[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:04

ik denk dat ik niet zou starten SGWukkie...probeer die laatste cross lekker te rijden! dan heb je ook een fijne afsluiting! maar dat is mijn mening...ik kan er verder ook weinig over zegg!

met die 4* wedstrijd op tv...was er ook iemand die het paard net ene maand had ofzo?! naja heel kort! ik vind het dan eerlijk gezegd beetje onverantwoord om dan zon cross te rijden...?!?!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:18

marieketencate schreef:
Ze kunnen allebei ook best ver komen in dressuur, maar ik houd niet meer zo van die mentaliteit op dressuurwedstrijden. Maar deze winter moeten ze er tegenaan! Pico start ik M1, maar die denkt nog steeds 6 wissels in een gebroken lijn in contragalop te moeten proppen

Ah Sim...ook met jou komt het helemaal goed! Lekker veel gaan springen deze winter!

Whahaha ik heb hetzelfde probleem Marieke
Maar gewoon veel oefenen en je kan erg veel sprokkelen in zo'n gebroken lijntje van 5 meter hoor

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:28

@ Kimdepim: Wat fijn dat je rondje goed ging
Gewoon stomme pech dat je zowel met Amaretto als Emiel onderuit bent gegaan.
Ze zullen nu waarschijnlijk ook wel wat beter opletten denk

@ BrittJlover: Leuk dat je weer wedstrijd hebt, bij mij gaat het soms veel beter na een poosje zonder wedstrijden, hoop bij jou ook
En zo’n bardienst is vast leuk

@ Chantal: Hoe Muriels wedstrijd? Heeft ze hem een beetje bij elkaar kunnen houden?

Vanavond komt me kleine nichtje hier slapen, m'n oom komt helpen klussen in garage..
Maar laatst belden ze vertelde mijn tante dat Evy (m'n nichtje) ook ging ponyrijden
Echt lief, ze heeft voor het eerst op mijn pony's gezeten, en dat vond ze echt helemaal super, de eerste keer zat ze echt helemaal te trillen, maar ze wilde er wel op blijven zitten..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:02

Nog een leuk paardje gevonden RT?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:08

Al bij de 4,5 jarige top eventer op marktplaats gekeken?

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:12

kben er ook nog eens.

ga morgen mee groomen naar Arendonk. laatste federatiecross...
gaat er nog iemand ?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:18

Uhhm, ik in ieder geval niet
Veel plezier alvast

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:54

ja hoor, heb ik weer,
echt iets voor mij..
ga ik vandaag rijden, morgen 1e x weer wedstrijd na een tijdje..
loopt ze een beetje kreupel
dat wordt morgen dus niet meerijden..
geen idee hoe het komt.. het is rechtsachter, waarschijnlijk flink aangetikt ofzo..
baal er wel flink van.. maarja!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:24

Ik krijg net het eerste persbericht vanuit Boekelo in mijn mailbox: Alice Naber is niet gestart en Jan van Beek is voorlopig de beste Nederlander.

KNHS schreef:

NK Eventing in Boekelo van start

BOEKELO – De 34e editie van de Military Boekelo is van start met het ongekende aantal van maar liefst 117 deelnemers. Naast topruiters als Andrew Nicholson (Nieuw Zeeland), Matt Ryan (Australië) en William Fox-Pitt (Groot Brittannië) zouden zes Nederlandse combinaties om het Nederlands Kampioenschap strijden. Door een lichte blessure van Royal Kiwi kon titelverdedigster Alice Naber-Lozeman niet aan de start komen.

“Een kwartier voor we de ring in moesten bleek Royal Kiwi kreupel te zijn. We hebben de hoefsmid er nog bij gehaald maar het was te kort dag en ook met het oog op de cross morgen leek het ons beter om maar niet te starten”, aldus een zeer teleurgestelde Alice Naber-Lozeman. “Qua timing kon het niet slechter uitkomen, we hadden het hele seizoen naar Boekelo toegewerkt. De blessure lijkt echter niet ernstig te zijn”.

Van de overige Nederlandse deelnemers is Jan van Beek (Rijsbergen) met La Cru na het 1e onderdeel – de dressuur – op een 22e plaats de beste Nederlander. De klasseringen van de overige Nederlanders: 66. Chantal Megchelenbrink (Ursem) met V&M Bennfentes, 70. Gert Boonzaaijer (Renswoude) met Coral Estate Frisco, 96. Wendela Schlimmer (Ede) met Several en 98. Henk-Jan Lozeman (Putten) met Humatch Mon Ami. Aan de leiding in het voorlopige tussenklassement na de dressuur gaat Ruth Edge (Groot Brittannië) met Two Thyme.

