[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:26

Wij hebben er 6 + een drachtige merrie en het is toch echt wel hobby (wij zijn slecht in verkopen en goed in kopen :P ). Het kan dus wel.

Jeroen, zeuren kunnen ze heel goed bij de gemeente. Wij hebben dik een jaar (!) op een bouwvergunning moeten wachten en dan kwamen ze nog controleren of we niet bezig waren aangezien we al een sloopvergunning hadden. Net alsof je daar iets aan hebt als je nog niet mag bouwen. :(

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:28

Hier in de gemeente gingen ze het van 7 naar 5 paarden houden terug brengen, hebben wij snel nog even 7 stallen neer gezet ipv 5 en dan mocht toen nog :Y)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:35

toch gaat dit de komende jaren wel aangepakt worden op veel plekken, vanmorgen stond hier in de krant al een heel stuk over een buurgemeente die alle paardenobjecten gaat controleren en inventariseren..en ook met een specifieke nota paardenhouderij komt. dan komen er dus wel meer regeltjes ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:38

Tja dat is vervelend, wij hebben het al neergezet toen het nog mocht (net haha) maar goed op dit moment toch maar 2 paarden op stal.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:39

Hier mag je er ook maar max 5 aan huis houden met een woonbestemming. Wij hebben maar 4 stallen en op het moment staan er ook maar twee thuis, van de zomer staan er wel weer 4 paarden.

Het is gewoon zeiken om het zeiken, niet te geloven. :+

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:50

ergens snap ik wel dat ze enigssinds controle/toezicht willen..

op heel veel plekken is een wildgroei aan stalletjes, paarden, mestbulten en linten. niet echt mooi, zorgt ook voor (stank) overlast en milieu is er niet altijd mee gebaat.

Maar wanneer je goede materialen gebruikt, rekening houdt met milieu, stank en aangezicht, en daarnaast een goede mestplaats hebt etc..., dan mogen ze best wat meer toestaan vind ik.

Maar de 'slechten' hebben ervoor gezorgd dat er meer regels komen ten nadele van de 'goeden'.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:53

heb je gelijk in jeroen.
Wij hebben gelukkig geen mestplaats bij huis, alles gaat direct naar een boerderij verderop op de grote mesthoop.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 14:57

wij hebben hier ook 5 grote en 2 minishetjes staan.
wel goede mestplaats (wat nu giga vol zit) maar dan brengen we het van de winter naar de mestplaats bij opa en oma (boerderij)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:57

wij hebben er wel 1tje nu, met vloeistofdichte beton en wanden, en we dekken hem af met zeil, zit ongeveer 50 meter van het huis van de buurman (zit weg tussen, schuur en 2 houtsingels). daarbij is de open-kant onze kant op.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:58

Ah joh, die ambtenaren moeten toch ook wat te doen hebben!! ;)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:05

mee eens, moet nog veel meer in te doen komen in paardenhouderij en overheid (heb ik mooi werk straks :P )

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:15

Jeroen, tuurlijk moeten ze wel toezicht houden maar het duurt allemaal zo lang..... Niemand weet iets en degene die er mee bezig is, is toevallig altijd vrij of met vakantie als je belt. :x Snel zijn ze bij de gemeente zeker niet!
Je moet een hoop geduld hebben haha!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:19

Echt praat me niet over gemeentes, ze hebben bij ons de 2 uitvalswegen naar Emmen afgesloten in de plaatsen wezup en aalden (valt beide onder gemeente coevorden) omdat de riolering vervangen moet worden. Als we nu naar emmen willen moeten we 14 km omrijden. Ook rijdt er geen bus meer in witteveen en moeten we in westerbork opstappen wat er voor zorgt dat we 20 euro pm extra moeten betalen.
Na 3 weken hebben we naar onze gemeente gebeld hoe de afspraken over de afsluiting gemaakt waren, en die waren er niet eens van op de hoogte.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:22

ach, niet alles kan goed gaan ;) moet ruimte overblijven voor verbetering... :P

hier is het trouwens weer helemaal dicht/mistig.... meter of 50 verderop zie ik door het raam iets wat op paarden lijkt... :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:30

