[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:38

Ik de k dat ik je gezien heb Daaph. Wij stonden naast een blauwe grijze camion :-)
waar heb je de foto's? Ik heb gekeken op odd maar ik kan ze er niet afhalen :-(

Wij hadden ookcen stopte op een smallere na het water. Beetje te snel willen aan rijden en ja zo er naast. Maar anders wel alles goed genomen.

Ik zou graag met die van mij zondag gaan.

Winnie kan je zo gaan oefenen? Weet je soms waar je moet bellen om te gaan?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:40

Ohh echt! volgende keer even roepen. Stonden jullie naar een grote camion? begin van de parking, de 2de ongeveer?

Ik geloof dat je even moest bellen. Je kan er oefenen en dat kost 10 euro geloof ik, ben niet meer 100% zeker

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:45

Ja heel int begin. Naast een grote blauw grijze camion :-)

Oh leuk. Het is daar echt precies een pretpark voor eventers vond ik. Zoveel verschillende hindernissen :-o heel leuk en een zeer goede bodem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:45

Indertijd met Giel was het inderdaad €10/combi voor het gebruik van het terrein tijdens de stage :j Zal nu nog wel zoiets zijn zeker?

Dat ze die (gemene) kriebels maar uitleven als ze op de paddock of de weide staan verdorie. Ik zit niet te wachten op brandwonden van een touw dat door mijn handen wordt gesleurd of een serieuze bijtwond of iets dergelijks.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:48

Ohh misschien was dat langs Sarah! Er zouden daar 3 paarden opstaan, 2 schimmels en een bruine.
Niet gezien!! Jammer!

Hier zijn ze ook altijd lekker vrolijk, maar wel respectvol, gelukkig. Laatst was er ene over de kruiwagen naar buiten gesprongen, die heb ik toch wel even op zijn plaatst gezet. Ik kon helemaal opnieuw beginnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:50

Dat heeft Tibor me ook al een keer geflikt, uiteraard net wanneer die bomvol ligt :') Op zich vind ik een beetje gekheid niet erg. Een zure snuit trekken ook niet. Maar ze moeten wel luisteren wanneer ik dat vraag, dus bij het eten geven netjes opzij gaan en als ik ze meepak aan het touw naar de weide/paddock niet gaan rondstuiteren als een konijn op speed.

Bij beide was het probleem binnen de 5 minuten opgelost. Al heb ik Tibor wel zijn touwhalster moeten aandoen vanmorgen, anders was er geen beginnen aan.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:58

leuke foto's Daaphh! vooral de haag is erg knap

@Varekaj: hier ook gemene paarden! vooral Ferro dan
vorige week die serieuze rodeosessie, deze week hier en daar een bokje tijdens het rijden, vandaag tijdens het inrijden op jumping 2 keer recht gesteld en gebokt. Ik heb hem daar eens serieus tot orde geroepen en dan ging het wel :) En bijten tjah dat doet hij altijd... hengstentrekje dat is blijven hangen (hij is laat gecastreerd)

maar je merkt het wel hee die lentekriebels! zal ook weer wat zijn voor het inrijden op de crossen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:04

God laat het uit zijn hoofd dat hij gaat bokken :+ Heeft hij tot nu toe zelden gedaan, ja een keer als een hertje met 4 voetjes 10cm van de grond en dan zijn gestuntel als hengst waarna ik hem heb laten castreren.
Bijten doet hij eigenlijk niet, maar goed, daar hebben we van veulen af aan serieus op gewerkt dat hij dat niet zou leren als hengst. 't Is wel een prutser en een dreiger (zijn stal = zijn domein) maar dat hij echt uithaalt? Dat is geleden van toen hij 2,5 jaar was en ik hem net had overgekocht van mijn ex. Tibor is slechter, die probeert gewoon constant te happen en te prutsen en te doen. Die is veel eerder gecastreerd maar dat trekje heeft 'm verdorie nooit verloren.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:07

Ja ik denk dat ze nr 1 had met een ruin paard :-)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 23:26

Jaa dat was Sarah! Ik heb wel vaak bij hun camion gestaan! Had jij de grijze trailer daar links van?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 07:41

Wij stonden links ervan een blauwe camionette :-) bedankt voor de pb zal eens kijken :-)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:15

Mooie foto's Daphne!

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:17

Mooie foto's en leuk dat de cross trainingen zo goed gingen! Wij gaan volgende zondag gaan crosstrainen in baarle :).

Varekaj en Florence ze mogen inderdaad lentevrolijk zijn, maar niet stout, want dat kennen ze snel ;).

