vorig jaar was da B op zaterdag en zondag, L was op zaterdag en maandag en ik denk midden en zwaar idd op 3 dagen.
Je kan vrij gaan galopperen mits eens te bellen op voorhand en tegen betaling
Anoniem
Geplaatst: 07-03-16 16:52
Bedankt voor de info Mila Is een goed alternatief mochten ze de paden hier weer gaan voorzien van een laag grof (bak)steengruis, of als bij mooi weer alles gedurig overbevolkt is door wandelaars, andere ruiters en mountainbikers. Veel routes worden geasfalteerd en daar hebben die mannen geen uitdaging aan. Maar evenmin aan een paard dat voorbij komt gestoven zeg maar.
Ik ben sowieso alle dagen in Waregem. Gaan samen let S.arah, dus hebben denk ik in alle reeksen een paard. Kijk er wel naar uit.
winnie10
Geplaatst: 07-03-16 18:03
Antonius, heb dit paard al van in 2014 en ben de 2de eigenaar sinds geboorte dus denk dat je het op iemand anders hebt? Heb wel vorig jaar gecrosst met een pony die niet van mij was.
Ik kijk ook uit naar Waregem! Eindelijk terug echt begin van het seizoen
Anoniem
Geplaatst: 07-03-16 22:01
Uitslag van de MRI (voor zover ik het begreep via de telefoon): vochtophoping tussen de knieschijf en het botvlies wat er achter zit. Niks aan te doen behalve rust, koelen en bekijken met een sportkinesist hoe en wat om te vermijden dat ik strammer en strammer word.
Kans zit er dus in dat ik qua springen en cross er een tijdje uit lig. Ga deze week een keer kijken hoe en wat het is dressuurmatig, desnoods rij ik zonder stijgbeugels en concentreer ik me dan maar op zitlessen. Al zal lessen bij Bert ook weer tijdje duren, kan immers niet goed rijden met de camionette. Bah bah bah. Wat een stomme knots tegen een hindernispaal al niet kan veroorzaken.
winnie10
Geplaatst: 07-03-16 22:43
Hopelijk trekt de pijn snel weg! Heb ook eens in volle galop tegen hindernispaal gereden en op dat moment zag ik zwart voor me ogen. Doet inderdaad enorm veel zeer!
Anoniem
Geplaatst: 07-03-16 22:51
Op dat moment viel het nog mee, hetzelfde als wanneer je per ongeluk tegen de hoek van een tafel knalt. De echte pijn is pas nadien gekomen, na het rijden. Is weer zoiets banaal uiteraard wat roet in mijn planning gooit
mss gaat paardrijden je dan goed doen voor je knie? de op en neer beweging zal je knie mss soepel maken:) haha ik zou het weeral zo zien hopelijk wordt het snel beter
Anoniem
Geplaatst: 08-03-16 09:48
Zou ideale oplossing zijn maar helaas. Autorijden hou ik ook niet zo lang vol. Elke keer opnieuw koppeling induwen en loslaten is lastig, tot zelfs een marteling op bepaalde momenten. Dressuur moet lukken als er niet teveel druk op mijn knie komt, maar springen lukt niet. Daarvoor is er teveel kracht en druk ivm kortere stijgbeugels.
Antonius
Geplaatst: 08-03-16 10:29
Zoooo een interessant experiment dat bitloos rijden Kaakgekruist was een RAMP! Een giraf was er niets tegen, ik kon niet sturen, 0 nageeflijkheid, ik dacht echt dat het 2 weken longeren aan de stalband ging worden... Dan gewisseld met de sidepull, en dat viel eigenlijk goed mee. Nog niet de fijne afstemming als met bit, en ze loopt wel wat langer in het lijf, maar ok, voor 2 weken is dat wel te overzien. Heb zelfs enkele sprongetjes genomen om te kijken of een les haalbaar is, en ook dat lukte! Na de landing duurt het wel wat langer om echt controle en nageeflijkheid te krijgen, maar als dat geen echt moeilijk parcours is, moet het wel lukken. Ben benieuwd voor een springles
Haha je gaat de uitdaging aan! Shuddy kon ik perfect in eigen piste rijden met neckrope, maar owee als het springen was, dan was het lopen.
Aldislamp2
Geplaatst: 08-03-16 12:26
Antonius: leuk dat het experiment goed uitgedraaid is en je kan blijven trainen . Heb er ook nog nooit van gehoord dat een paard zo slechte tanden heeft. Je hebt ook slobber dat ze makkelijker binnen kunnen krijgen, maar gezien haar spierproblemen is dat voor haar wellicht ook geen optie omdat daar vrij veel suikers inzitten.
Tongeren is inderdaad één van de zwaardere maar ook mooiere wedstrijden vind ik van VLP. Wel leuk dat je daar kon gaan trainen Daphne!
Veel beterschap met de knie Varekaj, is inderdaad lastig, misschien naar goede sportkine gaan om genezing wat te versnellen? Ik ben in Wetteren geweest bij iemand (die ook rijdt) en was daar wel tevreden van.
Hanne ik hoop voor jou dat het klikt met de jonge merrie.
Gisteren voor de eerste keer terug gereden sinds de bevalling , ging direct goed. Met mijn ouder paard begonnen en ik voel wel heel goed dat mijn man hem getraind heeft de afgelopen maanden, hij liep veel vlotter, fijner en makkelijker nageeflijk. Dit weekend ook eens de jongere proberen.
Fijn dat je toch een oplossing hebt om te rijden de komende 2 weken!
Veel beterschap met je knie nog! Hopelijk is het snel voorbij
Oh fijn dat je terug gereden hebt! Voel je iets dat je langere tijd niet gereden hebt?
Jaa in Tongeren gaan trainen vind ik wel leuk, maar ik ben daar ook 2x per week min.
Anoniem
Geplaatst: 08-03-16 13:21
Daaphh jij zit dan ook in een paradijs wat crossparcoursen betreft, alles zit binnen redelijk afstand volgens mij, nee?
Antonius, welkom in de bitloze wereld Mij is het indertijd zo goed bevallen (wolfstandjes gingen eruit, vandaar ook bitloos geprobeerd) dat ik het nu nog regelmatig meepak, zeker op buitenrit. Is voor mezelf een goede confrontatie om te kijken hoe goed meneer reageert op zithulpen. Bij springen rustig opbouwen en op zich zal dat waarschijnlijk wel meevallen. Al bij al een goeie oefening om ook in een parcours meer overwicht te steken in zit- en gewichtshulpen, beetje in de aard van "wat als ze bit vastpakken". Icaro springt bitloos veel meer over de rug trouwens. Maar wel als een kameel tussendoor.
Aldislamp, Wetteren is toch goed half uur rijden. Heb van de HA een adres gehad in Aalst zet van een sportkinesist. Is aardig stukje dichterbij. Maar goed, zonder stijgbeugels rijden en extra longeerwerk kan ook geen kwaad.
Ik zit inderdaad in het paradijs . En ik ken veel eigenaars van crossterreinenn, zoals Tongeren en Diepenbeek, daar kan je niet zo gaan. Daarbij kan ik ook nog naar Genk, Overpelt, lummen , marchin is ook op minder dan een uur.
Anoniem
Geplaatst: 08-03-16 14:08
Toch maar eens overwegen om ook die kant op te verhuizen
Of genoeg grond kopen om er hier zelf eentje te maken.
Hanne_SP
Geplaatst: 08-03-16 14:14
Later zal ik eens op vakantie moeten gaan bij jou met een paard Daaphh.