[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:13

bvw schreef:
Wij hebben ook niet één paard maar op dit moment 5. Als je alle vijf verzekerd voor bv 50 euro p/m dan is dat toch al elke maand 250 euro!

Ja dan word het idd ook al anders bij 5, dan neem je gewoon een risico, maar als 1 paard wat heeft en 4 niet dan haal je het er ook wel uit denk ik. Ik heb echter 1 paard en ook 1 salaris.. ;) dus ik betaal desnoods liever iets meer, maar dan heb ik ook wel zekerheid dat ik mijn paard altijd kan "helpen".

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:28

Simmie: welcome back in black
Corien: Nee sorry, ik werd toen ik om 5 uur thuiskwam van Bandido gebeld door mijn werk dat ze nog mensen nodig hadden, en was pas half 11 thuis, maar ik zal ze morgen uploaden.
Wel balen voor Zamero zeg, haar paard deed het zo goed, maar als je haar plek inneemt dan kom je waarschijnlijk bij mij in de groep :D .
Noor: Fijn dat Jer zo lekker ging.
Caroline: ah wat schattig :D .
Tientjeh: Spannen, weet je al welke kleuren het worden.
Mistid: Wat fijn dat Meno het zo goed doet!
Mo: Dat is even schrikken, hopelijk houd hij er niks aan over.
Shanouk: Het is inderdaad jammer, maar better safe than sorry.
En een buitenrit in de vlietlanden is ook leuk, daar zou ik ook wel zin in hebben.
Bandido zit trouwens bij hippozorg, inclusief uitgebreide ziektekostendekking.
De verzekering kost behoorlijk wat, en we hebben het er (gelukkig) nog lang niet uit kunnen halen, maar ik vind het wel een fijn idee dat als er wat is dat het dan niet op geld hoeft aan te komen qua behandeling.
bvw: Wel een enorme buil heeft hij zeg, maar de wond ziet er mooi schoon uit.
Als je 5 paarden hebt, is het inderdaad wel veel lucratiever om gewoon een potje te maken, verzekering voor 5 paarden is bijna onbetaalbaar.
Pb: Geld dat aanbod voor het proberen van dat bit mischien ook voor mij :o ?
Ik kwam met Bam van een uberdikke rvs bustrens af, die bij nader inzien denk ik veel te dik was voor zijn mond. Op de Sprenger watertrens die ik van mijn instructeur mocht proberen liep hij een stuk beter, maar het viel me de laatste tijd wel op dat hij af en toe korstjes in zijn mondhoeken heeft. Ook word hij soms onrustig in zijn mond of gaat duiken wanneer ikzelf het idee heb heel zacht in mijn hand te zijn.
Ik zou graag willen proberen of ik hier met zo'n Dynamic geen last van heb, maar ze zijn zo reteduur.

Met Bam gaat alles eigenlijk heel voorspoedig, hij stapt vrolijk door en loopt even vlot en vloeiend als altijd, springt gewoon met zijn "gewonde" been van afstapjes af, en ook met schoonmaken en zalfje smeren kijkt hij niet op of om, als je geen wondje zou zien zitten zou je niet weten dat ie wat had :+ . Hij heeft wel nog een kleine bult op zijn bovenbeen, maar dat valt ook reuze mee.

Verder wordt hij heel de dag verwend, alleen hij mag nog niet in de paddock dus staat nu ineens heel de dag op stal :(:) . Dus hij krijgt zijn gewoonlijke kingsize portie kuil 3x per dag , en er ligt een berg kuil voor zijn stal waarvan iedereen die voorbij loopt er af en toe een pluk ingooit (als er teveel in zijn stal ligt, loopt hij het door de mest heen en eet het niet meer), en af en toe gooi ik nog wat hooi door het kuil heen, zodat hij niet teveel eiwitten binnen krijgt. Daarnaast grazen we ook veel aan de hand.
Verder doe ik wat "hersengymnastiek" met Bam, door simpele commando's van de vrijheidsdressuur te oefenen met behulp van peentjes.

Reslutaat: Bam staat in zijn stal lekker uit te buiken en vind het wel gezellig zo'n vakantie :+ .

