[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:39

Dat ligt denk ik aan de verzekering. Sommige verzekeringen zullen fysio wel vergoeden anderen niet. Volgens mij komen ze altijd wel even klinisch kijken naar een paard (bij Nudine stelde dat trouwens niks voor - even heen en weer draven en dat was het. Jer was net gekeurd bij aankoop dus dat rapport kon ik inzenden). Foto's is meestal vanaf €5000,- ofzo?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:41

Tegenwoordig al 4000,- geloof ik. 3 jaar terug kon je tot 7500,- verzekeren zonder foto's.
Maar voor 4000,- foto's schieten vind ik ook beetje onnodig. Tenminste als ik een paard van 4000,- koop dan is het klinisch keuren en klaar. Hoef ik geen foto's van.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:43

Nudine heb ik 8 jaar geleden in de verzekering gedaan, gulden tijdperk en toen was de grens 10.000 gulden. Jer heb ik bijna 3 jaar en toen was de grens al 5000,- euro. Maar ook dat verschilt misschien per verzekering.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:01

Zou idd heel goed kunnen. Denk ook dat ze de grens omlaag hebben gedaan omdat er een hoop paarden voor de max in werden gestopt die idd wat mankeerde op de foto's. Maar ze worden ook steeds strenger in hoe oud de foto's moeten zijn. 3 jaar terug was het 6 maanden, toen 3 maanden en nu 6 weken :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:05

Hey Jipje @ hoe is het met je hand afgelopen ???

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:53

Goedemiddag.

Shanouk: Vaak zitten dingen als fysio bij uitgebreide ziektekostenverzekering die je bovenop je basisverzekering afsluit. Ik heb me er laatst in verdiept omdat Bam ik Bam voor een hoger bedrag wil laten verzekeren (hij is nu wel wat meer waard dan 2 jaar geleden, als 5-jarige die enigzins zadelmak gemaakt was en daarna een jaar op het land gestaan heeft ), maar tegenwoordig moet je vanaf 4500 vaak al klinisch en röntgen laten keuren.
Bij Hippozorg:
"verzekerde waarde vanaf € 4.501,-: een klinisch keuringsrapport (max. 6 weken oud) en een röntgenologische keuring (max. 12 weken oud) "
Al je paard ziek/ongeschikt voor de sport is hoef je hem niet terug te kopen ;) , maar als je je paard laat afkeuren en de verzekerde waarde ontvangt, mag de verzekering je paard "hebben" voor de slacht, tenzij jij je paard wilt houden als grasmaaier of fokmerrie, dan kan je hem voor iets boven de slachtprijs terugkopen.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 15-04-10 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:58

Middag!
Wat een heerlijk weertje zeg! Ik ga zo mijn paard even longeren. Vanavond mag het vosje voor het eerst mee op cc, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik verwacht niet echt moeilijkheden, hij is heel ongecompliceerd en super makkelijk te rijden. Maar je weet natuurlijk nooit.

Onze paarden zijn wel verzekerd. Vosje en de zwarte bij de onderlinge en Yentil bij Amev, maar dat is nu geloof ik Hippozorg. Alleen Yentil is al een poosje afgekeurd voor de sport dus eigenlijk moeten we haar eruit halen, nu betalen we nog best veel per maand voor haar. Ze is geloof ik voor 5000 verzekerd dus als we haar eruit halen, krijgen we daar een deel van terug. Ze blijft overigens wel gewoon bij ons.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:31

Anthea: Succes vanavond!
Corien: Je springparcours staat op youtube:

en Bandido zijn cross:

Zo te zien heeft het videobandje zijn beste tijd gehad, want op 0:25 gaan we ineens heel hard ;)
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 15-04-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:31

Stuitje weer helemaal hersteld dus?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:57

Goeiemiddag!
Vorstin weer lekker losgehad en gelongeerd. Morgen klim ik er weer op!
In mijn geval zal ik dus eigenlijk het beste onder de 4000 euro kunnen verzekeren, of ér moeten foto's gemaakt worden? (Dat moet je ook zelf betalen neem ik aan)? Ik neem aan dat Vorstin wel meer dan 4000 waard is, maar je kan ook eronder verzekeren?

