[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:50

Ruudjw schreef:
PB: maar als er geen D-ring of musketonhaak aan zit, hoe moet je dan de martingaal er aan vast maken?
Ik heb een prestige springsingel met in het midden verzonken zowel een D-ring als een musketonhaak

Ik heb ook van die prestige singels. Mijn borsttuig maak ik altijd aan de musketon vast en de D-ring heb ik afgeplakt. Bert zei dat ik dat moest doen, die heeft wel eens paard zo zien gaan. Kan mij er wel iets bij voorstellen.

Mistid: Beetje dom om te zeggen dan is niks meer veilig. Als je iets kan voorkomen door het simpel af te plakken lijkt het mij dom om dat niet te doen. het ligt natuurlijk ook net aan je paard. Als je één hebt die toch met hangende voorbenen springt hoef je er niet zo snel bang voor te zijn, maar als je één hebt die echt tegende buik klapt....

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:56

Of je verwijderd de D-ring gewoon. Is volgens mij met een tang redelijk snel voor elkaar.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:21

Rowo, leuk dat je met Zetje je debuut hebt.
Ilse, goed om te horen dat het alweer gaat om zonder krukken te lopen. Was het gezellig in Zuidlaren?
Tientjeh, je hebt je prijzengeld dus goed besteed.

Ik heb vandaag Undercover gelongeerd en daarna mijn zoon erop gezet, hij hield zich goed vast aan de longeersingel en zo zijn we de bak uitgelopen. Hij riep meteen iiiaaa!! net als in de film. Cool. Hij vond het maar wat stoer om op Undercover te zitten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:01

Mooi verslag 10je Haha! knap hoor meid Haha!
pb idd groot gelijk zou ook geen risico willen nemen nee

ik ga op bed.. barst van de hoofdpijn Boos!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:02

Goedenavond!
Lekker gereden in de clubles vandaag. In het begin liep ze niet lekker, maar aan het einde ging ze weer super showen Haha!

@ Ruud, mijn oude rijbroek was ook nog gewoon wit hoor Haha! Hij paste alleen niet meer.
Ik heb NEW's, maar achter moet ik wel tapen, die zakken nog wel eens. Verder doe ik het ook alleen voor mijn outfit Schijnheilig
De service van Canter is inderdaad super! Ik heb nog eens zitten klooien of mijn springschoenen van NEW wel goed zaten. Even wat foto's gemaild en ik had gelijk antwoord Ja Alleen wel jammer dat de crosshandschoentjes die ik een half jaar geleden kocht ineens kapot uit de wasmachine kwamen vorige week No Cheer

Leuk dat je al zo snel je springdebuut hebt met Zetje Rowo Haha!
Wow Wolin, ik ben benieuwd naar je frontriem. Foto Vingers aflikken ?
Gave foto's Tientjeh! Echt knap hoor Go jij! Go jij!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:03

Wollin idd showen die frontriem Haha!

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:04

Fijn dat je les goed ging

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:05

Fijn dat de paarden allemaal zo goed gaan Lachen

Beetje eng idd als je zo over die singels gaat nadenken Nagelbijten / Gniffelen

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:17

peanutbutter schreef:
Wl: Met grote springschoenen die over de hoef heen gaan moet je heel erg oppassen. Als ze nl zo groot zijn is de kans nogal groot dat je paard erop trapt en je over de kop gaat. heb het ooit bijna met een training gehad. Springschoenen kunnen beter te klein dan te groot zijn.
Hetzelfde met ringeltjes onder je buikflapsingel waaraan je een martingaal ofzo kan vast maken. Die zijn levensgevaarlijk. Je paard kan er zo met een stift of de tak van je ijzer in blijven haken als je springt. En dat wil ik niet meemaken. Wist dat zelf ook niet maar kreeg het laatst te horen met springles.