WolinLotte

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:53

Geen van mijn paarden staan in de verzekering.. Hebben een eigen spaarpot, Wolin apart van de andere twee, want zij is van mij, maar ik kan wel zeggen dat Wolin best rijk is :o , leen zo af en toe wat van haar en dan stort ik het weer netjes terug :D .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:03

GOede morgen!

Ik heb jackson ook niet verzekerd.
Zou het op zich wel willen maar wil me niet zo als bij united scheel gaan betalen en vervolgens nisk vergoed krijgen als je daar voor 5 x aan de telefoon gehangen hebt.
Ik ben er nu mee bezig wat het evnt gaat kosten bij van Bierum als je naar woudenberg gaat word 100% vergoed, want die zijn aangesloten bij Van Bierum :)
Dus ik zoek dat even uit hoe en wat.

Noor gekke merrie dus!
En jer liep wel lekker dus :)

Balen van het paard dat zich flink aan tikte!!

Ik heb nu ook wel een potje voor jack maar het potje is flink geslonken door de trailer :=

Ik ga richting werk :wave:

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:21

Goeiemorgen!
@Evie: Fijn dat Bam zijn stalrust netjes ondergaat en geen last lijkt te hebben van zijn been!
@WL: Toch wel makkelijk dat je af en toe wat kan lenen van Wo :P
@Corien: Werkse!

Zo vannacht flink vast geslapen, kwam vanmorgen mijn bedje bijna niet uit... Maar nu eerst maar is even een flinke kop thee weg werken om nog even echt wakker te worden ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:27

Morgen :wave:

Mistid: Mooie foto zeg :)!
Shanouk: Fijn dat je toch nog naar college kon en dat het zo interessant was :)
Corien: Leuk zeg dat je mee kunt doen met de trainingen!!
Evie: Fijn dat Bam zich goed gedraagt :D
Benthe: Vervelend dat je zo diep in slaap was dat je er niet uit kon komen. Ik slaap de laatste tijd erg lekker. Ben zo vertrokken en wordt wakker iets voor mijn wekker, ideaal ;)

Ik heb gisteren een enorme lijst :list: gemaakt met dingen die ik moet gaan doen vandaag. Ga maar eens douchen en echt aan mijn dag beginnen :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:33

Goedemorgen!

Net bij mijn paard geweest. Het was niet dik of warm en hij liep rad in zowel stap als draf. Alleen het eerste pasje zijn stal uit was niet optimaal :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:42

Het lijkt dus gelukkig mee te vallen Mo!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:44

Drukke dag voor de boeg Vief 8-) .. Als je lijst weer afgewerkt is, scheelt het toch weer :) .

Corien, heb je een trailer gekocht voor Jack? *D

Benthe, wel lekker als je goed slaapt, succes met ontwaken!! :9k

Ik heb net als Vief een 'to do' list gemaakt, met name afspraken maken her en der, dus wordt vanmiddag heel wat telefoontjes plegen, de tandarts, osteopaat voor Wo, opticien, enz, enz .
Wolin komt zometeen al lekker vroeg buiten met haar nieuwe vlam :) , ik ga namelijk mijn bed in. Heb weer nachtdienst gehad, maar twee nachtjes, dus morgen ben ik er alweer uit. Was vanacht wel een moeilijke nacht :o .. had geen tijd om voor te slapen gister, dus ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeel wat uurtjes op nu :O ...

Morgen komt de zadelpasser voor Wolin, dus ik wil vandaag nog even rijden met Wo :):) ..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:44

@ Mo: gelukkig maar! Was wel even schrikken natuurlijk!
@ Evie: mooi dat het met Bam de goede kant op gaat.
@ JN: ik weet precies wat je bedoeld ;)
@ Vief: succes met je drukke dag!

