[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Esto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:28

_M_arieke schreef:
nicootjuh schreef:
Fijn dat het duidelijk is Marieke!

Je bent inderdaad 'overgeleverd' aan de hindernis controleurs en hun ervaring maar acht wat zouden we zonder ze moeten? Het is al super fijn dat ze er met dat warme weer voor ons willen zitten!!

Zeker waar! Een paar dagen later nu denk ik ook van ach, ik heb fijn gereden misschien was het voor mijn gevoel wel heel anders dan dat het er vanaf de grond uit zag. Als je in de cross zit moet je ook door naar de andere hindernissen en sta je er misschien niet zo bij stil. In ieder geval veel van geleerd en een hoop duidelijk geworden! :)

Fijn Susan dat jullie weer de goede kant op gaan! :j

Hoi Marieke,

Ik las zojuist het stuk terug en ik had hetzelfde in Ede-Putten dit jaar. Mijn paard twijfelde ook even maar ging daarna toch netjes van de afsprong af, en hebben hiervoor ook een weigering gerekend. Ik reed met gopro en degene die het hebben gezien vonden het niet echt een weigering. Ik heb er geen werk van gemaakt omdat ik toch rustig aan deed omdat hij het NK moest lopen, dus mij ging het niet om de prijzen of de winstpunt. En het feit dat ik bovenop zit kan ik ook niet zien wat hij precies deed.

Wat ik wel bijzonder vind is dat jij dus hetzelfde had. In Leidschendam op het NK deed hij hetzelfde en ben later naar de hinderniscontroleurs gelopen om te vragen hoe dat werd beoordeeld en hij zei dat het geen weigering was omdat ze even mogen kijken. Hun gaven pas een weigering als het paard echt achteruit ging.

Mij maakt het niet uit, wil toch niet gelijk met 10 wp naar het M.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:11

Anne_Esto, bijzonder idd dat ik precies hetzelfde had.. zo zie je maar weer, dat elke hinderniscontroleur zo zijn eigen kijk er op heeft.. Ik heb er uiteindelijk geen officieel werk van gemaakt, maar ben wel blij om te horen dat ik niet onterecht verbaasd was dat er een weigering is aangerekend.

_Elke

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:47

Norg is open! Ik heb L opgegeven :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:03

Je gaat hard Elke!

Nou ik mag eindelijk zonder krukken gaan lopen! Begin is er weer.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:18

Leuk elke

Mijn paard liep in ede zeer matig in het springen en dressuur maar een geweldige cross.

In vlietland liep ze weer ouderwets goed dressuur en springen. En stond toen tweede. Cross begon ze fantastisch tot ze de opgave van hindernis 16 helaas totaal niet snapte en we er daar uit moesten. Heel jammer maar dat stuk daarvoor was subliem dus we gaan ons gewoon revancheren in renswoude

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:23

16 was ook een k hindernis _O-
Wij gaan ook Norg. Heb ik geloof ik al opgegeven

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:21

Hier ook Norg in het L! Wel een heel eind rijden.. :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:35

Ik vond de hindernis voor de L zonder alternatief inderdaad erg lastig.

Norg als ik over, want dat is flink ver. Ik ga in augustus trainen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:38

Mijn man heeft definitief besloten dit cross seizoen geen SGW te starten, en te zien hoe het herstel verder gaat. Voor een aantal moet je nu al (snel) opgeven en we weten niet hoe snel de opbouw gaat. We gaan sowieso in augustus eerst lekker met hem op vakantie en kijken daarna verder, bosritjes maken is nooit verkeerd. Volgende week weer een scan, ben heel benieuwd. Hij voelt iig al super aan als je stapt, hij stapt mooi ruim en hij heeft zin genoeg om te lopen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:17

SusanH schreef:
Mijn man heeft definitief besloten dit cross seizoen geen SGW te starten, en te zien hoe het herstel verder gaat. Voor een aantal moet je nu al (snel) opgeven en we weten niet hoe snel de opbouw gaat. We gaan sowieso in augustus eerst lekker met hem op vakantie en kijken daarna verder, bosritjes maken is nooit verkeerd. Volgende week weer een scan, ben heel benieuwd. Hij voelt iig al super aan als je stapt, hij stapt mooi ruim en hij heeft zin genoeg om te lopen.

Fijn dat hij vooruit gaat! Als het zo voelt zal het op de scans ook zeker beter zijn. Een moeilijke beslissing om te besluiten om de wedstrijden te laten voor wat ze zijn dit jaar, maar de veiligste keus en kan er mooi getraind worden en komen ze volgend jaar dubbel zo fit en sterk terug!

Elke, super goed om te horen dat het vertrouwen zo goed gaat en jullie al L gaan rijden!

