje, dat zijn nare dingen :(:).

Sofie kunnen we gewoon scheren en manentrekken zonder praam. Die vind alles prima :D. Het scheeld ook dat ze niet hele dikke manen heeft. Dus manen trekken is niet echt vaak nodig. Ze worden vaak bij geknipt.
De schimmel die kent het allemaal nog niet :+. Zodra ik het scheerapparaat aan zet (of het kleintje) dan staat hij al achter in zijn box :+. Dus daar moeten we nog maar even mee oefenen.
Sofie vond het eerst ook niks, en die vind het nu prima. Dus gewoon rustig oefenen :). De schimmel moet in ieder geval even een stuk van zijn manan af :=. Ziet er niet uit.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:06

Goeiemorgen!
Vorstin zou ook niet gauw weggaan, ook niet voor een hoog bedrag. Het is en blijft mijn eerste paard. Al weet ik niet wat mijn ouders zouden doen als er een groot bedrag zou worden geboden. Met scheren kan ik alles bij Vorstin doen, behalve haar oren. Die moeten met een praam op, want dan is ze not amused. Bij Vorstin werkt een praam ook echt goed, na een halve minuut is ze helemaal rustig.
En hoe is het weer bij jullie dan? Hier gewoon bewolkt maar droog. Zo te horen is het aan de andere kant van het land niet zo mooi :=

Gefeliciteerd Mandy *\o/* *\o/* *\o/* Ben benieuwd hoe het rijden weer gaat !
Wat balen van de hoefsmid zeg Vief. Hopelijk doet ie dit nu niet meer!
Ahww, wat een schattig hondje Noor!
De scheertraining gaat al goed Mootje :D
Dat is ook wel braaf van Jack zeg Corien!
Sterkte Rosalie, wat een rotnieuws zeg :(:)

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 12:27

Jeetje, Rosalie. Dat is inderdaad niet fijn. Veel sterkte aan je vriendin (en jij natuurlijk ook)!

Hier in Zoetermeer miezert het momenteel!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:34

Sterkte Rosalie!

TG al eens een solocomb geprobeerd? Te koop bij o.a. de paardendrogist.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:37

Ik trek ook nooit manen, komt vooral omdat ik het niet kan :o
Mijn moeder kan het wel dus die wil het ook altijd wel doen maar Wiso heeft zomerexceem dus ik ben bang dat je er alles uittrekt en dar het ook heel erg gaat jeuken. Ze heeft nu een mooi pak aan en je kan niet zien dat ze last van exceem heeft dus daar ben ik heel blij om :D
Frits heeft hele dunne manen dus die knip ik ook en Helvetia knip ik dan ook maar gewoon

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:38

Goedemiddag.

Noor: Ik zou dan denk ik voor het Ijsselmeer gaan, hoe het weer in Biddinghuizen is weet ik niet maar onze training is ook verplaats naar Moordrecht (zand) omdat het gras in Rotterdam te nat is vanwege de regen!
Vief: Wat raar van die auto zeg, hopelijk gaat de garage dat nog wel voor je fixen?
Sussie: Die grappenmakers ook :D .
Rosalie: Vreselijk zeg, veel sterkte toegewenst,
rowo: Gefeliciteerd!
Snoekiej: Hier is het ook bewolkt maar wel droog, hopen dat het zo blijft!
bvw: Ik kan ook geen mamen trekken, mij moeder doet het wel eens, paard vind het trekken niet erg maar dat lange stilstaan vind ie vreselijk, eerst trekken en dan nog knotten is bijvoorbeeld echt geen doen.
Ik lees een hoop over panische paarden bij het scheren, bam die vind het allemaal wel best, ze mogen alleen niet bij het vel tussen zijn voorbenen komen, om de een of andere reden is zijn vel daar er los en is hij daar heel gevoellig op, hij wordt echt woest als je naar dat plekje kijkt. Verder is hij heel relaxt met scheren, dus dat stukje slaan ze gewoon over.

Zijn oren knip ik bijna elke week een beetje bij, aangezien Bam dit echt heerlijk vind :+ ! Hij gaat dan poezelig staan met zijn hoofd op zijn knieën en ik kan rustig knippen en plukken, neem ook vaak het stukje manen achter zijn oren mee, ik wrijf een paar keer over zijn voorhoofd heen en ik heb een compleet ontspannen paard :) , doe dit dan ook vaak bij de keuring op een cross ;) .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:50

Jer is ook braaf met scheren en knippen, alleen manen trekken vindt ie niet grappig.
Alles is geregeld: we gaan naar het IJsselmeer. Heen met trailer (tijdwinst voor het geval we daar een tijdje staan te klooien als Jer er niet in wil ;) ) en dan rijdend terug (denk ongeveer 20 minuutjes), moeders dan mee op de fiets want we moeten ook nog een spannend bruggetje over. Net zoiets als in Spaarnwoude Roos.... (ik stap wel af). Dus mijn vader is ook nog even ingeschakeld om even (nog geen 5 min) met de trailer te rijden (tja, had je maar niet moeten piepen over Biddinghuizen!). Ben benieuwd hoe het gaat, heb er wel vertrouwen in en neem gewoon lekker de tijd.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:54

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:55

als iemand die wil hebben, ik kan het wel meebrengen, het Gareel zit vlakbij onze stal.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:57

jee wat zijn die dingen duur!