Mijn beide paarden zijn verzekerd bij Hippozorg (volgens mij). Bij Nudine heb we dat er dik uitgehaald met alle behandelingen en scans voor haar pees. Aanstaande vrijdag wordt ze overigens afgekeurd voor de sport. Dat wordt toch niks meer en zo vangen we het geld alvast ;). We houden haar uiteraard wel. Scheelt ook zo'n 50 p/m.
Jer blijft uiteraard wel in de verzekering. Die heeft al eens 2 nachten op de kliniek gestaan met koliek dus die gepeperde rekening konden we ook insturen. Volgens mij wordt dan 80% vergoed. Ook het veulen was verzekerd. Je betaalt dan ongeveer 200 euro en krijgt een (fiks) bedrag terug indien het fout gaat. Daardoor hebben wij de kosten er weer uit en kunnen we Nudine dit jaar opnieuw laten insemineren. Tenslotte hebben mijn moeder en ik ook een potje voor hoefsmid, clinics en andere onvoorziene dingen. :j

Ach ja.. het is een dure hobby ;)

Slaap lekker Lotte!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:59

Dankjewel Noor ;)

@Mo: Het valt mee zo te lezen... schrikken zeg!! :\
@Benthe: Ik heb ook altijd een vast bedrag op Wolin haar rekening staan, en dat is echt voor Wolin :) , heb er dan ook niet mijn rijbewijs van gehaald.. dat moet uit een ander potje komen :D .

Ik ben wat betreft dierenartskosten heel makkelijk, vorig jaar moest de kliniek met apparatuur voor de collateraalbanden naar stal komen, alleen al voor de mankrachten die de apparatuur hebben opgeladen, zou er een flink betaald moeten worden.. samen met de scan, met deze geavanceerde apparatuur aan huis, had mij dit tegen de 700 a 800 euro moeten gaan kosten... ik zei resoluut ja, ik maak me daar geen zorgen over, dus toen kwam Sander met een aanhanger vol apparatuur. Achteraf bleek het overbodig te zijn, aangezien Wo omgekrulde verzenen had (gewoon een domme smidse fout..) en dit binnen no time verholpen was. Ik bel liever een keer te veel de dierenarts, als te weinig, heb dit wel afgeleerd, maar ik ben wel selectief in mijn dierenartsen :) .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:13

Fijn dat Jer zo goed ging Noor!
Klinkt niet zo fijn Mo!
Een buitenrit is ook leuk Shanouk!
Ik heb geen flauw idee af we de paarden hebben verzekerd, houd ik me ook niet mee bezig want snap er toch nog niets van.
Fijn dat het bij Bam ook goed lijkt Evie!
Succes met je lijst Vief!
Fijn dat het mee lijkt te vallen Mo!
Weltrusten Lotte en ook succes met je lijst!

Ik zit alweer op school, ben best wel moe.
Heb ook even een lijstje gemaakt wat ik allemaal moet doen vandaag, beter gezegd, als ik het niet doe mag ik zaterdag niet uit. En dat zou toch wel jammer zijn gezien ik bijna nooit uit kan, maar heb dit weekend geen wedstrijden :) .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:41

Hoi,

@ JN hij reed gewoon op een D pony kruising fjord x duitse sportpony. We hebben 1 B pony maar die loopt alleen bij ervaren kinderen of als we gaan springen. Ben dringend op zoek naar een B/C pony.

Las wat over verzekeringen. Wij hebben altijd alles in de de verzekering. Ook toen wij er acht hadden. Alleen de "fok"merrie zit niet meer in de verzekering want zij is afgekeurd en hebben wij teruggekocht.
Mijn paarden zitten bij hippozorg en zijn verzekerd tegen plotselingen dood, brand, dacht koliek en afkeuring voor de sport. Voor de rest heb ik geen idee want dat is mijn vaders afdeling. Mijn paarden zijn wel zo verzekerd dat wanneer zij worden afgekeurd is een goed paard weer kan kopen. Veulens worden ook direct bij ons verzekerd.