Ahh, zo zit dat Evie! Leuke filmpjes. Bandido gaat braaf de waterbak in.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:22

Mijn paard is ook verzekerd, maar niet voor ziektekosten. Eigenlijk alleen voor als hij zomaar dood neervalt. Volgens mij bij Interpolis. Geen idee hoeveel dat kost eigenlijk!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:27

@ Shanoek: ja, je kunt ook 'onderverzekeren'. Jer is ook wel meer waard dan het bedrag waarvoor hij verzekerd is ;).
Leuke filmpjes Evie!

Hoofdstel met mexicaanse neusriem van EJ is binnen :). Vanavond meteen even uitproberen. Ze hadden daar alleen geen neusbontjes voor onder het ronde stukje. Enig idee waar ik die nog kan bestellen?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:18

Mogge :z .... Pfff wat was ik moe!! Om half 6 heeft mijn moeder me maar wakker gemaakt, moet nog eten en naar stal :) .

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:24

Leuke Filmpjes van het springen en crossen !!!!! je kon er een hoop van meefilmen zie ik...

Ik heb Bull ook onder zijn eigen waarde verzekerd hoor. Ging mij het meeste om de ziektekosten. Met de aankoop liet ik hem natuurlijk al volledig keuren dus dan direct verzekeren is dan wel meegenomen. Mocht hij afgekeurd worden of ooit een ongeluk krijgen dan heb je er toch niet direct een paard voor klaar staan die net zo ver is al jij met je paard was. Anders betaal je je helemaal scheel.. :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:51

Ben net naar Hypoplaza gereden om hoofdstellen te kijken. Ik ben volgens mij echt te kritisch, want nog steeds niets moois gevonden := Döbert vind ik geweldig, daar is mijn wedstrijdhoofdstle van. Schockemohle vind ik mooi, maar daar heb ik ook nog niet hét hoofdstel van gezien. Passier, de goedkope lijn, ook nog niet. Lastige is ook dat ik nog niet weet wat ik zoek. Ik oriënteer me ook een beetje in de S&T hoofdstellen, maar daar ook nog niets écht moois van gezien.
Deze lijkt me wel wat, maar ik weet niet hoe die in het echt is:

Afbeelding

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:16

Zo'n V-vormige frontriem zou je eerst eens moeten kunnen zien op je eigen paard. Het kan heel mooi zijn, maar niet bij alle paarden, vind ik.
Wat betreft die verzekering, Snoekiej, mijn ervaring is dat fysio nooit vergoed wordt, bij welke verzekering dan ook. Ze zeggen van wel, maar hebben alijd van die mooie kleine lettertjes om er onderuit te komen. ;)
Mijn paarden zijn verzekerd tegen dood en ongevallen en kliniekopname. Dat deden wij in het verleden ook nooit, totdat wij in een jaar tijd 2 paarden in een kliniek hadden voor 12.500 gulden en 1500 gulden (ja, guldentijd nog). En inderdaad zijn deze paarden ook niet tegen hun hele waarde verzekerd.

Je springparcours ziet er goed uit Corien! Mooi beheerst. Je hebt een leuk paard aan hem, he!
En jouw cross ziet er ook goed uit, Evie!

