[SGW] De SGW kalender 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:37

Net gekeken...Dat ik Mikel wilde opgeven zeiden ze dat er een wachtlijst was en dat het geen nut meer had om de coupons op de sturen terugkijkend naar vorig jaar dat er altijd weinig uitvallers waren. Toen per mail gevraagd of ze hem evengoed op de wachtlijst wilde zetten, mocht ie dan misschien toch kunnen starten dat ik de coupons dan opstuurde met de gedachte dat er dus geen coupons voor niets liggen. Maar helaas, ze hebben hem er niet opgezet, vind ik toch wel weer jammer........

Sim

Re: De SGW kalender 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:18

Dat is wel balen Rayo. Misschien hebben ze het ondanks je mail verkeerd begrepen. Maar zuur is het wel.
Ik moet zeggen dat de lengte van de wachtlijst me nog wel meevalt. Had 'm langer verwacht eigenlijk. Maar ja, da's makkelijk praten als je er niet op staat.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:20

Ik hoorde van de week dat je voor oefencross Vlietlanden nu lid moet zijn van de KNHS. Klopt dit?
Heb me voor de zekerheid maar gelijk ingeschreven bij vereniging, wat ik toch al wilde doen, maar ik wilde eerst wachten tot er plek was.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:21

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:26

Ik zie het dus nergens staan. Maar een vriendin van mij had zich ingeschreven. En ze vroegen bij welke vereniging ze lid was ivm lidmaatschap KNHS.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:46

Ja klopt, je moet nu idd lid zijn bij een vereniging, dit omdat per ingang van dit jaar de oefencrossen worden verredenals BB eventing wedstrijden, dit valt onder de KNHS wedstrijden dus is een lidmaatschap bij de KNHS verplicht.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:48

Oke dankje! Nouja heb me gelijk ingeschreven. Dus hopelijk heb ik alles op tijd klaar zodat ik me nog in kan schrijven :P

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:48

Misschien is het zo iets duidelijker.

Klasse BB eventing:

* één of meerdere wedstrijd onderdelen (wel cross country)
* Cross country qua hoogte en lengte makkelijker dan klasse B
* Wedstrijd met prijzen
* Geen verplicht startkaart, wel KNHS lid.
* Geen verplichte wedstrijd kleding, Wel veiligheidshoofddeksel, laarzen en bodyprotector
* Geen winspunten en promotie
* Winspunt in de klasse B springen is NIET verplicht voor deelname aan klasse BB eventing
* Voor deelname an de klasse B eventing, blijft één winstpunt in de klasse B springen van kracht

Beetje raar maar zelfs mensen die geen B meer mogen rijden maar direct met een jong paard in de klasse L moeten beginnen, mogen gewoon de BB wedstrijden rijden (ook voor de prijzen)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:55

Billy is me voor.
Zag dat het idd (nog) niet vermeld staat op de site van Vlietland. Denk dat toen nog niet zeker was dat er aanpassingen in het regelement kwamen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:03

Oke bedankt! Ik ben benieuwd :)

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 07:59

Simmie schreef:
Dat is wel balen Rayo. Misschien hebben ze het ondanks je mail verkeerd begrepen. Maar zuur is het wel.
Ik moet zeggen dat de lengte van de wachtlijst me nog wel meevalt. Had 'm langer verwacht eigenlijk. Maar ja, da's makkelijk praten als je er niet op staat.

Denk idd dat het niet helemaal goed doorgekomen is. Er staan er nu 20 op de wachtlijst dus denk niet dat er veel startkans is dus volgend jaar beter! (weet nu dat vroeg opgeven voor deze cross noodzaak is :D )
We gaan nu Westerbork als laatste B-cross rijden, zal vast ook mooi zijn!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:20

Had net even Jessica van de KNHS aan de lijn.
Ze hadden nog niet nagedacht over de 2 weekeinden achterelkaar. Haar eerste antwoord was dat je dus beperkt werd binnen 1 maand en dat je dus idd 4 keer achter elkaar zou kunnen starten (= laatste 2 weekeinde + eerste 2 weekeinde volgende maand).
Ze ging het echter nog even uitzoeken en het wordt op de site opgenomen bij veel gestelde vragen.

Oftewel, to be continued.......

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:24

Ruud: daar ben ik ook nog wel benieuwd naar. Want dat zou evt kunnen betekenen dat je inderdaad zo vaak achter elkaar kunt starten. Dan slaat die regel eigenlijk nog nergens op.

Maar het zou fijn zijn als wij hier Diepeheim, Bathmen en Barchem wel achter elkaar zouden kunnen rijden.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:34

Ben wel benieuwd hoe ze zo'n regel instellen. Ze zouden de maanden er los van kunnen halen dat er gewoon minimaal een weekend tussen moet zitten....dat je bij wijze van 2x cross weekend na weekend en dan minimaal een weekend niet.

Maar 3 crossen achtereen zouden wij met 1 paard nooit doen, maar dat is per persoon verschillend natuurlijk!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:08

rayo schreef:
Maar 3 crossen achtereen zouden wij met 1 paard nooit doen, maar dat is per persoon verschillend natuurlijk!

