[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:20

Ja hier regent het ook steeds, BAH!!! Ik doe het mooi rustig aan vandaag, ga eerst wel even de voetjes wassen en dan om 13.00 uur als het begint parcours verkennen. Dan halen we het paard wel een keer op, alle tijd met 109 starts Dromen

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:22

dat is wel ideaal andrea Lachen Heel veel succes.
Oja heb je shanice nog gezien en de groeten gedaan? Tong uitsteken

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:24

Dankje! Ja, heb haar wel geschreven volgens mij, de groetjes zijn niet gelukt Tong uitsteken

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:26

ah helaaas.. ik had al niks gehoord, anders ging ze vast wel even vragen wie jij bent Tong uitsteken

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:27

andrea16 schreef:
TD: Ik gebruik gewoon de rubberen springschoenen, met klittebandsluiting. Ben er nog geen 1 kwijtgeraakt.

Nou dat gaat bij mij niet lukken, zelfs m'n peesbeschermers vliegen om m'n oren met een gewoon springparcours (gewoon die van Eskadron, heb ze nu dus met een extra drukknoopje erop en nu blijven ze wél zitten). Die rubberen springschoenen heeft Tip meestal binnen 3 keer rijden doormidden, beeetje jammer.

Goeiemorgen allemaal trouwens! Haha! Hier is het nog steeds droog, hopen dat het weer een beetje meezit vandaag Andrea en succes!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:27

Haha tsja, kon moeilijk uit het juryhok gaan roepen Clown Ik weet trouwens ook niet meer hoe ze gereden heeft.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:30

TD: Nee, dan gaat dat niet echt lukken. Misschien dan de gesloten rubberen? Is wel een gedoe om ze om te krijgen lijkt me maar ze vliegen er niet zomaar weer af! Knipoog

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:42

Goedemorgen Lachen

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:25

Goedemorgen
Ik be gisteren even gaan trainen in minderhout, tussen de buien door.
Nou tino moest een beetje wennen, en heeft in de trailer zijn ijzer scheef getrapt, maar hij deed het verder super.
Hij is wel klaar voor dit weekend denk ik.
Alleen moet hij een beetje afvallen haha!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:27

Fijn dat het goed ging L0ve!! En er is nog een paard die wat moet afvallen, het gras schijnt ondanks de droogte erg lekker te zijn... Tong uitsteken

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 08:54

Bt: Mooi beestje hoor!

Typical Dutch, Lielle: Ik heb ook de News, nog geen ervaring mee, maar ik verloor ze ook en Rousch trapte ze zo snel stuk.. Dus de man uit de winkel zei dat ik met deze wel tevreden zou zijn.
Mijn moeder vond het dan ook een slimmer idee om de News te kopen (die wat duurder zijn) dan dat je om de zoveel tijd weer nieuwe rubberen moet kopen, want dan kom je toch ook aan een sommetje Knipoog

Gisteren heb ik op een paard gaan wandelen van de manege eigenaar, nog nooit op zo een grote gezeten Nagelbijten / Gniffelen Denk dat hij rond de 1m85 draait... Maar hij was flink Knipoog Enkel als hij zich begint op te jutten is het toch wat anders dan mijn beestje Nagelbijten / Gniffelen
Paard loopt ook mee in Nokere, normaal deed hij het BK mee maar in Genk hebben ze een ongelukje gehad dusja..
Heb ook dressuurles gehad, ze ging super! Mijn lesgeefster was heel tevreden en vriendje geeft ook even staan kijken en vond haar echt goed gaan!
Hij zegt dat ik haar gewoon zo moet rijden naar mijn hindernissen ook... (hij kan mij geen dressuurles geven Knipoog klikt niet zo goed, hij zegt dat het dan ook beter is dat ik gewoon op delfien haar manier inrijd)
Ik vind het wel leuk dat hij dat toegeeft, dat Rousch gewoon moeilijk en speciaal is en niet alles op haar werkt Lachen

Vanavond springles en ik hoop dat het wat beter gaat dan zondag Lachen

Ga me nu even wassen want ik moet straks naar stal de veulens helpen binnen halen... Soms is dat nogal een werkje Rolleyes

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:14

Heb jij paardenvriendje Shantjuh? Vork..

Is vandaag grote kaatswedstrijd hier paar km vlakbij. Jongen uit mn klas doet mee..wil ik zien zenden ze het pas vanaf 3 uur uit. Grmbl..

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:22

Shanna geeft een paardenvriendje ja Vork
Geeft mij spring en cross les Vork
En het is nog eens handig dat het ook de enige is die echt door geeft wat op Rousch werkt bij het springen en wat niet... Gisteren zei hij gewoon dat hij mijn les van delfien heel goed vond en dat ik maar zo moet inrijden voor het springen. Dat hij me met dressuur niet kan helpen want dat het op één of ander manier niet werkt... Dat hij Rousch daarin nog niet echt doorziet ofzoix Knipoog

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:11

Jij hebt het goed voor elkaar!! Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:24

hier schijnt de zon nog! Lachen
TD: ik denk dat je die Animo wel een beetje met die van jou kan vergelijken Haha! jij hebt ook al zo'n maf beest Tong uitsteken

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:55

Hier is het ook droog nu Lachen
Ik wil zelf wat nieuw hekjes enzo proberen te maken..
Hebben jullie nog leuke ideeën?

