[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:46

Rem vindt alles best :D
Sarah, dat was 's middags :P

Ja toch Noor :D

Evony

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:47

Haha dat is idd een goede regeling noor!
Oo dat is dan wel relaxt Karen dat hij alles best vindt :D

Ik zal mijn jacht op een rijke kerel ook eens openen ;)

_Noor

Ja hoor, hij ziet mee aankomen. Dat gaat écht niet gebeuren. Nee, eerst maar eens de loterij winnen, dan praten we weer verder ;)

tientjeh

haha ja, onder voorwaarde van zusje dat ze dan in de tijd dat ze niet kon rijden, weer op Uk mocht. haha prima :D

Alleen nog op zoek naar een leuke hengst die erbij past. Dolce is een Vaillant x Goodwill. Maar objectief naar gangenwerk
en het springen o.h.z kijken is nu nog niet zo rieeel. Springvermogen los zit er genoeg in. Gangenwerk kan wat beter, de galop
wat minder vlak.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:48

Vriendje is alleen in paarden geïnteresseerd als er mensen over Jer komen praten denk ik ;)
Altijd lastig, Tientjeh, de juist hengst. Ik heb daar onvoldoende (lees: geen) verstand van om je daarmee te kunnen helpen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:49

Ik ook niet helaas, wij willen Ruby ooit een keer laten dekken, al hebben we al wat geschikte hengsten in gedachte na overleg met wat kenners haha!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:51

Ik ga er dan ook zeker iemand bijhalen met verstand van fokken. Gelukkig een goede kennis die veel fokt en ook altijd leuke paarden heeft. Die kan tzt wel kijken wat mijn wensen zijn en wat bij de merrie past. Enige wat ik wel wil is het bloed erin houden. Die heeft de merrie genoeg.

hier manlief net zo hoor. Die ziet ook liever de euro tekens dan dat hij Ukkie zelf ziet. Helaas is Uk niet zoveel euro's meer waard, dus hij heeft de hoop wel opgegeven dat ik Uk verkoop. haha.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:53

Ik weet niet hoeveel pleuries Jer waard is. Het penny-meisje in mij vindt hem onbetaalbaar natuurlijk ;) Maar ik vind dat wel lastig als er iemand komt vragen "wat ie kosten moet"...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:55

Noor, ik heb altijd geleerd dat je 'ja' moet zeggen, wanneer je voor dat geld iets beters kunt kopen :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:00

Da's ook weer zo relatief. Harde cijfers wil ik horen! :P

Ik moet over een aantal jaar eigenlijk een "nieuwe" (trek)auto kopen, paard heb ik al maar dat zou wel leuk zijn ;)
Eerst nog maar lekker doorrijden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:39

Jantine, je zou je vraag voorkunnen leggen aan Oldenhoff (eigenaar van Vaillant) die geven graag een fokadvies. Ik kan het ook voor je doen als je de afstamming en wat foto's/filmpje hebt.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:45

Lielle @ het is weer veilig hier.... :D

Ik vind 5 euro inschrijfgeld wel veel, bovenop de rest wat het al kost.... :?

Evony @ waar en hoe haal jij informatie dat chase een heel moeilijk paard was, dat is achteraf altijd te zeggen natuurlijk ?? Ik weet helaas iets teveel van beide partijen dus ga me er niet over uitlaten. Weet niet welke naam jij dacht Evony dat dat paard zou gaan rijden ?? maar ik heb een hoop namen gehoord en ook de argumenten waarom dat paard daar niet naar toe zou gaan.
Ik vind het heel jammer voor Henk J dat het niet zo heeft mogen zijn.

Een baan in de paarden is moeilijk hoor, als je zelf wat overkomt dan zit je al met de gebakken peren en je moet het maar kunnen tot je pensioen.....ik ben ook na de paardenhouderij opleiding ed vroeger gestopt nadat ik 3 maanden in Amerika was, toen realiseerde ik me pas echt dat dat niet was wat ik de rest van mijn leven zou gaan blijven doen en het betaalt ook nog eens heel slecht.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:50

tientjeh schreef:
haha ja, onder voorwaarde van zusje dat ze dan in de tijd dat ze niet kon rijden, weer op Uk mocht. haha prima :D

Alleen nog op zoek naar een leuke hengst die erbij past. Dolce is een Vaillant x Goodwill. Maar objectief naar gangenwerk
en het springen o.h.z kijken is nu nog niet zo rieeel. Springvermogen los zit er genoeg in. Gangenwerk kan wat beter, de galop
wat minder vlak.

van Gogh

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:51

Bianca je hebt PB vind dit verder niet echt iets om hier te bespreken namelijk haha :)
Verder zeg ik dat het niet het makkelijkste paard is, heb niks over een echt moeilijk paard gezegd, al helemaal niet heel moeilijk :)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:20

@ tientjeh: fokken is leuk :D (kunt altijd de regioinspecteur om fokadvies vragen, mogelijk komen er in januari/februari nog enkele fokkerij/leer-avonden van't kwpn-overijssel, hebben we vorig jaar ook gehad in bathmen.

hier al zo'n 40 veulens gefokt, en alles wat hier nu staat/loopt is ook eigen fok. Zo hebben we al 2 paarden (halfbroers) gefokt waarbij zowel moeder, grootmoeder als overgrootmoeder eigen fok waren, 1tje was in engeland kampioen bij de 5-jarige dressuurpaarden, de andere loopt nu met 7 jaar ZZ-zwaar dressuur (en is ook nog eens 1.87)

Ik heb best wel veel gewerkt in de paarden, ook weleens 9 weken lang dik 40 uur per week, maar toen was ik het ook wel zat!!! haha. zou best voor de 'leuk een paar paarden van anderen willen hebben staan 2 of 3 als ik later aan't werk ben. maar dan liefste jonge paarden om keuringsklaar te maken (en evt. zadelmak en IBOP) want dat blijf ik het leukste vinden.

Ik mag straks voor't KWPN tijdens de 1ste bezichtiging in Ermelo ook weer 4 dagen in de kooi staan als aandrijver (alle dressuurdagen ;) )

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:38

Oe dat wil ik ook later als ik groot ben: halve dagen werken en halve dagen paardrijden :z

Hele dagen paardrijden is natuurlijk ook goed, maar de handel zie ik niet zo zitten. Als prof. ruiter moet je wel heel erg goed zijn, dus ik denk dat ik het lekker als hobby houd :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:44

Voor mij is het natuurlijk al anders om de handel in te gaan. Mijn moeder doet natuurlijk al en normaal draag ik ook mijn steentje bij. Wil er iig wel een deel bij werken om iig een basis te hebben.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:47

Nou ik kan bij deze mijn eerste nieuwtje melden waar ik het vorige week over had...

Avi is verkocht... naar Taiwan!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:58

Oei, dat is ver weg! Ik wist niet eens dat je haar weg wou doen, of is het meer toevallig zo gekomen?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:01

@ rowo: dat is een best eind ver weg!! lag het ook in de planning om Avi te verkopen? of is het meer per toeval, via/via, gebeurd?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:02

Gaat ie die van mn zusje achterna Mandy!

Azie is volgens mij echt wel booming op dit moment.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:05

Sorry dames, ik val even binnen.
Heb je net gepbt mandy.
Karen: Is Zazoe (zo heet het paard van jouw zusje toch?) ook verkocht?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:07

Er is inderdaad veel vraag vanuit Azië naar onze paarden

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:08

:) Wij hebben er ook nog wel wat staan :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:09

Dienke, ja klopt!