[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:29

CoriienRN schreef:
En atiaxie? dat heeft toch ook te maken met verlaming?

Ataxie is een verlamming, vanwege een beschadiging in het ruggenmerg. Die schade moet een oorzaak hebben. Dit kan een virus zijn of een trauma.
Ataxie is dus in feite geen diagnose maar een symptoom.

Arme bull...zijn mannelijkheid kwijt.
zijn eigen beweging in de wei is het beste.

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:39

Ataxie was het zeker niet. het is nu een 3/4 jaar geleden, maar toen konden ze niks vinden in Utrecht. Ook geen west nile of iets. Hij had wel een extreme leverontsteking erbij.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:16

@ corienn Leuk topic corien. Hebben jullie altijd barrage achteraf en niet ingesloten?
@ pb Raar dat men niet wist wat het was. Wel jammer want het lijkt een heel leuk paard op de foto.
@ bianca ik heb met castraties bij mijn paarden gekoeld indien mogelijk, wond schoongehouden en zoveel mogelijk aan het lopen gehouden. De meesten van mij werden in het land gedaan in het najaar en gelukkig nooit problemen mee gehad. Ik laat ze ook altijd staand castreren en niet plat in een kliniek. Goed in de gaten houden en laten lopen dan gaat het meestal wel goed.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:56

Goedemorgen!

PB: wat vervelend zeg. Toch altijd verdrietig zoiets! Wel fijn dat Amati zijn best deed met springen!
Bianca: ik heb hier geen ervaring mee, maar je hebt al wat tips gehad zie ik ;)
Corien: ga even je topic bekijken :)
Evie: Fijn dat Bam goed gaat!

Beetje gaar. Lag pas om 2 uur in bed en zit nu alweer een tijdje op het werk. Het is een beetje druk hier.. :z Vanmiddag een seminar over handhaving, dat lijkt me wel leuk. Daarna even Jer longeren, die heeft een lekker rustig weekje! En met Nudine aan de wandel. Binnenkort eens even kijken of het zadel er weer een beetje oppast, aan de hand is ze maar moeilijk te hanteren. Ik moet lange rechte stukken met haar draven dus dan moet ik wel van het erf af en dat vindt ze wel erg leuk. hooooooooooooooo paard! :7

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:56

Goede morgen!

Heleen, pb aha ja dacht mischien dat ;)
Pb wel vervelend hoor, om zo je paard te moeten laten gaan :(
Noor druk dagje dus! Is je merrie beetje vrolijk?
Bij mij op stal is er ook een paard wat aan de hand moet stappen, maar die is ook 5 nou berg je maar :+ haha

Carolien Het ligt er ook wel aan waar je rijd en hoe veel starts er zijn, maar meestal ingesloten ;)
heb pas 1 x achteraf moeten rijden, dat was op de ragio kampioenschappen :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:01

Goedemorgen!

Zo ga even vlug op de Hattrick rauzen. Dan moet ik helaas naar hoorcollege. Heb het vorige blok er 1 gevolgd slechts en wil nu mijn leven beteren. :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:04

@ Corien: ja, merrie vindt het wel leuk dat ze weer wat meer aandacht krijgt. Afgelopen maanden kon ik niet veel meer dan een beetje poetsen en of ik haar daar nou zo blij mee maak... ;) Ze heeft wel weer zin om wat te gaan doen!
@ PB: succes!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:06

Pb goed bezig ;)
Noor kan ik me wel goed voorstellen, die paarden staan maar te staan :)

Ik ga tandjes poetsen en weg!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:08

Ik ben ook al even wakker.. Beetje onrustig geslapen. Kreeg gister een brief van de gemeente dat ze ondanks de brief die ze eind vorige maand gestuurd waarin stond dat we een nieuw huurcontract zouden krijgen, ze ons toch geen huurcontract gaan aanbieden. De kosten om ons huis te verbouwen zouden veels te hoog zijn... Conclusie: per 1 juli moet ik een andere kamer gevonden hebben :\ |(

Heb helemaal geen zin om te moeten verhuizen en zal daarnaast nooit meer zo'n huis vinden als waar ik nu woon, dus vind het allemaal nogal jammer en ben echt kwaad op de gemeente dat ze het zo slordig aangepakt hebben :(

