[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:32

Wat ik heb geleerd om de middendraf wat spectaculairder te maken is schakelen op de lange zijde, korte zijden terug komen, bij tikken met zweepje (worden ze wel heet van), tot hij echt met zn achterhand duidelijk onder u komt, dan lange zijde weer volle gas. Dit paar keer doen, eventueel ook op korte zijde overgang naar halt. :) heeft Colorado veel sterker gemaakt en was echt een top trukje van mn lesgeefster

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:44

Dat doen we nu, verruimen op de lange zijde en terug arbeids of verkorten op de korte zijde. Soms ook in 2x. Vanuit de hoek voorwaarts tot bijna halfweg, paar passen arbeids en dan weer weg tot vlak voor de wending. De piste op stal is iets van een 30 x 50 ongeveer, en lichtjes hellend.

Afgelopen week aan de longe heb ik hem even korter gepakt en meegestapt op de grote volte in stap. Vooraan iets begrenst en dan elke keer als binnenachter moest onderzetten een klein tikje met dressuurzweepje. Hij kon plots heul goed zitten en tillen :')

Ik heb bij deze kerel maar 1 groot probleem: je kan die niet onder druk zetten. Hij accepteert het gewoon niet. Soms laat hij zich prima bloedheet maken zonder uit controle te vallen en andere momenten klapt die compleet dicht. Dan mag je voor zijn part op je kop staan de lambada te dansen in een strooien rokje en kokosnoten, hij doet het gewoon niet.

Steph1989

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:27

PFfff.... Het ging ook eens goed met de paarden...
Gisteren belde de staleigenaar (en dan weet ik al dat het ernstig is). De 7j was tijdens het voederen nijdig op z'n buurman, en had heel hard naar hem geslagen. Zo hard dat hij door de tralies ging en vast zat met z'n achterbeen. Staleigenaar had het zien gebeuren en onmiddellijk een ijzeren staaf gaan halen om hem te bevrijden. De 7j ligt gelukkig niet snel van iets wakker dus wal relatief rustig gebleven.
Er was wel een mega wonde aan z'n achterkogel (je zag z'n pezen gewoon...). De staleigenaar is gelukkig ook dierenarts en heeft hem onmiddellijk op de wasplaats gezet en de wonde verzorgd en ontsmet.
Wij zijn er dan mee naar de kliniek gereden, en daar was het verdict wel snel "operatie". Ze zijn er dan om 22u nog aan begonnen, was wel vies om te zien ze, dat ze hem zo binnen "takelde"... Operatie was goed gelukt, wonde was nog niet gecontamineerd dus er is goede hoop. De pees was feitelijk ook niet echt geraakt dus al bij al nog geluk gehad denk ik...
Ze zeiden dat we veel geluk hadden dat hij onmiddellijk los is geraakt, en niet is beginnen panikeren terwijl hij vastzat. Dan had het natuurlijk veel erger kunnen zijn!

Maar bon, het seizoen zit er dus weeral op nog voor het begonnen was - net nu hij goed begon te gaan! Verkopen zal dus ook niet meteen lukken... grrrr!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:34

Oooh wat een tegenslag!!! Echt dikke dikke pech! Hopelijk komt alles goed!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:37

Zelfs op de kliniek zeiden ze het "ben je hier nu weer"...
Vorig jaar alleen al: 2 peesproblemen bij de A'do, nagel in de hoef bij de A'do, koliek bij de drachtige merrie, droes bij de drachtige merrie, en nu dit weer... grrr!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:38

Pff Steph dat is nogal een tegenslag! Hopelijk is hij snel.weer in orde!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:34

Das rot Steph :( hopelijk komt het allemaal goed en gelukkig was de stalbaas alert! Hier ook ooit eens een paard hetzelfde uitgestoken en die is er gelukkig zonder erg vanaf gekomen (was ook wel behoorlijk geschaaft en geschonden, maar nu niets meer van te zien).

Ik ben zaterdag ook naar de bre.eme.ersen geweest, eerste rondje was supergespannen. Maarja, behalve de indoorcross al niet meer op verplaatsing geweest sinds de laatste cross. Tussen de twee proeven wat gaan wandelen en eventjes laten goed rondkijken overal en daarna echt een superfijn rondje 80/90 *\o/* Wel nog een balkje in de dubbel die op ruim 1 galopsprong stond waardoor ik hem kort moest inrijden om er twee tussen te passen, maar dat maakt mij niets uit. Dit weekend nog maar eens, oefening baart kunst :Y)

Ik snap ook niet dat mensen daar een FB hetse moeten rond maken Antonius. Nu, sinds ik de uitbating van de stal grotendeels voor mijn rekening neem bij ons. Ik verschiet van niets meer! :Y) Tis een supersjieke set in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:51

Aah Steph dat is echt wel een domper zeg! Wat is de voorlopige behandeling en prognose?

