[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:25

AntheaV schreef:
Wij hebben ook een hele kleine bak. Voordeel daarvan is dat mijn paard er altijd normaal doet :D Met de anderen rijd/reed ik altijd in het land, dat vind ik veel fijner. Lekker ruim en ze leren er goed van op eigen benen te lopen. Maar die zwarte doet daar altijd zo idioot dat het niet grappig meer is. Die moet dus altijd maar voor straf in de bak.

Wat lijken onze paarden veel op elkaar :=

Wo leek iets beter binnen te komen vanavond.. Ze moet verplicht rechte lijnen lopen, vind Wo erg moeilijk :P , die ziet overal wel een potentieel avontuur in (Wo: "WAAAAAAAAAAAAAAAAAUUWWW, moet je zien!! Een konijnenhol.. UITGRAVEEEEEEENNN!!" 8)7 ). Als ik haar kort neem en zeg dat ze voor haar eigen bestwil nu toch echt even moet opletten, dan loopt ze braaf mee ;) .
Ze is even behandelt, vond ze ogenschijnlijk wel erg prettig :j .

Heb onze Tinker 'voet' geleerd en dat ben ik nu aan het uitbreiden tot Spaanse pas en dat ging supergoed vanavond :D ... stap .."voet, primaaaaa"...stap stap.."voet, jaaa primaaaaa" :D .
Ze werd er echt reuze fanatiek van _O- , het leuke is, ze doet het alleen als je het vraagt en dan vind ze het echt geweldig om te doen!! Als Wo weer goed is, ga ik het haar ook leren := .
Die ouwe van ons kan het ook B-) jong geleerd oud gedaan -:) .

Edit: JN: Oei... zitles..Leerzaam, maar pijnlijk :D
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 16-06-09 23:29, in het totaal 2 keer bewerkt

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:27

Zal ik ens opscheppen=

wij hebben op stal een:

30 x 60 agterberg binnenbak
20 x 60 ebb en vloed buitenbaan
20 X 40 ebb en vloed buiten baan
18 x 30 ebb en vloed binnenbaan
longeerbak buiten

Soms is het een opgaven om te kiezen waar je gaat rijden... :D

WolinLotte

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:28

Hey jenga, tijd niet geweest ;)
Pfffff... al die keuzes, lijkt me inderdaad erg lastig worden :oo ...
hahahaha!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:33

Goeiemorgen :wave:

Jeetje Jenga, wat een keuzes. Sta je nog steeds bij Bronsveld? (of hoe heet het?)

@ Benthe: ben nu officieel klaar met alle stages, maar ga nog 4 weken vakantiewerk daar doen en dan nog 3 weken vakantiewerk in Haaksbergen. Heb dus eigenlijk geen vakantie :+

mikeeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:42

heee, ik zag dit topic net en ik dacht ik zal me is even voorstellen, beter laat dan nooit.
ik ben Lysanne ik ben 16 jaar oud en woon in veldhoven ( eindhoven )
mijn pony het mike, het is een nrps ruin van 14 jaar alweer.
ik ben met hem Z1 +5 en ik heb L met hem gesprongen, hier werd hij heel bang in dus ben ik weer terug naar de B gegaan, dit doet hij nu gelukkig weer met veel plezier.
verder heb ik laatst mijn eerste cross gehad, in Hooge Mierde en hij deed dit echt supergoed.
dus heb ik ook Ysselsteyn en Princenhage maar ingeschreven :o

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:52

Goedemorgen :D
hoi Lysanne
leuke hindernissen daar!
wat een rijbakken en ik blij dat we eindelijk thuis konden rijden :o

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:33

Goeiemorgen!
@Mandy: Wel lekker dat je klaar bent met je stages!! Ga je helemaal niet meer op vakantie dan?
@Lysanne: Welkom hier!
@Jenga: Jullie hebben inderdaad ruime keus :P

Ik wist vanmorgen echt niet hoe ik mijn bed uit moest komen van de spierpijn :o Hopelijk wordt het wel snel wat beter, want dit is niet zo fijn. Nu college, heb ik mooi even tijd om mijn verslagen af te maken ;)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:42

Mogguh!

Lysanne; welkom :wave:
Jenga; jeetje das echt super in orde dus daar :j

Ik kan kiezen tussen een 20*40 buitenbaan of wei of buitenrit :) Ik wil soms wel eens anders maar kan me d'r prima mee redden. Ik heb het iig aan huis.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:45

Wij hebben "gewoon" 1 binnenbak (20 x 40) en 1 buitenbak (20 x 40) en een longeercirkel. That's all, maar ik red me er prima mee. Er zijn er zat die het met minder moeten doen.
Ik geloof dat ik niet meer dan een week of 2, 3 per jaar van de binnenbak gebruik maak. Ik rijd het liefst buiten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:50

Ik zou ook eerder voor weide kiezen dan een binnenbak :j Hoe vaak komt het voor dat je echt niet kan rijden? Amper...

@ benthe: ga een weekje naar Rhodos, meer niet. Daarna nog 1 week niks en dan naar school.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:52

Dat ben ik vergeten, weide in overvloed, maar daar staan de paarden dagelijks in, dus daar mogen we niet in rijden (op 1 weiland na, waar wel in gesprongen wordt).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:07

Wij hebben alleen buitenbakken :) en een binnen en buiten longeerring en binnen en buiten paddocks.. En er komt nu een stapmolen en heel misschien een binnenrijbak bij, maar op beide zit ik niet te wachten, vind het prima zo :) , heb nooit een binnenbak gemist.. heb er nooit een gehad :D , hetzelfde geld voor de stapmolen, vind het onzin, van mij hoeft het niet. Stap mijn paard liever aan de hand rechtuit. En ook een heleboel land, maar daar rijden we niet. En wasplaats waar je met drie paarden op kan, met warm water.. Die ik nog nooit gebruikt heb := ..

