[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:27

hihi.. ik heb nog wel met vriendin 'stiekum foto's van hem gemaakt''
(alsof hij dat niet doorhad maargoed )

AntheaV

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:28

haha nee dat valt ook niet op

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:30

@ Tal, ik ben ook geen springheld hoor, maar zo tot 1 meter gaat wel goed. Maar dat toch wel overdreven rijden want stel je voor dat ie zelf niet snapt dat ie over de hindernis heen moet

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:36

BT: de Indoctro heeft het 1e parcours foutloos gelopen, en in de barrage een balkje. Hij had er net even te weinig druk op.
In het tweede parcours een pechbalkje, zag je ook niet aankomen. Ze pakte verder goed aan. Zondag gaat ie nog een keertje M en daarna waarschijnlijk door naar het Z (op naar het sportpredikaat)

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:49

fijn dat het goed ging rk..

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:52

Ik zou vanmorgen dressuurwedstijd hebben. De veewagen moest al om half 8 weg, en ik zou er een uur later achteraan rijden. Om kwart voor 7 ging de telefoon: te veel sneeuw en te gald, we gaan niet! Toen heb ik me nog maar een keer omgedraaid Later op de ochtend was het wel weer schoon.

Ben aan de computers gaan sleutelen en heb inmiddels weer internet thuis (en bokt )

Net Marple in de bak gereden. Ze vond het maar vreemd dat ik haar vlechtjes er weer uithaalde voordat we gereden hadden (baasje beetje simpel?)

Leuke foto's MissJ, ziet er goed uit!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:01

netjes...naja ik ga er vanuit dat het zo wel goed blijft gaan...vermogen heeft ze!! daar zal het niet aan liggen!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:11

reeskees schreef:
andrea: Als je op die link klikt, krijg je niels. Als je daarbij "next page" aanklikt, komen na de fotos van NIels, 3 fotos van mij en volgens mij kom jij daarna met rugnummer 47. Klopt dat?

Haha ja. Een erg charmante foto Ze pakte de dubbel toen op 1 galopsprong, doosje. Ik heb het nog op film staan en elke keer als ik het weer zie dan denk je steeds weer van Oeh, dat dat goed is gegaan. Gelukkig heeft ze dat nooit weer gedaan

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:11

Kim: Hij ziet er zeker niet verkeerd uit op z'n pony, nu nog een normale foto

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:16

..
ehh jah die zal ik de volgende keer als ik hem zie wel 'stiekum' maken haha

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:54

Muisje alla ... naja verzin maar wat

Afbeelding
paar weken geleden...alla dressuur
Afbeelding
binnenkomen in arbeidsdraf...waarbij de term 'aan de teugel' wel gevraagd wordt
Afbeelding
halsstrekken waarbij het paard het hoofd naar beneden brengt en tevens een actief achterbeen houdt
Afbeelding
over de diagonaal van hand veranderen...
Afbeelding
nogmaals bij de lange zijde...paard steigt mooi op, waardoor oren niet op tijd mee kunnen komen
Afbeelding
onbekende oefening maar zag er wel goed uit, voor zover dat kon worden beoordeeld
Afbeelding
wederom een onbekende oefening, maar goed uitgevoerd met een prachtig voorbeen...dit we graag liever zien in de springring
Afbeelding
paard zakt mooi door en blijft mooi op lengte!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
is het geen schatje?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:56

Ah wat een leukerd!!

En wat een bergopwaartse beweging op de opsta foto

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:03

Vandaag was dus de indoorcrossclinic op onze manege.
Ik had me niet opgegeven voor de clinic omdat ik zaterdag eigenlijk gewone springles had. Mijn springinstructeur was helaas zodanig geblesseerd dat hij geen les kon geven.
Staleigenaresse is een vriendin van me dus ik kon me op het laatste moment nog opgeven voor alleen het crossparcoursje springen.

Het ging best lekker. Op 3 smalle dikke boom had ik 1 weigering (volgens mijn instructeur die wel aanwezig was om te kijken mijn eigen schuld, trok mijn hand op). De 2e keer aanrijden ging wel goed.
Van 9 naar 10 was een hele krappe wending. 9 was een landhek en 10 was een hindernis van platte boomstamschijven. Daar had je een hoge en lage variant in, naast elkaar. Ik reed de hoge kant aan (superscherpe draai dus) en mijn afstand klopte van geen kant. Killea kwam heel dicht, sprong toch, maar stootte de schijf er af. Ze lande op haar knieën met haar neus in het zand en ik maakte een behoorlijke koprol. Gelukkig had Killea niks aan de benen, alleen een klein schaafje op haar lip. Met mij was ook niets aan de hand dus weer opgestegen en de lage kant nog maar een keer gepakt. Rest foutloos uitgereden.

