[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:28

Scum schreef:
floor01 schreef:
Owja:
SCum: daar heeft Rob best gelijk in Haha!.

Ik heb nog wat oefening nodig (vind ik zelf Cool ). Of nee, ik heb nog heel veel oefening nodig Duivel

Ja, oefening als in vlieguren maken..... en dat kan jij best in een B parcours hoor!!!! Whoosh!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:29

heey allemaal,

ik heb ook eindelijk dit topic gevonden. de meeste kennen me vast al uit het andere sgw topic omdat ik ook een fanatieke crossliefhebber ben. ik zal me eerst even voorstellen, voor degenen die me nog niet kennen. Ik ben Jantine Haijtink en ben 19 jaar. En mijn hobby is natuurlijk Paardrijden. Woon in Laren (gelderland). Ik heb ook 2 zusjes, waarvan er 1 ook rijdt. En ik heb een eigen paard:
Naam: Undercover (v. Dutchboy) ( zn bijnaam is Ukkie, want undercover is zo lang )
1.65 hoog en een echte knuffelkont.
Dressuur L1 + 4
Springen B +11
en in de cross nog geen winstpunten, maar wel een keer gestart.
Dit paard heb ik sinds vorig jaar januari en heb dus nog niet zoveel met hem gecrosst.
Heb wel meegedaan met de tripalon Laren en Gorssel. En ik heb de cross gedaan in Barchem.
Wat helaas niet zo goed afliep. ( paard was onderweg gestruikeld en met zijn eigen punten die in de hoefijzers zitten, in zn oksel van zn voorbeen getrapt. Zodoende dat de cross voor mij eindigde in de kliniek in Borculo. Maar de cross op zich ging heel goed en heb ook niets gemerkt dat hij dus geblesseerd was. Wat ik zelf heel erg naar vond, omdat ik doorgereden ben en vanalles heb gesprongen. ( maar waarschijnlijk voelde Undercover (ukkie) niets, in het heetst van de strijd.)
Maar goed, dat is allemaal voorbij en we zijn weer druk aan het oefenen. Vroeger heb ik bij de pony's ook altijd gecrosst.

Heb ik zo genoeg informatie heb gegeven? zo niet, wees dan zo vrij om me het te vragen.
Hoop dat ik hier vanaf nu ook lekker mee kan kletsen. ( waarschijnlijk word mijn bokt verslaving dan nog groter. even kijken wat iedereen heeft gezegd. haha )

Nou volgens mij is het verhaal lang genoeg. Spreek jullie, hoop ik

hier nog wat foto's van mij en mn paard.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3CRIQMLP
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7QYIOENM
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JZNODGUJ

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:31

Doei! tientjeh en welkom hier. Klinkt als een naar ongeluk in Barchem, kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:35

jaa, was inderdaad heel naar. gelukkig is alles goedgekomen. na 2 weken zat de wond weer mooi dicht en mocht ik hem weer een beetje oppakken. maar goed, hij vind crossen nog steeds wel het mooiste wat er is. dus gelukkig heeft het paard er ook geen nare herrinneringen aan overgehouden.

sjaan: ik heb je een pb gestuurd voor een pony.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:37

Welkom Tientje Knipoog

Wollie; je hebt mij nog nooit zien spring-prutsen he Haha!
Ik heb trouwens ook al eeuwen geen springles gehad. Voor volgende week staat er eindelijk weer eentje gepland. Hopelijk kan ik dan wel weer zelf op het paard kruipen. Ga ik weer eens een poging ondernemen om die oxers van 1 meter in mijn gedachten kleiner te maken Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:44

Scum: je moet ook vooruit kijken en niet naar de hindernis!!! (dat scheelt echt Knipoog)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:48

tnx voor de tip. Ik had me al bedacht om bij oxers eens alleen naar de voorste te kijken, en net te doen alsof er alleen een steil staat. Eens kijken of mijn hersentjes daar in gaan trappen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:56

Mij wordt altijd gezegd om over de hindernis heen te kijken... Dan is je houding stiekem toch beter en de hindernissen lijken niet zo hoog (althans dan zie je minder goed dat ze hoog zijn). Dat is wel praktisch als je over 1.30 springt Clown.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:02

Scum schreef:
tnx voor de tip. Ik had me al bedacht om bij oxers eens alleen naar de voorste te kijken, en net te doen alsof er alleen een steil staat. Eens kijken of mijn hersentjes daar in gaan trappen.