Je zou denken dat het ongeluk bij een aantal gewoon boven het hoofd blijft hangen en niet wil vertrekken.

Icaro vandaag wel heel fijn ontspannen kunnen longeren. Vanavond krijgt ie zijn griepprik en rhino (die moet wel volledig hernieuwd worden) en dan 2 daagjes rust.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:00

Onee wat een tegenslag (en tegenslagen dat je al gehad hebt :/)!! Een vriendin van mij had ook zo eens iets voorgehad met haar paard door voornijd, Tis gelukkig ook helemaal goed gekomen, ik duim voor jullie ook!

Hoe laag kan je vallen, daar kan ik dus nu ook eens nie tegen Antonius :/.

Proficiat lene!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:37

Antonius: mooie kleur van je nieuwe outfit :)

inderdaad wat een tegenslag.
hier precies toch niet veel beter. vorige week woensdag was ze wat onregelmatig maar ik zag niet echt iets aan haar been. zaterdag dan 20 minuutjes losgereden, in het begin was ze wat stijf maar dan was het wel over. zondag terug een beetje een warm been. ze had dan ook wel buiten gezeten. maandag ook buiten, gisteren dan gaan stappen klein stukje gedraafd om te zien of ze nog onregelmatig was. Volgens mijn vriend niet maar ik voelde toch dat ze anders liep. Er zit een kleine verdikking aan de binnenkant van haar linker voorbeen. Voor mij dus hoogst waarschijnlijk geen waregem :( Ik bel ook de veearts vandaag na een week zou het toch al anders moeten zijn denk ik dan :(
Alweer een bummer om het seizoen te starten :( ben er eigenlijk wel echt de kop van in. :(

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:18

ooch :(:) :(! Mss met een paar dagen onstekingsremmer is het voorbij? Je kan nog zien tot maandag, dan kan je je nog uitschrijven. Das nog 5 dagen :)!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:46

Ook tegenslag Mila! Zeker die vage kreupelheden zijn echt kak!
Hopelijk slechts een blein?

Lene: heb je foto's op FB gezien, echt stoer hoor! Hij springt mooi in de manieren!

Bedankt voor de complimenten over nieuw setje! Heb er zin in om alles eens aan te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:00

Wie houdt je tegen Antonius :D

Pfft, het gaat precies overal wat tegen en het seizoen moet nog starten. Is het een harde of zachte verdikking lene? Ben benieuwd wat de DA zegt. Ze is alleszins al niet stokkreupel, duimen dat het niks erg is.

Icaro heeft gisteren rhino, griep en tetanus gehad. De rhino moet volgende maand opnieuw omdat die vorig jaar was overgeslagen. Hoop dat er tegen dan alweer voorraad is van dat vaccin, nu is het krabbelen om eraan te geraken.

Hij krijgt nu rust, dus Henk en Tibs eens in het werk zetten.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:06

Jammer Mila. Inderdaad de vage kreupelheden zijn het lastigst. Hopelijk gaat het snel beter!

Antonius plaats je hier ook een foto van je setje?

Proficiat Lene! Zo n smiley met zwierende pompons zien we graag. ;)

Ik rij nu met een vriendin naar Meer om te trainen (lang leve schuivende werkuren). Vriendin rijdt wel enkel dressuur, maar wou me toch graag begeleiden. En het zonnetje schijnt!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:17

Wel Katharina, dat klinkt ook als *\o/* zou ook wel willen crosstrainen met dit weer :D (al heb ik stiekem ook een namiddagje verlof genomen om straks te rijden }> )

Dank je voor het complimentje Antonius, de fotograaf zei ook al "gho hij heeft wel hele goede manieren!". Maar is dus super spanningsafhankelijk, want de foto's van het eerste parcours trokken op niets: ongelijk in het voorbeen, scheef, rug wegduwen.

Veel beterschap Mila! Misschien inderdaad niet slecht van er toch maar al eens de dierenarts naar te laten kijken. Je kan maar weten wat het is…

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:53

graag hoor :)
Afbeelding
heb ook de bijpassende oortjes, maar daar moet ik mijn Fi nog van overtuigen... Momenteel loopt ze nog -:(- als de oren opgaan :P
lichtgroene is overigens de binnenkant van het shirt, is dus allemaal donkergroen met beige. Alleen tape vind ik enkel in het felgroen, das wel jammer...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:58

heb er eigenlijk geen goed oog in :( moest het een bleine zijn dan zou er geen bult op haar been zitten denk ik.
de bult in eerder zacht. net onder knie aan de binnenkant van het been.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:59

Dat jullie allemaal maar mooie foto's scoren in Wa*regem! ;) Nog redelijk wat van dit topic die meedoen, leuk! :)

