[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:47

Een sidepul is zoals rijden met touwen aan een halster geknoopt, maar dan met teugels en een hoofdstel. Kaakgekruist is van Linker mondhoek naar rechteroor onder de kaak Door en van rechtermondhoek naar linkeroor. Kingekruist kan ook. Of zoals met bit rijden, maar ipv aan een bit zitten je teugels aan de neusriem.

Hackamore is hefboom maar heb je ook verschillende in. De mijne is met leren neusriem (wol onderlegd) en leren kinriem. Je hebt er ook met metaal in de neusriem en kinketting.

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:56

pp: ja een klein beetje warm. denk niets erg. maar ga toch het zekere voor het onzekere nemen en even rustig laten stappen :) straks kan ik opnieuw niet mee doen in waregem :(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 11:24

Hopelijk valt het nog mee MF en kan je snel terug rijden.

Ik ben jaren terug ook eens gaan skieen, dat vond ik wel leuk! maar heb toch liever de zon :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:41

Stralend zonnetje hier {:} Ga ik helemaal niet over klagen!

MF, gewoon goed koelen en even rust aanhouden, meer kan je inderdaad niet doen.

Antonius, ik zag dit via G.iel op FB verschijnen. Interessant voor jou?
https://www.facebook.com/events/933327730099254/

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:04

Wintersport <3 <3 Enigste reden waarom er hier geen sneeuw mag vallen voor mij maar in de bergen wel! :D Ik heb jaaaaren geskied en gesnowboard. Skiën is het gemakkelijkst geloof me! :D Idd wel onhandig met dat materiaal en die stijve skibotten. :P Maar snowboarden is niet zo gemakkelijk, vanaf je een brok ijs of een bubbeltje tegenkomt, en je raakt wat uit evenwicht moet je jezelf met heel je lichaam herstellen. En met een ski is 'gewoon' met je been. Maarja ik kon beter skiën dan snowboarden omdat ik het al langer deed. :P Skiën deed ik alles al, tot en met zwarte pistes, diep sneeuw, buiten piste, ... Nuja tis buiten piste dat ik al eens weg gevoerd moest worden met zo'n brancard en met de ambulance weg gevoerd. :+ Moest ik niet kunnen zitten, was het met de helikopter oeps. :+ Heup zwaar gekneusd, gelukkig niet gebroken of ik moest met het vliegtuig terug keren naar België. :P
Afbeelding
Maar snowboarden vond ik wel het coolste! :j Al vond ik het wel heel ambetant op platte stukken en smalle paadjes. Met skiën kan je nog schaatsen met hulp van je skistokken, maar met snowboarden moet je wel al vaker 1 voet los doen en voortduwen, vrij lastig. :P De gemakkelijke pistes (groen en blauw) ging makkelijk met snowboard, rood ook maar op zwart had ik wel wat schrik. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:07

Idd zalig weer! Tot ik opstond, had 'k direct zo iets van ideaal weer om iets te doen met de paarden! Echt ik ben dat gips kotsbeu, en 'k ben nog niets eens aan de helft. Hopelijk dinsdag loopgips. En zal dan eens aan vriendin vragen of ik al kennis kan maken met Hinde, want ik kan niet wachteeen!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:09

Want doordat ik niets kan doen door dat stomme gips, denk 'k zoooveel aan Shuddy dat 'k dr echt mottig van word. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:15

:(:) Dat gevoel ga je nooit helemaal verliezen hoor Hanne. Mijn merrie is nu 4 jaar geleden ingeslapen en ik mis die dame nog elke dag. Moest het mogelijk zijn en me de helft van mijn leven kosten, ik zou ze terughalen...
Icaro, Tibor en de kleintjes zijn elk op zich ook "once in a lifetime"-paarden, maar zij was mijn eerste eigen paard en die heeft me zo verdomd veel geleerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:32

https://youtu.be/mrCx_8Imd6s

Ziet er zoooo leuk uit! Baal echt dat we tegen dan nooit op tijd klaar raken om mee te doen -O-

Door het goede weer is de piste weer bruikbaar, dus vanaf morgen terug aan de slag. Mijn shetlander Henk heeft een mentuigje, maar ik heb geen koetsje en weet ook niet of hij kan trekken/slepen. Sturen en het tuig zelf vond ie prima. Dus het idee opgevat om morgen een buitenband van een kruiwagen er een keer achter te knopen en te kijken of we de piste (nouja, de hoefslag) kunnen slepen met die kleine kerel 8-)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:09