Heb zaterdag voor t eerst eens terug een sprongetje genomen en voel t wel aan mijn bekken en mijn been is snel moe maar t ging wel, dus mss toch durven dromen van eens terug parcourstje te springen.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:21

Ik heb ook niemand gezien :) !

Hier gingen ze beiden erg goed! Super zelfs! Het springparcours stond voor beiden (te) laag maar dat was misschien goed want ze zijn heel de winter niet op concours geweest (allé ja de 5j wel met andere ruiter). Nergens fouten of stops en met de (nu) 7j heeft m'n vriend ook alle moeilijke dingen gesprongen. HIj had er zo'n bang voor dat hij hem continu ging moeten "duwen" over alles, maar hij pakte super aan en ging vanzelf!
De A'do had na twee sprongen in een 60cm parcours door dat ze mocht ontspannen dus dat ging ook heel positief! In de cross tsja, die neemt altijd super aan, zet ze ergens voor en ze spring het. Vriend had meer moeite met ze in te tomen, maar dus ook een super positieve ervaring voor haar!

Ik heb nog geen foto's gezien van ons... we waren ook veel later, denk dat er toen al veel fotografen weg waren...!

Hier hadden we net het akkoord bereikt om de 7j te verkopen deze zomer, en nu ging hij weer zo goed... :+. Hij begint ook echt beter en beter te springen en alles op te lossen enzo, dus ja, nog even afwachten :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:24

klinkt goed Steph! Dat is typisch he, dan begin je erover te denken om ze te verkopen en dan beginnen ze net hun best te doen :)

Ferro afgelopen zondag in Breemeersen, 1.10. Parcours 1 ging net zoals het inrijden slecht, hij was erg krekelig en tegen het been (lentekriebels zeker?) het tweede parcours hem eens flink vooruit gezet en dan foutloos
Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:23

Mooi Florence. Ferro ziet er een leuk paard uit.

Ik heb hier weer volop crosskriebels. En ik kan zelfs niet gaan paardrijden, want mn paard heeft een ijzer kwijt. De hoefsmid ging vanmorgen komen, maar hij was me vergeten.

Zou zaterdag graag gaan crosstrainen, maar vind voorlopig nog niemand om mee te gaan.

Ben mn crossplanning nog eens aan het bekijken. 2 april Overpelt, 10 april Lille, 17 april Lummen en dan mss 24 april Minderhout. Ben aan t twijfelen welke ik ga laten vallen. Ik denk Lille. Dan zou het 2, 17 en mss 14 april zijn. Lijkt me het meest logisch, niet?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:55

Katharinaa schreef:
Mooi Florence. Ferro ziet er een leuk paard uit.

Ik heb hier weer volop crosskriebels. En ik kan zelfs niet gaan paardrijden, want mn paard heeft een ijzer kwijt. De hoefsmid ging vanmorgen komen, maar hij was me vergeten.

Zou zaterdag graag gaan crosstrainen, maar vind voorlopig nog niemand om mee te gaan.

Ben mn crossplanning nog eens aan het bekijken. 2 april Overpelt, 10 april Lille, 17 april Lummen en dan mss 24 april Minderhout. Ben aan t twijfelen welke ik ga laten vallen. Ik denk Lille. Dan zou het 2, 17 en mss 14 april zijn. Lijkt me het meest logisch, niet?

ja zou ik ook doen! ofwel Overpelt, Lille, Minderhout. Want Minderhout is een zware cross, dus de week ervoor niets kan ook geen kwaad.
Maar ik ga voor Waregem eind deze maand, Lille, Gavere en Minderhout. Dus jammer genoeg 3 weekends achter elkaar.
Maar stel dat het weer nog om slaat dan kan ik nog altijd ene laten vallen

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 16:18

Minderhout is toch nationaal, dus niet iedereen mag meedoen? Of zijn jullie zeker van een selectie ?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:21

Nee helemaal niet. Heb geen idee hoeveel punten je zo nodig hebt voor een selectie, maar ik heb nog maar 1x 2de gereden, 1x 8ste ofzo en 1x uitgebeld. Dus ik reken er nog niet op dat ik mag gaan. Maar dan zouden het nog 3 weken na mekaar zijn he, dus dan zou ik toch best Lille of Lummen laten vallen denk ik.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:46

ik heb maar 1 cross gereden in het najaar en die gewonnen. Maarja ook geen idee hoeveel punten je moet hebben.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:22

Moet hier even een inhaalbeweging maken :) Ik lees in het weekend wel trouw mee, maar typen op de ipad doe ik niet graag, dus dan maar wachten tot maandag voor de vaste pc!