Ik heb vanavond weer crosstraining gehad met Olivier. Het ging weer zó leuk! Olivier had er echt heel veel lol in, compleet met zijwaarts huppelen, op de plaats huppelen, vreugdebokjes :D
Ik was apetrots op hem, we hadden het water nog niet van dichtbij gezien, maar gingen er in volle galop op af en sprongen zo over een boom het water in! Later ook nog van 2 afsprongen. Dat ging zo makkelijk, echt heel leuk! Puntje gesprongen.
En we springen weer over greppels en trakehners heen, zonder aarzelen. Dat wilde hij vorig jaar niet meer na dat idiote heksenoog met greppel ervoor in Lunteren. We zijn dus weer helemaal terug! *\o/*

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:17

@Lotte: Je hebt dus wel even lekker bij kunnen slapen zo! Nog 1 nachtje en dan zitten je nachtdiensten er weer op toch?? Succes nog maar weer dan!
@Snoekiej: Ik rij Jipje ook met een S&T hoofdstel, heb alleen het bakstuk voor de stang eruit gehaald en gebruik hem dus als trens hoofdstel ;) Hoofdstel op de foto vind ik ook wel erg mooi!
@Evie: Bandido gaat mooi het water in hoor!
@Corien: Netjes parcours reed je in EL!

Ik ben er net weer van dressuurles en hij ging erg fijn :D Had eigenlijk naar oefenspringen gewild, maar helaas is de stekker van de trailer nog niet goed, dus dat werd niet wat. Morgen thuis maar even een sprongetje maken dan. Nu lekker :z

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:40

Zoek je al echt een S&T hoofdstel Shanouk?

Ik heb een hele mooi Stubben. Zijn heel degelijk, maar juist daarom zo mooi. Daarnaast is het een super kwaliteit. Is het hoofdstel dat ik voor Htje en Amati heb alleen in Stang variant.
Jan heeft ook nog een rond genaaide Passier hangen in de maat cob en hij heeft er geen die hem past, maar denk niet dat ik die voor Trakkie mag lenen :+

Evie: Opzich wil i kde dynamic wel naar je opsturen hoor, maar ik las laatst in een topic dat sommige winkels (geloof ook de hypo winkels) ze hebben liggen om uit te proberen. En als het niks is kan je het bit terug brengen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:46

Ik zoek nog niet echt een S&T hoor PB, daar is het nog veel te vroeg voor. Ik kijk alleen naar wat ik zou willen als het ooit zo ver komt. Gewoon dromen dus ;)

Mooi dat je crosstraining lekker ging Heleen!
Lekker dat je zo fijn gedressuurd hebt Benthe!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:32

Stil hier :P
Ik ga zo naar stal. Vanmiddag werkgroep, en dan eindelijk weer weekend!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:49

Goede morgen!!

Heleen dankje :D ben ook erg blij met hem <3 Lekker gecrosst dus :D
Snoek mooi hoofdstel die S&T :D

Zo ga richting werk, laaste dagje, heb het eerlijk gezegt wel gehad := pijn in me rug volgende week naar de meanueel therapeut :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:59

Zo'n V vorm frontriem is mij bijna fataal geworden. Mijn altijd nuchtere merrie (in de omgang) had ik (op vlietland) een nieuwe frontriem omgedaan. Het was een verstevigde ketting, alleen tikte die tegen der hoofd. Complete paniek, ging temet achterover op het parkeer terrein en daarnaals een ongeleid projectiel over de weg. Kop tussen de benen en nergens meer naar kijken, klapte bijna op een boom.

Daarna thuis nog een keer geprobeerd, maar toen liep ze zo het hek van de bak in. Paard zat onder de wonden.
Dus voor mij nooit meer een hoofdstel met een frontriem die niet recht is.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:01

Mijn merrie kon wel tegen een ketting frontriem, maar jackson weet niet :+

Ik ben werken! :wave:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:04

Gat, wat een eng verhaal Roos! Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:17

Goeiemorgen!
@gr_roos: Zo, dat is wel een eng verhaal zeg! Gelukkig dat het uiteindelijk allemaal goed is afgelopen!
@Corien: Is het helemaal je laatste dag dan bij je werk? Of gewoon de laatste dag van het weekend?

Nog even een half dagje stage, vanmiddag nog naar de fysio en de paardjes doen en morgen zelfs een dagje lekker vijr :D Is een tijd geleden dat ik zo'n relaxed weekend gehad heb...