[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:19

de uren voor baarle Nassau staan online :o wij moeten om 9u12 rijden :o denk dat we om 5u30-6 uur gaan mogen vertrekken :o wat een idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:04

Goeiemorgen :') ach, als je vroeg rijdt ligt het terrein nog perfect bij wijze van spreken.

Hier ook nog even wachten met de smid. Die zit 2 weken zonder rijbewijs. Gelukkig bel ik altijd ruim op tijd voor een afspraak en is het dus nog niet dringend, maar weet hij wel dat ik op de planning moet.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 12:19

Ik moet een uur later! om 10.20. Lekker vroeg :Z

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:28

Is het voor jou ook zover rijden Daaph? Bij ons 2 uur :-o

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 12:31

Jaa ik denk dat het bij ons ook bijna 2 uur zal zijn.
Let wel op dat er werken zijn he in Poppel.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:01

@Daaphh: Ooh das lief! :)

Amai dat kriebelt al als ik jullie bezig zie over de startlijsten van de cross. :) Mijn enkel gebroken in de cross, maarja die crossmicrobe zal niet weg gaan zeker. :D Ik ben benieuwd hoeveel vrijheid ik ga krijgen met Hinde (wandelen enzo ga zéker mogen, maar voor de rest weet ik het nog niet echt. 'k Denk zo met mondjesmaat meer), anders zou ik polsen of ze een eventingpaard mag worden. :+ :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 13:06

Jaa dat zou je opzich wel meoten weten als je graag terug wilt crossen. Want anders is het een beetje jammer van de tijd die je er insteekt. Alle zo zou ik toch denken.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:08

Hanne kan het geloven dat je ook terug aan de slag wil! Ik wil geen domper op de vreugde zetten, maar tracht wel goede schriftelijke afspraken te maken over risico's en verantwoordelijkheden. Wat als er iets gebeurd als jij ze vervoert? Of als ze op wandeling op een auto springt? Of als ze zelf een letsel oploopt tijdens het rijden met jou?
Ik zou er voorzichtig mee zijn, ik heb het in het verleden ook al gedaan en gelukkig nooit problemen mee gehad, maar ja, wat als hé...
Ik voel me toch safer op mijn eigen paard, mijn beslissingen, mijn eventuele fouten...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:22

Ja das wel waar, begrijp jullie redenen! Maar als de eigenaar niet wilt dat ik ermee ga crossen bvb dan is het maar zo! Als het goed klikt met Hinde, zal ik ze niet laten vallen juist daarvoor. :) En de eigenaar wilt ze niet verkopen momenteel gewoon die emotionele waarde van eerste eigen veulen. Maar wie weet hé. ;) Hij heeft Shuddy al aan me toevertrouwd voor een vriendenprijs zelfs. En hij had Shuddy nog steeds heel graag heb ik gehoord, toen hij in kliniek stond voor die miltruptuur enzo, is hij hem zelfs komen opzoeken enzo, 'k heb dat gehoord. Da vond'k al zo lief! Ik heb dit contact nu voor Hinde voornamelijk door zijn stiefdochter. De eigenaar zou niets liever hebben dat er iets met Hinde wordt gedaan, maar stiefdochter (goeie vriendin van me) heeft er geen tijd voor. 't Was gelijk in orde dat ik me er mee mag bezig houden. :D Maar m'n vriendin zei van eerst moet je voet genezen zijn! :P Vroeger ook al bij die eigenaar gereden toen ik nog manegeruiter was. :+ 'k Ga keer oude foto's zoeken. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:27

Afbeelding

Afbeelding

'k Heb daar met 4 paarden gereden (lees: rondgehobbeld. :+) vroeger, met idd oa Shuddy! Dan ook Hut Ab die donkerbruine volbloed, nog een jonge haflinger Jumper die nu in de manege staat en ook nog een ondeugende shetlandpony Chipsy. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:30

:') das al zo lang geleden!
Afbeelding

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:32

oei we zouden beter dan nog wat vroeger vertrekken. tegen dat hij dan nog verkend heeft. dat zal pijn doen zondag morgen :p haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:00

Zo leuke foto's Hanne ^^

Inderdaad alles goed bespreken en op papier, maar hey, plezier voorop!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 14:57

De cross is Ciney is afgelast...
Das wel stom... Mja gelukkig hebben we Baarle-Nassau nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:01

Die in Heusden is ook verzet ivm de ondergrond. Toch de oefencross in elk geval.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:27

Varekaj schreef:
Die in Heusden is ook verzet ivm de ondergrond. Toch de oefencross in elk geval.

Dat is 'DE' cross, is met klassement, dus geen oefencross.