Kunnen jullie in de reglementen niet opzoeken hoeveel punten je krijgt bij welke klassering? Wordt er geen tussentijdse rangschikking opgemaakt?
Ze spreken de komende 2 weken nog van vrij goed, droog weer, misschien volgende week een kleine storing...

Katharinaa schreef:

Naar waar zou je willen gaan?

@Florence: zien er mooie sprongen uit van Ferro! Vind je houding trouwens ook mooi boven de sprong!

@Steph: Klinkt als een zeer positief rondje voor beide paarden! Als je de 7 jr toch maar deze zomer ging verkopen, kan je wel nog even afwachten hoe het verder evolueert.

@Varekaj: hoe was de les met Icaro? Nog lentekriebels? Last gehad van je knie?

@Daapph: coole foto's van Blits!!

Ik heb intussen al een ganse springles bitloos overleefd. Was een les in gridwork, niet te hoog maar heel sterk gefocust op controle. Vond het stoer van mezelf :D hindernissen op de cirkel en ovaal, rechte lijn van 4 hindernissen telkens op 3 galopsprongen... En ze bleef mooi nageeflijk en ontspannen. Enkel toen ze moe werd, werd ze zwaar in de hand en kon ik ze moeilijk aaneen blijven rijden, maar voor de 3e keer bitloos was ik heel tevreden. Gisteren dan een lange wandeling en dat lukt ook allemaal prima.
Heb intussen een nieuw bit gekocht, een Sprenger Dynamic D trens, ben benieuwd voor komend weekend, dan mag er terug een bit in!
En mijn nieuwe crossoutfit is binnen, wie mij op FB heeft, heeft het al gezien :) Ben er blij mee, vind het chic en niet té opvallend.
In verband daarmee wel nog een kleine 'farce' en wel benieuwd wat jullie hiervan vinden...
Ik ken een uitbater van een online shop persoonlijk, is geen vriendin, wel een kennis. Ik had rond nieuwjaar geïnformeerd naar de prijzen van shirt en capcover, maar had toen nog geen kleur beslist, dus had gemaild dat ik er nog over nadacht. Toevallig 2 maand later dan via andere webshop gezien dat die goedkoper waren, mijn kleuren beslist en besteld en had eigenlijk niet meer aan die kennis gedacht :o
Dit weekend mijn nieuwe setje gekregen, trots fotootje op FB en dan lees ik op de FB van die kennis dat ze verschiet van de schijnheiligheid van sommige mensen, dat er dingen beloofd worden en dan is het toch voor iemand anders...
Terwijl ik zoiets heb van: ik heb prijs gevraagd en heb bij iemand anders gekocht, lijkt mij toch niet abnormaal in 'zaken'? Achteraf gezien had ik die kennis nu wel kunnen verwittigen, maar eigenlijk voel ik mij daar niet toe verplicht? En dan zo een reactie op FB, voor een professioneel iemand van 30+ vind ik dat toch een beetje overdreven? Of ben ik echt zo mis?
Van zulke dingen kan ik dus dagen slecht lopen... Vooral omdat dat zo persoonlijke, open 'vetes' worden, daar weiger ik sowieso om aan mee te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:39

Op zich zou ik me dat niet aantrekken. Een prijs vragen geeft nadien geen verplichting tot aankoop. 't Zou wat zijn dat je dan bij de minste offerte die je vraagt van iets direct moet kopen. Het zou iets anders zijn moest je van die shop nu andere dingen krijgen via sponsoring, dan zou het wel netjes geweest zijn om daar je outfit aan te schaffen, maar dat is niet het geval vermoed ik? Het zijn uw centen, jij bent nog altijd diegene die beslist waar je ze uitgeeft.
Eerlijk gezegd, moest dit mij overkomen, alleen al omwille van de "achterbakse" manier van handelen zou ik pertinent die shop vermijden in de toekomst. Al was het via een privébericht geweest. Tenzij er een koopovereenkomst is met toestemming van beide partijen heeft een shop geen enkel recht om u ter verantwoording te roepen. Je hebt info gevraagd, je hebt die ontvangen en je hebt eerlijk geantwoord "ik ga er nog over nadenken". In mijn ogen volledig correct van jouw kant, ik zie hier eigenlijk zelfs geen belofte in. Een overweging, ja. Een belofte? Nee.
Wel tof dat het bitloos zo goed meevalt! Ik pak het graag mee tussendoor, is eens wat anders en voor mezelf een goede confrontatie dat ik meer van de teugels af moet blijven :o