Ik ga nu lekker naar de paarden even de merrie op de dressuurstand zetten. Heb ook een hele boel nieuwe paardenspullen in de verkoop en dat moet ook nog deels worden uitgezocht. Vanavond laatste x ehbo en dan zijn we daar ook weer van af :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:49

goedemorgen!
Ik heb even heel snel bijgelezen maar ik ga me nu even een paar uurtjes bannen...
Ik denk trouwens dat ik de paarden onverzekerd laat

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:53

Over verzekeringen, wij hebben geen van onze paarden verzekerd, met tien paarden is dit gewoon veel te duur! Voor het geld dat we dan jaarlijks kwijt zouden zijn aan de verzekering kan ik ook elk jaar een nieuw paard kopen ;)
Paarden zijn nou eenmaal duur en wij moeten ook wel eens slikken van de dierenartsrekeningen maar goed als we dat niet willen moeten we maar geen paarden houden!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:54

Tien paarden in de verzekering is inderdaad wel héél erg duur :j. Kun je een erg leuk paard voor kopen hahaha.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:03

Wij hebben ze alleen onderling verzekerd. Kost een paar tientjes per jaar, en het bedrag wat je uiteindelijk terug krijgt staat natuurlijk in geen verhouding met wat een paard echt waard is.
Maar het is iig iets. DA rekeningen moet ik dus allemaal zelf betalen, en dat wil weleens behoorlijk zijn. Maar ik heb er wel alles zelf over te vertellen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:35

Ik heb er eentje verzekerd, de rest niet. Die ene hebben we gedaan omdat het aankoop bedrag destijds zo was dat we daar geen risico mee willen lopen. Maar om nou alles te verzekeren dat vind ik zonde.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:45

Wij hebben ook niets verzekerd. Wordt gewoon te duur en die paar rekeningen moeten dan maar een keer. We hebben het er wel eens over gehad, maar vooralsnog laten we het zo.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:53

@ rowo nog geen veulen?

De dressuurstand werd mij niet in dank afgenomen. Zo fanatiek zij op CC is zo weinig zin heeft mevrouw thuis. Heeft gewoon weinig zin om aan het werk te gaan. Springen wil nog wel maar dressuur niet echt.
Ik heb er nu nog 2 verzekerd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:07

Nog geen veulen helaas. Maar ze ligt veel, kijkt naar haar buik, uier wordt hard maar niet groter. Zal ze dan toch aanstalten maken?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:42

Goeiemorgen!
Ik heb lekker uitgeslapen, daarna hondje uitgelaten en nu net het huis weer een beetje toonbaar gemaakt.

Bedankt voor alle informatie over het verzekeren. Ik zou Vorstin verzekerd willen hebben voor dood, ongeschiktheid als sportpaard, en ook met alle dierenartskosten. Zoals Mo, dat je nog maar een deel van de rekeningen hoeft te betalen. Want we hebben toch wel gemerkt dat de kosten aardig snel oplopen als ze iets hebben. Worden fysio en dat soort dingen ook vergoed? Want dat kost ook aardig wat :=
Over potjes: Dat leek me eerst ook wel een goed idee, maar wat als je potje net leeg is en ze krijgen koliek of iets dergelijks? Daar zou ik een beetje mee zitten. Ik ga nu dus maar uitzoeken hoe duur het verzekeren overal is, en dan kijken of het wat wordt. Las wel al dat paarden boven een bepaald bedrag klinisch en rontgenologisch getest moeten worden? Dat kost wel weer aardig wat.
En als je paard ziek is en je wilt hem laten inslapen, dan moet je hem toch ook weer terugkopen ofzo? Moet je dan heel veel betalen of maar een beetje zodat je evt nog wel een nieuwe kan kopen?

Fijn dat het met Bandido wel goed gaat Evie! En hij wordt lekker verwend zo te horen :+
Lekker zo vast slapen Benthe :P
Succes met je hele lijst afwerken Vief!
Pfiejw Mo, dat is een opluchting zeg!
Zozo, geen wedstrijden Mirthe :D Succes met je to-do list!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:00

Even snel een berichtje tussen de vergaderingen door. Fysio en Manuele therapie worden vergoed als een DA hiervoor tekent. Teun van DAP Bodegraven en Rodinde Hogeraat (bijvoorbeeld) worden hierdoor vergoed. Met mijn vorige paard ben ik 3x bij Rodinde geweest a 400 gulden per keer, dus dat tikte aardig aan (en ja, dit was in de guldentijd ;) )

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:08

Goede middag!

Lotte ja :):) echt lekker.

Zaterdag middag springen heb er zin in.

Nu van me pauze genieten in de wassenaarse zon 8-)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:17

Bij ons werd Rodinde niet vergoed!!!