[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:53

Hopelijk komt het snel goed Mila!!

Zou er iemand van mijn bokt-vriendjes op zaterdag mijn dressuur en jumping willen filmen als het past in de planning? Zal normaal gezien alleen op pad zijn.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 10:04

Jaaa ik wil wel als ik niets voor Sarah of Dirl moet doen!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:13

Ik ben er ook drie dagen dus als het niet overlapt wil ik gerust wel filmen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:22

Ik heb me miskeken in mijn agenda haha. Ik moet nu zondag werken en niet volgende week.

Dus... voor wie wil, ik kan de 3 dagen eventueel voor foto's en filmen. Ben absoluut geen pro maar wil het wel proberen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:38

We zullen een planning opmaken voor jou Varekaj :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:41

Als ik weet wie wanneer ongeveer start moet het lukken :))
Groomen lukt me denk ik nog niet, maar als er nood aan is wil ik daar ook wel bijspringen.

Als het kan wel een zonnetje dat weekend 8-) Regen is zo nat.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:48

Ik wil dan ook wel mee op schok gaan. Dan kan ik wat conditie kweken haha. 'k Hoop eeeecht geen slecht weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:01

Rugzak met picknick mee en gaan met die banaan!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:04

Alst regent, mogen jullie je picknick bij mij in camion opeten :)
Alé, als t nie regent ook ze :D

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:09

Oh klinkt leuk! Ik wil ook mee :( ! Helaas valt het elk jaar samen met een ander evenement waar ik ga helpen en naar toe wil :).

Met J'tje gaat alles goed! Hij lijkt al terug de oude, een beetje liever en aanhankelijker dan anders. Hij staat nog op de kliniek. Er was gisteren geen DA meer toen we gingen kijken dus hoe de wonde evolueert weet ik niet, maar hij steunde er al terug vlotjes op dus denk dat het wel zal meevallen. T'is alleen op een mottige plaats die ze veel bewegen dus daardoor zal herstel wel langer duren, en boxrust de eerste weken...
Nu stuurde mijn mama gisterenavond een foto, de moeder van de 7j (J'tje), die had ook de tralies van haar stal kromgetrapt gisteren... zit in de familie blijkbaar :( ! Zucht...

Hier is de eerstvolgende cross Overpelt met de Ado! Heb hem ook voor Aspiranten laten inschrijven. Vertrouwen is er nu terug en hij moet ze eerst wat meer "voor elkaar" krijgen tussen de hindernissen eer hij terug hoger mag van mij :+. De hoogte is het probleem niet, daar hoeft niet op geoefend te worden :).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 11:13

Jaa jullie mogen ook steeds in de caravan! Ik voel een meetingke opkomen, ik voel het! Gezellig! Leuk om eens bij sommige een gezicht achter de naam te plakken!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:08

Ik wil gerust meeten maar geen idee wnr ik vrij ga zijn want ik vermoed dat ik terug zal groomen ook.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:16

Op vele namen al een gezicht maar meeten altijd leuk! :D

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:41

Klinkt leuk, maar ik ga toch maar niet zo ver rijden voor een meeting. Sommige van jullie zie ik mss op een LRV cross?

Leuk jullie hier terug te zien Rayaa en Evelyn!

Steph, super dat hij het goed doet. Hopelijk geneest de wonde snel en kan hij rap weer in het werk.

Mooie outfit Antonius, zal wel kriebelen om te starten met de crossen!

Mila, jammer dat je nog tot zaterdag moet wachten op de dierenarts, maar wel goed,dat het niet meer warm staat. Is de zwelling ook aan t wegtrekken?

Wij zijn gisteren gaan trainen. De gewone hindernissen waren geen probleem, maar van die sprongen met putten onder of voor en evt nog met water in, daar hebben we het allebei niet voor. De waterbak stond veel te vol, dus daar niet echt afsprongen kunnen oefenen, maar erin lopen deed hij wel heel braaf. Amai ik ben er serieus stijf van vandaag. Alles doet pijn!

