[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:29

Ik ga alleen in de zomer op vakantie, en dit jaar een week tegelijk met mijn zus. Paarden staan dan 24 uur per dag op de wei en de verzorgsters van Miron willen vast af en toe een knuffel aan Os geven! Verder heeft hij weinig nodig dan, behalve natuurlijk toezicht maar dat is er op een boerderij altijd wel Haha!

Eten krijgt hij dan niet, staat genoeg gras in de zomer!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:57

Haha Haha! Fijn dat hij gewoon lekker heel de dag de wei op kan MJ Lachen
Is inderdaad wel heel fijn dat je gewoon op vakantie kunt gaan en weet dat er goed voor je beestjes gezorgd wordt Lachen
Al lijkt het me ook wel echt super om ze bij huis te hebben!

Net nog heerlijk halfuurtje geslapen Lachen
Gaat gelukkig alweer stuk beter.

Zo nog maar even wat boekjes voor school lezen en beetje handelen..
Toch wel ideaal zo achter je computer in je pyjama geld verdienen Vork

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:19

Ik heb de luxe op een pensionstal te staan met alles erop en eraan. http://www.stalvanderhelm.com
Een manege moet ik niet aan denken met allemaal gillende rondrennende kinderen. (heb er zelf een maar toch Bloos

Max staat lekker in een buitenbox dus frisse lucht genoeg Lachen Verder probeer ik hem iedere dag wel even los te zetten.
Al vind hij er met dit weer echt geen ruk aan We hebben zowel zandpaddocks als graspaddocks. (deze laaste alleen beschikbaar in de zomer)
Als ik een keer heel vroeg weg moet voor wedstrijd of juist laat terug kom is dat absoluut geen probleem.
En ze letten erg goed op! Dat bleek gister wel weer toen Max met koliek stond.

Ben erg tevreden! Ja

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:20

Mijn ouders komen meestal bij ons in huis als we eens op vakantie gaan. Maar dat gaan we niet zo vaak en zeker niet zo lang. Weet niet hoe we dat gaan doen als dat ooit niet meer kan eigenlijk..

Toch ben ik wel erg blij dat ik de paarden aan huis heb. Alles zelf bepalen, zeker het voer en hoelang ze naar buiten gaan vind ik heel belangrijk. We hebben grond zat, een goede buitenbak, longeercirkel en binnenbak op 5 min rijden met de trailer. Buitenrijden gaat, maar alleen met een verkeersmak paard want ik moet eerst best een stukje over de weg.

Eerlijk gezegd zou ik hier ook niet zo veel pensionstallen weten met dagelijks voldoende weidegang en een binnenbak.... Maar daar heb ik me ook niet echt in verdiept.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:28

die zijn zeker zeldzaam, hier in de omgeving (DB) ken ik een handvol, maar allemaal met wel weer andere mindere dingetjes. Het valt niet mee om een geschikte stal te vinden, dat weet ik wel.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:30

Zo, ik kom ook weer even langs, ik heb veel gelezen maar lang niet alles onthouden Bloos
Wel heb ik gelezen dat Vief in haar pyama's diverse handeltjes heeft! Haha!
Maar goed ik las veel over het buitenzetten e.d. van de paarden.
Bij mij is het lastig dat ik op een paard van iemand anders rij en er af en toe ook anders over denk. Het liefst zie ik Undercover ook elke dag even buiten, maar als ik dat wil moet ik dat zelf doen en ook zelf weer binnen zetten. Dat gaat niet altijd dus helaas staat ze wel eens een hele dag binnen. Wel in een frisse, ruime box met een waterbakje. In de zomer gaan de paarden overdag naar buiten en 's nachts op stal maar zodra het land weer te nat wordt gaan ze naar binnen. Wij hebben op stal stromend water en een wasbak waar we ook warm water hebben, dat is erg handig. Andere luxe hebben we niet. Ik rij samen met nog iemand anders, allebei rijden we ons 'eigen' paard en zo af en toe rijden we tegelijkertijd in de buitenbak. (met verlichting.) Voor de rest rijd ik altijd alleen in de buitenbak. Uitrijmogelijkheid is er eigenlijk niet. Als we naar het bos willen en mooie brede zandpaden dan moeten we eerst met de auto. Dat vind ik wel heel jammer. Als we van stal uit buitenrijden moeten we veel langs de weg over fietspaden. Maar goed ik rij al 10 jaar zo en weet niet beter. In mijn ponytijd reed ik zo vanuit stal op mooie brede zandpaden en kon ik lopend naar de manege. Maar ja, dat was toen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:34

mooie stal Pssst Ja

wij staan nu hier, http://www.stal-eijckendonck.nl/ in 10 minuten is er een vennetje met een aardig galoppad en op een goed kwartier een redelijk bos, dus dat is niet slecht. Verder dus een binnenbak (20*40), buitenbak (20*60) en veel wei.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:38

psst en lielle, wat een luxe accomodaties!! Ziet er echt super uit.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:08

Ben ik ook weer eens!

Heb een lekker paarden weekend gehad, voor de verandering.
Vrijdagavond springles, zaterdag oefencross in Putten, en gister een springwedstrijd.