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:56

Biertabje schreef:
hier schijnt de zon nog! Lachen
TD: ik denk dat je die Animo wel een beetje met die van jou kan vergelijken Haha! jij hebt ook al zo'n maf beest Tong uitsteken

Wie, ik?? Haha, die van mij is inderdaad niet helemaal wijs! Begint idd ook al te stressen als ik met een zadel aan kom lopen, och heden denkt ie dan, ik mag weer Haha! ! Hij is eigenlijk gewoon een beetje über vrolijk, vindt werkelijkwaar alles leuk (en soms een beetje té) Vork! Maar ik ben er al aardig aan gewend en vind het eigenlijk wel grappig. Er zit tenminste een beetje pit in en ik kan af en toe vreselijk om hem lachen, wat een uitslover! Werkt alleen niet altijd met je, maargoed, hij wil wél.

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:26

Ik heb me er bij neer gelegd dat ik gewoon vaak nieuwe springschoenen moet kopen. Ik haal ze altijd bij Arthur van Osch, een westernzaak. Daar hebben ze veel leuke kleurtjes en zo en zijn niet duur. Let goed op bij de springschoenen dat ze niet te lang zijn. Op het moment dat ze te ver over de takken van het ijzer hangen trappen de paarden ze snel kapot en / of verlies je ze. En als ze te lang zijn beperk je het doorzak moment / beweging van de kogels!
Voor wat de peesbechermers betreft: bandagebandjes zijn ideaal. Deze zijn elastisch (geeft dus minder kans op witte strepen) en laten nauwelijks los, of je nu door het water, modder of zand rijdt! Deze heb je trouwens ook in verschillende kleuren.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:31

@ BT: Leuk peerdebeest Ja
@ PC: Alweer (zonder) slof gereden?
@ TD: Ik heb ook de springschoenen van NEW [erg licht, blijven goed zitten en zijn gemakkelijk schoon te maken]

Weer een dagje gewerkt Vork
Maar wat een takkeweer zeg Scheve mond

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:37

L0ve schreef:
miss_jumpy schreef:
Kan iemand mij vertellen wat nou precies het verschil is tussen de werking van een eczeemdeken en een vliegendeken?

De werking van de dekens is eigenlijk hetzelfde, maar het materiaal en de uitvoering van de deken kan verschillen.
De boet eczeem deken, is veel duurder, een dichte stof en het paard zit helemaal ingepakt.
De bucas vliegendeken, is ook heel dicht van stof en het paard zit er helemaal in, functioneert ook goed als eczeemdeken.
Vliegendeken is vaak fijnmazig, eczeemdeken heeft of nog kleinere mazen of geen mazen!!

Aha!
Heb jij toevallig een bucas en ben je daar tevreden mee? Ik denk nu ook na om een bucas te kopen, want de pagony die ik had is uitverkocht en de boett vind ik te duur dus ik wil wel wat anders proberen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:04

handig zo'n paarden vriendje shantjuh Lachen

l0ve: fijn dat het goed ging Lachen Mijn pony groeit ok van niks Scheve mond

vief: jij blij dat je alweer klaar bent Haha!

Ik zou dus de paarden naar binnen doen (in de regen Scheve mond ) willen ze niet eens Verward dus heb ze lekker in de regen laten lopen Tong uitsteken eigen schuld Knipoog

Ik weet niet wat voor springschoenen ik heb, maar ze zijn iig wel heel fijn. zal wel even opzoeken.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:09

Arme Kim, jij helemaal nat voor niks Ach gut

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:28

Ik laat ze ook altijd gewoon lopen in de regen hoor, zijn geen mietjes Haha!. Regent hier helemaal niet vandaag, wel mooi weer..gaat om ons heen zegt Piet Paulusma Vork

Nog niet gereden Vief, misschien krijgt ie ook wel dagje vrij en anders vanavond ff.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:33

ja, ik haal ze ook niet gelijk binnen. Bij mij lopen ze al 4 weken dag en nacht buiten. Nu twijfel ik wel of ik ze vanacht ook buiten zal laten lopen... Maar het is nu al even droog, dus als het vanavond nog droog is laat ik ze staan, het is niet echt koud.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:43

Ik ga Sam ook niet binnen zetten, voordat ik er heen gefietst ben ben ik al helemaal doorweekt Tong uitsteken
Sorry Sam, liever jij dan ik!!

Ga zo naar de stad, beschermtas voor m'n camera kopen Lachen