[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 15:30

Die van dat meisje dat in Exloo L had gesprongen, waar jij als eerste reageerde. Paard had een sjieke naam: Guidam Petite de Morode, geloof ik!

Quinn

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:20

Oh van Aies. Nee ik heb daar niet meegedaan. Die wedstrijd duurt mij altijd te lang. Meestal doen er 30/40 man meer mee dan wat er op startlijsten staat. Het is op een avond en heb daar geen zin in. Is bij mijn oude club.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:32

Gefeliciteerd met je broertje Snoekiej!
Zal zo je verslag eens lezen Mootje, maar iig al gefeliciteerd met je 1e winst! :D

Net het bos ingeweest met Vero, ze had praatjes zat. Kreeg ruzie met een meneer. Ik reed aan de zijkant van de weg. Aan de andere kant stonden een rij auto's en meneer had geen geduld om te wachten, dus scheurt hij er langs met een aardige vaart en mijn stijgbeugel raakt zijn zijspiegel, boem kapot. Dus hij wou dat ik dat ging betalen. Nou niet dus, hij zat in de fout.
Toen was ik in het bos waren er 4 motorcrossers aan de gang, die wachten ook niet even maar scheuren ook zo sjoef langs mij heen. Rustige bosritje is dus niet helemaal gelukt, maar was wel lekker in het bos! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 16:39

Denk je het bos in te gaan voor een relaxed ritje, kom je van die vreemde mensen tegen!

Het springen ging trouwens drama, maar ik hoop dat dat met enige routine beter wordt. Sussie kan het in ieder geval beamen :))

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:41

Ik vind Corion er trouwens goed uitzien Mo. Lekker strak buikie!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 16:42

Heb je mij gezien, dan?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:43

Ja, ik was in PH. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 16:44

Nou, ik heb je gewoon gemist :o Waar heb je mij (met paard) gezien?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:45

Heb je nog SGW staan Mootje? Of volgend jaar pas weer?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:46

Mootje schreef:
Nou, ik heb je gewoon gemist :o Waar heb je mij (met paard) gezien?

In de cross op de akker bij o.a. de oxer/trechter

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 16:47

Oh, dan is het niet zo gek dat ik je gemist heb. Paardje deed die oxer trouwens super <3
Sannn, Helaas volgend jaar pas weer -O-

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:48

Jammer Mootje, maar dan kan je volgend jaar nog even goed trainen en dan hard aan de bak! :D
Ik wou volgend jaar nog 1 B cross doen en dan het L in, maar denk dat ik dat nu maar uitstel. Dus dan zie ik je volgend jaar vast wel een keer.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 17-10-10 16:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:49

Nou, ik vond het wel flauw hoor, dat je niet even zwaaide onderweg Mo. :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 16:52

Haha, Bij de bosinsprong op 10 stond Corien mij heel hard aan te moedigen :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:54

Ik heb vandaag gesprongen in Rhenen blauwendraad, eerste keer Indoor klassiek.
Eerste parcours een pechbalkje, lijntje kwam net niet mooi uit en daardoor te dicht op de steil. Tweede parcours ging het super, maar mocht ik weer geeeeen barage .. :( ik had 1 tijdfout.....boos op mezelf, toch nog weer iets te netjes denk ik... :o
Had wel gelijk een geinterresseerde koper voor Bull.....van een of ander spring en handelstal uit Nijmegen, maar ik weet precies hoe dat gaat, zij willen het paard zo goedkoop mogelijk en met de connecties die zij hebben gaat ie duur weg. Komt mooi niks van in, Bull is mine.. <3 . Ik moest maar een prijs noemen zegt die kerel, ik zeg...doe zelf maar een bod... :D waarop hij nog opmerktte...heeft jou paard niet TEVEEL kwaliteit voor eventing... :? :? vreemde opmerking. Maar hij vond Bull erg mooi voorwaarts gericht en zeer voorzichtig op het hout en fijn te rijden paard.

kan het trouwens kloppen dat het voor mij en Bull makkelijker is binnen om te springen om ritme te leren ??? Ik heb zoveel lekkerder gereden nu dan de 3 sgw spring parcoursen....terwijl dit toch een stuk hoger stond, maar alles leek zo fijn te kloppen ineens, dit in tegenstelling tot buiten waar Bull en ik veelvuldig te dicht op de sprong kwamen en een balk konden incasseren. Iemand ervaring mee ???