Bitwise en Scum waren er ook met Oro en HM. Verslag van Bitwises ritjes en clinics plaatsen ze vast zelf.

Na het rijden hebben we nog gezellig in de kantine wat gedronken en gekletst. Inmiddels zullen zij ook ongeveer wel thuis zijn nu, maar of ze nog online komen weet ik niet.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:06

wat leuk simmie!! jammer van die val, maar gelukkig niks ernstigs en goed dat je bent doorgereden!!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:16

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:31

Leuke foto's MissJumpy => jij boft maar dat de fotograaf er steeds bij is.

Muis is ook leuk en doet me een beetje aan mijn Mieltje denken.
Lachen die dressuurproef! En idd knap dat je haar al zo goed bergopwaarts aan het lopen hebt.

Simmie

GvdT

IK heb niet alle links bekeken hoor, maar dat "stiekem" jongens fotograferen ken ik nog wel van heel lang geleden.
Zo heb ik bijvoorbeeld nog een mooie foto van Yves Houtackers met zijn pony Brown Sugar .

Met Miel zijn dikke oog gaat het al wat beter. Hij krijgt arnika tabletje in zijn mond gespoten voor de zwelling

Vandaag het dressuurproefje even geoefend voor Chaam.
Het is echt even wennen om bijvoorbeeld 1,5 grote volte te rijden en anywhere op de korte zijde een overgang te rijden

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 00:03

Leuke foto's BT! Achterhand komt er al goed onder De eerste onbekende oefening lijkt mij de pirouette in contra-galop

Jammer van je val, Simmie! Gelukkig hebben jullie niets. Goed dat je de rest foutloos hebt uitgereden

Ja, die nieuwe proeven zijn best even wennen. Volgens mij kun je beter toch maar een letter in je hoofd nemen om de overgang te rijden, anders blijf je misschien twijfelen...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 00:05

Leuke foto's van Muis BT!!

En natuurlijk ook van het verkleed springen, Jitske

Bento, ik heb eigenlijk zelf nooit stiekem foto's gemaakt van andere ruiters, maar mijn vriend maakt wel een stiekem foto's van andere amazones.... Dus wie weet, als we straks toch in dezelfde crossles rijden

Simmie, dat is schrikken! Ik hoop niet dat je morgen helemaal stijf bent. Gelukkig kon je daarna wel het rondje afmaken!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 00:08

Bento, wat vind je van de wisselwerking tussen lichtrijden en doorzitten? Ik vind dat ook erg irritant! Ben je net drie passen aan het lichtrijden en dan moet je alweer gaan zitten.

Oh, en een clubgenootje die ook jury is tipte me dat je soms moet afwenden en een overgang rijden. Ze zei dat die overgang dan echt in de wending moet, en niet zoals in sommige oude proeven gelijk na de wending.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 00:40

miss_jumpy schreef:
Simmie, dat is schrikken! Ik hoop niet dat je morgen helemaal stijf bent. Gelukkig kon je daarna wel het rondje afmaken!

Dat zal wel meevallen denk ik, anders had ik nu al wel het eea gevoeld aan mijn lijf.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 01:29

miss_jumpy schreef:
@ Tal, ik ben ook geen springheld hoor, maar zo tot 1 meter gaat wel goed. Maar dat toch wel overdreven rijden want stel je voor dat ie zelf niet snapt dat ie over de hindernis heen moet

Dan stoot hij zijn voeten misschien een keer Misschien leert hij daar dan wel wat van voor de volgende keer

Ik heb verder niets bijgelezen, drukke dag gehad en dat wordt de rest van de week weinig beter

Slaap lekker allemaal

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 07:50

tsja gomir
misschien komt het ooit nog eens goed...

Goedemorgen, en het is weer wit...
Ik wil NU voorjaar!!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:57

Morguh!!

Hier sneeuwt het ook weer.. ga maar eens krabben en richting kliniek!

Tot vanaaf!!
Doei!!

MJ: Ik wil met je mee

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:58

Mogguh allemaal.
MJ, jij bent ook mooi op tijd!
BT leuke fotos van Muis. En mooi dat je toch nog fijn hebt gerreden in Gorredijk. Moesten jullie in dat kleine binnenbakje losrijden en in de andere hal de wedstrijd rijden? Niet echt groot heh.
Tot ongeveer 10 jaar terug hadden ze ieder jaar in dat kleine binnebakje (15x30 mtr) op oudjaarsdag het oliebollen springconcours...

Jitske, jij bent vast het zonnetje van de vereniging Best leuk zon verkleed wedstrijd!

Simmie, gelukkig dat je mooi door kon crossen na je val. Hoe is het nu met jou en je paard?
Met al die crossverhalen krijg ik ook echt weer veel zin om te crossen.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:17

Met mij is niets aan de hand, ook geen spierpijn.
Mijn paard ga ik zo meteen bekijken.