Daaphh schreef:
Ik ben jaren terug ook eens gaan skieen, dat vond ik wel leuk! maar heb toch liever de zon :p

Zon genoeg hier anders! Vandaag 8 graden, zweten op de piste hoor!
Amai Hanne, lijkt me maar eng, zo afgevoerd moeten worden. Heb ook eens een vriendin moeten laten afvoeren, die was op haar hoofd gevallen en buiten bewustzijn, maar dat was uiteindelijk niet erg. De broer van mijn nonkel is 2 weken geleden noodgevallen op de piste. Ze hebben hem nog proberen te reanimeren, maar dat was tevergeefs.

Ik ski al van kleins af aan ieder jaar. En op mn 15de ofzo leren snowboarden. Nu wissel ik elke dag af tussen snowboard en skiën. Kan nog altijd niet beslissen wat ik het leukste vind. Heeft allebei wel z'n uitdagingen hebben. Ik ga bvb liever met mn snowboard offpiste.

Pff Hanne niet leuk. Hoe lang moet je nog in de gips?

Mila, hopelijk niets ergs!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:38

@Katharinaa: waauw wat een landschap! lijkt me echt zalig om eens te gaan skiën
@Hanne: lijkt me inderdaad erg moeilijk als je niets te doen hebt :(

Vandaag ben ik gebeld geweest door een Nederlander die mijn 3 jaarse wou kopen. Hij had mijn nummer van de startlijst gehaald van het vrijspringen :) Alleen heb ik Iskander nog maar 3 maand en ben ik echt van plan hem eerst in te rijden en dan wel te zien.
Hij had blijkbaar al enkele paarden gekocht met interessante afstammingen die op de startlijst stonden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 23:48

Als hel toch wilt verkopen kan je een beetje uitrekenen hoeveel winst je kan krijgen nu, als hij natuurlijk een mooi bod doet..

Hier is cas ook verkocht. Voor de jumping, dat gaat hem goed in eijn.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:58

Daaphh schreef:
Als hel toch wilt verkopen kan je een beetje uitrekenen hoeveel winst je kan krijgen nu, als hij natuurlijk een mooi bod doet..

Hier is cas ook verkocht. Voor de jumping, dat gaat hem goed in eijn.

Ja ik zou er sowieso winst op maken :) maar dan denk ik niet dat ik nog hetzelfde kan terugkopen voor dat geld. (goede afstamming, goed springen, mooie draf en liefst een schimmel)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 23:59

Ohh dan moet je hem niet wegdoen, als dat is wat je zoekt :j

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:32

Veel crossplezier vandaag aan degenen die gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:20

Die hebben alvast een heul mooi lentezonnetje mee! Veel plezier!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:49

Veel succes iedereen! Ik ben benieuwd hoe het gegaan is!

Hoe is het met haar been MF?

Och wist nie dat Cas verkocht was!

Gisteren gaan oefenen op een buitenparcours en ze was super flink en deed goed haar best :D! Was heel blij :)!

Heerlijk weertje ja! Vooral gisteren. Nu is de wind wel erg ijzig vindt ik.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 15:50

Ik ben al terug thuis! Hier was het heeel goed gegaan!

Bij het inrijden had blits van zlles bang, links wegvliegen, rechts wegvliegen,... Dirk er effe opgekropen en toen was hem iets gekalmeerd, maar nog niet zo veel.
Springen was goed, 1balkje, maar mijn eigen fout doordat hij in kruis zat en ik wou wisselen, hij wou niet en opeens was die sprong daar. Voor de rest was hij wel heel braaf, wel sterk.

Voor de cross had ik me voorgenomen, alle moeilijke hindernissen en combinaties te springen. Er stond toch wel wat op vond ik. Veel meer combinaties dan andere jaren. Hij pakte alles super goed aan, alleen op de combinatie van de hagen, op de 2de een stopje, maar totaal mijn fout. Kwam een beetje kort binnen en heb dan gewacht ipv te rijden voor de afstand, dus de afstand klopte al helemaal niet meer. 2de keer opnieuw de combinatie gesprongen en toen sprong hem het gewoon top. Was best wel een hoge haag. Victor krijt stond net achter de hindernis, ben venieuwd naar de foto's!

