[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:02

Het is een twijfelgeval. Morgen gaan ze alsnog kijken of het geopereerd moet worden.
Paard werd tijdens opstijgen bang en ging ervandoor, Ik heb het toch nog wel enkele rondjes zonder beugels volgehouden, maar ik kreeg hem niet terug. Toen gewoon ongelukkig neergekomen. (tip van de dag: probeer je val niet te breken met je pols.... Haha!)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:08

Waardeloos zeg!

Hopelijk hoeft het niet geopereerd. Hoewel ik inmiddels kan zeggen dat die operaties wel meevallen in de praktijk en dat een operatie soms toch ook wel voor een sneller en beter herstel kan zorgen.
Maar ellendig blijft het altijd natuurlijk. Wat vinden we er toch eigenlijk aan om op die beesten te gaan zitten Clown (heb al wat van die akkefietjes gezien de afgelopen weken Bloos )

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:18

ach balen missmuts Bloos dat is knap banketstaaf....
volgende keer maar niet weer je val breken met je pols Tong uitsteken
maja beter dan je enkel breken omdat je weer van het paard afspringt... (dat klinkt helemaal niet spectaculair om te vertellen Knipoog )

sterkte meid!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:21

Met polsgips kun je trouwens best nog rijden Clown (dat is ook meteen het enige gips dat ik kan aanleggen en tot nu toe omgehad heb Knipoog )
Mijn vriendinnetje zei precies hetzelfde, maar volgens de mensen van de gipskamer was dat niet echt de bedoeling Tong uitsteken

Succes ermee MissMuts!
je zal wel fijn slapen vannacht Bloos

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:44

jij bent ook maar weer laat Gomir Tong uitsteken
ik dit keer ook Boos! ik had per ongeluk op het verkeerde knopje gedrukt toen ik met de site bezig was Bloos!
hupsakee, alle foto's eraf Boos! (en het is al zo'n rotwerk om die erop te krijgen Verdrietig )

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 01:04

hallo dames moet ff bijlezen !
hoe is het verder hier? stelletje nachtbrakers

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 07:03

Ibonn, dat van die pony is wel een goed voorbeeld. Verder ben ik het normaal gesproken met je verhaal eens maar na veel enge verhalen kan ik er toch aan twijfelen... niet zozeer aan de sport in het algemeen maar meer of ik dat wel wil met mijn paard.

Missmuts, wat vervelend. Sterkte met je pols!!!
Was dat een paard waar je naar ging kijken om mogelijk te kopen??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 07:58

balen missmuts Verdrietig Probeerpaard?

Ibonn, dat is idd een heel goed punt.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:00

Mogge.

Jeetje Missmuts, was dat met die bruine? Heb je er net eentje ingereden zonder brokken en dan komt het weer eens uit een onverwachte hoek. Sterkte ermee, en als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:36

missmuts: sterkte met je pols Ach gut
Ibonn: dat vind ik een heel goed punt! Ben het helemaal met je eens
BT: das ook balen, al het werk voor niets Koe

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:54

Ik heb alleen de prijsuitreiking van Kentucky gezien, omdat ik toevallig aan het zappen was.

Lovely; je bent hier van harte welkom; wel even voorstellen! Wij zijn heel nieuwsgierig met wie we te maken hebben Knipoog

Springclinic? Heb ik ergens overheen gelezen? Daar is toch ook een heel topic over geweest om de interesse te peilen?
Ik kreeg van Rob trouwens in C'ray op mijn flikker dat ik nog geen B parcours had gesprongen Bloos

In C'ray zijn er wel 5 van de 8 op die hindernis gevallen. Dat zijn er tamelijk veel. Ik hen helaas de hindernis niet gezien en hoe het gekomen is.

MM: moesten ze je pols nog rechtzetten? Heb dat weleens op TV gezien en dat was geen pretje. Hoe gaat het nu met je?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:58

ik moet zeggen dat ik me dat ook stond af te vragen in C'ray. Er staat nl ergens in het reglement dat een skyjump geen oxer mag zijn, alleen weet ik niet of dit kwalificeert als een sky jump.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:00

MissMuts: veel sterkte met je pols! (ik vergeet altijd mijn armen uit te steken met vallen, scheelt gebroken armen, maar je krijgt wel op hele andere plaatsen kneuzingen ed Tong uitsteken )

Al die verhalen over vallen en blessures zetten je wel weer aan het denken, zo hoor je een hele tijd weinig, en dan ineens van alles vlak achter elkaar...