Morgen (zaterdag) staat de cross-country op het programma en zondag het afsluitende springparcours.

Het bericht zal zo wel op www.knhs.nl verschijnen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:33

gaan jullie als SGW'ers ook allemaal morgen in Boekelo kijken? Ik wel, kreeg vandaag 2 vrijkaartjes

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:36

Jeetje wat balen zeg van Kiwi

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:37

ik zou heen, maar dat gaat niet door

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:39

BrittJl0ver schreef:
ja hoor, heb ik weer,
echt iets voor mij..
geen idee hoe het komt.. het is rechtsachter, waarschijnlijk flink aangetikt ofzo..

Ohw wat balen zeg!
Je mag Sam wel lenen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:43

viefdepief schreef:
BrittJl0ver schreef:
ja hoor, heb ik weer,
echt iets voor mij..

Ohw wat balen zeg!
Je mag Sam wel lenen

haha moet lukken, ze zijn allebei gek en lopen op hetzelfde niveau

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:44

Hoi ik was er ook weer van t nieuwe paard!

Nou anja dacht..Oooh z-dressuur paard..Dat is opstappen en wegrijden..
Mooi verkeerd gedacht dus..Pfoeh kheb lang niet meer op zo'n drukte maker gezeten! wat zat daar in bloed in zeg!
En sterk dat ze was!
Ik reed haar op een gewoon bitje terwijl ze de laatste tijd op stang en trens was gereden dus was voor haar ook weer wennen..
Eerste 20 minuten was elk beetje been dat ik gaf teveel..Ik ben gewend dat als je in de draf zit..Steeds druk te geven met je kuit, terwijl je bij haar als je eenmaal in draf zit je been los moet laten als het ware..ze loopt wel..Maar dat is zo moeilijk in het begin!
Pfoeh ik moest echt de knopjes vinden!!

Iets teveel buiten been en ik was aan het wijken of ik zat in de schouderbinnenwaarts..
Ik wou van draf naar stap en ik reed opeens een piaffe..Wendy(eigenaresse) kon er wel om lachen gelukkig
Later ging het beter en werd ze wat meer ontspannen en ik had door dat ik niet constant druk moest geven..
Maar ze was aan het zweten na de tijd!

Er was trouwens 1 dingetje mee..Wou ik jullie mening wel eens over..
ze is afgekeurd..Na de buigproef liep ze kreupel..Dat kon aan het beslag liggen dus ze is opnieuw beslagen en het vocht in haar benen is al afgezakt..
Over 2 weken komt de dierenarts weer en dan moet ze opnieuw gekeurd worden..
Iemand enig idee of het dan wel verstandig is zo'n paard te houden?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:48

hallow ik ben er ook weer..

heb aan de begin van de middag boodschappen gedaan met mn vader. . spulle gekocht voor morge avond

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:08

Een hoop stalgenoten (waaronder mijn zusje) gaan wel morgen (ook vrijkaartjes) maar ik ga niet mee. Ik heb even heel hard een echt vrije dag nodig en anders moet ik morgen weer gruwelijk vroeg mijn nest uit om actief te zijn (je moet er vroeg zijn, anders staat er file op de snelweg tot aan Almelo, zoals vorig jaar). Mijn zusje heeft beloofd dat ze foto's maakt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:43

Hier een heel erg geschrokken mutsje.
Ik kom vanavond bij mijn flat aan, ligt het glas uit mijn voordeur.
Ik schrok me al de kl*re, gauw naar beneden en mijn buurman van rond de 70 gevraagd of ie met me mee wilde

Dat was maar goed ook, want ze hadden mijn hele flat over hoop gehaald
Mijn portemonee zat bij mijn bieb boeken in de tas die was niet gestolen, lag gewoon op de bank. Mijn auto en trailer papieren wel.
Het ergste vind ik dat een armband van mijn oma weg is.