Icaro ging eerlijk gezegd enorm goed! Rechter galop maar 1x fout aangesprongen en dat was mijn fout, had de overgang beter moeten voorbereiden. Ik ga er wel nog iets op moeten verzinnen om hem beter te laten schakelen naar een middendraf of middengalop. Hij verruimt, maar nét niet genoeg. Twijfel of het gaat helpen om te werken met balkjes, zowel in draf als galop. Hij moet achterin toch nog een flink stuk sterker worden. Zaterdag doe ik allesinds mee in de E5 en E7 normaal gezien.
De knie... tjah. Nog niet top. Doorzitten gaat maar mijn been aangesloten houden met mijn tip naar binnen levert wel na een tijdje lichte wrijving op, een zeurend gevoel. Lichtrijden doet gewoon pijn. Niet dat ik dubbel plooi, maar ik voel het wel.

@Steph: Als de 7 jaar deze zomer pas verkocht wordt kan je hem wel nog altijd verder trainen en meepakken. Je weet nooit dat er iemand naar vraagt op wedstrijd, en hoe vlotter hij gaat hoe beter voor jullie. Blijkt hij alsnog heel goed aan te pakken, kan je hem nog altijd zelf aanhouden... De zomer is nog even onderweg :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:09

@ Antonius: echt niet professioneel van haar! Ik zou daar ook niet met kunnen lachen. Het gaat nu eenmaal zo in de zakenwereld. Het gaat uiteindelijk maar over een cross setje, als ze daar niet met om kan moet ze maar geen paardenshop hebben.
Wat leuk dat het bitloos goed ging! misschien kan je dat meer doen als ze last heeft van haar tanden?

Vandaag gaan wandelen met Colorado, man hij was zo braaf! echt genieten. Vorige keer zijn we via de straatkant vertrokken en toen was hij erg druk. Nu via de weides kunnen vertrekken en enkel rustige wegen gedaan :) lekker kunnen galopperen op de velden
Laatst bijgewerkt door florence123 op 14-03-16 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:13

Ik word helaas niet gesponsord nee :P
Ik ga er ook niets meer kopen, maar dan echt vooral omwille van die 'schreeuw' om aandacht op FB, daar hou ik echt niet van. Ik kan het van haar kant wel begrijpen dat ze dacht dat ik bij haar zou bestellen, maar je kan toch rechtstreeks spreken ipv op die manier.

Verruim je op een rechte lijn? Probeer anders meer te schakelen zowel in draf als galop op de cirkel? Dan moet hij meer op het achterbeen blijven en train je hier meer op. Verwacht dan wel niet dat hij evenveel kan verruimen als op een lange zijde maar je kan hem er achteraan veel meer bijhouden. Ook andersom is trouwens heel nuttig: op de volte draf of galop verkorten, aanvoelen tot wat hij nog net aankan en er dan weer uit wegrijden.

Hier is trouwens Ilona verkocht, de merrie waar we de Ado uit gefokt hebben. Ze gaat terug naar de vorige eigenaar, ze blijft nog een weekje, nog eens een passage'ke voelen deze week :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:26

Zelfs rechtstreeks zou ik er niet van gediend zijn, alé ja... Mijn geld, mijn beslissing waar ik het uitgeef en niemand hoeft mij daarvoor ter verantwoording te roepen en al zeker geen ruitershop als er geen overeenkomst is gesloten.

Verruimen is zowel op rechte lijnen als op cirkels. Hij kan het wel, maar het is echt doorduwen. Hij springt veel liever van draf naar galop, of hij probeert zich heel lang te maken en dan als kameel rond te rennen. De middenstap gaat redelijk goed. In draf kan hij makkelijker verkorten en dan terug naar arbeidsdraf dan van arbeids naar midden. In galop lukt de middengalop dan weer "beter", als probeert hij zich nog regelmatig lang te maken. Verkorten is daar nog niet echt aan de orde omdat hij sowieso in arbeidsgalop nog meer sprong moet ontwikkelen.

Nu is hij wel redelijk compact met lange stelten. Hij is ruim 1m65 met als dekenmaat slechts een 185. Een 195 is een oversized slaapkleed :+ Ipv in te stappen of over te stappen zet hij zijn achtervoeten naast zijn voorvoeten. Ja, wel een hoeflengte er voorbij, maar dus niet in hetzelfde spoor. Rechtgericht én overstappen, daar heeft hij best last mee. Hij moet gewoon leren om sneller weg te zetten vooraan, en dan sterker worden achterin.