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:17

Goeiemorgen!
@Vief: :(:) Dat is inderdaad flink balen en niet erg netjes van de gemeente! Hopelijk ga je toch iets vergelijkbaars vinden!
@PB: Wat een naar verhaal van dat paard! En fijn dat Amati zo goed zijn best deed tijdens het springen! Veel succes met Hetje en tijdens je college!
@Noor: Balen dat het zo druk is op je werk.. En wel lekker dat je weer wat met Nudine mag gaan doen!
@Evie: Fijn dat je weer lekker met Bam hebt kunnen rijden!

Gisteren waren we gelukkig mooi op tijd klaar in Staphorst en was ik dus nog aardig op tijd thuis. Was ik wel erg blij mee, deze week heb ik het eigenlijk net te vol gepland allemaal :o Dus dat extra uurtje slaap heeft me goed gedaan ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:37

Vief: Dat is klote zeg!

Zo net heerlijk gereden op Hetje en voor het eerst sinds tijden weer op Little Stuart! Ik ging zitten en wist gelijk weer hoe een echt goed paard voelde. Wat een dier is dat toch zeg. :D Helemaal weer verliefd. <3

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:14

Goeiemorgen!
Ik ben vandaag lekker vrij! Ga wel twee opdrachten afmaken, heb ik dat vast gehad. Dit weekend wordt namelijk superdruk, en dan heb ik er echt geen tijd voor!

Wat rot dat je oude paard is ingeslapen PB. Maar zo te horen is het wel beter voor hem geweest. En fijn van Stuart!!
Fijn dat Bandido niet tegenviel Evie!
Lekker zo'n druktemaker Noor ;) Hopen dat je zadel nog past dan!
Getver wat balen Vief :(:) Lekker van de gemeente! Kun je er helemaal niets meer aan doen?
Lekker dat je gister bijtijds klaar was Benthe!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:21

Wat enorm vervelend Vief!
Fijn dat Little Stuart zo'n super paard is en Hetje zo fijn ging PB!
Lekker een vrij dagje Shanouk!

Ik heb even een chill uurtje op school :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:04

Pb lekker gereden dus. Rijd je stuart niet elke dag ?
Vief dacht zo iets te lezen op je www echt vervelend zeg! Nu snel wat anders zoeken of helpt de gemeente mee?
Snoek druk dus! Succes met je opdrachten :)
mistid ook lekker ene tussen uur :)

Heb net een heerlijk bruin broodje zalm, roomkaas, rucola en kappertjes op :9

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:19

Lekker Corien!
Ontzettend balen Vief! Gaat dat we lukken op zo'n korte termijn??
PB: fijn dat je weer lekker gereden hebt.

Het harde werken werd hier even onderbroken door een brandoefening. Even frisse neus halen en 5 min later weer naar binnen ;). Straks naar het seminar in Hoorn en daarna lekker naar huis.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:32

@ PB: fijn dat stuart zo fijn ging :).

@ Vief: Jeetje, dat is mooi zuur :\ .. Jullie hadden het zo mooi voor elkaar daar.

@ Shanouk: Succes met je opdrachten ;).

Het is nog even afwachten of mijn vliegtuig nou morgen wel gaat vertrekken. Blegh, word er nu toch wel een beetje moe van. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben en ik wil gewoon naar Thailand!
Ik heb daar al zo lang op moeten wachten, en nou is het zover, en dan heb je dit.. Helaas kan niemand er wat aan doen, maar het blijft frustrerend.

Ik ga nu maar lekker met een boek op het terras zitten :).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:38

Balen zeg Kim! Mijn man vliegt vanavond, dat viel niet tegen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:56

Ik vroeg me idd af of Antoine ook kon vliegen. Ja dus.

Ontzettend jammer van jullie huis Vief. Hopelijk vind je snel een goede vervanger.

