[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:13

Balen Susan maar gelukkig gaat het goed komen!

Ik heb toch zo onwijs zin in Ede!! Volgende week zaterdag cross training. Ik kan bijna niet wachten.. Erg toch haha

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:25

Pfoe suzan.. gelukkig bem je er zo snel bij.. maar het blijft balen. Beterschap!

Haha snap ik elke!

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:15

Hey susan balen zeg! maar idd gelukkig snel erbij en wellicht zoals je zelf al zegt zat het er al aan te komen door die strakke rug die hij anders nooit heeft.
Paardjes laten ons zoveel zien alleen moeten wij (nog) leren om het per paard te kunnen lezen....

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:58

Onder het mom van "beter laat dan nooit" heb ik zojuist een topic geopend om informatie te verzamelen voor een verzameltopic oefencrossen 2017.

Daar was al meerdere keren door verschillende mensen ongevraagd, maar vervolgens is er niets tot stand gekomen. Hopelijk lukt het nu wel voor de tweede helft van dit seizoen. En dan door met 2018. Graag jullie medewerking :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:41

Oh. Linkje?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:14

Iemand ervaring met oefencross Bathmen?
Ik ga meedoen, sowieso de 60/70 maar twijfel ook over 80/90. Is bij het hogere parcours ook de mogelijkheid voor een lager alternatief? Ik wil haar heel graag ervaring opdoen omdat ik ook graag officieel wil crossen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:38

Die rij ik ook op zondag <<)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:46

Jammer ik op zaterdag waarschijnlijk :')
Iets met een stalbbq op zondag haha
Zit m wel even te stressen met de entingen etc :') Hopelijk is dat nog goed hahaha

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:15

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:57

Hee allemaal,

Allemaal een fijn paarden-weekend gehad of lekker vrij met dit warme weer? {:} Kunnen jullie mij misschien helpen met de volgende situatie? Heel fijn crossweekend maar met een ietwat vervelende afloop..

Ik ben naar Ede-putten geweest, fijn gereden, tot dat ik de uitslagenlijst op fb zag.. Er blijkt een weigering gerekend te zijn op 5a, een afsprong.. Nu weet ik zéker dat mijn paard geen pas achteruit gedaan heeft, hoogstens afremde naar stap en toen van de afsprong af. Snap er dus helemaal niks van waarom daar een weigering is gerekend, ook nog even de regelementen nagelezen en daar staat ook dat het paard bij een afsprong de hoogte mag taxeren.. Als aantekening stond alleen 'paard staat langer dan een seconde stil'... Het vervelende is daarbij, dat er een briefje op het uitslagenbord hing met 'er is geen prijsuitreiking, uitslagen komen vanavond op Facebook en Startlijsten' Daarop ging iedereen naar huis, want waarom zou je dan wachten met 30 graden.. Zie ik dus vanmiddag de uitslagen op Facebook met daarop die 20 strafpunten, gelijk een bericht gestuurd naar de organisatie want nergens een telefoonnummer te bekennen. 40 min later krijg ik een bericht terug met een telefoonnummer en gebeld.. Zeggen ze dat er geen bezwaar meer gemaakt kan worden, ook de wedstrijdvertegenwoordiger gaf aan dat het waarschijnlijk niks gaat opleveren omdat het sws mijn woord tegen de hindernisjury is en deze zijn natuurlijk allemaal al lang naar huis. Wat ik nu nog kan doen is officieel bezwaar aan maken maar daarvoor eerst €50.- borg betalen.. Wat zouden jullie doen? Ik krijg nu maar 1 winstpunt ipv 2 en zou anders 6e zijn geworden dus ook nog in de prijzen.. Aan de ene kant heb ik helemaal geen zin in heel veel bombarie maar aan de andere kant vind ik het heel vreemd dat daar een weigering is gerekend en wil ik graag weten wat nou écht de regels zijn.. |o

ps. helaas had ik ook net vandaag niet mn gopro op..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:23

Wat is het voor slecht iets dat de uitslagen etc niet gewoon op t bord komen? Dat t avond erna pas op fb komt?.....

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:25

Cioccolato schreef:
Wat is het voor slecht iets dat de uitslagen etc niet gewoon op t bord komen? Dat t avond erna pas op fb komt?.....

Nou dat vond ik dus ook eigenlijk.. buiten het feit dat niemand elke minuut de wedstrijdfacebook gaat checken, ik niet iig.. Dan is dat half uur ook wel snel om. Daarbij is vanavond voor mij niet gewoon anderhalf uur na de laatste start.. Snap het wel dat het fijn is voor de paarden dat je graag naar huis wil met die hitte, maar wij hadden best nog een halfuurtje kunnen wachten, zodat je ook de kans krijgt om er wat van te zeggen.

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:52

Moeilijk Marieke,

enerzijds slecht van de organisatie, het is aan de ruiter om de keuze te maken om te wachten of niet en vaak heb je al een vermoeden of het goed of slecht is waardoor de keuze beïnvloed wordt.
Sowieso is Ede een wedstrijd waar de organisatie liever niet te moe wil worden lijkt het wel. Ze hebben het prima voor elkaar hoor, maar op sommige puntjes....

Ik zou het persoonlijk voor lief nemen zoals het nu is, het is super zuur dat geloof ik graag, maar je paard heeft er niet minder goed door gelopen en als het van die ene winstpunt en die paar tientjes prijzengeld af moet hangen dan zou ik persoonlijk passen.... Maar dit gebeurd wel vaker dus het is wel iets om rekening mee te houden voor jezelf..........