Ik durf nu ook niet meer thuis te slapen en heb een boel spullen naar mijn ouders verhuisd.
ze/ hij / zij hebben/ heeft zelfs mijn muntjes voor het koffieautomaat uit mijn uniform broek gehaald.
Ik weet ook niet waarom ze bij mij geweest zijn. Valt niks te halen. Ik heb nooit geld in huis,max 20 euro ik heb geen digi, geen dvd een hele oude tv en geen gouden sieraden.

Ik moet nu nog 1 formulier invullen via internet en dan ga ik proberen te slapen.
Morgen komt de TR, kan ik daarna mijn huis opruimen. Er ligt overal glas.

Sorry voor het lange en chaotische verhaal maar ik moest het even kwijt.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:50

jeetje zeg gvdt dat is even schrikken!! gatsie...!! logisch hoor dat je zo geschrokken bent!! gelukkig hadden ze dus niet veel mee te nemen!! maar die armband is waarschijnlijk wel de meest emotionele waarde die is weggehaald!!

grr:( daar kan je toch zo boos om worden he!

anja: ik heb geen idee of dat kan! als die met beslag altijd goed blijft..tja misschien wel! even aan de da vragen!!

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:23

Citaat:
Er was trouwens 1 dingetje mee..Wou ik jullie mening wel eens over..
ze is afgekeurd..Na de buigproef liep ze kreupel..Dat kon aan het beslag liggen dus ze is opnieuw beslagen en het vocht in haar benen is al afgezakt..
Over 2 weken komt de dierenarts weer en dan moet ze opnieuw gekeurd worden..
Iemand enig idee of het dan wel verstandig is zo'n paard te houden?

Mijn pony is na de klinische keuring ook afgekeurd. Ik had 2 weken ervoor gecrosst en ze liep erna kreupel (aangetikt) hoefsmid erbij, ze liep weer goed. Daarna naar varsseveld geweest om te springen, zijn we met zn tweeen over de kop gegaan met los springen. Ze liep niet kreupel dus ben gewoon gestart. Dit was zaterdags en dinsdags werd ze dus gekeurd. Afgekeurd.. We hebben ront aangevraagt voor dat been en was vrijdags dus niks te zien op de foto en de mensen hebben haar alsnog gekocht, ook omdat ze geen stap verkeerd zet met het rijden. Tis ook maar een moment opname
ik zou voor de zekerheid het ff op de foto zetten...
Laatst bijgewerkt door Kelloriejj op 07-10-05 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:25

Brrr, wat schrikken GvdT!! Kan me voorstellen dat je even liever ergens anders slaapt!

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:26

@ GvdT: Hey...

Dat is schrikken zeg... Hoop dat je nu beetje kalm bent geworden. Zal heel moeilijk voor je zijn, dat die armband weg is... Ik ben ook een keer een ketting van me oma verloren met zwemmen, nooit meer terug gevonden natuurlijk
Hoop dat je een beetje kan slapen vanavond, en binnenkort in je flatje.. Sterkte

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:51

GvdT: dat is schrikken! En wat vreselijk van de armband van je oma! Het gevoel dat er iemand in al je spullen heeft gezeten is echt heel naar. Heel veel sterkte, meis.

Anja, dat klinkt als een super paard! Zo sensibel heb ik ze graag. Wat betreft die keuring. Ik zou nog een keer laten keuren. Bij de geringste twijfel idd even op de foto zetten. Het is zo'n momentopname en het kan idd aan het beslag hebben gelegen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:06

GvdT --> Jee wat moet jij zijn geschrokken... Kan me goed voorstellen dat je nu niet in je eigen huis wilt slapen.

Muriël heeft lekker gereden vanavond! 1e parcour 2x foutloos, ze had Moertje goed aan het lopen, al vond ik het tempo te hoog, maar ze sprong niet vlak. Ze werd 2e, 1 prijs.
2e parcours was progressief, hier weer 2 x foutloos en nu was ze de snelste en had een 1e prijs te pakken!! Nu ging het parcour mooi beheerst!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:07

Brr... ik weet hoe het voelt als er inbrekers in je huis zijn geweest... Bij ons gebeurde het tijdens de vakantie, maar voor hetzelfde geld waren we die dag gewoon op ons werk geweest. Het idee alleen al dat er iemand tussen je spullen heeft lopen snuffelen, bah.

GvdT, sterkte! Ik kan me goed voorstellen dat je je nu niet veilig voelt in je eigen huis. Hopelijk komt dat allemaal nog goed.