Dan kan je idd beter niks meer doen.. Een te groot borsttuig kan dan net zo gevaarlijk zijn.. Heb in ieder geval nog nooit zoiets gehoord als het blijven hangen in de ringetjes.
Mijn ervaring is dat te kleine springschoenen dus nutteloos zijn en je beter niks om kan doen. Stoffen of Neoprene springschoenen die te groot zijn, gaan hangen op de grond en dan kan een paard er idd op staan, maar zoals ik al zei heb ik gewone simpele rubberen, die bollen naar binnen en blijven op de grond staan en gaan dus niet uitzakken, zoals neoprene wel doen. Er kan dus niks gebeuren.
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 21-10-08 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:27

CoriienRN schreef:
Wollin idd showen die frontriem Haha!

Jupss Haha! , Heide Prinz van Mirella Vrolijk heeft 'm ook. Vind het erg gaaf staan bij een volbloeden-kop Kwijl . De tweede van boven Bloos .
Afbeelding
Afbeelding

@Snoekiej: Ik heb de grootste moeite om witte rijbroeken wit te houden Bloos , mijn moeder gaf me steeds op me kop, voor en na de wedstrijd deed ik er alles in. Ik heb mijn vorige ook echt weg moeten gooien, ik was van de hengst in een cross eraf gedondert na de greppel. Werd nooit meer wit hierna Haha! . De Pikeur die ik nu heb, is wel ontzettend netjes gebleven.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:31

mooie front Haha! Ik heb hem ook Tong uitsteken

Afbeelding

Ik had hem vroeger gezien op Royal Kiwi van Alice Naber Lozeman. Clown
Daarom wou ik die altijd al hebben.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:35

Jah, die heeft m ook, vond m toen ook al erg gaaf!! Haha! (hij staat er ook mee in het Basis Eventingboek van haar)
Ik heb m dan in het bruin besteld.

Die ouwe en de tinker hebben een frontriem met een B'tje en een M erop, zo een waarmee de hengsten van de Wiemselbach worden gefotografeerd. Vink ook wel weer mooi!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:40

Wl: Die van mij waren ook simpele rubberen. En waarom nutteloos. Ze zijn er niet te bescherming van je ijzer maar van de kroonrand en hoefbal.

Heb voor trakkie een mooie frontriem met steentjes, de rest loopt bij mij met een simpele zwarte of bruine frontriem. Voor de hengst zou ik nog wel een mooi koperen willen, zal wel mooi staan bij een praktisch zwart paard.
Voor mijn oude paard Sillian had ik zo'n frontriem met 4 rijen strass van swarofski. Die flonkerde je van verre tegemoet. Ben dat hoofdstel helaas verloren.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:45

Leuke frontriem inderdaad, ik heb em al eens bijna gekocht maar twijfelde toch of de kleur bruin wel de goeie was.

Over het haakje aan de singel: die van mijn nieuwe singel is er vorige week vanzelf maar afgeknapt. Is overigens ook een D-haak dus ik twijfel nu ook of ik die er beter niet af kan laten dan. Dan gaat de singel weer gewoon door het borsttuig heen zeg maar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:47

Ik heb goed nieuws Ja Ik heb vanavond mijn eerste wedstrijd met Cobalt gereden, het paard waarmee ik gevallen ben en mijn arm heb gebroken. We zijn L1 gestart op de kop af 4 maanden na die val, en we kwamen met exact 180 punten thuis; maar nog veel belangrijker, hij was echt superbraaf, ik had niet beter durven hopen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:49

PB, had jij nu een WB deken met halve hals?
Zo ja welk type en hoe is de binnenkant?

Ik wil een nieuwe winterdeken met halve hals en twijfel over de WB, de Rhino of een ander merk. Heb de WB Taka, maar die valt nogal groot en trekt op de schoft. Ik wil daarom persé met halve hals.

Zo Lielle dat is goed nieuws. Heeft je arm het ook goed gehouden??

