@ bianca ach je raakt eraan gewend. Is zijn manier van uitdagen maar als een hindernis hoog staat slik je af en toe weleens extra haha. Nadeel is wel dat ik meer klappen krijg in mijn schouder en dat kan ik er niet bij hebben. Daarnaast kan ik niet zomaar iedereen erop laten springen en dit is de reden waardoor ik van mijn ouders niet met hem mag crossen ondanks dat ik er nog nooit af ben gevallen. Leuke filmpjes trouwens. Hij doet het goed.
viefdepief
Geplaatst: 19-04-10 17:21
Jeetje Bianca, dat is inderdaad snel opeens! Hoop echt dat het castreren helpt 't is wel vervelend zo natuurlijk.. Foto's en filmpjes zijn trouwens erg leuk, hij doet het al goed!
Mandy: Fijn dat het eindelijk wat op begint te schieten
Woll was nogal druk na 2 daagjes niet rijden. Stond wel heel tevreden en zonder schrammen of losse vellen in haar stal, dus denk dat ze het erg naar haar zin heeft op de wei
Ziet er goed uit Bianca! En ik denk dat castreren heel verstandig is. Zeker nu in het voorjaar worden die jonge hengsten echt een stuk brutaler en meer hengst. En ik weet uit ervaring dat hengsten dan niet leuk zijn op concours. Daarnaast als ze niet gekeurd zijn is het ook een onnodig risico om te lopen.
Net weer hard gewerkt met springles. Had er 2 bij en Trakkie was stout en Amati was braaf. Die heeft wat geleerd van de vorige keer.
mistid
Geplaatst: 19-04-10 19:34
Fijn dat de krammen eruit mogen donderdag Evie! Heel veel bokkers die naar de crosstraining gaan! Mooie foto's Bianca, Bul wordt met de keer mooier! Jammer dat je hem hebt laten castreren, maar ben het wel met Mandy eens. Balen Benthe, dat je de hele dag de verkeerde personen krijgt doorverbonden! Fijn dat het uier eindelijk gegroeid is Mandy! En wat een goed resultaat van Avi! Fijn dat ze beide goed gingen, je ruin is wel echt een klojo he Caroline Leuke filmpjes Bianca! Fijn dat Amati wat van de vorige keer had geleerd!
Ik heb Meno zijn zadel en hoofstel net gepoetst, heb zelfs de onderkant van mijn zadel gedaan. Zadel is iets lelijk geworden door het water, hoop dat het na een paar likken vet weer helemaal mooi is, is nu al weer een stuk beter zo nog het voortuig
Ja wat wil je Bianca, als jij een vent zou zijn en ze zouden je ballen eraf willen hakken dan ging jij ook met je benen over mekaar staan.... Ik hoop dat het helpt en dat hij wat relaxter wordt. Hij was zo verder in de training wel heel erg braaf.
AntheaV
Geplaatst: 19-04-10 19:45
Avond! Ik ging vandaag even met mijn groepje project presentatie in elkaar zetten, dat ging lekker snel gelukkig. Heb beide paardjes nog gereden en die gingen beide goed.
PB: Fijn dat Amati braaf was! Bianca: Bull ziet er mooi uit. Ik kan me wel voorstellen dat je hem hebt laten castreren. Mirthe: Hopelijk knapt je zadel er van op Jipje: Balen dat je niet de goede mensen aan de telefoon kreeg Rowo: Hopelijk komt het veulen nu ook snel!
Snoekiej
Geplaatst: 19-04-10 19:59
Goedenavond! Vorstin was gelukkig weer niet stijf ofzo Morgen klim ik er gewoon weer op! En zondag ook crossen in Lelystad. Dus ik hoop dat de RJ groepen het terrein niet kapot rijden Grapje hoor!
Lekker dat Corion het water doorging Mo! Succes met je drukke dagje weer Benthe Gefeliciteerd met de verjaardag van je schoonmoeder Noor! Gefeliciteerd met het veulentje Mirthe! En goed werk met je tuig Ben benieuwd wat de DA zegt donderdag Evie! Hopelijk komt het veulen van Zetje nu snel Rowo! Fijn dat je zo lekker gesprongen hebt Caroline! Lekker dat Woll het naar haar zin heeft op het land Vief! Mooi dat Amati braaf was PB Fijn dat je lekker gereden hebt Anthea!
@ Mandy, spannend deze dagen! Hoop dat ze snel bevalt! Wat heb je in Texel, gewoon een weekendje weg ofzo? @ Bianca, mooie foto's van Bull. En verstandig dat hij nu gecastreerd is.