Noor, goed geregeld :D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:57

Het Gareel komt bijna wekelijks bij ons op stal. Is erg handig.
Even bellen wat je nodig hebt en het word meegenomen :-)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:58

Ik hou het in gedachten Lielle! :)

Bij de paardendrogist hebben ze ook wel zoiets maar dan voor honden.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:01

WolinLotte schreef:
Wolin heeft Afrohaar, hele kleine krulletjes, dus ze loopt 9 van de 10 keer met pijpenkrullen rond (nog net geen rasta's ;) ).. Rechte manen vind ik toch wel erg netjes staan. Ik knip het dan wel met de halsboog mee.

haha Pancho ook. Als je die manen niet bijhoudt dan krijgt hij dreads. Zijn staart is geen beginnen aan dat zijn gewoon dreads. In de winter krijgt hij van die lange haren aan zijn benen en die gaan ook krullen. Vorige winter stond hij op rust en toen hield ik het allemaal niet zo bij, het werd echt een krullenpaard. Staart, manen en sokken allemaal in de krul. Zijn winterhaar gaat ook altijd in vlakken liggen (alleen zichtbaar aan zijn nek want de rest blijft kort vanwege zijn winterdeken).

Noor: leuk, lekker buitenrit dus!
Snoekiej: het was hier net een tijd droog geweest, had dus weer hoop om te kunnen rijden vanavond, valt er net toch weer een hoosbui. Helaas staat nu alles weer onder water. Echt niet leuk! Ga er vanavond als het droog is maar een eind mee wandelen, dan blijven ze toch een beetje in beweging.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:03

TeeGee schreef:
Wow wat heftig Rosalie :(:)

Ga even kijken Simmie!
Kwam ook dit tegen op bokt: http://www.hetgareel.nl/pages/page.aspx ... l&aid=7751

Kun je daar de manen dan mee uitdunnen?
Als ik zoiets zie denk ik meer aan een uit de kluiten gewassen Shetlander die van zijn wintervacht afmoet :D...

Hoe is het eigenlijk met Lizzie, PB? (Sorry hoor, Elizabeth kan écht niet := )

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:05

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:47

Dat scheelt zeker in prijs, Karen! Je moet wel even weten hoe je hem moet gebruiken (voordat je een enorm gat in de manenkam hebt!)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 14:08

Pff, Manen trekken... Ik doe het wel, want knippen vind ik persoonlijk niet mooi :+ Vanavond staat manen trekken op het programma! Afgelopen weekend moest ik de vlechtjes 3x vouwen ipv 2 keer!

Noor, slim geregeld! Klinkt als een goed plan :j

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:10

Woll haar manen zijn spontaan dunner geworden :+
Geen idee hoe, wat ziet er niet uit dat ze geschuurd heeft, want ze zijn niet af gebroken. Knip ze nu ook maar gewoon bij, manen trekken was toch al niet zo mijn hobby.. ;)

Rijden ging wel goed net, ze liep wel fijn met haar nieuwe hoofdstel en ijzertjes :)! Op de terugweg alleen wel helemaal VERZOPEN. Alles stond blank en ik moest nog 20 minuten. Gelukkig heeft mijn Kingsland jas me wonderbaarlijk genoeg droog gehouden, maar alles daaronder en boven was natter dan nat.. :\ Op stal hadden ze het al zien aankomen, want alle paarden werden alweer naar binnen gehaald. Gaan rond half 7 al de wei op dus ze had al lekker even buiten gestaan.

Garage belde nog, hebben een kapotte sensor in de motor gevonden die waarschijnlijk na de marter-actie een optater heeft gekregen en het begeven heeft.. Hopelijk is morgen de nieuwe sensor al binnen en kan het dan gelijk gemaakt worden. Duur grapje zo'n k*tbeest :(

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:29

Dieren winkel in het dorp heeft hem ook voor een tientje, daar maar langs! Ik zal wel een before en after pic maken :P

_Noor schreef:
Dat scheelt zeker in prijs, Karen! Je moet wel even weten hoe je hem moet gebruiken (voordat je een enorm gat in de manenkam hebt!)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:43

Ja goed, als het bevalt, is dit misschien ook wat voor mij en Jer!
Gaat lekker met je auto Vief... je hebt dat beest wel ritueel vermoord neem ik aan? (wat zeg ik nou :oo )

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:48

Wat een gedoe Vief!! Irritant beest! Heb wel eens gehoord dat er visolie ofzo in die kabels zitten, daarom knagen ze eraan.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:50

Klopt.. Zit vismeel in. Wie dat ook bedacht heeft :roll:
De volgende keer als ik hem zie (heb al 2x een oude kreupele gezien..) dan is ie nog niet jarig }>

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 15:05

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:06

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 15:07

Die is ook echt schattig <3

Sjol is op dreef:

Sjolvir schreef:
Mijn paard bokt ook niet, zijn hoeven zijn te groot voor het toetsenbord en de muis trapt hij plat....