Ik heb mijn springschoenen ook ter bescherming van kroonrand en hoefbal en heb de Westerops, de "simpele" rubberen maar dan met flapjes en die zijn mij altijd het best bevallen.
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 21-10-08 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:50

geen enkel probleem. Een spier in mijn onderarm zeurt soms wat, en als hij echt gaat hangen, wat hij vandaga niet deed, voel ik het wel, maar het gaat nu wel hard vooruit.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:51

Nou dan is het te hopen dat je pin er ook snel uit mag en je wer lekker kunt gaan trainen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:05

Roos: Ik heb idd een WB deken. het model Orca geloof ik. Heb hem al een paar jaar en hij bevalt super. Zelfs de grootste slopers krijgen hem niet kapot. De binnenkant is ook erg sterk.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:16

Fijn dat het zo lekker ging Lielle en natuurlijk gefeliciteerd met je eerste winstpunt met Cobalt OK dan!

Ik heb ik het ook niet op te grote springschoenen. Had eerst voor Madine maat L maar daarna toch maar maat M gekocht want ze hingen op de grond en dat vond ik toch te link.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:19

Super zeg Lielle... na 4 mnd vind ik toch knap hoor. Je had toch een behoorlijk lelijke breuk.

@ PB: Jij hebt de musketon haak dus ook afgeplakt?

@ wolinlotte: die heb ik ook die frontriem. Voor beide paarden de zwarte met gouden schakels van Schockemoller, vind um nog steeds TE mooi Ja

Afbeelding

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:21

peanutbutter schreef:
Roos: Ik heb idd een WB deken. het model Orca geloof ik. Heb hem al een paar jaar en hij bevalt super. Zelfs de grootste slopers krijgen hem niet kapot. De binnenkant is ook erg sterk.

Is de binnenkant van gladde voering stof of is het katoen of zo. Mijn pony kan alleen tegen gladde voering, van de rest wordt hij kaal ( tot bloedens toe) dat is ook de andere reden dat de Taka niet bevalt, die heeft een deel iets van wollig en dat schuurt zijn schouders helemaal stuk. Ik moet wel zeggen dat de buitenkant nog helemaal heel is.

Ik heb alleen een riempje met gespje aan mijn buikflap en dat bevalt super.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:30

Ik zeg ook niet dat ik er niet voorzichtig mee ben, ik wil het ook zo veilig mogelijk voor mijn pony's.
Maar als je goed nadenk is er aan alles eigenlijk wel een minder veilig punt.

Wat een mooie frontriem Kwijl
Ik heb echt een supermooi mexicaans hoofdstel voor Kino gekocht, mag hem alleen niet gebruiken Nagelbijten / Gniffelen
Ik krijg hem pass op sinterklaas Scheve mond
Maar ik heb een geldboom nodig, want er is zo'n heel mooi swarovski borsttuig. Dat zit zegmaar op de schouderband. Die wil ik dan graag bij dat hoofdstel. Ik wil iig achterbeschermers voor de cross. Ik wil nog een crosshorloge maar dat kan nog wachten.
Wie heeft een stekkie van een geldboom Vork

Ik wil ook nog een nieuw hoofdstel voor Yoeri maar die krijgt dan maar de oude mexicaan van Kino. Meno deelt zijn hoofdstel oook een beetje met Yoeri. Yoer zijn hoofdstel is al 4 jaar oud ofzo Scheve mond

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:43

ik heb exact dezelfde rowo Lachen
Heb hem ook van Shockemöhle.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:44

mistid schreef:
Ik wil ook nog een nieuw hoofdstel voor Yoeri maar die krijgt dan maar de oude mexicaan van Kino. Meno deelt zijn hoofdstel oook een beetje met Yoeri. Yoer zijn hoofdstel is al 4 jaar oud ofzo Scheve mond

Mijn ene hoofdstel is nu 6 jaar oud en nog perfect, de andere is deels 8 jaar oud Clown (heb een andere neus en frontriem eraan)