[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:58

Ik zit volgens mij ook in de 3e groep :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:01

vierde groep, met heel veel bokkers samen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:02

Ik zag het net, tijden ook al erbij. Top!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:19

Wat een bokt-meeting!

TG & Tientjeh, jullie zijn qua combinatieniveau veel verder! Ik heb nu 1 buitenrit en 1 oefenparcours gehad met dit paard... Ik wil sowieso niet te veel doen, want hij kan nogal blokkeren van teveel pushen en indrukken!

Zoals het er nu uit ziet, ga ik rond half 10 van stal weg (dat is dus uitslapen voor SGW-begrippen!). Ik hoop maar dat ik iedereen herken!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:02

:wave:

Heb even half bijgelezen. Lekker weekendje gehad :) En nu weer in Enschede. Ga zo eerst naar Woll. Die mocht vanaf zaterdag het land in en ik ben heel benieuwd hoe ze dat vind en of het allemaal goed is gegaan natuurlijk!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:30

Goede middag

druk met crossen iedereen van het weekend wat komen gaat leuk!

Ik ga weer werken.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:36

Mo, ik zit bij je in de les, dus mij niet herkennen zou een schande zijn! haha. voor mij is het een goed uurtje rijden, komt goed uit. Heb een bruiloft de dag daarvoor.

En kwa niveau, maakt het voor mij echt niet zoveel uit. trainen doe ik puur voor het vertrouwen op het moment. Niet alleen om grenzen te verleggen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:38

Ik doe vrijdag wel even een rondje profielen ;) Net als EB herken ik waarschijnlijk de paarden eerder!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:41

haha dat heb ik ook altijd hoor! Ohja, ik ben nu wel helemaal donker ipv blond. En rijd altijd in mijn kobaltblauwe/zwarte set.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:27

Ik heb ook weer lekker gereden zaterdag in Baarle Nassau, twas wel even heel krap met de tijd , maar we haalden het net.. ;) Moest van Rob wel wat brutaler en overtuigender rijden... :D
Afbeelding
Afbeelding

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:28

Mooie foto's Bianca!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:32

Idd erg mooie foto's!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:34

Leuke foto´s Bianca! Ziet er goed uit!
alleen de 1ste foto heb je je handen wel erg strak!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:40

Het onverwachte is vandaag ook gebeurd.....Bull zijn BALLEN zijn eraf................

Ik heb er geen vertrouwen meer in dat het op korte termijn goed gaat komen met zijn extreme angst voor andere paarden en eenkennigheid.
Ik had van de week les op de vereniging en voor het eerst gingen we naar buiten, we reden niet eens met zoveel mensen maar toch was Bull teveel onder de indruk van andere paarden, dit gebeurde ook zaterdag op Baarle Nassau weer de eerste 10 minuten, toen heb ik hem toch even aan de longe gehouden, hij gaat zich dan zo spannen dat je niet meer tot hem kan doordringen. Mijn angst is dat dit straks op een wedstrijd ook een keer gebeurt en hij dan nog misschien wel helemaal ontploft zoals twee weken terug dat ik over het hek gesmeten werd.
Daar komt bij dat Bull zich gisteren ook door mij niet liet pakken omdat hij even een klein moment schrok van mijn hand, dan is het ook gelijk klaar.

Door dan nu de ballen door te hakken kan ik in ieder geval uitsluiten dat angst veroorzaakt word door hengst zijn ( daar wijst meteen iedereen naar). Het is ook even de goedkoopste oplossing voor nu. Ik vind het heel jammer omdat hij als hengst voor mij heel lief was, maar hij beperkt zich zo door met niemand anders mee te willen en dat wil ik niet voor hem. Ik hoop dat als hij straks ingeschaard word met paarden hij minder angst krijgt en in ieder geval met een koppel mee naar binnen komt en ander paardengedrag naar mensen toe overneemt.

De dierenarts vond het een ongelooflijk mietje, want toen hij Bull gesedeerd had en hem bij zijn ballen pakte ging Bull met "zijn benen" over elkaar staan, maar toen hij merkte dat de arts wel vasthield met de tang op zijn ballen liet hij zich dus maar gewoon omvallen ????? waarop de arts zei...jemig...pieperd, maar hij kreeg wel even gelijk een schop omhoog.... ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:42

tientjeh schreef:
Leuke foto´s Bianca! Ziet er goed uit!
alleen de 1ste foto heb je je handen wel erg strak!