@Winnie: 'k zag dat je M meedoet, eerste keer? Maar jullie zullen dat wel goed doen! Aruba is een crossmachine! :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:05

Ah balen mila_furrie. :s Ik ken dat gevoel, zo hard uitkijken en iets dat roet in het eten strooit...
Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt vorig jaar. 't Was nog 3 weken tot de cross (occ War*egem), en Shuddy was niet ok, en na bloedonderzoek bleek dat hij wat tekorten had. Supplementen gekregen, ook Red Cell en daar kikkerde hij zichtbaar van op, en mocht ik gelukkig starten in de cross!
Ik duim iig dat het meevalt! ;)

Gisteren naar het ziekenhuis geweest, de hoop voor een loopgips was groot maar spijtig genoeg nog een maand in een stomme zwarte bot. :s En helaas ook niet stappen. En de duur wordt precies ook alsmaar langer, eerst 6 weken, nu al bijna 8 weken. Baalde er gisteren énorm van. Maarja ik kan niet hele dagen mokken, moet er proberen het beste van te maken. Maar 't blijft stom natuurlijk, in de paas'vakantie' dus ook vastgekluisterd in mijn rolstoel. 'k Had nog zo gehoopt om eindelijk eens kennis te maken met de 3-jarige merrie. Zal dus nog een eindje uitgesteld worden vrees ik... :n

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:07

Bij Shuddy was dat borsttuigen dat hij niet goed kon verdragen, 'k vond dat net leuk ( :+) staan en handig voor moest singel wat (te) los komen. Bij hem werkte dat te remmend helaas! Hij sprong er veel minder vrij door. Nuja 't was niet dat 'k t gemist heb. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:49

Hanne, als je zin hebt om naar Waregem te gaan kijken en ik ben vrij, dan kan ik je anders wel oppikken? Geen idee of de rolstoel in mijn auto gaat passen, kan je die inklappen? Heb een redelijk grote koffer, zeker als de achterbank plat ligt. Anders kan ik polsen of we de sportrolstoel van mijn broer nog hebben, is zo'n lichtgewicht ding dat ik zeker kan meepakken :)) En anders heb ik nog ergens krukken die stof staan te verzamelen...
Domper op de feestvreugde ken ik enorm goed. In 2012 (denk ik, kan ook 2013 zijn) heb ik een beugel gekregen ivm een ingreep via het gehemelte. Normaal gezien had die beugel er vorig jaar oktober/november uit moeten zijn. De orthodontist zegt elke keer "afspraak maken voor volgende maand, zeg maar dat ze u ertussen moeten zetten". En toch vertikken die secretaresses dat elke keer. Gevolg is dat er dan teveel beweging is geweest. Normaal moest hij er in februari dan uit, weer zelfde liedje. Hij zei "bel morgen het secretariaat en vraag om u ertussen te zetten in maart". Dat sch*tmens heeft het weer vertikt, en de datum is nu 4 mei. En het ziet er naar uit dat er wéér een periode bij gaat komen ;(
Helaas al een hoop artsen gebeld in de buurt, er is er geen enkele die een vroegere datum heeft of het risico wil om een dossier over te nemen. De prognose indertijd was maximum 2 jaar. Zit ik al meer dan ruim overheen.

Mila, als het een zachte bult is zou het (ontstekings)vocht kunnen zijn. Misschien nog wat extra koelen alvast als je kan?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:55

Ik kan in Waregem geraken (mama zou evt kunnen voeren) maar 't is zo tsjoolen dan! Bij de aankomst kan ik al niet staan, das in 't zand. En aan de hippodroom daar meestal redelijk wat volk. Met de krukken is te lastig om rond te toeren, vorig jaar al in Inge*lmunster rondgestapt met krukken, was lastig genoeg. :P 'k Zie nog wel, ik wacht af tot de uren van degene die reden die ik ken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:01

Informeer eens bij de organisatie of er aangepaste plekken zijn voor mensen in een rolstoel om naar de wedstrijd te kijken? Denk als je het vriendelijk vraagt dat ze misschien wel een plekje willen vrijmaken en voorbehouden in de hippodroom voor jou en een begeleider.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:04

Zo zit dat daar niet in elkaar! :D Genoeg plaats hoor, maar 't is niet makkelijk verplaatsen. ;) Allez met een rolstoel toch niet. Meeste is zand/gras/aarde. 'k Ga da nu niet doen zo vragen. :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 12:16

Ik heb aregem al met mijn krukken rondgehuppeld.

Wel vervelend zo voor het seizoen die kreupelheid.. Zo een klein bultje... Dat zie ik toch niet graag.

Ik kijk uit naar Waregem! Heb er zin in!
Ik reageer in het weekend wel op iedereen want zit nu aan zee met school..