Iemand hier ervaring met de M in Varsseveld? Ik ben maar eens begonnen met een planning maken voor het najaar en kan Varsseveld rijden maar dan is dat de enige in september. Als dat het waard is dan ga ik er voor. Nu eerst even vakantie voor bolletje, en daarna verhuizen als we een stal kunnen vinden. Iemand tips voor een stal in Utrecht (stad)+5 a 10 km? Belangrijkste is dat de bak het hele jaar te rijden is en dat paard iedere dag buiten komt(dus incl buiten en binnen zetten en voeren).

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:11

Verstandige keuze. Tijd heelt veel. Hopelijk gaat het voorspoedig!

Ik heb er nog heel veel op de planning staan. Voor nu eerst Nuenen in juli. Dijkgatbos en Norg. Het najaar heb ik er ook genoeg op de planning. Wil nig even uitzoeken of het niet te veel word.
Maar ik heb er zin in!

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:28

M vaingueur ik sta in eemnes op stal. Denk dat dat te ver voor je is vanuit utrecht. Ik sta daar met plezier

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:34

streep schreef:
M vaingueur ik sta in eemnes op stal. Denk dat dat te ver voor je is vanuit utrecht. Ik sta daar met plezier

Eemnes is inderdaad een beetje ver. Doe ik net zo lang over als naar mijn huidige stal in Ede. Ivm reistijd naar het werk probeer ik de stal wel wat dichter bij te vinden.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:55

M_V: Stal Griftenstein in De Bilt is erg fijn! Ik heb daar zo nu en dan les. Goede faciliteiten (binnenbak, buitenbak, springtuin, stapmolen), fijne sfeer, goed voerbeleid, hele jaar buiten (weiland/paddocks).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:06

De M in Varsseveld is heel mooi, zeker een aanrader.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:28

@Susan: moeilijke beslissing maar better safe than sorry!

Wat zijn jullie ervaringen met Lisse? Ik maak in Wieringerwerf (of dus eigenlijk Oudkarspel) de overstap naar het L. Is Lisse ook goed te doen in die klasse?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 07:33

Dat viel wel mee hoor, mijn man was er heel duidelijk in. Kunnen we het najaar en de winter gebruiken voor dressuur en springen als het herstel goed gaat. Even een pauze worden ze nooit slechter van. Ik heb ook wel zin om weer te starten :j

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:19

Dat is inderdaad ook leuk!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:21

Hij geeft mij zoveel plezier en vertrouwen dat ik het wel aandurf in het L :) en anders gewoon weer even B ;)

M varsseveld is super mooi!! Zeker een aanrader. Ook leuk is het feestje op zaterdag avond in de radstake :D tis internationaal dus het M staat niet makkelijk maar mooi is het zeker!

Soms even iets anders is helemaal niet erg. Komen jullie dubbel en dwars weer terug Susan!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:17

FCSA schreef:
@Susan: moeilijke beslissing maar better safe than sorry!

Wat zijn jullie ervaringen met Lisse? Ik maak in Wieringerwerf (of dus eigenlijk Oudkarspel) de overstap naar het L. Is Lisse ook goed te doen in die klasse?

Afgelopen jaar technischer dan voorgaande jaren, maar alsnog goed te doen. Wel op kleine bospaadjes. Dat moet je liggen. Ik vind het geweldig!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:18

_Elke schreef:
Hij geeft mij zoveel plezier en vertrouwen dat ik het wel aandurf in het L :) en anders gewoon weer even B ;)

M varsseveld is super mooi!! Zeker een aanrader. Ook leuk is het feestje op zaterdag avond in de radstake :D tis internationaal dus het M staat niet makkelijk maar mooi is het zeker!

Soms even iets anders is helemaal niet erg. Komen jullie dubbel en dwars weer terug Susan!

Je hebt gelijk hoor. Heb er met Dior ook maar 3 in de B gereden. 2 voor de winterstop en 1 erna.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:23

maximiliano schreef:
FCSA schreef:

Afgelopen jaar technischer dan voorgaande jaren, maar alsnog goed te doen. Wel op kleine bospaadjes. Dat moet je liggen. Ik vind het geweldig!

Thanks! Ik heb een behoorlijk slagschip maar vind de bospaadjes toch altijd fijn omdat je als vanzelf naar de hindernissen wordt geleid. Ik ga het gewoon proberen in het L :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:19

Enige moeilijke afgelopen jaar was de afsprong, met punt erachter en greppel/smalletje. Verder alles goed te doen

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:26

Zijn er trouwens ook trainingen in Lisse vóór de cross?

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:07

dat zou fijn zijn FCSA. Ik wist niet dat dat was.