Voor mij alle sinds een top dag, met een goed gevoel richting de crossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:30

Oeh foto's zijn altijd welkom :D

Springen zal hier voorlopig nog een tijdje niet lukken. Heb nog steeds regelmatig last van de knie, zelfs al zit ik op een stoel. Met korte stijgbeugels rijden zal dus nog niet mogelijk zijn -O-
Morgen voor het eerst sinds lange tijd wel dressuurles en weer rijden sinds die botsing met mijn knie. Hoop dat hij het wat kan uithouden, dan schrijf ik me morgenavond nog snel in voor de oefenwedstrijd komend weekend. Daar kan ik te paard naartoe, met de camionette rijden gaat nog niet lukken.

Verder is het hier rustig. Paarden staan met dit weer gewoon lekker op de paddock. De shet heb ik geleerd om de piste te slepen, Tibor heeft kleine cursus opvoeding gehad nadat die nogal ging drammen de laatste tijd. Icaro, tjah, gewoon zijn vrolijke zelf. Die longeer ik nu regelmatig met nadruk op zijn beenzetting. Vooral binnenachter elke keer sterker maken en dan zorgen in stap dat ie meer en langer kan overzetten.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:37

Leuk verslag Daphne!
Foto's van Victor Krijt zijn altijd prachtig, hopelijk zijn er leuke van jou bij!

Ik had erover gelezen dat Cas verkocht is blijkbaar. Vind je t jammer?
Mijne was 1 keer bijna verkocht voor veel geld. Maar mijn zus had zo n medelijden met mij, dat ze het toch maar niet gedaan heeft. Als er nu volk vraagt of hij te koop is, zegt ze altijd: Neen, want dan weent ons Katrien te veel.

Varekaj hopelijk lukt het morgen met je knie. Veel succes!

De rest goed gereden in Baarle vandaag?
Mila hoe gaat het met je manker?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 21:56

Ik ben ook benieuwd naar de verslagen van de andere! Heb niemand gezien (denk ik)

Hopelijk lukt morgen de les!
Leuke outfit trouwens Anthonis! Zal wel effe wennen zijn om je nu weer te herkennen :p

Ik heb foto's gevonden van Baarle!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De 3 bomen moet je eigenlijk zien als een 3 sprong die je schuin moet aanrijden. Met een afstand die tsja... sommige reden 1 galoppas, andere 2. Ik ben voor de 2 gegaan.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:11

Mooie foto's! Ook een tof gevlekt paard! Vooral zijn hoofd vind ik mooi :)

Hoe lag het terrein erbij daar in Baarle? Ik ga er zaterdag voor de eerste maal gaan trainen. Ik ben er nog nooit geweest.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:22

De haag waar ik een stopje op had. Hij was echt hoog hoor, alle dat vond ik toch :p
Afbeelding
op foto lijkt het niet zo, maar als er er voor stond kwam hij toch wel tot net onder mijn oksels denk ik.
Afbeelding

Nu stop ik met foto's.

Terrein was super goed vond ik! Wij waren wel vroeg daar, toen was het nog een beetje hard maar zeker te doen. Tegen het einde van de middag was er iemand onderuit gegaan omdat het wat vettig werd ( springparcours) Maar de cross ligt echt super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:28

Die haag ziet er inderdaad niet de laagste uit, amai! Bij de 3e boomstam scheelt het amper onder Blitz zijn buik zo te zien, of vertekend de foto? Zag er wel onwijs goed uit inderdaad qua bodem :j

Ik hoop dat Icaro morgen meewerkt in de les. Toen ik vanavond toekwam op stal stonden ze al binnen. Nu trekt die altijd een chagrijnige smoel om het zo te zeggen, zeker als ik met eten afkom, maar hij doet niks. Vandaag echter, ik passeer en vol naar mijn schouder proberen bijten maar heeft mij alleen met de neus geraakt omdat ik nét te ver stond. Die heeft toch eventjes een les in respect en opvoeding gekregen... Tibor was vanmorgen ook al zo bloedirritant, drammerig en grootmakerij. Van mij mogen ze zot doen omdat het goed weer is en ze eindelijk weer alle dagen buiten kunnen maar dedju zeg, kben precies met een stel pubers bezig.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:32

Ik denk dat dat zo lijkt, ik heb alle sinds de getten niet horen schuren. Die boom was opzich een beetje in het midden wat ingezakt. Maar ik kan het natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen. normaal heft ie zijn pootjes wel.

Misschien hebben ze (gemene) lente kriebels!