Kim, hopelijk kun jij morgen ook gewoon vliegen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:10

Kim: Hopelijk kun je gewoon vliegen. Klasgenootje van mij is vanmorgen naar Tunesië gegaan, dat vliegtuig ging wel
Vief: Wat vervelend zeg van de gemeente.
PB: Wat naar van dat paardje :(:)
Noor: Altijd leuk zo'n brandoefening :P

Ik heb geluk, ik moest eigenlijk vandaag van 9u tot half 6 naar school maar kreeg net te horen dat de docent die ik van 3 tot half 6 heb, ziek is. Dus ik ben nu lekker vrij :D Helaas moet ik nu wel vrijdag middag die lessen inhalen. Ik ga nu maar snel naar het station, anders mis ik mijn bus. En ik heb geen zin om een uur te wachten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:00

PB @ naar buiten gaat dus niet meer als hij zich niet laat pakken.....dat is juist de reden dat ik dit nu gedaan heb, hij is veel te eenkennig en ik kan niet alle dagen zijn handje gaan vasthouden.
Corien @ ja gewoon op stal in de spuitplaats, hij is gesedeerd en staand geholpen, was in 5 minuten klaar.
Vief @ jeetje wat vervelend zeg......

Ik ben vandaag de hele dag bij Bull <3 gebleven, ik had nog wel een boek te leren, dus ik in de kantine leren en elk uur gingen we even wandelen... :D en weer koelen, moet zeggen dat het er wel goed uitziet, helemaal niet extreem dik of zo ?? beetje "lobbig" maar de koker en alles ziet er prima uit. Zo nu en dan druppelt het wat bloed en dat was goed zei de DA zodat het zich zelf ook goed schoonhoud. Ga vanavond laat nog even weer.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:12

PB jeetje wat een verhaal! Leuk paard zo op de foto!
Vief wat balen zeg! :(:)
Kim dat is idd erg vervelend! Je zit er op te wachten en nu moet je nog steeds wachten.
Anthea dat is wel beter zo vroeg vrij!
Bianca fijn dat het er nog goed uitziet bij bull!

Hier rustig dagje alleen aan het werk geweest. Gister W gereden en die had een goede dag! :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:10

Goedenavond!
Ik ben weer thuis. Vorstin liep niet super, maar het ging wel. Morgen weer ff vrij. Opdrachten helaas nog niet af

Hopelijk kan je morgen vliegen Kim! Maar leuk is het niet dat je nog niets zeker weet!
Lekker dat je wat vroeger klaar was Anthea!
Fijn dat je gister lekker gereden hebt Margriet!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:28

Goede avond!

Bianca jeetje := das niet niks, lijkt me zelf niet echt lekker voor een paard (zou zelf naar de kliniek gaan)
Kim vervelend zeg!! hoop dat je morgen kan vliegen!!
Lielle fijn dat hij kan vliegen!
Snoek morgen weer een dag :)
Anthea lekker met dit weer vroeg naar huis :D

Heb jackson aan de dubbele-longe laten lopen, ging niet slecht voor de eerste x :)
Daarna er nog achter gewandelt, snapte hij eerst niet, daarna wel toen ik met me lijnen langs zijn kleine kontje wapperde :')
Nu snel pizza eten :9

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:59

Kim, hopelijk is alles snel weer normaal op Schiphol zodat je lekker naar Thailand kan!
Vief, wat balen van je huis/kamer. Hopelijk vind je gauw iets leuks weer.
PB, jammer van dat paard. Zo hoorde ik vorige week dat de oude pony van mijn zusje er ook niet meer was. De mensen die Penny (ja, een echte penny-naam :+ ) toen gekocht hadden wonen in het dorp waar ik werk en komen regelmatig bij me de winkel. Ach ja, zo gaat het nou eenmaal..
Corien, mooi dat het longeren aan de DL goed ging!

Stagedag viel toch wel mee vandaag. Meelopen met een klas was erg leerzaam, bij de meeste leraren gedroegen ze zich wel maar bij een jonge vent (die net was afgestudeerd) was het een drama. Die houdt het zo niet lang vol voor de klas vrees ik... en bij de rapportvergadering hoefde ik er ook niet zo lang bij te zijn. Dus was mooi om 3 uur alweer thuis :)
Verder nog even lekker gereden vanavond.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:01

Rosalie leuk zeg, ja wij deden dat ook op school bij "jonge" leraren :=
Ja Jack vond het eerst wel wat raar die lijn aan zijn kont :+