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:57

Vind dat er altijd de mogelijkheid geboden moet worden om wat over de uitslag te zeggen...
Erg vervelend. Zou er exht wat van zeggen tegen de organisatie, dat je dit toch exht een groot minpunt vind. Of ik er meer werk van zou maken.. denk het niet

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:08

Ik denk dat je voor jezelf de beslissing moet maken of je er al die tijd, moeite en geld wilt insteken.
Zoals ik het nu begrijp is er al een beslissing gemaakt door de organisatie of het nu terecht, reglementair en/of eerlijk is of niet.
Je hebt nu 1 wp in plaats van 2, en je mist een 6de prijs met een waarde van???
Is het heel belangrijk voor je om die 2 wp's ergens voor te gebruiken? Heb je ze nodig voor een NK?
Moeilijk, maar soms is het wat het is...

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:44

Eens met Madeleine! De derde prijs in het M was €30,- dus jij zal €10,- gewonnen hebben ofzo?? Teken je protest aan, ben je straks €50,- kwijt en alsnog 1 wp. Hoe onterecht ook!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:42

Ik zou er ook geen geld en energie in steken. Je "wint" het toch niet en ruiters kunnen soms zo vol met adrenaline zitten dat het er anders uitziet dan dat het voelt.
Heb als ruiter wel een protest aangetekend en gewonnen, maar dat was makkelijk omdat ik de val van de ruiter voor mij had gekregen en het op de foto was gezet.
Heb ook wel eens als poster een discussie gehad en die ook gewonnen, ook hier getuigen erbij. Ruiter voelde het heel anders dan wat wij gezien hadden.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:55

Allereerst complimenten voor de organisatie hoe ze het opgepakt hebben. Ik heb vandaag contact gehad met de organisatie en de technisch afgevaardigde van de wedstrijd, voornamelijk om me uit te leggen hoe het een of ander in elkaar zit.. Het ging uiteindelijk niet zo zeer om die winstpunt of om dat tientje prijzengeld, maar wilde ook graag weten wat nou precies de rechten als ruiter zijn en wat dan de procedure is.. Het zit dus zo, om eventueel bezwaar te maken kan tot max een half uur na de uitslag bezwaar aan tekenen, zoals voor veel wedstrijdruiters bekend is. Ik heb het briefje van de organisatie niet voldoende begrepen, en ja ik had het ook nog na kunnen vragen, de uitslag kwam wel gewoon op het bord maar de bedoeling van dat briefje was dat als je prijs had je niet perse op de prijsuitreiking hoefde te wachten maar je dan alsnog je prijs kreeg via de bank.. Wat ik begreep is dat de hele uitslag pas 's avonds bekend zou worden gemaakt, dat was dus niet het geval. Daarmee was ik dus tegen de tijd dat ik de uitslag was al buiten het halfuur.

Ondanks het feit dat ze voor aanvang van de wedstrijd hebben medegedeeld aan de hinderniscontroleurs niet te streng te zijn met afsprongen en dat paarden mogen 'weifelen' voordat ze naar beneden gaan is er bij mij dus echt langer dan een seconde stilstaan geconstateerd. Stilstaan is sws een weigering, ook al is het een enkele seconde of gaat het paard niet achteruit. Mij is altijd verteld dat het pas een weigering is als het paard een pas achteruit zet. Het is aan de controleur hoe deze het interpreteert, of hij/zij het paard nog voldoende voorwaarts vind gaan of deze een weigering rekent.

Ik kan bovenstaand niet bewijzen en wat gr_roos ook zegt misschien heb ik in mijn adrenaline/enthousiasme het anders opgevat dan dat het er vanaf de grond uitzag. Al met al fijn gereden en een leermoment voor mij en ieder ander! De organisatie gaf ook aan het mee te nemen in de evaluatie, hoop dat ze er ook wat van geleerd hebben :)

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:04

Fijn dat het duidelijk is Marieke!

Je bent inderdaad 'overgeleverd' aan de hindernis controleurs en hun ervaring maar acht wat zouden we zonder ze moeten? Het is al super fijn dat ze er met dat warme weer voor ons willen zitten!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:09

Eerlijk, ik had bij stilstaan hoe kort ook, een weigering aangerekend bij een afsprong. Paard moet namelijk wel tonen voorwaarts te willen blijven gaan.

Wij maken stapjes in de goede richting, gisteren paard op laten draven en hij liep weer rad. Ben er vandaag dus weer op gegaan om onder de man te stappen. Wat kun je blij zijn met zoiets simpels als 10 minuutjes stappen :D

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:26

fijn voor je susan. Lekker dat je weer kan opbouwen en dat het de goede kant op gaat.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:42

Fijn dat het de goede kant op gaat!

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:45

nicootjuh schreef:
Fijn dat het duidelijk is Marieke!

Je bent inderdaad 'overgeleverd' aan de hindernis controleurs en hun ervaring maar acht wat zouden we zonder ze moeten? Het is al super fijn dat ze er met dat warme weer voor ons willen zitten!!

Zeker waar! Een paar dagen later nu denk ik ook van ach, ik heb fijn gereden misschien was het voor mijn gevoel wel heel anders dan dat het er vanaf de grond uit zag. Als je in de cross zit moet je ook door naar de andere hindernissen en sta je er misschien niet zo bij stil. In ieder geval veel van geleerd en een hoop duidelijk geworden! :)

Fijn Susan dat jullie weer de goede kant op gaan! :j

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:23

Goed nieuws Susan!

Ik kreeg ook een weigering op het water aangerekend, terwijl ik toch echt express er een rondje omheen reed. Maar mijn gevoel met Coco was geweldig dus revanche in Renswoude :)

kleine hapering bij het springen, ik reed beetje te nonchalant maar daarna lekker door !

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:41

Fijn debuut Elke!