Afbeelding

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:44

ik wil ookwel foto's *\o/* We kunnen hier al onze starttijden plaatsen en dan zien
wie kan filmen/foto's nemen

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:46

@Katharinaa: dat is in Meer he! vind dat echt een leuke cross :) maar vindt je het niet gevaarlijk met inrijdeken springen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:05

Alé zal vanavond maar bij ons ma gaan polsen om de spiegelreflex mee te krijgen dit weekend, ik hoor het al :+

En het gaat hier ook weer eens de soep in. Toch een beetje. Dinsdag is de DA geweest voor de inentingen van griep/tetatus en rhino bij Icaro. Omdat er zo tekorten zijn aan rhinovaccins was dit een iets ouder vaccin (denk van vorig jaar) uit Duitsland, maar wel gewoon goedgekeurd. DA had aangegeven dat reactie mogelijk was, maar niet noodzakelijk. Gisteren alles prima bij Icaro, niks te zien. Vandaag wil ik hem op de paddock zetten, maar ipv gevoerd regendeken nu met zijn gewoon staldeken. De grond is toch droog. Ik kijk voor de zekerheid en jawel, een zwelling formaat tennisbal waar de rhino is gezet -O- DA gebeld, zolang hij er geen pijn of hinder van ondervindt en niet sloom wordt of koorts maakt kan het geen kwaad. Bewegen en werken mag, wordt zelfs aangeraden omdat de zwelling dan makkelijker afneemt.
't Was te denken, sta ingeschreven voor de laatste oefenwedstrijd zaterdag, gaat die met zo een ei rondlopen.

Verder ben ik aan het rondkijken om extra grond bij te huren maar liefst kopen. Da's intussen ook een avontuur aan het worden, jongens toch. Vraag mij af of ze denken dat er goud, olie en truffels tegelijk in de grond zit. Zo een prijzen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:14

florence123 schreef:
@Katharinaa: dat is in Meer he! vind dat echt een leuke cross :) maar vindt je het niet gevaarlijk met inrijdeken springen?

Waarom vind je dat gevaarlijk? Omdat het achter de bomen kan blijven haken ofzo?

Ik had dat nog nooit gedaan, doe ook zelden of nooit een inrijdeken op, maar vond dat er zoveel wind stond. Dus ik had het in t begin opgelegd met het gedacht: als ik ga springen kom ik het wel snel wegleggen. Maar was dus eigenlijk vergeten dat het erop lag, tot mijn vriendin zei: 'amai bij die afsprong vliegt uw deken nogal omhoog'. Maar hij had er duidelijk geen last van, dus gewoon zo verder gedaan.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:16

Oh Varekaj weeral pech! Hopelijk is het snel weg. Io Vivat wordt helemaal stijf van het rhinovaccin, echt zielig. Dus hij heeft het ook al lang niet meer gehad (ook mede doordat ze zo moeilijk te verkrijgen zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:25

Normaal krijgen ze hier alleen het griep/tetanus, omdat dat het enige is dat verplicht is. Rhino is pas verplicht vanaf FEI dus internationaal dacht ik (ik kan mis zijn). Mede omdat de DA eerder al aangaf dat het rhino vaccin niets doet tegen de dodelijke variant en bij de andere variant alleen het ziekteverloop wat milder maakt.
Nu is het dat de stalbaas er over "valt" dat ze geen rhino hebben gehad dat Icaro het heeft gekregen. De andere 3 weet ik nog niet wat ik ermee ga doen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:46

Net op school de ambulance en de MUG. Instant kiekenvel en m'n hart begon ook al sneller te kloppen!
Dat jullie maar netjes ongedeerd op jullie paarden blijven zitten volgende week! ;) En voor de rest van het jaar en erna ook! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:23

MUG? Dan moet het wel heel ernstig geweest zijn (levensbedreigend), anders rukt die niet uit.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:28

Inderdaad de MUG. Die kwam eerst aan en dan niet veel later de ambulance... Maar ik heb al horen vallen dat het meeviel achteraf maar 'k ben 't niet zeker. De MUG zie je niet graag komen!
En 't moet niet altijd levensbedreigend zijn, als je valt van je paard en pijn hebt aan je rug/nek en niet goed kan bewegen moet je blijven liggen en de MUG komt dan normaal ook.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:29

Allez 'k heb dat al 2 keer gezien met rug en de MUG vandaar. :) Maar 't is idd niet goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:36

Omdat nek- en rugschade levensbedreigend kan zijn in het slechtste geval. Soms zit er ergens een breukje en zolang je niet beweegt is het goed. Ga je wel bewegen, dan kan dat nét genoeg zijn om de fatale tik te geven. Maar dat is muggezifterij :P

Om met een vrolijke noot verder te gaan: ik heb een hekel aan muggen in het algemeen, maar de MUG zie ik liever ook uit de buurt blijven 8-)