Wat betreft het hele stalling gebeuren, ben ik zeer tevreden waar ik nu sta,
Ik sta op een boerderij waar we een aparte schuur hebben met 4 stallen, niks geen luxe maar wel alle vrijheid.
Heb voldoende weide tot m'n beschikking, waardoor de paarden bijna elke dag naar buiten kunnen, helaas hebben we hier wel kleigrond dus de paarden staan s'winters lekker modder te trappelen.
s'zomers staan ze hier met knap weer 24uur p/d buiten.
Geen bak maar wel rijvereniging met binnen en buitenbak op zo'n 5 min rijden met de vrachtwagen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:10

Heey!

@Psst: heb je zelf een manege of een rennend gillend kind?
Ik woon hier: Stal Tienkamp, klik... Daar nog geen pc met internet, drom kom ik hier niet zo vaak meer! Veranderd binnenkort

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:31

Ik ben er ook weer

Mars staat bij de eigenaresse thuis, geen luxe maar ze komen wel elke dag buiten(swinters in de bak) elke dag wordt er uitgemest. Rijd meestal alleen in de bak en soms met een stalgenoot. Uitrijmogelijkheden heb ik zat Haha! en 10 min. ben ik bij de manege.

Zal straks paardje nog even rijden.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:51

De stalling waar ik sta is opzich ook wel heel luxe, alles zit erbij behalve binnen bak en weidegang in de winter.
Voor de rest bevalt het me allemaal prima.

Het is eindelijk droog, kan ik lekker gaan eten en naar stal.
Vind ik wel een goede planning Clown Hij mag weer lekker aan het werk na z'n vakantie van gister Duivel

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:53

Mijn stiefbroer, moeder en ik verzorgen onze paarden. Verder doet mijn zusje het soms ook als wij niet kunnen. Als wij op vakantie gaan dan blijft er altijd iemand thuis (beetje banketstaaf, maar goed wij gaan ook bijna nooit op vakantie) Wij hebben ook geen luxe, een kleine bak en 1hectare weiland. We kunnen hier wel mooi buitenrijden. Manege is 10 minuten rijden met de auto.

Ik ga straks naar les, voor het eerst met de Great Pleasure in de les mee rijden, ik hoop dat ie niet al te fris is, anders verstoor ik de hele les Clown

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:54

Komt vast goed Anthea Ja

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:59

mistid schreef:
Heey!

@Psst: heb je zelf een manege of een rennend gillend kind?
Ik woon hier: Stal Tienkamp, klik... Daar nog geen pc met internet, drom kom ik hier niet zo vaak meer! Veranderd binnenkort

Haha! een kind, maar zij rent en gilt niet hoor! Die heb ik wel zo opgevoed dat andere geen last van haar hebben Knipoog

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:59

Succes in de les Anthea!

Lastig allemaal om een zo fijn mogelijke pensionstalling voor paard(en) te vinden.
Velvet heeft hier dichtbij in pension gestaan toen hier thuis de stallen nog vol stonden.
Mooie ruime boxen, heerlijk rustig (eigenaresse haar paard, nog een ander paard en Velvet toen, verder niks, kunnen maximaal 7 paarden staan daar), goede 20x40 buitenbak die er eigenlijk altijd goed bij ligt, ongetwijfeld weersomstandigheden.
Verder nog een longeerbak en veel wei, paarden gingen ook gewoon lekker samen het land op.
Ook een wasplaats met warm en koud water. Paard werd elke dag in de wei gezet en 's avonds weer binnen gehaald, 2 keer per dag kreeg ze daar brok en verder gewoon hooi/kuil. Mesten hoefde ik ook niet zelf te doen, alles beviel daar erg goed!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:07

Lielle schreef:
mooie stal Pssst Ja

wij staan nu hier, http://www.stal-eijckendonck.nl/ in 10 minuten is er een vennetje met een aardig galoppad en op een goed kwartier een redelijk bos, dus dat is niet slecht. Verder dus een binnenbak (20*40), buitenbak (20*60) en veel wei.

Ook niet verkeerd Lielle! Nog betaalbaar ook Lachen Ik betaal toch wel stukkie meer...

Het is ook niet makkelijk om in de randstad een beetje betaalbare leuke plek voor je paard te vinden.
Wil graag verhuizen, misschien maar eens buiten de randstad gaan kijken.
"Moet" toch op ook op zoek naar een andere baan dus kan ik net zo goed heel ergens anders gaan wonen. Misschien eerst een leuke betaalbare stal zoeken, dan een job en dan een huis Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:44

Gefeliciteerd met jullie laatste winstpuntje Rosalie & TG
Super dat Fjordy weer eet Amber Haha!
Fijn dat het vertrouwen weer terug is Tienteh!
Beterschap Vief!
Wow, jouw stalling ziet er netjes uit Psst! Waar zit het precies?