Blij dat ik niet naar Baarle ga als ik die uren zo lees, is wel heel vroeg vertrekken zeg :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:08

Oh oeps :') was in de war met al die verenigingen die organiseren.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:29

Ik ben wel blij dat ik baarle & ciney heb ingeschreven nu Ciney niet door gaat.
IK hoop dat Baarle wel goed genoeg gaat liggen! Heb er wel zin in.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:13

Bn ook wel eens benieuwd om te zien hoe het daar is. Kan ik dan volgend jaar zelf eens meerijden :-). Ik zie graag eerst wat er is voor ik mezelf inschrijf :-) het ging wel al meer de moeite geweest zijn moest ik ook gereden hebben. Maar ja :-)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 18:53

Opzich in Baarle heb je veel hindernissen he. Ookal schrijf je jumping van 100 in, je kan de hindernissen van 30 springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:52

Baarle is eigenlijk een immens grote buitenpiste (met gras) waar een hele hoop hindernissen bij elkaar staan. Van poepsimpel tot iets minder simpel :')

Vooral de eindeloze mogelijkheid om te variëren tussen alle hindernissen is erg leuk, en je hebt bij de waterbak bijvoorbeeld een paar opties: van er simpelweg in en uit wandelen tot over een dikke boomstam erin en dan ofwel recht eruit, eruit via een kleine opsprong en dan (als ik het me goed herinner) nog optie om direct erna een boomstam mee te pikken.
En die gigantische zandheuvel is ook altijd leuk :D

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:45

Hallo allemaal,

Ik ben ook geïnteresseerd om samen te oefenen!

Ik ga zondag toch maar niet naar Baarle Nassau. Ik had graag op voorhand wat crosshinderinissen gaan oefenen, maar dit is er niet van gekomen. Ik vind dat mijn paard wat flauwtjes is de laatste weken en ik weet dat als ik naar Baarle Nassau gaan, hij weer heel fanatiek gaat worden en ik wil niet dat hij zich forseert. En hij heeft zaterdag op jumping een ijzer afgesprongen dat er nog niet terug onder staat, want ik ben op skivakantie. En ik heb dus ook al sinds zaterdag niet meer op mn paard gezeten.

Hanne, leuk dat je een paard gevonden hebt om mee te rijden!

Verder heb ik hier gelezen dat er al veel mensen in een ambulance hebben gelegen! Ik ook 1 keertje. Op de unief een trap van een paard in mijn gezicht gehad. Maar ik weet ook niet veel meer van de rit naar het ziekenhuis. Denk dat ik wel bij bewustzijn was tegen dag ik in de ambulance lag, maar mijn ogen toe had ofzo.

Fotootje om de skiërs/snowboarders onder jullie jaloers te maken
Afbeelding

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:32

leuke foto! ik heb 1 keer een shortski gedaan maar ik vond het niet echt mijn ding :) mss ook omdat ik het niet kon :)

hier een beetje een domper. had gisteren normaal springles. maar tijdens het losrijden voelde ik onmiddellijk al dat het niet juist zat. ze was niet echt mank maar ze was ook niet recht. vandaar dan maar gestopt en thuis gekomen toch maar een cold pack opgezet. Zal nu een paar dagen rustig zijn. vandaag en morgen een half uurtje gaan stappen aan de hand en afspoelen met koud water en dan zien we wel zaterdag of ik mss een beetje kan losrijden. ze was zaterdag nogal hevig tijdens de galop training mss haar daar een beetje overdaan. Dinsdag was ze wel oke om te rijden maar dan mss ook te veel . nu een paar dagen afwachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:36

Kan niet skiën maar alsnog jaloers :+ gelukkig komt het zonnetje er hier ook Door. Als het weer beetje goed blijft kan ik ook weer beginnen met lessen dressuur!

Straks sollicitatiegesprek, voor een job vlakbij huis. En tegenover het hoofdkantoor van mijn vriend zijn werk :))

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:39

Oei MF :/! Zit er iets dik of warm ofzo? Mss is ze gewoon wat stram?

Ik zag het niet zitten om zo ver te rijden naar B alleen. Tis wel ideaal daar, mss had ik het beter toch gedaa nuja... Mss dit weekend buiten parcoursgaan oefenen hier in de buurt. Ze heeft al een hele tijd niet meer buitengesprongen en voor wareg.em had ik graag toch nog eens in een grote piste buiten parcours geoefend. Gisteren ook beetje gesprongen en ze was wel oke. Nie teveel en nie te hoog.

Ik heb nog nooit geskied, ik zou het wel graag eens doen, al denk ik dat snowboarden iets meer voor mij zou zijn. midner getjoll met latten :D.

Interessant experiment Antonius! Wat is zo een sidepull eifenelijk? Gelijk een hackamore?