Net de kliniek gebeld.. zegt die secretaresse :"Nee mevrouw, we komen niet zomaar scannen aan huis.." terwijl iemand van stal gewoon een afspraak had gemaakt en ze kwamen en gister zeiden ze dat inderdaad ook gewoon aan huis deden toen ik belde.. (ik heb haar vaker aan de telefoon gehad en dan vroeg je iets en dan kreeg je hele gekke antwoorden, dus ik bel later op de dag wel weer even) dus das wel een beetje irritant...
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 17-06-09 09:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:08

Wij hebben het niet zo luxe. Eerder hadden we niet eens een rijbak. We reden gewoon in de wei.
Nu hebben we sinds 1 jaar een rijbak (buiten). En dat is toch wel fijn. En een wasplaats met warm water.
Als we echt binnen moeten rijden dan gaan we naar de bak van mijn instructrice. Daar kan ik voor 6 euro per uur in.

Ik rij ook het liefst buiten. Over het algemeen lopen de paarden daar veel fijner.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:10

Blij met minder Scum ;) , veel minder getrut met die paarden..
Ik hoef echt geen solarium, stapmolen etc..

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:10

In de winter met slecht weer hebben we de regel bij de rijvereniging dat we daar met 1 paard gratis mogen trainen. Echt wel handig dus.. Het liefst ga ik niet op pad want het is altijd zo'n gesleep :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:44

Ik heb eigenlijk alles wel wat ik moet hebben, mis alleen wel een goede wasplaats MET warm water :o Vooral in de winter, dat gesleep met emmers.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:49

Corien: Oef die prijs is weer wat minder :P

Dat is wel handig Malloesje. Maar dan ben ik benieuwd, wanneer is het dan slecht weer zodat binnen rijden gratis is, kan je daar 1 lijn op trekken?

Ik heb ook 2 jaar de sleutel van de manege gehad (voor 50 euro per jaar dacht ik) maar heb er maar 1 keer gebruik van gemaakt. Rijd eigenlijk altijd wel gewoon buiten en als het echt hard gevroren heeft, dan heeft ze maar even een paar dagen vakantie.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:51

Goedemorgen :wave:

Wij hebben een buitenbak. En als de paarden weer op stal staan kun je als de wei goed is daar ook rijden.
Verder geen luxe, maar ze staan altijd de hele dag in het land en dat vind ik het belangrijkste :) Zou net als Rowo wel een wasplaats willen (met warm water).. Vooral nu met zo'n schimmel.
Afbeelding
Enige is dus dat ze met zo'n mooi groen weitje een enorme buik krijgt :+

Vervelend zo'n iemand aan de telefoon Lotte.. :?

Ik ga eens douchen, langs de bakker en een presentatie voor morgen in elkaar klussen.. :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:52

Op stal hebben we een buitenbak, een wei met wat hindernissen en nu een dressuurbaan. 2 tuinslangen waarvan 1 met warm water.
Binnenbak kan ik altijd naar de club en eventueel zou ik ook nog in de binnenbak van de buren ( 3 huizen verder) terecht kunnen. En een heel mooi lang zandpad naast stal. :D

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:53

Andrea; daar wordt gemiddeld genomen niet moeilijk over gedaan. Bv als het echt té nat is, als het gevroren heeft of als er sneeuw ligt.. Er is eigenlijk ook niemand die misbruik maakt van de situatie. In het verleden was dat wel zo, 1 persoon nam dan 6 paarden mee toen waren meerdere paarden voor niets.. Maar dit ging te gortig dus nu nog 1 paard..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:54

andrea16 schreef:
Corien: Oef die prijs is weer wat minder :P

Dat is wel handig Malloesje. Maar dan ben ik benieuwd, wanneer is het dan slecht weer zodat binnen rijden gratis is, kan je daar 1 lijn op trekken?

Als het buiten enigzins berijdbaar is klepper ik niet naar de manege :n zoals afgelopen winter, ja dan is het echt slecht weer (dikke week -10 s nachts). Als er sneeuw ligt, veel water of vorst, dan rijd ik binnen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:10

Goede morgen :)

Lotte idd erg vervelend zo'n iemand aan de telefoon.

Wij hebben:

Eb en vloed buiten bak 20x60
Agterberg bodem binnen bak 20x60
grote longeer ring
grote paddocks en 4 stukken land :)

Mis idd ook warm water op stal, zou wel lekker zijn als je paard moet wassen in de winter.

Ik ga richting paard lekker even de spiertjes los slingeren :)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:19

malloesje schreef:
Andrea; daar wordt gemiddeld genomen niet moeilijk over gedaan. Bv als het echt té nat is, als het gevroren heeft of als er sneeuw ligt.. Er is eigenlijk ook niemand die misbruik maakt van de situatie. In het verleden was dat wel zo, 1 persoon nam dan 6 paarden mee toen waren meerdere paarden voor niets.. Maar dit ging te gortig dus nu nog 1 paard..

Dat is wel ideaal! Bij ons zou daar gelijk misbruik gemaakt van worden of er zou flink gezeur komen. Een erg gezellige vereniging hoor :roll:

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:24

De manege is ook niet van de vereniging, maar is een echte manege, waar dus oook manegelessen gegeven worden. Deze manege wordt door onze vereniging gehuurd.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:43

Je kunt er dus ook niet altijd terecht, das wel een nadeel maar ach ook wel weer me te leven. Ons clubterrein heeft ook een erg goede bodem dus bij nattigheid is daar eigenlijk altijd wel te trainen :j