Goeiemiddag!
Interessante gesprekken hier! Ik heb er allemaal weinig mee te maken, en heb ook geen idee hoe de wetgeving geregeld is op dat gebied. Wel interessant!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:35

@ snoekiej: probleem is dat er eigenlijk geen wetgeving is ;) althans geen specifieke wetgeving voor de paardenhouderij. Dus wat er wel/niet mag is het gevolg van een eventuele nota van je gemeente in combinatie met landelijke milieu, mest en bouwwetgeving. (kortom: het bijeenzoeken van de meest gunstige regeltjes...)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 15:51

hier word het ook met de minuut mistiger. echt niks aan.
Zo eerst maar even de stallen doen. dan weer ff niksen tot de hoefsmid komt (5u)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:54

Hier eindelijk eens een beetje helder weer!

Las de column van Anky in de telegraaf trouwens net. Daarin schrijft ze dat ze zich bewust is van haar voorbeeldfunctie en daarom altijd een cap draagt.. Ahum.. sinds kort ja, hoe vaak hebben we Anky niet op tv/op foto's gezien zònder cap??

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:09

Ik wil ook geen mist meer :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:34

Wij hebben hier dagen mooi weer gehad en nu is echt super super mistig. Ik kan de andere kant van ons perceel niet meer zien :n

@ Noor: volgens mij reed ze eerder altijd zonder cap?
Moet wel zeggen dat het me opvalt dat steeds meer ruiters een cap dragen, ook de profi's. Mijn springinstructeur bijv reed altijd zonder, maar nu nooit meer. En zo kan ik nog wel mer voorbeelden noemen.

En lees wat over gemeentes. Daar hebben wij zo zeer niet mee te doen. Wel rijkswaterstaat ivm de nieuwe N18 die langs ons huis komt :( Wat een zootje ongeorganiseerd en ze pakken het echt niet mens-vriendelijk aan :n

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:37

Hier is het sinds het begin van de middag ook weer mistig, bah :(

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:04

Hier is het weer helder, hopelijk blijft dat zo want ik wil met de vos naar springles.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:13

Hm de dressuur liep niet vandaag, ben maar naar buiten gegaan :=
Tessa voor het eerst over een houten brug...spelen de kinderen er onder bij het water.
Ik vond het enger dan zij :')

Vind het maar droevig weer vandaag!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:48

hier is het eindelijk helder!!! Vanmorgen tot Alkmaar dikke mist gehad. Morgen moet ik weer naar Amstelveen dus ik hoop dat het helder blijft.
@weule: ik duim dat de buurman zijn verstand gebruikt. Hier zijn de regels binnen de gemeente zo onduidelijk dat de ambtenaren er ook geen eind aan weten. Vorig jaar september hebben we een brief gekregen met de vraag hoeveel vierkante meter agrarische bijgebouwen we hebben. Antwoord moest binnen 14 dagen. Dat hebben we nog steeds niet ingestuurd en we hebben ook niets meer gehoord.
Ik heb geen idee eigenlijk hoeveel paarden je hier mag houden op een woonbestemming. Van het voorjaar hadden we er nog 8 lopen, en nu nog 2,5, dus dat zal vast wel mogen.

nog een kleine toevoeging: ik had de voorlopige sgw-kalender binnen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:24

@ Sannn dat zijn geen leuke grappen in de trailer
@ Rowo gelijk heb je dat je verkoopt. Zeker als je opvolging heb staan. Mensen vragen ook wel naar mijn schimmel maar omdat ik er nog niet klaar mee ben vraag ik gewoon veel geld. Degene die het betaald krijgt haar mee. Heb mijn veulen ook al een paar keer kunnen verkopen maar dat is mijn toekomst en is helemaal van mij.

Schimmel is naar de fysio geweest en jeetje wat was dat nodig. Arm dier en dat waarschijnlijk alleen maar door die actie in Barchem. Komende dagen moet zij vooral lang en laag lopen en dan weer opppakken en met 3 weken weer terugkomen. Alle reacties en acties van de laatste weken zijn weer volledig te verklaren. Vandaag haar lekker met rust gelaten.
Vanmorgen hadden we hier regen en nu kan ik weer niet het einde van de straat zien. Weer zo'n dikke mist.