Citaat:
Ik ga 6/7 oktober naar het co-congres in egmond aan zee(als ik niet vergeet op te geven 28 mei ). Is voor co's uit heel nederland en gaat volgens mij enorm leuk worden!
http://www.movirenco.nl

Komen jullie dan bij mij op de koffie!?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:00

Volgens mij is het gewoon een oxer die bovenaan een heuvel staat. Ik kan me wel indenken dat de grond erg los is geweest die heuvel af? Hoewel ze toch netjes de hele dag water rondgereden hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:01

de oxer landde wel op een schuine helling, maar ik weet niet wat de definitie is van een skyjump.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:09

Ibonn schreef:
Of we met onze paarden crossen is idd onze beslissing en niet van de paarden maar ik weet hoe Plato onder mij verandert als hij merkt dat hij mag gaan crossen en klaarstaat in de startbox. Persoonlijk heb voor mezelf uitgemaakt dat ik liever het risico neem dat er tijdens een cross wat gebeurt dan dat ik mijn paard dag en nacht op stal opsluit en er alleen maar dressuur mee ga rijden. Dan voel ik die blijheid en energie totaal niet en voor mij is dat de bevestiging dat mijn paard er veel plezier in heeft. Zodra ik merk dat het te zwaar voor hem wordt, zal ik onmiddelijk een stapje terugdoen maar tot die tijd genieten we samen.

Zit wat in, maar ja, Tal wordt het meest gelukkig als ze in dr starthok richt de wei staat. Clown Wil nog niet zeggen dus dat ik dr dan maar altijd op de wei laat staan, want dan wordt de lol voor mezelf (en daar heb je tenslotte je paard voor lijkt me) toch wel erg klein. Denk dat het een soort gulden middenweg vinden is voor zowel paard als ruiter.

MM, beterschap!

Hoe is het met Raimaer Lielle? en jezelf uiteraard Haha!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:15

Ik vond t eigenlijk wel n skyjump... je landde toch zeker 0.1-1 meter lager dan de hindernis en dan idd ook nog in hele mulle zand!

Ben t trouwens helemaal met je eens Ibonn! Pasjha wordt ook altijd helemaal blij als hij in de gaten krijgt dat we gaan crossen Haha! En Ungaro begint t volgens mij ook echt leuk te vinden Knipoog Vroeger was Pasjha heel vervelend om te rijden, sinds ik met hem cross is hij best veranderd. Kan dan echt z'n ei kwijt denk ik. Mijn vroegere dressuur instructrice is ooit (ik geloof in Eindhoven) tijdens n Z proef met haar paard op zo'n wit hekje gevallen waardoor t paard als t ware opgespiest werd Nagelbijten / Gniffelen hij had echt n heel gat in z'n buik. Ik ben ervan overtuigd dat met dressuren of springen net zoveel ongelukken kunnen gebeuren. Aangezien ik crossen echt super leuk vind en ik merk dat de paarden dat ook vinden blijven we dat lekker doen Bloos

Jakkie MM! Hopelijk gaat t vlug beter Ach gut

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:21

Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen met de hindernis in Castenray.
Ben het ook met je eens Ibonn. Paarden worden over het algemeen alleen maar prettiger in andere disciplines als ze ook crossen (tenminste mijn ervaring Bloos )
MM... sterkte! Ach gut

Het is nu trouwens mogelijk om je ambities op de pc uit te leven. Je kunt namelijk Badminton rijden...

lijkt me echt wel gaaf.... Cool

09/05/2007 Virtueel rondje Badminton

Zesvoudig Badmintonwinnares Lucinda Green lanceert een nieuw computerspel: Lucinda Green’s Equestrian Challenge. Dit spel stelt spelers in staat om over het beroemde eventingparcours van Badminton te ‘rijden’ onder het toeziend oog van de eventingamazone.

Spelers krijgen in het spel lessen van Lucinda Green voordat ze beginnen aan de officiële Grand-Slam wedstrijden, waaronder Badminton, Burghley, Adelaide en Kentucky. Ruiters worden hierbij beoordeeld op timing, controle en prestatie. In het spel kun je de stijl van je kleding en ook het ras en aftekeningen van je paard kiezen.