Ik ook niet, maar je moet ze de kost geven die het wel doen. :x
2 weekenden achtereen vind ik persoonlijk echt het maximum.

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:18

_Mel schreef:
Oke dankje! Nouja heb me gelijk ingeschreven. Dus hopelijk heb ik alles op tijd klaar zodat ik me nog in kan schrijven :P

Volgens mij kan je je gewoon inschrijven voor de oefencross Vlietland.
Dat heb ik ook gedaan en bij mij vroegen ze er niet naar. Ik wist namelijk ook niet dat je KNHS lid moet zijn.
Intussen heb het snel maar aangevraagd..! ;) (duurde iets van 2 wkn)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:07

als je je opgeeft voor het kampioenschap is het dan mogelijk om nog te wijzigen naar gewoon L indien te weinig winstpunten, of is opgeven voor gewoon en wijzigen naar kampioenschap beter?

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:57

Dusty_Dilly schreef:
_Mel schreef:

Volgens mij kan je je gewoon inschrijven voor de oefencross Vlietland.
Dat heb ik ook gedaan en bij mij vroegen ze er niet naar. Ik wist namelijk ook niet dat je KNHS lid moet zijn.
Intussen heb het snel maar aangevraagd..! ;) (duurde iets van 2 wkn)

Ik heb mijn mail gestuurd voordat het op de site kwam maar kreeg dit ook te horen..
Ik heb me maar snel ingeschreven voor de Knhs en kreeg vandaag en mail terug dat ik inschreven was.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:32

Ik zou nooit 3 crossen achter mekaar rijden. Maar goed, dat moet ieder dan voor zich weten.

Ik heb me overigens ingeschreven voor Zutendaal. Die is relatief dichtbij en valt mooi in een periode dat er toch geen andere crossen zijn.
Verder wil ik vandaag Hooge Mierde toch maar de deur uit doen.

Met Vlietlanden en Vrouwenpolder wacht ik nog even.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:18

Simmie schreef:
rayo schreef:

Ik heb het vorig jaar met Calyp wel gedaan, ook al was het een eenmalige actie. En het laatste weekend was ie nog het heetst ook. Je moet gewoon je door de weekse training er op aan passen. Hij kreeg gewoon 2 dagen rust die week, 2x buitenrit en 1x dressuur.... Bij hem ging het prima iig, met de jonkies zou ik het idd ook nooit doen.

Overigns ben ik ook wel benieuwd hoe dat gaat met die maandoverschrijding. Anders hadden ze de regel net zo goed niet in kunnen voeren.

Mijn planning is iig helemaal gewijzigd... ik ga pas in juni, of miss zelfs september, weer crossen.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:07

Scum schreef:
Ik zou nooit 3 crossen achter mekaar rijden. Maar goed, dat moet ieder dan voor zich weten.

Mee eens :j . Vind twee de max.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:58

Mandy: die van mij ook, ga ook voor de eerste cross in september (Heino, Neede) :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:41

rowo schreef:
Simmie schreef:

Ik heb het vorig jaar met Calyp wel gedaan, ook al was het een eenmalige actie. En het laatste weekend was ie nog het heetst ook. Je moet gewoon je door de weekse training er op aan passen. Hij kreeg gewoon 2 dagen rust die week, 2x buitenrit en 1x dressuur.... Bij hem ging het prima iig, met de jonkies zou ik het idd ook nooit doen.

Overigns ben ik ook wel benieuwd hoe dat gaat met die maandoverschrijding. Anders hadden ze de regel net zo goed niet in kunnen voeren.

Mijn planning is iig helemaal gewijzigd... ik ga pas in juni, of miss zelfs september, weer crossen.

Ik heb het ook wel gedaan. Voor sommige paarden is het gewoon goed dat ze veel zien. Je moet inderdaad door de week niet al te veel met ze doen, maar weet wel dat mijn paard na die 3 weken ongeloofelijk veel was opgeknapt. het lligt ook een beetje aan het paard natuurlijk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:45

Zo is dat voor iedereen persoonlijk. En ook zonder 3 keer achterelkaar een cross te rijden kun je paarden op verschillende manieren "veel" laten zien. Maar nogmaals, dat moet ieder voor zich weten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:54

Ligt er aan waar het paard behoefte aan heeft. Het paard waar ik dat mee heb gedaan moest vooral veel km's maken in een echte cross. In een training ging alles prima, maar dan echt de cross in met alle indrukken daarbij en die spanning, dat had gewoon meer ervaring nodig.
En het ligt ook heel erg aan het paard, het ene kan meer aan lichamelijk dan de ander. En je rijdt natuurlijk niet op full-speed.
Heb mijn paarden bijvoorbeeld nooit hard laten lopen (pony's wel). Ik geloof dat ze meer slijten van hard die cross doorgaan dan van in het eigen tempo die hindernissen springen.
Daarnaast is alles ook in overleg gegaan met de trainer(s).