Dat werkt voor mij wel beter eigenlijk.....
En nee, ik heb je nog nooit zien springmutsen maar ik geloof niet dat dat zo dramatisch is!
Een lekker gevoel krijg je er toch pas bij door het heel vaak toe doen. En wat maakt het nou uit of je dat thuis, in een oefenparcours of op wedstrijd doet? Je hebt toch niets te bewijzen/verliezen?

Hoor mij..... enorme springheld dat ik er ben...... Nagelbijten / Gniffelen

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:04

Hallo dames,

jullie kennen mij ook al wel, ben regelmatig actief (geweest) op andere SGW forums. Ik ben Carin en ben net 21 jaar. Ik ben een fanatieke crosser en de planning was om L te gaan starten in Maarsbergen met mijn Noquatja. We zijn BSGW+15, Bspringen+21 en B dressuur +3 Haha! . Echter heeft mijn gezondheid wat roet in het eten gegooid. Ik heb al een tijdje last van veel buikpijn ed, maar nooit is er wat specifieks gevonden. Maandag zou ik eigelijk op vakantie gaan naar Zeeland maar werd wakker met hevige buikpijn. Na een aantal onderzoeken in het ziekenhuis, echo's, CT-scans en noem het maar op ben ik 's avonds geopereerd. Ik zit nu dus als een "bejaarde muts" thuis en verveel me. Ik vind het dus gezellig om mee te kletsen op het forum. Ik houd het alleen nog niet zo lang vol om achter de PC te zitten. Voor foto's en info, check mijn profiel!!

Groetjes!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:08

Welkom Caatje! balen zeg met je buikpijn! (hier zit er ook 1 met buikpijn)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:09

Beterschap Caatje. Wat was er nu aan de hand dan?

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:13

Altos schreef:
Beterschap Caatje. Wat was er nu aan de hand dan?

Ik zal het ff in het kort opschrijven.

Huisarts dacht aan acute blinde darm. In het ziekenhuis konden ze daar niks vinden, echo's gehad, CT-scan gehad. Uiteindelijk beland bij de gynacoloog. Deze dacht aan een omgekeerde eierstok en besloot een kijkoperatie. Dat hebben ze gedaan en toen kwamen ze erachter dat er heel veel bloed en vocht in mijn buik tegen het buikvlies aanzat en waarvan ik zo pijn had. Dit is weggezogen en de wondjes zijn weer dichtgemaakt. Omdat ze zo hebben zitten "wroeten" (zoals de dokter zegt) heb ik meer pijn en last dan met een gewone kijkoperatie. De verdere details zal ik jullie besparen. Ik moet wel zeggen dat ik me vandaag eindelijk ietsje beter voel.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:15

Dat klinkt idd niet zo fijn Ach gut . Hopenlijk herstel je snel en zit je snel weer op je paard Knipoog .

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:17

Dat is dan wel weer goed nieuws! Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:19

veel sterkte caatje!!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:22

Ja ik ben nu nog bij mijn ouders en hoop morgen naar mijn eigen te kunnen gaan. Ik hoop volgende week weer op mijn paard te kunnen gaan zitten, maar het is ff afwachten.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:44

Welkom Caatje en tegelijkertijd beterschap! Ach gut

missmuts: Wat balen zeg, ook beterschap met je arm!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:49

Beterschap Caatje! Was dat toen je eigenlijk in Maarsbergen zou komen trainen?

ff een kort vraagje: wat hebben jullie voor bitmaat? Ik heb Wup een iets breder biot ingedaan omdat ie van die sneetjes had in de mondhoeken en ik moet zeggen dat het er nu goed uitziet. Vraag me af of ik alleen niet nog een bredere moet nemen....heb nu een 13,5 volgens mij..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:51

Voor Madine (1.65) heb ik meestal gewoon 13.5. Bij sommige bitten is maat 12.5 nodig.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:52

beterschap Caatje!

SGWuppie, ik had ook altijd het probleem met de mondhoeken. heb nu een bit van een halve cm groter en het is opgelost.
ik had altijd 12 en dat was perfect, maar wel kapotte mondhoeken. en nu heb ik 12.5 van K&K en niets geen last meer. misschien omdat ik een aurigan bitje heb is ook wat zachter materiaal zeggen ze. maar mijn paard heeft een heel smal mondje. hij is 1.65

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:57

11,5 of een 12,5... Ik heb geen idee eigenlijk. Ik weet wel dat hij voor zijn doen een minibitje in heeft.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:00

Mijn paard heeft een 12,5, mijn pony trouwens ook.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:03

Raimaer en Pablo hebben 13,5, Vos heeft 11,5!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:07

ik heb geen idee wat de maat van onze bitten is Bloos!