Ik begon met lossere hand omdat ik de vorige dat op mijn foto's ook al als commentaar kreeg, maar nu kreeg ik vrij vlot een standje van Rob dat ik mijn handen er meer aan moest houden en niet mocht wegsteken, dus ik hou het op wat hij zegt.

rowo

In mijn ogen een hele verstandige keus Bianca. Persoonlijk had ik het (na al jou verhalen) al veel eerder gedaan. Helemaal omdat ie bij de hengstenkeuring ook niet verder was gekomen en als hengst zijnde verder geen meerwaarde had.
Je gaat nog steeds wel weg bij de stal waar je nu staat?
Laatst bijgewerkt door rowo op 19-04-10 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Hopelijk heb je de oplossing nu gevonden Bianca. Ze kunnen er in ieder geval niet meer naar wijzen dat hij hengst is! Het lijkt me inderdaad lastig om een paard te hebben die zo eenkennig is. En groot gelijk heb je, voordat er vervelende dingen gebeuren!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:47

rowo schreef:

Ja dat blijft....feit dat bull wel of geen hengst was staat daar wel deels los van.

En idd ben ik wat voorzichtig ermee dat Bull tijdens een wedstrijd straks dichtslaat en als er dan wat gebeurt zou het wel een hengst zijn die dan los is en bang is en dat is mij het risico niet waard.

beter een bange ruin dan een bange hengst denk ik dan maar.....het zou kunnen dat emotie van angst versterkt word door hengst zijn alhoewel de arts het ook wel de aard van het beestje vond omdat ie zo bloederig is, maar goed dat zal de tijd nu gaan leren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:47

Wijze beslissing Bianca! Nu hopen dat dat een groot deel van het probleem wegneemt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:56

bianca1980 schreef:
rowo schreef:

Ja dat blijft....feit dat bull wel of geen hengst was staat daar wel deels los van.

En idd ben ik wat voorzichtig ermee dat Bull tijdens een wedstrijd straks dichtslaat en als er dan wat gebeurt zou het wel een hengst zijn die dan los is en bang is en dat is mij het risico niet waard.

beter een bange ruin dan een bange hengst denk ik dan maar.....het zou kunnen dat emotie van angst versterkt word door hengst zijn alhoewel de arts het ook wel de aard van het beestje vond omdat ie zo bloederig is, maar goed dat zal de tijd nu gaan leren.

Ruin of hengst maakt idd zeker wel uit. Misschien doet het zijn karakter wel zeer te goede, dat zou natuurlijk heel erg mooi zijn.

En een hengst los op een wedstrijd terrein wordt je niet blij van, zag het afgelopen weekend nog. Sowieso een paard niet, maar als het een hengst is moet je nog oppassen ook.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:01

@Bianca: Ik denk dat je een wijze beslissing hebt genomen door Bull te castreren, hopelijk gaat dat ook bijdragen aan het oplossen van zijn vertrouwens probleem!
@Rowo: Hoe is het met Zetje?? Al tekenen dat het gaat komen of alles nog rustig?? En krijg jij nog een beetje nachtrust?

Pff, ik ben de hele middag al bedrijven aan het bellen, maar het wil niet vlotten. Elke keer word ik met verkeerde personen doorverbonden :( Geef het voor vandaag maar even op en ga morgen weer met frisse moed verder.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:04

Zetjes uier is vannacht EINDELIJK flink gegroeid. Dus hopelijk komt het voor vrijdag, dan kan ik nog mee naar Texel :+
Verder nog weinig voor tekenen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:15

@ bianca gave foto's :D . Vind het wel de juiste beslissing om hem te castreren. Stel dat je op CC eraf valt... Hopelijk wordt hij nu wat makkelijker. Het zal niet in 1x gebeuren maar je kan hem nu iig met een andere de wei in doen en dat kan al een heel stuk helpen.
@ rowo hopelijk heb je op tijd een veulen :D .

Vanmorgen met beide paarden gesprongen. Ging wel goed. De ruin was mij weer even aan het uitdagen door zo'n 3 galopsprongen voor de sprong zijn kont omhoog te doen :+ . Hij hoopt dan dat je reageert want dan kan even verder. Dit maar gewoon genegeerd. Op een gegeven moment werd hij heel druk dus even gestopt met springen en gewoon rondgedraafd. Dit hielp en we gingen weer verder. Dat gebok als je op 1.20m afrijdt vind ik niet altijd zo fijn ondanks dat ik weet dat hij foutloos erover gaat. Merrie ging ook fijn. Lekker bezig geweest met de tips van de springles. Mijn mantra momenteel is: zwaar zitten, handen laag, hoofd paard naar beneden, sturen en bij mij houden. Dat is het enige wat ik nog mag doen met springen.

Ben gisteren gewoon verbrand in de zon. Was zo lekker achter het huis maar ook windstil.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:19

Verstandige beslissing Bianca, :j. Een hengst los op een cc-terrein is inderdaad niet prettig. ik heb er wel eens 1tje achter mijn hengstige merrie EN MIJ DUS aangehad en ik was echt héél bang!

Spannend Mandy! Het zal vast niet lang meer duren :(:)
Ik ben gister ook verbrand! Heerlijk dit weer. :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:19

Spannend Rowo !!!

Zo´n bokkend paard tijdens je springen lijkt mij ook heel vervelend idd een vriendin van mij had er ook zo een... :P