Het liefst heb ik Vorstin gewoon overdag buiten, en 's nachts in haar stal. Omdat de stal waar ik nu sta daar niet aan kan voldoen, probeer ik dit jaar weer mijn ouders om te praten om in de zomer naar een andere stal te gaan. Helaas vind vooral mijn vader het niets, die denkt dat ik de staleigenaresse verraad ofzo, en als ik erover begin flipt hij echt. Hij vind dat Vorstin het heel goed heeft op de stal waar ik nu sta, en dat ze het hartstikke luxe heeft in vergelijking met vroeger. Het is een hele gezellige, mooie, nette stalling, maar paardvriendelijk is het gewoon niet. Dit probeer ik hem duidelijk te maken. Mijn stal lijkt blijkbaar wel een beetje op die van Ingrid, de paarden mogen met regen ook niet naar buiten, want dan vatten ze kou Sigaar

Poetsen doe ik wel zowat elke dag. Natuurlijk voor het rijden/longeren, en als ze uit de paddock komt poets ik het zand van haar af voordat ze haar deken weer opkrijgt.

Vorstin mest altijd tegen de achterwand van de stal, langs de hele wand. Is nog wel aardig uit te mesten. Helaas staat ze wel op zaagsel, omdat ze van stro gaat hoesten. Zaagsel is wel ontzettend vervelend om uit te mesten vind ik.

Ze is ook wel een beetje een varkentje, in de paddock in de modder rollen doet ze heel graag!

Ik woon trouwens ook in de randstad, en vind het nog wel meevallen qua stalling. Ik sta nu op een fokstal (geen pensionstal) met binnen-buitenbak, binnen-buitenpaddock en weiland. De manege 100 meter verder heeft 2 buitenbakken, 1 buitenpaddock, en 1 binnenbak. De pensionstal waar ik deze zomer graag heen wil heeft 2 buitenbakken, veel buitenpaddocks, 1 binnenpaddock, veel weiland en een binnenlongeerring. Volgens mij is het gewoon een kwestie van heel goed zoeken hier.

Uitrijmogelijkheden heb ik hier helaas niet, alleen als ik met de trailer wegga heb ik het strand & de Vlietlanden dichtbij. Ik vind het wel heel jammer dat er niets dichtbij zit, want ik rijd graag buiten. Helaas is Vorstin niet zo braaf in haar eentje buiten, dus ik ben afhankelijk van anderen. Hierdoor ga ik maar een paar keer per jaar op buitenrit, terwijl ik het liefst iedere week ga.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:51

Maar jou pa is dus niet zo'n 'paarden-man' dat ie inziet dat weidegang heel belangrijk is voor een paard?

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:12

Snoekiej, de stal zit tussen Den Haag en Z'meer in, vanaf de A12 afslag Nootdorp.

Vind trouwens dat er genoeg stallen in de buurt zijn hoor, maar om een leuke en betaalbare stal te vinden is niet zo makkelijk Knipoog

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:19

Idd zat stallen die er goed, zijn hier in de buurt en betaalbaar Ja

Zo me wekker ging vanacht om 3 uur en om 4 uur vanmiddag pas klaar Dromen Vanacht weer.. dus dat is echt drama.

Ik ga kijken voor een opleiding beveiliger, dat lijkt me erg leuk om te gaan doen, in een gevangenis ofzo.

Paard heb ik gelongerd met dubbele longe ging ook lekker Haha! beetje fris.

Morgen rijden als ik fut heb Boos!

Heb niet alles onthouden, maar die van mij gaat de eerste maand met beschermers op het land maar met rijden altijd beschermers om, en in de padock ook.

Ik gaat snel eten, douce en op bed weer vroeg op Slapen
Doei!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:07

Rowo: mijn pa is niet echt een paardenman. Hij snapt wel een hoop dingen, maar hij ziet gewoon niet in wat de behoeftes van een paard zijn.
Psst, er zijn inderdaad genoeg stallen in de omgeving. Het moet voor mij alleen wel fietsbaar zijn naar stal, want mijn ouders brengen me niet iedere keer. De prijs gaat het hier niet echt om, ik betaal geloof ik nu ook al 280 euro per maand. Dus minder is mooi meegenomen, maar geen must. Mijn ouders kunnen het blijkbaar betalen en klagen ook niet..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:11

Is er iemand met een beetje verstand van Excel?
Zit namelijk een beetje met Excel te prutsen. Was alweer poos geleden dat ik ermee gewerkt heb. Optellen, uitrekenen gaat allemaal goed alleen zou ik graag willen dat wanneer de uitkomst boven een bepaalde komt te liggen deze een andere kleur krijgt. Ik weet zeker dat ik dit vroeger ooit gedaan heb, maar weet dus niet meer hoe ik dat in moet stellen.. Iemand enig idee? Lachen

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:16

Ik zou net met Sofie naar les. Soms kan ik die stomme schapen wel wat aandoen!!! Net als wij in willen laden en naar les willen, begint er weer zo'n beest te lammeren. Grrrrrrrrom Gestoord .. Daar ging m'n les.
Nou kan ze pas over 2 weken mee. Mja moet dan maar Knipoog. Is ook niet een ramp, maar vond het wel jammer.

Ben nu lekker aan het bankhangen Knipoog.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:30

Hmm, ik heb weinig verstand van Excel Vief, dus ik kan je niet helpen
Jammer dat je niet kon lessen Kim!