@ Corien, ik loop stage op een middelbare school, op een locatie met alleen brugklassers (1e en 2e klas). Vandaag was het gelukkig best leuk. Morgen ga ik met één klas meelopen, zodat ik verschillende leraren zie en hoe ze per les zich gedragen. 's Middags een rapportvergadering bijwonen, ben benieuwd hoe saai dat is haha aangezien ik de leerlingen niet ken enzo.
Ik heb net te horen gekregen dat mijn oude paard Avil xx is ingeslapen vorige week.
CoriienRN
Geplaatst: 19-04-10 20:41
Goede avond!!
Bianca jeetje wel zonde! maar ben het wel met mandy eens tis voor jou ook veiliger om dan lekker te kunnen rijden waar je wilt. Denk ook wel dat het per paard verschilt hoe ze zijn in de omgang kwa hengst.
Pb zonde staat het paard in je profile?
Mandy spannend hoop dat het voor het weekend gebeurt
Zo heb jackson lekker los gehad, beetje op gejaagt, had geen spierpijn, en we hebben lekker 30 aan de hand gegraast (nou ja hij)
Nee, niet meer. Zal even foto zoeken. Heb hem een tijd gereden voor mn beste vriendin. Zij had er geen klik mee en ik kon er super mee. Helaas is hij nadat ik hem 1x had gestart (L en gelijk foutloos) heel ernstig ziek geworden. Hij was volledig verlamd in de achterhand en tot aan halverwege zijn rug was alles compleet ontstoken. Hij had olifantsbenen en als je hem met een vinger aanraakte viel hij om en kromp hij ineen van de pijn. Hij zou toen gelijk ingeslapen worden, maar daarvoor moest hij ergens anders naartoe omdat, dat niet kon bij ons. Uiteindelijk is hij er met een wonder bovenop gekomen, maar kon nooit meer bereden worden. Toen is hij teruggegaan en heeft nog een paar jaar in de wei gestaan, maar bleef ernstige terugvallen houden. En vorige week was het echt mis.
Was ook echt een leuk beest. Volbloed van bijna 1,70m uit Engeland. Zo jammer dat hij ziek werd. We zijn er nooit achter gekomen wat het is geweest. In Utrecht denken ze een onbekende rhino variant.
heleenxx
Geplaatst: 19-04-10 21:07
Zoiets zou je denken. Of ESMR of iets van die letter-variatie
En atiaxie? dat heeft toch ook te maken met verlaming?
bianca1980
Geplaatst: 19-04-10 21:25
PB @ das niet leuk nieuws...
heeft iemand nog verder tips voor Bull zijn zere kokertje.. ?? voor die wond. Behalve veel koelen en openhouden en stappen. Moet proberen de wond zol lang mogelijk open te houden door desnoods mijn vinger erin te doen, de DA zei, hoe langer je het wat open kunt houden des te minder kans op infecties .....( maar vond het wel erg vies aanvoelen... ) Tis me alleen niet helemaal duidelijk wanneer je paard weer aan het werk mag, de DA zei dat ik er over twee weken gerust mee kon rijden zolang de wond zich maar netjes heelt, maar zijn er mensen die daar wat ervaring in hebben ?? Ik heb altijd merries gehad van mezelf... en niet dit zo dicht bij de hand gehad. Zijn koker zag er net vanavond nog mooi slank uit,maar dat zal morgen wel heel dik zijn.....
Heb je hem gewoon op stal laten castreren dan? arme bull!
Idd stappen en koelen..
Eef_Bam
Geplaatst: 19-04-10 22:27
Anthea: Fijn dat je presentatie af is. Shanouk: Fijn dat Vorstin lekker liep en niet stijf was. Bianca: Leuke foto's en filmpjes! Arme Bullie , maar het is waarschijnlijk wel beter voor hem. Corien: Is je topic al af? Pb:Jeetje wat een verhaal, hebben jullie weleens aan West-Nijl gedacht? Ik heb pas een grote praktische opdracht over gemaakt die aan het afronden ben en heb me er redelijk goed in verdiept. Komt hier eigenlijk niet voor maar wel in Amerika en Oost-Europa en duikt zo nu en dan op in West-Europa, en de kan dezelfde neurologische verschijnselen geven als rhino.
Vanmiddag voor het eerst weer een beetje met Bam gereden, ik moet zeggen dat het me niet tegenviel .