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 16:58

Bianca, Ik denk dat die meneer bedoelde springkwaliteit voor de cross... Gebeurd wel vaker hoor, vraag maar aan Billy ;)
Wat betreft dat het binnen springen beter gaat: Elk paard heeft zijn voorkeur. Nu zal ook de bodem beter zijn geweest, of niet? Ik ben er vandaag weer achter gekomen dat de B nog toekomstmuziek is voor 't springen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:59

Buiten heb je langere lijnenen het parcours is vaak veel ruimer opgezet. Kan lastiger zijn en zeker een jong paard kan dan langer worden in het lijf. Dan is je paard van het achterbeen en wordt het moeilijker passend te rijden.
Of jij hebt te veel tijd om na te denken waardoor je misschien net te weinig rijdt of net te veel.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:05

MO @ die meneer bedoelde het feit dat hij Bull zo extreem voorzichtig van het hout af vond en naar zijn eigen ingevulde mening hoeven eventingpaarden dat blijkbaar niet te zijn??? in de cross...zodat ze vervolgens ook alle balken in het parcours eraf halen dat kost je plaatsen. Ik had hem al uitgelegd dat een goed eventingpaard juist wel de balken moet laten liggen en idd in de cross ook wel moet leren vegen dus dat schakelen is zo belanrkijk. En je moet een mooi proefje kunnen rijden natuurlijk. :D

SIM @ ik denk dat ik teveel loop te regelen in die buitentereinen (en teveel buiten de gestelde lijnen kom denk ik)... :o , Gorssel had ik ook al tijdfouten dus ik moet echt nog werken aan een hoger basis tempo, maar het stomme is dat het voor mij WEL voelt alsof ik al heel hard ga.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 17:07

Als diehard eventingruiter zou misschien een paard als Bull wel eens té voorzichtig kunnen zijn. Billy verkocht o.a. Zuko om die reden: Dat hij beter tot zijn recht zou komen als springruiter (of een amateur-allrounder).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:08

bianca1980 schreef:
SIM @ ik denk dat ik teveel loop te regelen in die buitentereinen (en teveel buiten de gestelde lijnen kom denk ik)... :o , Gorssel had ik ook al tijdfouten dus ik moet echt nog werken aan een hoger basis tempo, maar het stomme is dat het voor mij WEL voelt alsof ik al heel hard ga.

Dat heb ik precies zo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 17:10

Haha, ik had vandaag ook 4 tijdfouten zonder weigering :o Ik weet dat mijn paard gelimiteerde gangen heeft, maar dat het zo erg was....

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:41

Mootje schreef:
Haha, ik had vandaag ook 4 tijdfouten zonder weigering :o Ik weet dat mijn paard gelimiteerde gangen heeft, maar dat het zo erg was....

Maar die van jou is toch behoorlijk groot !!!! zou je denken dat jij minder passen nodig hebt dan ik om wel binnen de tijd te blijven. _O-
Bull vind ik niet overdreven voorzichtig in het terrein (we beginnen ook net dus wat kun je er eigenlijk van zeggen) maar een grandprix springpaard is het ook niet, daarvoor is hij veel te klein.
Voor mij dus een leuk paard om als amateur elke discipline een beetje mee te hobbelen... :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:42

:wave:

Zal zo ff bijlezen. Vandaag weer in Boekelo geweest, was leuk :j Ook bokker Eventinggek gesproken en een hele tijd in haar stand geweest.

Vandaag zetje weer gereden, buitenritje. Die was echt zo mega fit. K wou RUSTIG een ritje maken, Zetje dacht daar anders over. Avi gaat gelukkig weer veel beter en loopt weer redelijk. Middeltje van de DA lijkt te helpen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:58

Netjes Bianca! Is het mooi daar in Rhenen? Ook een fijn parcours, ze hebben daar ook oefenparcours woensdags vaak. Ik vind binnen ook fijner, minder lange lijnen etc. waardoor ik minder kan gaan prutsen.
Fijn dat het met Avi en Zetje beter gaat Rowo!

Hoop zo dat het morgen mee valt bij de fysiotherapeut dat ik nog wel lekker kan rijden etc. Maar we zullen afwachten. :) Vandaag liep ze prima en had ze praatjes voor 10.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:10

:wave:
Springen vanmiddag ging goed. Al vond ze balkjes draven wel heel eng :+ Maar bij het springen deed ze heel goed haar best, heb echt fijn gesprongen.

Rowo: Fijn dat het alweer beter gaat met je paardjes!
Bianca: Netjes van je parcoursen. Je weet nu iig waar je aan moet werken
Caro: Fijn dat je de merrie helemaal hebt kunnen scheren.