De bekende ruiters Mary King, Philip Dutton en Karin Donkers spelen ook een virtuele rol in het spel en er zijn verschillende levels voor spelers van alle leeftijden.

Lucinda Green’s Equestrian Challenge is verkrijgbaar op CD-ROM. Meer informatie is te vinden op de website van Equestrian Vision.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:25

Haha! veilig Badminton rond *LOL*

Met mij gaat het prima, Raimaer is helaas nog wel kreupel. Ze heeft ook een vuistgrote zak met bloed en vocht tussen haar voorbenen hangen, maar ze is wel vrolijk en alert. We moeten gewoon rustig aan doen even tot ze weer helemaal hersteld is van de klap maar dat is logisch.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:43

Dank voor jullie reacties. Het was mijn 'verzorg'-paard (idd de bruine canter), waarvan ik dacht dat ik hem dit net had afgeleerd. De nacht was niet fijn. Ik zal wel een pieperd zijn, want ik vind het echt verrekte zeer doen!

Mss dat ik komende tijd in vorm kan blijven met die cd rom. Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:06

MM: jak! Klinkt niet fijn in ieder geval! Veel beterschap!
Ibonn: Ik had dat ook neit gehoord van die pony!!! Wat is er gebeurd?
Ik kan me trouwens wel indenken dat die oxer boevnaan de heuvel ter discussie staat. Voor een oxer moet je toch een grote parabool maken. Ik kan me voorstellen dat de paarden dan te ver naar onder duiken en over de kop gaan.

Eventinggek: Ruilen Clown ? Die van mij wordt alleen maar minder braaf als hij de cross in gaat Koe .

Zo'n veilig rondje badminton lijkt me ook wel wat Duivel . Als ik dan tegen een boom knal, voel ik er tenminste niet zoveel van. Mijn spieren zijn intussen aardig hersteld. De korsten beginnen ook alweer van de wond te komen, alleen is de huis nog steeds wat gevoelig. Ik heb zelf het idee dat er een soort brandwond door het schaven is ontstaan.. Maar paardrijden moet van het weekend wel weer lukken. Paardjelief krijgt dan eens even goed strafkamp (en dit keer ga ik niet zo lief zijn Sigaar ).

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:14

Owja:
SCum: daar heeft Rob best gelijk in Haha!.

Vanmorgen had ik in lange tijd weer eens een leuk werkcollege! Het ging over een patient met de ziekte van Addisson ( de bijnierschorsen zijn dan verkleind). Gelukkig wou iedereen vandaag wel zijn mond opendoen en interactief meedoen. Af en toe heb je echt van die colleges dat niemand zijn mond opendoet! Heel vervelend....

Straks even met een vriend naar de ruitersportzaak! Lekker rondsnuffelen Clown.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:15

MM: Arme jij! Heel veel beterschap met je pols! Ach gut
Idd Gomir: waarom moeten we eigenlijk zo per sé op die beesten kruipen.... Knipoog

Wel een beetje vreemd verhaal over de hindernissen in Castenray. Het is toch de taak van de TA om voor de start te zorgen dat alle hindernissen regelementair zijn?

Het blijft zo dat er best wel verhalen zijn van paarden die overlijden tijdens of als gevolg van het uitoefenen van een andere tak van de paardensport. Toch kan ik mezelf niet overtuigen dat mijn paard in een dressuurring net zoveel risico loopt als in een cross . Voor mij is het risico een onderdeel van de SGW sport dat je zult moeten accepteren als je de sport wil beoefenen. Net als Lielle en Wup heb ik daar best wel eens moeite mee!

Ach ja, we kunnen altijd nog Badminton op de PC gaan rijden.... Haha! Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:21

Wollie, dat denk ik ook.
Natuurlijk raken er ook paarden geblesseerd in andere disciplines, en mss is het risico niet eens zoveel groter in de sgw, maar de gevolgen van een fout zijn wel veel ingrijpender.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:21

floor01 schreef:
Owja:
SCum: daar heeft Rob best gelijk in Haha!.

Ik heb nog wat oefening nodig (vind ik zelf Cool ). Of nee, ik heb nog heel veel oefening nodig Duivel